• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΤΗΣ' | 18 Δεκεμβρίου 2024, 22:33

    ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΝΕΛΕΤΗΤΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΌΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΚΑΤ' ΈΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΛΟΜΠΥ. ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΑΣ ΘΑ ΠΡΟΣΒΛΗΘΕΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΙ ΕΥΡΩΠΗ 1)Από το συνολικό εισόδημα από τη βραχυχρόνια μίσθωση ενός ιδιώτη,σύμφωνα με την περ. α' της παρ.3 του άρθρου 39 του ν.4172/2013 αφαιρείται μόνο ένα 5% αυτόματα, που υπολογίζεται ως ποσοστό εξόδων για δαπάνες επισκευής, συντήρησης, ανακαίνισης ή άλλες πάγιες και λειτουργικές δαπάνες του ακινήτου,για παράδειγμα λογαριασμοί ρεύματος, νερού, wi-fi, κοινοχρήστων,επισκευών, αγοράς καθαριστικών ειδών και κλινοσκεπασμάτων, καθαριότητας, προμήθειας ψηφιακών πλατφορμών, ενώ οι πραγματικές δαπάνες ανέρχονται σε ποσοστό τουλάχιστον 40%, τις οποίες έχουν δικαίωμα να τις αναγνωρίσουν μόνο τα νομικά πρόσωπα,που διαθέτουν βιβλία εξόδων. Σε μια ημερήσια μίσθωση ποσού 45 ευρώ λοιπόν φορολογείτε τους ιδιώτες για ποσό 42,75 ευρώ, χωρίς να υπολογίσετε 6,75 ευρώ την προμήθεια της booking, 4 ευρώ κατά μέσο όρο το ρεύμα, 2 ευρώ κατά μέσο όρο τα κοινόχρηστα,νερό και wifi, 2 ευρώ κατά μέσο όρο το κόστος αγοράς καθαριστικών ειδών, 1 ευρώ κατά μέσο όρο για αγορά νέων κλινοσκεπασμάτων και αποκατάστασης ζημιών, 2 ευρώ κατά μέσο όρο το ρεύμα για κατ'οίκον πλύσιμο και σιδέρωμα κλινοσκεπασμάτων.Αν τα υπολογίζατε το φορολογητέο ποσό δεν θα ήταν της τάξης 42,75 ευρώ, αλλά της τάξης των 27,25 ευρώ, δηλαδή 15,5 ευρώ λιγότερα, χωρίς καν να συνυπολογιστεί το ημερήσιο κόστος καθαριότητας ποσού 10 ευρώ περίπου, την οποία κάνουν μόνοι τους οι περισσότεροι ιδιώτες. Αν συνυπολογιστεί και το κόστος καθαριότητας, το φορολογητέο ποσό θα ήταν 17,25 ευρώ,δηλαδή 25,5 ευρώ λιγότερα.Προκύπτει λοιπόν πρωτοφανή,παράνομη και άδικη υπερφορολόγηση των ιδιωτών βραχυχρόνιας μίσθωσης, ουσιαστικά επί του ακαθάριστου εισοδήματος και όχι επί του καθαρού εισοδήματος, για αυτό και επιβάλλεται το 5% που αφαιρείται αυτόματα ως ποσοστό εξόδων για δαπάνες να τροποποιηθεί σε τουλάχιστον 40%. Αντίθετα, τα καταλύματα νομικών προσώπων της βραχυχρόνιας μίσθωσης, τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζομενα δωματια και διαμερίσματα με άδεια ΕΟΤ, δηλώνουν ως έξοδα στα βιβλία τους κάθε είδους δαπάνη,οπότε αντιλαμβάνεστε ότι το καθαρό εισόδημα που μένει προς φορολόγηση είναι ελάχιστο, πόσο μάλλον όταν δηλώνουν δαπάνες τεχνητά διογκωμένες.Το συγκεριμένο μέτρο θα προσβληθεί δικαστικά. 2) Στο άρθρο 21 του φορολογικού νομοσχεδίου αυξάνεται το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική αλλαγή για τους μήνες Απρίλιο έως Οκτώβριο από 0,50 έως 5,00 ευρώ ως εξής: → Κατά 0,50 ευρώ για τα ξενοδοχεία 1 έως 2 αστέρων και για ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια και διαμορφώνεται στα 2,00 ευρώ από 1,50 ευρώ → Κατά 2,00 ευρώ για τα ξενοδοχεία 3 αστέρων και διαμορφώνεται στα 5,00 ευρώ από 3,00 ευρώ → Κατά 3,00 ευρώ για τα ξενοδοχεία 4 αστέρων και διαμορφώνεται στα 10,00 ευρώ από 7,00 ευρώ → Κατά 5,00 ευρώ για τα ξενοδοχεία 5 αστέρων και τις βίλες και διαμορφώνεται στα 15,00 ευρώ από 10,00 ευρώ Στις βραχυχρόνιες μισθώσεις αυξάνεται από 0,50 ευρώ στα 2,00 ευρώ τους χειμερινούς μήνες και από 1,50 ευρώ στα 8,00 ευρώ τους καλοκαιρινούς μήνες.Προκύπτει λοιπόν αβίαστα ότι τη μεγαλύτερη αύξηση του τέλους την αποκτά η βραχυχρόνια μίσθωση τους μήνες από Aπρίλιο έως και Οκτώβριο, το τέλος τροποποιείται από 1,5 ευρώ σε 8 ευρώ!!!!!, κατά παράβαση κάθε έννοια λογικής και δίκαίου και βέβαια κατά πράβαση της αρχής της ισότητας και της αναλογικότητας,δεν νοείται τα ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια με άδεια Ε.Ο.Τ. να πληρώνουν τέλος ημερήσιο 2 ευρώ και τα διαμερίσματα της βραχυχρόνιας μίσθωσης 8 ευρώ. Πλέον τούτων, το τέλος αυτό είναι παράνομο, διότι δεν επιβάλλεται στη μακροχρόνια μισθωση, που κι αυτή είναι αστική μίσθωση, όπως η βραχυχρόνια. Δεν νοείται σε μία αστική μίσθωση να επιβάλλεται τέλος και μάλιστα εξοντωτικό, ενώ σε μια άλλη αστική μίσθωση τίποτε. Παραβιάζεται σαφώς η αρχή ισότητας και της αναλογικότητας.Το συγκεριμένο μέτρο θα προσβληθεί δικαστικά. 3) Η απαγόρευση σε ιδιώτες βραχυχρόνιας μίσθωσης εκμετάλλευσης πάνω από δύο διαμερισμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 39Α του ν.4172/2013, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο άρθρο 27 του Ν.5073/2023,είναι παράνομη, δεδομένου η βραχυχρόνια μίσθωση είναι αστική μίσθωση κατοικίας, όπως η μακροχρόνια μίσθωση, στην οποία και δεν υπάρχει τέτοια απαγόρευση.Δεν νοείται σε μία αστική μίσθωση κατοικίας να υπάρχει απαγόρευση-όριο σε αριθμό διαμερισμάτων, ενώ σε μια άλλη αστική μίσθωση κατοικίας να μην υπάρχει. Παραβιάζεται σαφώς η αρχή ισότητας και της αναλογικότητας. Πλέον τούτων, αυτή η απαγόρευση στον αριθμό των διαμερισμάτων δεν είχε απολύτως καμμία χρησιμότητα, διότι ουδείς ιδιώτης βραχυχρόνιας μίσθωσης με εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ. δηλαδή με εξοντωτική φορολογία 35%, παρέμεινε σε αυτό το καθεστώς,αλλά είτε μεταβίβασε την διαχείρση κάποιων διαμερίσματων του σε συγγενείς και φίλους, είτε δημιούργησε εταιρία για να φορολογείται με 22% επί των καθαρών εισοδημάτων και όχι με 35% ουσιαστικά επί των ακαθαρίστων,όπως εξήγησα ανωτέρω. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για την απαγόρευση άσκησης της βραχυχρόνιας μίσθωσης από 1-1-2025 σε ορισμένες περιοχές της Αθήνας,στις οποίες επιτρέπεται η μακροχρόνια μίσθωση, δεν είναι νόμιμο σε μια περιοχή να απαγορεύεται μία αστική μίσθωση και να επιτρέπεται μια άλλη αστική μίσθωση, δήθεν λόγω των αυξημένων τιμών των ενοικιών,ενώ οι ατίες της αύξησης τους είναι άλλες. Πόσο μάλλον όταν στις ίδιες περιοχές επιτρέπεται ανεξέλεγκτα σε τεράστια οικόπεδα, που θα χωρούσαν στο καθένα αρκετές πολυκατοικίες μακροχρόνιας μίσθωσης, η ανέργερση τεράστιων ξενοδοχείων, αυτά κατά τη γνώμη σας δεν στερούνε οικόπεδα για διαμερίσματα μακροχρόνιας μισθωσης στις περιοχές αυτές!!!Το συγκεριμένο μέτρο θα προσβληθεί δικαστικά. 4) Σχετικά με το άρθρο 3 του υπο διαβούλεση νομοσχεδίου:Προφανώς και είναι πρόδηλα παράνομο να οριστούν λειτουργικές προδιαγραφές και προδιαγραφές ασφαλείας διαμερισμάτων αστικής μίσθωσης, όπως είναι η βραχυχρόνια μίσθωση, ενώ δεν υπάρχουν τέτοιες στην μακροχρόνια μίσθωση,που κι αυτή είναι αστική μίσθωση. Δεν νοείται σε μία αστική μίσθωση να υπάρχουν προδιαγραφές, ενώ σε μια άλλη αστική μίσθωση να μην υπάρχουν. Παραβιάζεται σαφώς η αρχή ισότητας και της αναλογικότητας.Τα σπίτια μας νοκιάζουμε, πότε βραχυχρόνια και πότε μακροχρόνια, δεν πρόκειται για τουριστικά καταλύματα, δεν πρόκειται για τουριστική μίσθωση,για να μπορούν νόμιμα να μπουν προσδιαγραφές,αλλά για απλά σπίτια αστικής μίσθωσης.Ούτε βέβαια είναι νόμιμο σε μια αστική μίσθωση κατοικιας, όπως η βραχυχρόνια, να γίνονται έλεγχοι από αναρμόδια όργανα,που δεν γίνονται στην μακροχρόνια μίσθωση, είναι σαφές ότι δεν πρόκειται για τουριστικά καταλύματα για να υπάρχει τέτοια δυνατότητα ελέγχου. Το συγκεριμένο άθρθρο θα προσβληθεί δικαστικά. Πλέον τούτων ασφάλεια αστικής ευθύνης έχουν τα καταλύματά μας τόσο από την booking, όσο και από την airbnb. Υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου υπάρχει στο ΔΕΔΔΗΕκαι ρελέ διαφυγής είναι υποχρεωμένη κάθε κατοικία να έχει όπως ορίζεται σε παλιότερο και ισχύον νόμο. Τι εννοείται σήμανση για έξοδο διαφυγής σε ένα διαμέρισμα πολυκατοικίας , μόνο εσείς το καταλαβαίνετε, σε κανένα διαμέρισμα πολυκατοικίας μακροχρόνιας μίσθωσης δεν υπάρχει τέτοια. Αν εννοείτε φωτεινό σηματάκι πάνω από την πόρτα του διαμερίσματος και βέλος στο διαδρομο που να δείχνει τα σκαλοπάτια του ορόφου ως έξοδο διαφυγής, ας το γράφατε,αν και πάλι παράνομο είναι και δεν υπάρχει σε καμμια πολυκατοικία τέτοιο πράγμα. Τέλος ΟΛΕΣ οι παραπάνω προύποθέσεις που απαιτείται παράνομα από εμάς δεν υπάρχουν ούτε για τα ξενοδοχεία, ούτε για διαμερίσματα ή δωματια με άδεια Ε.Ο.Τ. , δεν υπάρχουν δηλαδή για τους επαγγελματίες του τουρισμού,αλλά θέλετε να τις επιβάλλετε μόνο στους ερασιτέχνες.Το συγκεριμένο άρθρο θα προσβληθεί δικαστικά. ΛΟΓΟΙ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΝΟΙΚΙΩΝ 1.Δεν έχουν κτιστεί αρκετά ακίνητα τα τελευταία 15 χρόνια και από αυτά που κτίσθηκαν ένα μεγάλο μέρος κατέληξε σε αγοραστές Golden Visa, που τα νοικιάζουν σε Έλληνες και ζητάνε 6 μήνες μπροστά. Επίσης πολλά παλιά και νέα ακίνητα που αγοράστηκαν για Golden Visa παραμένουν κλειστά = βγήκαν από την αγορά. 2. Η φορολογία ενοικίων είναι πολύ μεγάλη (15% για ενοίκια ως 12.000 Ευρώ, 35% για ενοίκια από 12.001 ως 35.000 Ευρώ και 45% για ενοίκια άνω των 35.001 Ευρώ ετησίως). 3. Ο ιδιοκτήτης ενός ακινήτου δεν προστατεύεται νομικά και αν μπλέξει με κακοπροαίρετο ενοικιαστή, τότε θα χάσει πολύ χρόνο μέχρι να τον βγάλει, ενώ μπορεί να βρεθεί και με κατεστραμμένο σπίτι, χωρίς κανείς να τον αποζημιώσει. 4. Εκατοντάδες χιλιάδες σπίτια έχουν περάσει σε funds, servicers κλπ και βγαίνουν στην αγορά με πολύ αργό ρυθμό και πανάκριβα. 5. Τα κλειστά ακίνητα είναι περίπου 790.000 συνολικά, και από αυτά τα 500.000 είναι του δημοσίου, το οποίο ούτε τα έχει καταγράψει, ούτε τα αξιοποιεί. 6. Αυξήθηκαν τα διαζύγια τα τελευταία χρόνια = αντί να μένουν δύο άνθρωποι σε ένα σπίτι, μένουν σε δύο χωριστά και τις πιο πολλές φορές ψάχνουν «κάτι με λιγότερα τετραγωνικά» = ασκούν πίεση και αυξάνουν τη ζήτηση στα διαμερίσματα μικρότερης επιφάνειας. 7. Τα κόστη για την αναγκαία ενεργειακή αναβάθμιση είναι ιδιαίτερα υψηλά. 8. Χιλιάδες ακίνητα προτιμάνε οι ιδιοκτήτες να τα κρατούν κλειστά, παρά να μπλέξουν με κακούς ενοικιαστές, με δικαστήρια κλπ και να βρεθούν να πληρώσουν δεκάδες χιλιάδες Ευρώ για να επισκευάσουν το ακίνητό τους. 9. Από το 2009 και έπειτα οι τράπεζες έπαψαν να χρηματοδοτούν την αγορά κατοικιών (400 εκατ. ευρώ νέα στεγαστικά δάνεια το 10μηνο του 2019, όταν το 2005 οι εκδόσεις στεγαστικών δανείων ήταν 17 δισ. ευρώ, το 2021 άγγιξαν τα 900 εκατ. ευρώ και ο στόχος για το 2022 είναι 1,2 - 1,4 δισ. ευρώ), με αποτέλεσμα να σταματήσει κάθε οικοδομική δραστηριότητα, ενώ η ζήτηση παρέμενε σταθερή. Παράλληλα, τα τραπεζικά ιδρύματα πλέον, για τη χορήγηση στεγαστικού δανείου, ζητούν το 25%-30% της αξίας του ακινήτου ως ιδία συμμετοχή από τον δανειολήπτη, τη στιγμή που εν μέσω μνημονιακών χρόνων ελάχιστοι κατάφεραν να αποταμιεύσουν ποσά της τάξεως των 40.000-50.000 ευρώ (για αγορά ακινήτου αξίας 160.000 ευρώ. 10. Το διάστημα από το 2005 έως το 2021 το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας υποχώρησε από το 84,6% στο 73,3%, χάνοντας 11,3 ποσοστιαίες μονάδες σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. 11. Η υποχώρηση της αγοραστικής δύναμης περιορίζει τη ζήτηση για την αγορά κατοικίας. 12. Η εργασιακή ανασφάλεια ιδιαίτερα στην ηλικιακή ομάδα 24-35 ετών αποτελεί μείζονα ανασταλτικό παράγοντα για την αγορά κατοικίας. Οι παλαιότερες γενεές σε μεγάλο ποσοστό συνταξιοδοτούνταν από την αρχική/μόνιμη εργασία τους. Πλέον, τα δεδομένα στον εργασιακό τομέα έχουν αλλάξει κατά κόρον όχι μόνο από θέμα μονιμότητας, αλλά και εισοδημάτων. Ο κανόνας των εισοδηματικών αυξήσεων του παρελθόντος, με βάση τα χρόνια εργασίας, έχει καταρριφθεί προ πολλού. 13. Πληθωρισμός, κόστος ενέργειας και γενικότερα η αύξηση του κόστους διαβίωσης περιορίζει τη ζήτηση για την αγορά κατοικίας. 14. Ανυπαρξία στεγαστικής πολιτικής επί δεκαετίες και μεγάλη αύξηση της ζήτησης και άνοδος των τιμών των ακινήτων λόγω του προγράμματος "Σπίτι μου 2". 15. Ανύπαρκτη είναι η ευθύνη των βραχυχρόνιων μισθώσεων γενικά στην αύξηση των ενοικίων, η όποια ελάχιστη ευθύνη εντοπίζεται μόνο στο κέντρο πολύ τουριστικών περιοχών και μόνο σε μικρά ακίνητα, εμβαδού από 25 έως 40 τ.μ.,δηλαδή σε μικρά στούντιο και μικρές γκαρσονιέρες, κατάλληλα μόνο για φοιτητές. Τέτοιου είδους τα ακίνητα βγαίνουν στη βραχυχρόνια μίσθωση, κι όχι μεγάλα ακίνητα, κατάλληλα για οικογένειες. 16. Σύμφωνα με δηλώσεις του οικονομικού συμβούλου του Πρωθυπουργού κ. Πατέλη στην 25η Prodexpo, σήμερα υπάρχουν 100.00 διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης με Α.Μ.Α., το 1% των ακινήτων της χώρας. Από αυτά τα 100.000 το 1/4 τα μισθώνει πάω από 90 ημέρες ετησίως. Σε φυσικά πρόσωπα ανήκουν τα 80.000, εκ των οποίων τα 4/5 νοικιάζονται κάτω από 90 ημέρες. Αντίστοιχα σε νομικά πρόσωπα ανήκουν 20.000, με τα μισά τουλάχιστον να μισθώνονται πάνω από 90 ημέρες. Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι έχουμε 16.000 ακίνητα ιδιωτών με μίσθωση πάνω από 90 ημέρες και τουλάχιστον 10.000 ακίνητα νομικών προσώπων με μίσθωση πάνω από 90 ημέρες ετησίως, χωρίς να έχουν δοθεί στοιχεία για τις περιοχές της χώρας που βρίσκονται. Ο ίδιος δε σε συνέντευξη του στο Ρ/Σ Παραπολιτικά επικαλούμενος τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2021, είπε ότι στη χώρα μας υπάρχουν 790.000 κλειστά ακίνητα τα οποία είναι ένα κτιριακό απόθεμα που πρέπει να εκμεταλλευτούμε. Προκύπτει ξεκάθαρα λοιπόν ότι δεν αποτελούν πρόβλημα τα 16.00 ακίνητα των ιδιωτών με μίσθωση πάνω από 90 ημέρες,αλλά τα 790.000 κλειστά ακίνητα. ΠΗΓΕΣ/ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ : EUROSTAT, ΕΛΣΤΑΤ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ E-REAL ESTATES, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Κ. ΗΛΙΑΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ, ΓΓ ΜΕΣΙΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ Κ. ΜΙΝΑ ΧΑΡΜΠΑΛΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Κ. ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΤΕΛΗΣ ΤΟ ΑΝΕΠΙΤΥΧΕΣ ΠΕΙΡΑΜΑ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ ΚΑΙ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ Σκληροί περιορισμοί-εξαφάνιση του airbnb στην Ελλάδα ,τύπου Βαρκελώνης και Νέας Υόρκης, αυτό είναι το αγαπημένο σλόγκαν του εγχώριου ξενοδοχειακού λόμπυ για να εξαφανίσει από τη χώρα μας τη βραχυχρόνια μίσθωση και αυξήσει χωρίς ανταγωνισμό τις τιμές των δωματίων του. Όμως μετά την κατ ουσία εξαφάνιση του airbnb στις ανωτέρω δύο πόλεις, τα ενοκία συνεχίζουν να αυξάνονται ραγδαία, όπως φυσικά και οι τιμές κράτησης των εκεί μεγαλοξενοδόχων, που ελλείψει ανταγωνισμού, ανέβασαν κι άλλο τις τιμές τους. Δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα ξενοδοχειακό λόμπυ που κυβερνά και καταστρέφει την οικονομία και τα δημόσια έσοδα για ίδιον όφελος υπάρχει και σε συγκεκριμένες πόλεις του εξωτερικού. ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΩΝ-ΑΔΙΚΙΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ Κοινωνικές συνέπειες: α) Αδυναμία εύρεσης οικονομικού καταλύματος για διαμονή και αύξηση των τιμών των δωματίων των ξενοδοχείων. Αυτό θα έχει σαν συνέπεια ο Έλληνας να μην μπορεί να ταξιδέψει μέσα στην ίδια του τη χώρα για επαγγελματικούς λόγους, για λόγους υγείας, για λόγους εξεταστικής και σπουδών, για λόγους κοινωνικών υποχρεώσεων και για λόγους αναψυχής. Θα πληγούν άμεσα όσοι δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι μετακινούνται για δουλειές της υπηρεσίας τους ή της εταιρίας τους, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι φοιτητές, οι εκπαιδευτικοί,οι ασθενείς και οι συγγενείς τους και όσοι ταξιδεύουν για γάμους,βαφτίσια κτλ, ή για λόγους αναψυχής. Θα υπάρξει κοινωνική έκρηξη από όλους τους ανωτέρω, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να επιλέξουν τα ήδη πανάκριβα ξενοδοχεία, που θα αυξήσουν κι άλλο τις τιμές τους, ελλείψει ανταγωνισμού. β) Έλληνες ιδιώτες που, είτε ενισχύουν το εισόδημά τους από τη βραχυχρόνια μίσθωση των διαμερισμάτων τους, είτε είναι άνεργοι και ζουν αποκλειστικά από αυτή, θα περιέλθουν σε εξαιρετικά άσχημη οικονομική κατάσταση, αδυνατώντας να ανταπεξέλουν στα έξοδα της πανάκριβης καθημερινότητας ,θα μειώσουν στο ελάχιστο τις καταναλωτικές τους δαπάνες και θα αφήσουν απλήρωτους τους φόρους τους. Οικονομικές συνέπειες: Τεράστια απώλεια δημοσίων εσόδων, με συνέπεια την μείωση μισθών, συντάξεων και κάθε είδους κοινωνικών δαπανών. Σύμφωνα με δήλωση του κ. Πιτσιλή στην 25η Prodexpo, φέτος ,στη βραχυχρόνια μίσθωση στο πρώτο 9μηνο, έχουμε έσοδα 742 εκατ. ευρώ (έναντι 640 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2023) και εκτιμούμε ότι στο τέλος της χρονιάς θα φτάσουμε τα 830 εκατ. ευρώ. Αυτά τα 830 εκατ. ευρώ που θα τα βρείτε άραγε. Ειναι αδιανόητο να πιστεύετε πως ένας Έλληνας ή ξένος, που μπορεί να δαπανήσει συγκεκριμένα χρήματα για τη διαμονή του, θα βρει δια μαγείας χρήματα πολλαπλάσια από τις οικονομικές δυνατότητες του, επιλέγοντας δωμάτια ξενοδοχείων, που ήδη είναι ακριβά και θα αυξήσουν κι άλλο τις τιμές τους, ενόψει έλλειψης ανταγωνισμού. Τα 830 εκατ. ευρώ της βραχυρόνιας μίσθωσης δεν θα σας τα φέρει το ξενοδοχειακό λόμπυ, που σας παρακινεί για εξαφάνιση της βραχυχρόνιας μίσθωσης,απλά θα χαθούν από δημόσια έσοδα οριστικά. Η Ελλάδα θα γίνει πανάκριβη χώρα στη διαμονή, οι ξένοι θα προτιμήσουν πολύ φθηνότερες γειτονικές μας χώρες , ο τουρισμός μας θα καταστραφεί ,το ίδιο και το λιανικό εμπόριο και η εστίαση, την οποία στηρίζει η βραχυχρόνια μίσθωση,σε αντίθεση με τα all inclusive ξενοδοχεία που υποστηρίζετε. Το παράδειγμα της πανάκριβης Μυκόνου, που έχασε τόσο τουρισμό φέτος, δεν σας προβληματίζει δυστυχώς και θέλετε να κάνετε όλη την Ελλάδα σαν την Μύκονο. Ούτε σας προβληματίζουν δυστυχώς τα στοιχεία από όλη την χώρα, που αναφέρουν ότι φέτος μειώθηκαν οι μέρες διαμονής των ξένων σε αυτήν, όπως επίσης και οι δαπάνες τους για εστίαση, ενώ αντίθετα αυξήθηκαν οι δαπάνες τους στα supermarket. Δεν υπάρχουν λεφτά για πέταμα κύριοι ούτε σε ξένους,ούτε σε Έλληνες,καταλάβετε το και μην κάνετε τη διαμονή στη χώρα ακόμα πιο ακριβή και τη χώρα μας απρόσιτη για χάρη του ξενοδοχειακού λόμπυ. ΛΥΣΕΙΣ 1) Eξαλείψτε άμεσα τις αναφερόμενες ανωτέρω υφιστάμενες παρανομίες-αδικίες εναντίον των ιδιωτών της βραχυχρόνιας μίσθωσης και μην προβαίνετε σε νέες. 2) Διαβάστε προσεκτικά τους σοβαρούς λόγους αύξησης των ενοικίων,όπως αναφέρονται ανωτέρω, και προβείτε σε σωστές πολιτικές στέγασης,αλλιώς τα ενοικία θα ανεβαίνουν συνεχώς. 3) Αν προτίμησετε να μην ασχοληθείτε με τους σοβαρούς λόγους της αύξησης των ενοικίων, αλλά με τον πιο ασήμαντο λόγο,δηλαδή τη βραχυχρόνια μίσθωση, τότε απαγορεύστε στα νομικά πρόσωπα της βραχυχρόνιας μίσθωσης να επεκταθουν περαιτέρω, αυτά έχουν το πολύ χρήμα για περαιτέρω επέκταση, όχι οι ιδιώτες. Εσείς άλλωστε δεν αντιδράσατε όταν αλλαξε ο αρχικός νόμος για τη βραχυχρόνια μίσθωση από την τότε υπουργό τουρισμού κ. Κουντουρά και δόθηκε στα νομικά πρόσωπα δικαίωμα ενασχόλησης με τη βραχυχρόνια, η οποία αρχικά νομοθετήθηκε μόνο για ιδιώτες. Εσείς ανεχτήκατε την απαλλαγή τους από το ΦΠΑ για τόσα χρόνια,εσείς ευθύνεστε που η βραχυχρόνια έγινε, σε ένα ποσοστό της, επάγγελμα εταιριών από συπληρωματικό ή μοναδικό εισόδημα ιδιωτών, εσείς συνομιλείτε μόνο με αυτούς και τους συλλόγους τους, αγνοώντας πλήρως τους ιδιώτες. 4) Εάν θέλετε οικειοθελώς και όχι εκβιαστικά να αποσυρθεί μεγάλος αριθμός ιδιώτών από τη βραχυχρόνια μίσθωση, κάντε τις εξής νομοθετικές αλλαγές: 1) Μητρώο κακοπληρωτών και ζημιάρηδων ενοικιαστών, κάτι σαν Τειρεσίας δηλαδή, με όλες τις διαταγές πληρωμής και απόδοσης μισθίου για οφειλόμενα ενοίκια και όλες τις δικαστικές απόφάσεις για ζημιές ενός ενοικιαστή,χωρίς την προσκόμιση του οποίου να μην είναι δυνατή η σύναψη μακροχρόνιας μίσθωσης 2) Διαταγή πληρωμής και απόδοσης μισθίου όχι μόνο για οφειλόμενα ενοίκια όπως είναι σήμερα, αλλά και για αποδεδειγμένες ζημιές. Δεν νοείται ενοικιαστής με αποδεδειγμένες ζημιές εκατοντάδων ή και χιλαδων ευρώ να μην γίνεται να εκδιωχθεί γρήγορα με διαταγή πληρωμής και απόδοσης μισθίου,αλλά να χρειάζονται τουλάχιστον 4 χρόνια για να τελεσιδικήσει η σχετική αγωγή. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ Σας δηλώνουμε ότι όλα τα ανωτέρω που έχετε κάνει εναντίον μας θα προσβληθούν δικαστικά, εκτός αν τα αποσύρετε άμεσα. Ως κα τούτου καλούνται όλοι οι ιδιώτες της βραχυχρόνιας μίσθωσης να συμμετέχουν στις κοινές προσφυγές του γκρουπ στο facebook με τίτλο Airbnb-Booking private Greek hosts με σκοπό να μειωθεί στο ελάχιστο δυνατό το οικονομικό τους κόστος. Κατής Παναγιώτης του Ιωάννη Διαχειριστής του γκρουπ στο facebook με τίτλο Airbnb-Booking private Greek hosts