Αρχική Θεατρικές Επιχορηγήσεις3. Η συγκέντρωση της καλλιτεχνικής δραστηριότητας στην ΑθήναΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Στρέπκος | 9 Μαρτίου 2011, 12:57
Υπουργείο Τουρισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δυστυχώς το θέατρο στην Ελλάδα είναι Αθηνοκεντρικό.Με εξαίρεση ίσως την Θεσσαλονίκη. Η πολιτιστική αποκέντρωση δεν μπορεί να γίνει ανεξάρτητα από μια πιο ουσιαστική πολιτική αποκέντρωση. Και αυτό είναι δύσκολο εως ουτοπικό. Βρίσκω σωστή την πρόταση του Αλέξη Αλάτση και του Γιώργου Αγγελόπουλου.Μέχρι πρόσφατα οι επιχορηγήσεις ήταν τριών ταχυτήτων: Αθήνα, Θεσσαλονίκη και ΕΚΤΟΣ Αττικής. Όλη η Ελλάδα χαρακτηρίζεται ως εκτός Αττικής. Ένας Κρατικός Οργανισμός Θεάτρου της Περιφέρειας αν λειτουργήσει με διαφάνεια και αξιοκρατικά θα βοηθούσε στην άνθιση του θεάτρου της περιφέρειας. Σε αυτόν τον οργανισμό θα μπορούσαν να ενταχθούν και τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. της χώρας που βρίσκονται σε μια φθίνουσα καλλιτεχνική πορεία. Η περιφέρεια χρειάζεται στήριξη από το κέντρο όμως όχι μόνο επειδή είναι περιφέρεια : θα πρέπει να παρουσιάζονται προτάσεις που αντικειμενικά προάγουν τον πολιτισμό , δηλαδή τα κριτήρια δεν πρέπει να είναι μόνο τοπικιστικά. Για αυτό ένας κρατικός οργανισμός Θεάτρου της Περιφέρειας στελεχωμένος από ανθρώπους με εμπειρία τόσο στην καλλιτεχνική δημιουργία όσο και στον οικονομικό προγραμματισμό θα ήταν ένα κίνητρο για τις θεατρικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια. Επίσης αυτό που ποτέ δεν εφαρμόστηκε αλλά εξαγγέλθηκε : όποιος οργανισμός επιχορηγείται να πρέπει οπωσδήποτε να παρουσιάζει το έργο του στην Περιφέρεια και όχι ο καθένας χωριστά: αλλά συντονισμένα από ένας κρατικό οργανισμό θεάτρου της περιφέρειας. Και είμαι σίγουρος ότι το κοινό της περιφέρειας θα ανταμείψει αυτές τις προσπάθειες όπως και κάθε προσπάθεια που θέλει να μην υπάρχουν Ελλάδες δύο ή τριών ταχυτήτων.