• Σχόλιο του χρήστη 'Nikolouzos' | 19 Δεκεμβρίου 2024, 18:06

    Εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας στη διάταξη που αποκλείει από τη βραχυχρόνια μίσθωση τα ακίνητα που άλλαξαν χρήση μετά το 2011 και ζητούμε την πλήρη κατάργησή της. Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στο Άρθρο 3 Προδιαγραφές ακινήτων που μισθώνονται βραχυχρόνια και το οποίο αναφέρει: – Τα ακίνητα που μισθώνονται βραχυχρόνια, σύμφωνα με το άρθρο 111 του ν. 4446/2016 (Α’ 240) πληρούν τις κάτωθι προδιαγραφές: α) αποτελούν χώρους κύριας χρήσης κατοικίας της παρ. 95 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 (Α’ 79) και διαθέτουν φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό.H διάταξη περιέχει διάφορες τεχνικές κυρίως προδιαγραφές για τις κατοικίες που προσφέρονται για βραχυχρόνια μίσθωση, η πλέον περιοριστική των οποίων είναι ο τυπικός χαρακτηρισμός του χώρου στον οποίο βρίσκονται, ως κύριας χρήσης κατοικίας, ήτοι να έχει εξ αρχής συνυπολογιστεί στο συντελεστή δόμησης του κτιρίου ή να έχει νομιμοποιηθεί η χρήση του χώρου βάσει των διατάξεων του ν.4495/2017 που, σημειωτέον, λήγει στις 31.3.2026, με τη βασική προϋπόθεση η αλλαγή χρήσης να έχει συντελεστεί μέχρι τις 28.7.2011. Πιστεύουμε ότι η διάταξη αυτή προκαλεί διάφορα θέματα όπως:Αντισυνταγματική Παρέμβαση στην Επιχειρηματική ΕλευθερίαΠαραβιάζει ευθέως το Άρθρο 5 του Συντάγματος περί οικονομικής και επαγγελματικής ελευθερίαςΑνατρέπει βίαια τον επενδυτικό σχεδιασμό χιλιάδων ιδιοκτητών που επένδυσαν με βάση το υφιστάμενο νομικό πλαίσιοΔημιουργεί αθέμιτες διακρίσεις μεταξύ ακινήτων, βασιζόμενη αποκλειστικά στο χρονικό σημείο αλλαγής χρήσης. Καταστροφικές Οικονομικές Συνέπειες στο επιχειρείν :Απαξίωση επενδύσεων εκατομμυρίων ευρώ σε ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις ακινήτωνΣημαντική μείωση των φορολογικών εσόδων του κράτουςΑποθάρρυνση μελλοντικών επενδύσεων στην αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματοςΑπώλεια θέσεων εργασίας στον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης και σε συναφείς κλάδουςΕπιφέρει πρακτική αδυναμία αναλλακτικής αξιοποίησης για τα συγκεκριμένα ακίνητα γιατί: Έχουν μετατραπεί με σημαντικό κόστος για να εξυπηρετούν αποκλειστικά βραχυχρόνιες μισθώσειςΑδυνατούν λόγω σχεδιασμού να λειτουργήσουν ως συμβατικές κατοικίεςΣυμβάλλουν στην αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχώνΑποτελούν πρότυπα αστικής ανάπλασηςΖητούμε την άμεση και πλήρη κατάργηση της διάταξης που αποκλείει από τη βραχυχρόνια μίσθωση τα ακίνητα που άλλαξαν χρήση μετά το 2011. Η διάταξη αυτή επιγραμματικά:1. Είναι αντισυνταγματική 2. Πλήττει την επιχειρηματικότητα 3. Μειώνει τα δημόσια έσοδα 4. Αποθαρρύνει τις επενδύσεις 5. Υπονομεύει την αστική ανάπλαση