Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...ΜΕΡΟΣ Ε’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ Άρθρο 32 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΜΕΝΤΗΣ | 24 Ιουνίου 2024, 22:55
Τα μνημεία που αφορούν τον άνθρωπο γενικότερα στο πλαίσιο της παγκόσμιας κληρονομιάς ανήκουν στον καθένα που επιθυμεί να τα επισκεφτεί και να γνωρίσει την ιστορία τους .Ακριβώς επειδή του ανήκουν όσο και στον καθένα οφείλει κάθε χώρα να του παρασχεθούν όσο το δυνατόν καλλιτερες υπηρεσίες ευρύτερα. Μια από αυτές τις υπηρεσίες είναι εάν το επιθυμεί να του χτίσουν με λέξεις μια όσο το δυνατόν ευρύτερη εικόνα στο μυαλό του. Κατά αυτόν τον τρόπο μπορεί να ενημερωθεί για τον χώρο και το μνημείο που βλέπει και του ανήκει και την τρέχουσα κατάσταση του όσον αφορά τη συντήρηση και την ανάδειξη του στο πλαίσιο της παραλαβής του από τα παιδιά μας. Μπορούν οι ξεναγοί των σχολών του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ να ανταπεξέλθουν σε αυτό το ρόλο; ΣΑΦΩΣ! Υπάρχουν πάρα πολύ καλοί ξεναγοί και έμπειροι αναμφισβήτητα. Μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό το ρόλο απόφοιτοι ιστορικών και αρχαιολογικών τμημάτων; ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ! Το πρόγραμμα σπουδών κάθε τμήματος περιλαμβάνει τα αναγκαία εφόδια γνώσης όσον αφορά τα μνημεία, αλλά κυρίως την εξύψωση αίσθησης του χρέους της ορθής διαχείρισης αυτών και παράλληλα της ανάγκης μετάδοσης της γνώσης.Αντέχει η ζήτηση γνωριμίας με τα μνημεία και γενικότερα την παγκόσμια πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά την συνύπαρξη (ακόμα και τη συνεργασία) μεταξύ ξεναγών ανεξαρτήτου σχολής μάθησης; Γνωρίζουμε όλοι πως ναι! Αντίθετα, παρατηρείται έλλειψη και αναφέρω μόνο ένα παράδειγμα από τα πολλά που ήμουν παρών.Ινδός τουρίστας με την οικογένειά του που επισκέφθηκε την Ακρόπολη Αθηνών το περασμένο έτος, ξόδεψε πάρα πολλά χρήματα για να επισκεφθεί το ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ και δεν υπήρχε ξεναγός που επιθυμούσε.Ίσως ο ίδιος και η σύζυγός του να διάβασαν κάποιο σχετικό βιβλίο πριν ή μετά και να κατανόησαν τον σκελετό των μνημείων που επισκέφθηκαν. Ωστόσο, η επιθυμία τους για παροχή υπηρεσιών από ξεναγό στον χώρο να αφορούσε την κατανόηση και την εμπειρία για τα παιδιά τους. Θέλω να πιστεύω ότι είναι κατανοητό ότι η παροχή υπηρεσιών προς τους επισκέπτες της πολιτισμικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και της χώρας μας αποτελεί χρέος και όχι πεδίο συμφερόντων. Πιστεύω δε ισχυρά ότι όλοι έχουν να κερδίσουν σε επίπεδο γνώσεων και πρακτικών, ακόμη και μέ καινοτόμες ιδέες επιχειρηματικότητας μέσω της ανταλλαγής και της συνεργασίας.Ακόμη πιο πολύ πιστεύω ότι οι απόφοιτοι τμημάτων ΙΣΤΟΡΙΑΣ και ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ είναι ικανοί να βελτιστοποιήσουν ακόμη περισσότερο την παροχή των παραπάνω υπηρεσιών. Για τους παραπάνω λόγους πιστεύω ότι η συνέχεια της πραγματοποίησης της δίμηνης παροχής επιπλέον γνώσης προς τους αποφοίτους ιστορικών και αρχαιολογικών τμημάτων με στόχο την ένταξη τους στο επάγγελμα του ξεναγού είναι άκρως απαραίτητη και επείγουσα.