• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΚΥΤΟΥΡ -ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ' | 24 Ιουνίου 2024, 23:24

    Η θέση διεύθυνσης ενός εκπαιδευτικού οργανισμού απαιτεί εκπαιδευτικό υπόβαθρο, και πιο συγκεκριμένα, προϋπηρεσία ως εκπαιδευτικός. Αυτό συμβαίνει για λόγους όπως Κατανόηση του Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος: Ένας εκπαιδευτικός κατανοεί καλύτερα τις προκλήσεις και τις ανάγκες των μαθητών και των δασκάλων, έχοντας άμεση εμπειρία στη διδασκαλία και στη διαχείριση τάξεων. Παιδαγωγικές Γνώσεις: Οι διευθυντές σχολείων συχνά πρέπει να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών, τις διδακτικές μεθόδους και τις παιδαγωγικές πρακτικές. Μόνο ένας εκπαιδευτικός με εμπειρία και εκπαίδευση σε αυτά τα θέματα μπορεί να το κάνει αποτελεσματικά. Καθοδήγηση και Υποστήριξη: Οι διευθυντές συχνά πρέπει να καθοδηγούν και να υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς. Η εμπειρία ως δάσκαλος ή καθηγητής είναι απαραίτητη για να μπορούν να παρέχουν χρήσιμες συμβουλές και υποστήριξη. Νομοθετικές και Διοικητικές Απαιτήσεις: οι νομοθεσίες και οι κανονισμοί απαιτούν από τους διευθυντές σχολείων να έχουν συγκεκριμένες εκπαιδευτικές πιστοποιήσεις και χρόνια εμπειρίας στη διδασκαλία. Προς τούτο, και προκειμένου να λάβετε υπ όψιν σας αντίστοιχες πρακτικές, ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω τα κριτήρια αξιολόγησης και τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών & Υποδιευθυντών εκπαιδευτικών μονάδων 1. ΥΠ ΠΑΙΔΕΙΑΣ- Α Βάθμια/ΒΒάθμια "επιλέγονται εκπαιδευτικοί με, τουλάχιστον, δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση" 2. ΥΠ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΙΕΚ "μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίοι διαθέτουν αυξημένα, τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής, επιστημονική, τεχνική ή άλλη κατάρτιση, εμπειρία στην επαγγελματική εκπαίδευση ή κατάρτιση που καλύπτει τις ανάγκες διοίκησης εκπαιδευτικού οργανισμού της φύσης και της αποστολής των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. 3. ΟΑΕΔ: Ως Διευθυντές των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.), της Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης τοποθετούνται μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης , οι οποίοι διαθέτουν πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής, δεκαετή (10ετή) τουλάχιστον δημόσια ή εκπαιδευτική υπηρεσία, και γνώσεις χειρισμού Η/Υ ). Η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού διπλώματος σε συναφές με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση αντικείμενο και η πιστοποιημένη γνώση της αγγλικής γλώσσας , αποτελούν επιπρόσθετα επιθυμητά προσόντα. 4. ΣΔΕ εν ενεργεία μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του ν.4763/2020 (Α ́ 254) και τους όρους της παρούσας, να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία για την πλήρωση με επιλογή των αντίστοιχων θέσεων Διευθυντών και Υποδιευθυντών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. 5. ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ Ως Διευθυντές των Δ.Ι.Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ 14, ΠΕ 18 ή ΠΕ 17 που υπηρετούν σε οργανικές θέσεις του Δ.Ι.Ε.Κ., σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για την επιλογή Διευθυντή σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν δεκαετή (10) τουλάχιστον προϋπηρεσία και πενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία. 6. ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ Γενικός Διευθυντής της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων διορίζεται επί τριετή θητεία εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει δεκαετή τουλάχιστον προϋπηρεσία στη δημόσια δευτεροβάθμια και/ή τριτοβάθμια εκπαίδευση, Καταλήγοντας, οι εκπαιδευτικοί και μόνο είναι οι πλέον κατάλληλοι για τη θέση του διευθυντή σχολείου λόγω της εμπειρίας και της γνώσης τους στο πεδίο της εκπαίδευσης Οποιαδήποτε άλλη προσθήκη η εργασιακή κατηγορία άλλο θα πρέπει να αφαιρεθεί από το σχέδιο νόμου