Αρχική Ζητήματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας11. Υποβολή λοιπών προτάσεωνΣχόλιο του χρήστη MULTICHOICE HELLAS A.E. (NOVA)/FORTHNET MEDIA HOLDINGS S.A. | 30 Δεκεμβρίου 2011, 16:28
Υπουργείο Τουρισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
α) Τροποποίηση Τρόπου Υπολογισμού Αμοιβής των Οργανισμών Ο υφιστάμενος τρόπος υπολογισμού της αμοιβής των Οργανισμών, σύμφωνα με το αρ. 32 του Ν. 2121/93, σε ποσοστό επί του τζίρου αποτελεί ένα τεράστιο πρόβλημα και δημιουργεί δυσβάσταχτη οικονομική υποχρέωση στους χρήστες. Ειδικά σε καιρούς οικονομικής κρίσης, είναι εντελώς παράλογο και εντελώς ανεδαφικό οι αμοιβές των Οργανισμών να μην αποδίδονται με βάση τα κέρδη, που αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα μιας επιχείρησης, αλλά με βάση τα ακαθάριστα έσοδα. Θεωρούμε πως αυτό είναι το κρισιμότερο, ίσως, σημείο που χρειάζεται νομοθετική μεταρρύθμιση και εξορθολογισμό. Ακόμη και στην περίπτωση που ο νομοθέτης δεν θελήσει να θέσει ως βάση υπολογισμού τα καθαρά κέρδη, θα πρέπει, εντούτοις, να αναγνωριστεί το δικαίωμα στους χρήστες να αφαιρούν από τα ακαθάριστα έσοδα τους συγκεκριμένα και αδιαμφισβήτητα κόστη. Ενδεικτικά για τον τομέα της συνδρομητικής τηλεόρασης τέτοια κόστη είναι π.χ. το κόστος χρήσης δορυφόρου, τα κόστη που καταβάλλονται ως αντάλλαγμα στο Ελληνικό Δημόσιο ή άλλους φορείς για την παροχή των συνδρομητικών υπηρεσιών ή το κόστος κτήσης αθλητικών δικαιωμάτων τηλεοπτικής μετάδοσης αθλητικών διοργανώσεων (που ούτως ή άλλως δεν συνδέονται με εκμετάλλευση έργων πνευματικής ιδιοκτησίας αφενός και αφετέρου αποτελούν τον κύριο πόλο έλξης συνδρομητών) . β) Πρόβλεψη ανώτατου ποσοστού Για να υπάρχει ασφάλεια συναλλαγών και να μπορούν να πραγματοποιούνται επενδύσεις εκ μέρους των χρηστών με την βεβαιότητα ότι τα συναφή κόστη είναι συγκεκριμένα και ξεκαθαρισμένα, θα προτείναμε την εισαγωγή, εκ μέρους του νομοθέτη, ενός ανώτατου εύλογου ποσοστού που ο κάθε χρήστης θα υποχρεούται να καταβάλει στο σύνολο των Οργανισμών (Πνευματικών και Συγγενικών Δικαιωμάτων) και για το σύνολο των δικαιούχων. Η ρύθμιση αυτή προϋποθέτει την ύπαρξη ενός θεσμοθετημένου οργάνου/αρχής που θα μπορούσε να εισπράττει το ανάλογα ποσά από τους χρήστες και να επιμελείται τον δίκαιο επιμερισμό τους μεταξύ των συνδικαιούχων. Διαφορετικά οποιοσδήποτε χρήστης βρίσκεται στο έλεος των θεωρητικά αναρίθμητων ΟΣΔ που μπορούν να συσταθούν και να αξιώνουν –ο καθένας χωριστά- «εύλογη» ποσοστιαία αμοιβή επί των ακαθαρίστων εσόδων της επιχείρησης του χρήστη, ποσοστό που στο σύνολό του δεν έχει κανένα απολύτως περιορισμό. Μία τέτοια πρακτική αφήνει το χρήστη απροστάτευτο και, σε συνδυασμό με την ισχυρή (και ανέλεγκτη) διαπραγματευτική θέση αρκετών ΟΣΔ, μπορεί να επιδεινώσει σοβαρά την οικονομική του κατάσταση, οδηγώντας τον χρήστη ακόμα και στην αναγκαστική παύση της δραστηριότητάς του.