• Σχόλιο του χρήστη 'Μιστιλιδου Μαρια' | 9 Δεκεμβρίου 2024, 20:16

    Το Άρθρο 3 εισάγει μια σειρά μέτρων που φέρνουν σοβαρά εμπόδια στη λειτουργία της βραχυχρόνιας μίσθωσης, δημιουργώντας ένα περιβάλλον υπερβολικής γραφειοκρατίας και δυσανάλογων κυρώσεων. 1. Υπερβολικές απαιτήσεις συμμόρφωσης: Οι προδιαγραφές που θέτονται, όπως η ύπαρξη πιστοποιητικού μυοκτονίας και απεντόμωσης, φαρμακείου και οδηγού πρώτης ανάγκης, υπερβαίνουν τις απαιτήσεις που υπάρχουν για πολλά επαγγελματικά καταλύματα. Πρόκειται για περιττή επιβάρυνση, ειδικά για μικροϊδιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο για συμπληρωματικό εισόδημα. 2. Αυστηροί και δαπανηροί έλεγχοι: Η επιβολή επιτόπιων ελέγχων, συχνά με τη συνδρομή αστυνομικών δυνάμεων, μοιάζει δυσανάλογη και δημιουργεί ανασφάλεια στους πολίτες. Το διάστημα των 10 ημερών για την προετοιμασία είναι ανεπαρκές, ενώ οι κυρώσεις είναι εξοντωτικές, με πρόστιμα που ξεκινούν από 5.000 ευρώ και πολλαπλασιάζονται σε περιπτώσεις υποτροπής. 3. Υποβάθμιση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος: Οι προτεινόμενες διατάξεις καθιστούν τη βραχυχρόνια μίσθωση μη βιώσιμη για πολλούς ιδιοκτήτες. Αντί να ενισχυθεί ο κλάδος, που αποτελεί σημαντικό κομμάτι του τουρισμού, δημιουργούνται αντικίνητρα, τα οποία τελικά ευνοούν μόνο μεγάλα ξενοδοχειακά συμφέροντα. 4. Έλλειψη διαβούλευσης: Οι προτεινόμενες αλλαγές φαίνεται να έχουν γίνει χωρίς ουσιαστική διαβούλευση με τους φορείς της βραχυχρόνιας μίσθωσης και τους πολίτες που επηρεάζονται. Αυτό οδηγεί σε προτάσεις αποκομμένες από την πραγματικότητα της αγοράς. Αντί για κατασταλτικά μέτρα, χρειάζονται ισορροπημένες πολιτικές που να διασφαλίζουν τη διαφάνεια και την ποιότητα χωρίς να καταπνίγουν την επιχειρηματικότητα. Το άρθρο 3 απαιτεί σοβαρή αναθεώρηση με γνώμονα την αναλογικότητα και την υποστήριξη του κλάδου.