Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...ΜΕΡΟΣ Ε’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ Άρθρο 32 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Σοφία Κωτσοπούλου | 24 Ιουνίου 2024, 16:26
Όταν εισήχθησα στη σχολή Ιστορικού Αρχαιολογικού του Α.Π.Θ. λάτρεψα την ιδέα ότι μετά το πέρας των σπουδών μου θα μου δινόταν η δυνατότητα να μιλήσω στον κόσμο (τουρίστες, οικογενεις ομοεθνών, κάθε άνθρωπο που θα έδειχνε ενδιαφέρον ή απλη περιέργεια) για τον πολιτισμό μας. Όταν οι σπουδές μου έτειναν να ολοκληρωθούν η ιδέα αυτή έγινε πραγματική επιθυμία, λόγω του πάθους των καθηγητών μας να μας μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους για ότι δημιούργησε τον ελληνικό πολιτισμο. Έγινε σαφες ότι οι γνώσεις των αποφοίτων δεν υπολείπονται σε τίποτε των γνώσεων των αποφοίτων των σχολών ξεναγών καθώς διδάχτηκαμε ξεχωριστά κάθε τομέα της αρχαιολογίας ( αρχιτεκτονική, υλικά δομής, γλυπτική, τοπογραφία, ζωγραφική, ελληνικούς μύθους...). Τα πανεπιστημιακά μαθήματα δεν αφορούσαν φυσικά μόνο την Αρχαία Ελλάδα αλλά και το Βυζάντιο, τους προϊστορικούς πολιτισμούς και τον τομέα της Ιστορίας της τέχνης με την ίδια ενδελεχή μελέτη. Είναι εμφανές ότι το επάγγελμα του ξεναγού και ο επαγγελματικός τομέας του τουρισμού μόνο βελτίωση μπορεί να δεχθεί με το νέο νομοσχέδιο, καθώς οι ξεναγήσεις δεν αφορούν μόνο τους γνωστούς στο ευρύ κοινό αρχαιολογικούς χώρους αλλά ό,τι "δομεί" τον υλικό μας πολιτισμό, οποίο κτίριο ή γειτονιά βρίσκεται δίπλα μας σε κάθε περιοχή της Ελλάδας. Το άνοιγμα του επαγγέλματος θα χαρίσει πέρα από έσοδα μία αναβάθμιση και σταδιακά ανάπλαση ολόκληρης της χώρας.