Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 27 Κριτήρια επιλογής – προκήρυξη πρόσληψης προσωπικού στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης ΤουρισμούΣχόλιο του χρήστη ΜΑΝΩΛΗΣ | 24 Ιουνίου 2024, 22:08
Ποιότητα των σπουδών στις Σ.Α.Ε.Κ. του Υπουργείου Τουρισμού. Η διαδικασία της βελτίωσης της ποιότητας των τουριστικών σπουδών μπορεί να επιτευχθεί με μεθοδεύσεις και μέτρα όπως : Η ικανοποιητική πληροφόρηση για την ξένη εμπειρία ιδιαίτερα σε χώρες όπου κατά τεκμήριο οι επιδόσεις από άποψη ποιότητας εμφανίζονται ικανοποιητικότερες. Η συνεργασία με αναγνωρισμένες Σχολές του εξωτερικού που προσφέρουν προγράμματα τουριστικών σπουδών, τόσο σε επίπεδο διδασκόντων όσο και σε προγράμματα ανταλλαγής σπουδαστών. Η διοχέτευση μέρους των πόρων που διατίθενται από το δημόσιο για την τουριστική εκπαίδευση στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας των σπουδών σε επιλεγμένες μονάδες ή τμήματα του όλου συστήματος συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό με στόχο την αποκόμιση οφέλους απο την εμπειρία των στελεχών τους. Η φροντίδα για τη βελτίωση της ποιότητας των Εκπαιδευτών σε ένα τομέα όπου σημαντικό μέρος τους δεν παράγεται για το σκοπό αυτό από το εκπαιδευτικό σύστημα, όπως συμβαίνει με τη Γενική Παιδεία, και όπου το μέρος αυτό καλείται να διδάξει ειδική ύλη και να χρησιμοποιήσει μεθόδους που διαφέρουν από εκείνες που προσιδιάζουν στη Γενική Παιδεία. Η προκήρυξη πρόσληψης Εκπαιδευτών, για τη στελέχωση των Σχολών με ικανό αριθμό μόνιμου προσωπικού, πέραν των απαιτούμενων τυπικών προσόντων των σχετικών με το αντικείμενο, πρέπει να εστιάζει στην επάρκεια των ουσιαστικών προσόντων. Ιδιαίτερη σημασία έχει η ξένη εμπειρία από προγράμματα που θεωρούνται ως επιτυχημένα καθώς επίσης και από προγράμματα που απασχολούν ειδικούς για μορφές τουρισμού που δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί επαρκώς στη χώρα μας ενώ οι δυνατότητες υπάρχουν. Πολύ χρήσιμο μπορεί να είναι σχετικά και το υλικό που παράγεται με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της τουριστικής εκπαίδευσης από διεθνείς οργανισμούς ή από Σχολές και Πανεπιστήμια που ειδικεύονται στο θέμα. Την ενημέρωση και την πληροφόρηση για τη ξένη εμπειρία μπορεί να ακολουθήσει και η συνεργασία με ξένα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε διάφορα επίπεδα. Στο επίπεδο των αρχών των ιδρυμάτων για θέματα οργάνωσης, περιεχομένου των σπουδών, μεθόδων αξιολόγησης, πολιτικής πρόσληψης ή/και απασχόλησης Εκπαιδευτών κλπ., και στο επίπεδο των σπουδαστών με την ανταλλαγή σπουδαστών ή τη φοίτηση Ελλήνων σπουδαστών σε προγράμματα τουριστικής εκπαίδευσης (υποτροφίες) για ένα διάστημα σε ξένα ιδρύματα με καλή φήμη. Χρειάζεται πολύ περισσότερη προσπάθεια για να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα οι Σ.Α.Ε.Κ. και είναι ανάγκη να δοθεί περισσότερη προσοχή στα κίνητρα προσέλκυσης ικανών Εκπαιδευτών. Πολλές φορές οι αμοιβές προσδιορίζονται σε τέτοια επίπεδα ώστε να αρκούν μόνο για την περιστασιακή απασχόληση για λόγους συμπλήρωσης του εισοδήματος αλλά να μην αποτελούν ικανοποιητικό κίνητρο για τη σοβαρότερη ενασχόληση με το αντικείμενο εκείνων που κάνουν καριέρα στον κλάδο της Φιλοξενίας, του Επισιτισμού και του Τουρισμού γενικότερα, και οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες τουριστικής εκπαίδευσης.