Αρχική Κινηματογραφική ΤέχνηΆρθρο 1 Γενικές αρχέςΣχόλιο του χρήστη ΒΑΜΒΑΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ | 4 Νοεμβρίου 2010, 13:45
Υπουργείο Τουρισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Διάβασα προσεκτικά το γενικό πλαίσιο και τα άρθρα του νέου νομοσχεδίου. Ομολογουμένως κάποιοι μόχθησαν για κάτι νέο, που ίσως κατά την αντίληψή τους - και πιθανόν να είχαν ως στόχο - να ήθελαν την ανάπτηξη της σύγχρονης κινηματογραφίας, με νέα μέτρα και σταθμά. Ομως, στη σύγχρονη Δημοκρατία δεν πρέπει να κυριαρχούν μόνο οι προθέσεις αλλα και το αποτέλεσμα. Σαν τη "γυναικα του Καίσαρα" που δεν αρκει μονο να είναι τίμια αλλα και να φαίνεται τίμια. Εξηγούμαι. Η κατάργηση των αιρετών στο ΔΣ του ΕΚΚ μόνο υπόνοιες παρεμβατικού χαρακτήρα μπορεί να δημιουργήσει, ακόμη κι αν δεν είναι στις προθέσεις του νομοθέτη, καθώς κάθε διορισμένος θα "χρωστάει" στον εκάστοτε Υπουργό. Οι υπερ εξουσίες του Γενικού Διευθυντή, μπορεί από τη μια μεριά να βοηθούν στην άσκηση αυτοτελούς πολιτικής και ανάληψη ευθύνης του ΕΝΟΣ σε ότι προκύψει, επειδή όμως διορίζεται, δεν θα μπορεί επ' ουδενί να έρθει σε ρήξη με το κράτος προκειμένου να διασφαλίσει τα δικαιώματα του κινηματογραφικού χώρου. Αρα λοιπόν, ένας διευθυντής που θα υπέκειτο σε εκλεγμένο ΔΣ σύμφωνα με τα σημερινά πρότυπα θα ήταν η πλεον ενδεδειγμένη λύση. Ως προς τις ποσοστώσεις, είναι γνωστό τοις πάσει ότι η καλλιτεχνική δημιουργία ενός κινηματογραφικού έργου ανήκει στον Σκηνοθέτη, όπως οι πίνακες ζωγραφικής ανήκουν καλλιτεχνικά στο ζωγράφο και όχι στον γκαλερίστα που τους εκθέτει, ή στους τεχνίτες που κατεσκευάζουν το κάδρο. Ενα άλλο σοβαρό θέμα που δημιουργείται με το παρόν νομοσχέδιο είναι η παντελής έλλειψη κινήτρων που δίνεται με τη βράβευση των ταινιών που τις περισσότερες φορές στην Ελλάδα μας γίνονται "hand made". Εξηγούμαι: Ένα σοβαρό κίνητρο συμμετοχής σε μια κινηματογραφική παραγωγή ενός οιανδήποτε συνεργάτη, ήταν και είναι η πιθανότητα βράβευσης της συγκεκριμένης ταινίας συνολικά αλλά και προσωπικά με την ανάδειξη της δουλιάς του καθενός συνεργάτη. ΑΥΤΟ ΓΙΝΟΤΑΝ ΕΠΙ ΣΕΙΡΑ ΕΤΩΝ ΜΕ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ. ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ. Τώρα χωρίς αυτό το κίνητρο, πολλοί συνεργάτες θα έχουν πολύ μεγαλύτερες οικονομικές απαιτήσεις κάτι που θα καθιστά δυσκολότερη την παραγωγή μιας ταινίας, ειδικά δε στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε. Προτείνω λοιπόν από την μεριά μου αυτό που πολύ ορθά διετύπωσαν οι ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΟΥ ΕΚΚ και ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, και που είναι μια πάγια θέση μου εδώ και 22 χρόνια από τότε που γύρισα από το Παρίσι. Οτι δηλαδή όσο περισσότεροι ψηφίζουν στα Κρατικά Βραβεία, τα οποία πρέπει απαραιτήτως να είναι ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ και όχι ιδιωτικός, από ανθρώπους που έχουν διακριθεί στον κινηματογραφικό χώρο, τόσο πιο αδιάβλητο είναι το αποτέλεσμα, και βραβεύονται οι κατά τεκμήριο άξιοι και όχι οι συμμετέχοντες σε συντεχνίες. Κύριε Υπουργέ, Πιστεύοντας ότι θέλετε το καλό αυτού του χώρου - και λόγω καταγωγής - θα ήθελα να σας παρακαλέσω να γίνετε θεματοφύλακας του σύγχρονου πολιτισμού μας και να μην υποκύψετε σε συντεχνίες που για αιώνες δυναστεύουν. Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου δώσατε να εκφραστώ, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, και είναι προς τιμή σας που το εφαρμόσατε. Ελπίζω και εύχομαι να ωθήσουμε την κινηματογραφία και εν γένει τον πολιτισμό μας προς τα εμπρός. Τίθεμαι στη διάθεσή σας για όποια διευκρίνηση ή βοήθεια. Με εκτίμηση Γιάννης ΒΑΜΒΑΚΑΣ Σκηνοθέτης-Παραγωγός