1. Οι απόφοιτοι των σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης δύνανται να εργάζονται ως ναυαγοσώστες πισίνας εφόσον, προηγουμένως:
α) κριθούν, ως επιτυχόντες, σε θεωρητικές (γραπτές) και πρακτικές εξετάσεις, στα ακόλουθα αντικείμενα:
αα) Εφόδια κολυμβητικής δεξαμενής και ναυαγοσώστη.
αβ) Χρησιμοποίηση ναυαγοσωστικού εξοπλισμού και των διαφόρων σωστικών μέσων.
αγ) Τρόποι προσέγγισης θύματος.
αδ) Λαβές αποφυγής.
αε) Τρόποι έλξης (ρυμούλκησης) κινδυνεύοντος.
αστ) Απαλλαγή από τα ρούχα εντός του νερού.
αζ) Αντίδραση σε περίπτωση πανικού του κινδυνεύοντος.
αη) Τρόποι διάσωσης θύματος, και ειδικά σε περίπτωση ατόμου με ειδικές ανάγκες.
αθ) Σύνταξη αναφοράς συμβάντος.
αι) Εξέταση θύματος (σφυγμός – αναπνοή κ.λπ.). Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση (Μέθοδος ΚΑΡ.Π.Α). Χρησιμοποίηση φορητού απινιδωτή.
αια) Φυσιολογία πνιγμού.
αιβ) Υποθερμία, κράμπα, λιποθυμία, εξάντληση κολυμβητή, εγκαύματα από τον ήλιο.
αιγ) Χρησιμοποίηση φαρμακευτικού υλικού.
αιδ) Αιμορραγία, επίδεση τραυμάτων, χρησιμοποίηση επιδεσμικού υλικού.
αιε) Συμπτώματα ηλίασης, θερμοπληξίας και αντιμετώπιση αυτών.
αιστ) Ορολογία αντικειμένου στην αγγλική γλώσσα.
β) κριθούν, ως επιτυχόντες, στις ακόλουθες αθλητικές δοκιμασίες, χωρίς εξοπλισμό κολυμβητή:
βα) Κολύμβηση εκατό (100) μ. ελεύθερο, πρόσθιο, ύπτιο και πλάγιο.
ββ) Κολύμβηση πενήντα (50) μ. με οπτική επαφή του κινδυνεύοντος, σε χρόνο μικρότερο του ενός και μισού λεπτού (1′ 30″).
βγ) Κολύμβηση τετρακοσίων (400) μ., σε χρόνο μικρότερο των δέκα πρώτων λεπτών (10′).
βδ) Ανέλκυση αντικειμένου βάρους τουλάχιστον τριών (3) χιλιόγραμμων, από βάθος τουλάχιστον δυο μέτρων (2) μ.
βε) Υποβρύχια κολύμβηση τουλάχιστον είκοσι μέτρων (20) μ.
βστ) Έλξη (ρυμούλκηση) κινδυνεύοντος, σε απόσταση τουλάχιστον πενήντα (50) μέτρων.
2. Οι εξετάσεις και οι αθλητικές δοκιμασίες διενεργούνται από την Ένωση, τουλάχιστον δύο φορές το μήνα, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ο ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων για τη διενέργεια εξετάσεων και αθλητικών δοκιμασιών είναι δύο (2) άτομα. Εντός του πρώτου πενθημέρου του μηνός Μαρτίου, με μέριμνα της Ένωσης, αποστέλλεται στο Υπουργείο Τουρισμού συγκεντρωτικός πίνακας του προγράμματος διενέργειας εξετάσεων, όπου αναφέρεται ο τόπος, η ημερομηνία και η ώρα διεξαγωγής αυτών, ο οποίος αναρτάται στη διαδικτυακή πύλη του Υπουργείου.
Η θεωρητική εξέταση γίνεται με γραπτό τρόπο, στην ελληνική γλώσσα, σε αίθουσα που έχει προκαθορισθεί, κατά τις ορισμένες ημερομηνίες και ώρες, χωρίς να επιτρέπεται η είσοδος σε άτομα που δεν έχουν σχέση με τις εξετάσεις. Η θεωρητική εξέταση περιλαμβάνει την εξέταση των υποψηφίων σε ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών/απαντήσεων. Ο αριθμός των ερωτήσεων ανέρχεται στις τριάντα (30). Μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, η Ένωση μεριμνά για τη δημιουργία δεξαμενής τουλάχιστον εξακοσίων (600) ερωτήσεων κλειστού τύπου, με τρεις πιθανές απαντήσεις, εκ των οποίων μίας μόνο σωστής και οι οποίες καλύπτουν τα προαναφερόμενα θεματικά αντικείμενα. Οι ερωτήσεις αποστέλλονται στο Υπουργείο Τουρισμού και αναρτώνται στη διαδικτυακή του πύλη. Κατά την είσοδο των υποψηφίων στο χώρο των εξετάσεων και πριν την έναρξη της θεωρητικής εξέτασης, διενεργείται με μέριμνα του Προέδρου της Επιτροπής του άρθρου 43, έλεγχος ταυτοπροσωπίας αυτών, με βάση την αστυνομική τους ταυτότητα ή άλλο νόμιμο αποδεικτικό στοιχείο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 του ν. 2690/1999 (Α’ 45). Στη συνέχεια ο Πρόεδρος της Επιτροπής φέρει αριθμό ερωτηματολογίων ίσο προς των αριθμό των παρόντων υποψηφίων, καθένα εκ των οποίων είναι μοναδικό και αφού πραγματοποιηθεί κλήρωση ενώπιον αυτών, διανέμεται σε κάθε έναν υποψήφιο ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο αναγράφεται το όνομά του. Κατόπιν, διανέμει ισάριθμα έντυπα «φύλλου εξέτασης υποψηφίου», καθένα εκ των οποίων αντιστοιχεί ονομαστικά σε κάθε έναν υποψήφιο. Οι υποψήφιοι επιλέγουν μία εκ των απαντήσεων που δίνονται σε κάθε ερώτημα και αναγράφουν ένα από τα τρία Α ή Β ή Γ κεφαλαία γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου, που αντιστοιχεί στην απάντηση που επέλεξαν, στο φύλλο εξέτασης και δίπλα στον αριθμό κάθε ερωτήματος. Η μη συμπλήρωση του χώρου που αντιστοιχεί στον αριθμό κάθε ερωτήματος με κάποιο από τα προαναφερόμενα γράμματα, λαμβάνεται ως λανθασμένη απάντηση. Αποσβέσεις, διορθώσεις, αποξέσεις ή διαγραφές απαντήσεων, πάνω στο φύλλο εξέτασης, καθιστούν λανθασμένες τις απαντήσεις. Η θεωρητική εξέταση διαρκεί εξήντα (60) λεπτά της ώρας. Επιτυχών στη θεωρητική εξέταση θεωρείται ο υποψήφιος που έχει απαντήσει σωστά σε είκοσι οκτώ (28), τουλάχιστον, ερωτήσεις. Υποψήφιοι που δεν προσέρχονται προς εξέταση την καθορισμένη ημερομηνία και ώρα θεωρούνται αποτυχόντες. Η παρουσία εξεταζόμενων, κατά τη διαδικασία της διόρθωσης των φύλλων εξέτασης δεν απαγορεύεται. Υποψήφιοι που αμφισβητούν το αποτέλεσμα ή ζητούν διευκρινίσεις, παραπέμπονται στο φύλλο εξέτασης που έχει διορθωθεί από την Επιτροπή του άρθρου 43.
3. Όσοι από τους υποψηφίους επιτύχουν στη θεωρητική εξέταση συμμετέχουν στην πρακτική εξέταση και, εφόσον επιτύχουν και σε αυτή, συμμετέχουν και στις αθλητικές δοκιμασίες. Η πρακτική εξέταση και οι αθλητικές δοκιμασίες διενεργούνται, χωρίς να επιτρέπεται η είσοδος σε άτομα που δεν έχουν σχέση με τις εξετάσεις, σε προκαθορισμένο τεχνητό κολυμβητήριο (πισίνα) κατά τις ορισμένες ημερομηνίες και ώρες και τα αποτελέσματα αυτών καταγράφονται σε ειδικό φύλλο εξέτασης.
Οι υποψήφιοι που αποτυγχάνουν κατά την πρακτική εξέταση, στο αντικείμενο έστω και μίας από τις θεματικές ενότητες αα) έως και αιστ) της παραγράφου 1 ή έστω και σε μία αθλητική δοκιμασία της ιδίας παραγράφου θεωρούνται αποτυχόντες. Η βαθμολογία της πρακτικής εξέτασης εκφράζεται με ακέραιους αριθμούς, από μηδέν (0) έως είκοσι (20). Ως βάση επιτυχίας λαμβάνεται ο αριθμός δώδεκα (12).
Ο τελικός βαθμός του υποψηφίου στην πρακτική εξέταση αποτελείται από το μέσο όρο της βαθμολογίας κάθε μέλους της Επιτροπής και του Προέδρου.
4. Μετά το πέρας των εξετάσεων, οι οποίες μπορεί να διαρκέσουν μέχρι και δυο ημέρες, ο Πρόεδρος της Επιτροπής συντάσσει συγκεντρωτικό πίνακα βαθμολογίας των υποψηφίων, που υπογράφεται από τον ίδιο και τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής, με την ένδειξη «ΠΕΤΥΧΕ» ή «ΑΠΕΤΥΧΕ» δίπλα σε κάθε όνομα. Σε περίπτωση που, για λόγους ανωτέρας βίας, καταστεί αδύνατη η διενέργεια εξετάσεων στην προκαθορισμένη ημερομηνία, οι εξετάσεις πραγματοποιούνται την αμέσως επόμενη ημέρα, κατά την οποία οι ανωτέρω λόγοι πάψουν να συντρέχουν. Αίτημα επανεξέτασης μπορεί να υποβληθεί από την επομένη της αποτυχίας τους. Ο υποψήφιος έχει δικαίωμα επανεξέτασης στις πρακτικές εξετάσεις και στις αθλητικές δοκιμασίες, χωρίς να επανεξετάζεται στη θεωρητική (γραπτή) εξέταση, εφόσον έχει επιτύχει σε αυτή, μέχρι τη συμπλήρωση ενός (1) έτους από την ημερομηνία της πρώτης αποτυχίας του.
Στους επιτυχόντες χορηγείται βεβαίωση επιτυχούς συμμετοχής στις εξετάσεις (εφεξής βεβαίωση) από την Επιτροπή διενέργειας των εξετάσεων .
5. Η διάρκεια ισχύος της βεβαίωσης είναι τέσσερα έτη, για τα πρόσωπα που δεν έχουν υπερβεί το 45ο έτος ηλικίας. Μετά τη συμπλήρωση των σαράντα πέντε (45) ετών έως και τη συμπλήρωση των πενήντα πέντε (55) ετών, η βεβαίωση είναι διετούς διάρκειας ενώ μετά τη συμπλήρωση των πενήντα πέντε (55) ετών έως και τη συμπλήρωση των εξήντα (65) ετών, η βεβαίωση είναι ετήσιας διάρκειας. Εντός του τελευταίου, πριν την λήξη της ισχύος της βεβαίωσης, εξαμήνου, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να κριθούν ως επιτυχόντες στις αθλητικές δοκιμασίες του άρθρου αυτού.
Συγχαρητήρια στο Υπουργείο, το σχέδιο νόμου είναι προς θετική κατεύθυνση και ως αντιπροσωπευτική Ένωση Σχολών Ναυαγοσωστικής Ελλάδος μας ικανοποιεί ιδιαίτερα.
Πρότασή μας ως προς τις αθλητικές δοκιμασίες για τις εξετάσεις των υποψηφίων ναυαγοσωστών πισίνας να τροποποιηθούν ως εξής:β) κριθούν, ως επιτυχόντες, στις ακόλουθες αθλητικές δοκιμασίες, χωρίς εξοπλισμό κολυμβητή:βα) Κολύμβηση εκατό (100) μ. ελεύθερο, πρόσθιο, ύπτιο και πλάγιο.
ββ) Κολύμβηση πενήντα (50) μ. με οπτική επαφή του κινδυνεύοντος, σε χρόνο μικρότερο των δύο λεπτών (2′).
βγ) Κολύμβηση τριακοσίων (300) μ., σε χρόνο μικρότερο των δέκα πρώτων λεπτών (10′).
βδ) Ανέλκυση αντικειμένου βάρους τουλάχιστον τριών (3) χιλιόγραμμων, από βάθος τουλάχιστον δυο μέτρων (2) μ.
βε) Υποβρύχια κολύμβηση τουλάχιστον είκοσι μέτρων (20) μ.
βστ) Έλξη (ρυμούλκηση) κινδυνεύοντος, σε απόσταση τουλάχιστον πενήντα (50) μέτρων.Πιστεύουμε οτι οι αθλητικές δοκιμασίες όπως τις προτείνουμε είναι επαρκής ως προς την ποιότητα και ικανότητα ενός ναυαγοσώστη πισίνας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του επαγγέλματος.Με εκτίμηση
Η ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
http://www.esne.org.gr
Το νομοσχέδιο για τίς πισίνες είναι απαράδεκτο.
Το υπουργείο έπεσε στην παγίδα των ιδιωτικών συμφερόντων/ εργολάβων και το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να μείνουν τα ξενοδοχεία χωρίς επόπτες κολυμβητικών δεξαμενών .
Υ.Γ.
Ο πρόεδρος της ΈΣΝΕ είναι απλά ιδιοκτήτης/ εργολάβος και ο γραμματέας της ΕΣΝΕ ένας απλός ναυαγοσώστης… και αυτοί θα κρίνουν και θα αποφασίζουν…
Θέατρο του παραλόγου.
Ο Θεός μαζί σας…
Είναι θετικό που η ΕΣΝΕ πήρε έστω και αργοπορημένα θέση. ΠΑΡΑΚΑΛΏ να δώσετε μεγάλη προσοχή ότι δεν έχει τοποθετηθεί μέχρι και τη σημερινή τελευταία ημέρα της διαβούλευσης ότι μπορεί να αναλάβει την ευθύνη των εξετάσεων. Ένα πρωτοβάθμιο σωματείο όπως είναι η ΕΣΝΕ δεν έχει νόμιμη αρμοδιότητα διενέργειας εξετάσεων. Υπάρχουν ερωτηματικά ως προς την νομιμότητα αυτών των εξετάσεων τα οποία έχουν τεθεί στην διαβούλευση και δεν απαντήθηκαν όπως όφειλε να απαντήσει ένα σωματείο που σέβεται τις δημοκρατικές διαδικασίες και τον κλάδο του.
Συγχαρητήρια κύριε Υπουργέ.Επιτελους όλα δουλεύουν με σκοπό την ασφάλεια.Συμφωνω με με την ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ για τα αθλήματα που πρέπει να δίνουν οι υποψήφιοι ναυαγοσωστες. Και πάλι συγχαρητήρια για την φοβερή δουλειά που έχετε κάνει.
Συμφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο.
Επιθυμώ εφαρμογή του νέου νομοσχεδίου.
Πολύ σωστός ο νέος τρόπος εξετάσεων.
Οι επαγγελματίες ναυαγοσώστες θα σώσουν πολλά περιστατικά στις πισίνες και θα αυξήσουν το αίσθημα ασφάλειας.
Μπράβο για την συγκεκριμένη πρωτοβουλία του νέου νομοσχεδίου. Θα σωθούν πολλές ζωές.
Συμφωνώ με το νομοσχέδιο και επιθυμώ άμεση εφαρμογή του.
Ο νέος νόμος θα αναβαθμίσει το ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Συμφωνώ με τον νόμο καθώς η αύξηση των επαγγελματιών στις πισίνες θα μειώσει τους θανάτους.
Ορθή επιλογή η αλλαγή του νομοσχεδίου γιατί συντελεί στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.
Απαραίτητη η τροποποίηση του νόμου. Συμφωνά με τις προτάσεις του Υπουργείου.
ΠΑΡ. 3
Η πρακτική εξέταση και οι αθλητικές δοκιμασίες διενεργούνται, χωρίς να επιτρέπεται η είσοδος σε άτομα που δεν έχουν σχέση με τις εξετάσεις…
–Για ποιο λόγο οι εξετάσεις θα πρέπει να γίνονται «κεκλεισμένων των θυρών «;
— Πιθανών για να διευκολύνουν όποιον θέλουν και να ταλαιπωρούν τους υπόλοιπους;
— Ο εκπαιδευτής της σχολής δηλαδή, δεν θα μπορεί να βλέπει και να δίνει κάποιες συμβουλές ίσως στους μαθητές του;
— οι απόφοιτοι των σχολών που είναι μέλος της Ένωσης έχουν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι αυτών που δε είναι μέλη
Συγχαρητήρια στο Υπουργείο. Το σχέδιο νόμου είναι προς θετική κατεύθυνση και προασπίζει την ασφάλεια στις πισίνες.
Ως Ένωση Σχολών Ναυαγοσωστικής Ελλάδος προτείνουμε οι αθλητικές δοκιμασίες να τροποποιηθούν ώς εξής:
β) κριθούν, ως επιτυχόντες, στις ακόλουθες αθλητικές δοκιμασίες, χωρίς εξοπλισμό κολυμβητή:
βα) Κολύμβηση εκατό (100) μ. ελεύθερο, πρόσθιο, ύπτιο και πλάγιο.
ββ) Κολύμβηση πενήντα (50) μ. με οπτική επαφή του κινδυνεύοντος, σε χρόνο μικρότερο των δύο λεπτών (2′).
βγ) Κολύμβηση τετρακοσίων (300) μ., σε χρόνο μικρότερο των δέκα πρώτων λεπτών (10′).
βδ) Ανέλκυση αντικειμένου βάρους τουλάχιστον τριών (3) χιλιόγραμμων, από βάθος τουλάχιστον δυο μέτρων (2) μ.
βε) Υποβρύχια κολύμβηση τουλάχιστον είκοσι μέτρων (20) μ.
βστ) Έλξη (ρυμούλκηση) κινδυνεύοντος, σε απόσταση τουλάχιστον πενήντα (50) μέτρων.
Θεωρούμε οτι οι προτεινόμενες αθλητικές δοκιμασίες είναι επαρκείς και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα του ναυαγοσώστη πισίνας.
Με εκτίμηση
ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΕΣΝΕ)
http://www.esne.org.gr
Πολύ σωστή πρόταση η πιστοποίηση των ναυαγοσωστών μέσω εξετάσεων από την ΕΣΝΕ.
Συγχαρητήρια στο Υπουργείο για τις προτάσεις του!
Συμφωνώ απόλυτα οι ναυαγοσώστες πισίνας να πιστοποιούνται μέσω εξετάσεων.
Η πρόταση του Υπουργείου κινείται προς σωστή κατεύθυνση.
Πολύ σωστές οι δοκιμασίες στις οποίες θα κρίνονται οι υποψήφιοι ναυαγοσώστες.
Συμφωνώ με την διεξαγωγή των εξετάσεων από την ΕΣΝΕ, ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.
Πολύ θετική εξέλιξη το συγκεκριμένο νομοσχέδιο καθώς θα υπάρχουν επαγγελματίες ναυαγοσώστες και στις πισίνες.
Μέσω των εξετάσεων των ναυαγοσωστών θα αυξηθεί το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.
Συμφωνώ απόλυτα με τις προτάσεις του Υπουργείου και ειδικά τις δοκιμασίες στις οποίες θα κρίνονται οι υποψήφιοι ναυαγοσώστες.
Συμφωνώ με τις εξετάσεις από την ΕΣΝΕ καθώς οι ναυαγοσώστες θα εξετάζονται από τους ειδικούς του χώρου.
Συγχαρητήρια στον υπουργό και στο υπουργείο τουρισμού για την απόφαση να εμπιστευτεί τις εξετάσεις των ναυαγοσωστών πισίνας στην ένωση σχολών ναυαγοσωστικής όπως άλλωστε έκανε και το υπουργείο ναυτιλιας
Με τη διαδικασία αυτή επιτυγχάνεται η πραγματική πιστοποίηση των ναυαγοσωστών πισίνας και κατ επέκταση η αναβάθμιση των υπηρεσιών ασφαλείας στις πισίνες
Συγχαρητήρια στο Υπουργείο, το σχέδιο νόμου είναι προς θετική κατεύθυνση και ως αντιπροσωπευτική Ένωση Σχολών Ναυαγοσωστικής Ελλάδος μας ικανοποιεί ιδιαίτερα.
Πρότασή μας ως προς τις αθλητικές δοκιμασίες για τις εξετάσεις των υποψηφίων ναυαγοσωστών πισίνας να τροποποιηθούν ως εξής:
β) κριθούν, ως επιτυχόντες, στις ακόλουθες αθλητικές δοκιμασίες, χωρίς εξοπλισμό κολυμβητή:
βα) Κολύμβηση εκατό (100) μ. ελεύθερο, πρόσθιο, ύπτιο και πλάγιο.
ββ) Κολύμβηση πενήντα (50) μ. με οπτική επαφή του κινδυνεύοντος, σε χρόνο μικρότερο των δύο λεπτών (2′).
βγ) Κολύμβηση τετρακοσίων (300) μ., σε χρόνο μικρότερο των δέκα πρώτων λεπτών (10′).
βδ) Ανέλκυση αντικειμένου βάρους τουλάχιστον τριών (3) χιλιόγραμμων, από βάθος τουλάχιστον δυο μέτρων (2) μ.
βε) Υποβρύχια κολύμβηση τουλάχιστον είκοσι μέτρων (20) μ.
βστ) Έλξη (ρυμούλκηση) κινδυνεύοντος, σε απόσταση τουλάχιστον πενήντα (50) μέτρων.
Πιστεύουμε οτι οι αθλητικές δοκιμασίες όπως τις προτείνουμε είναι επαρκής ως προς την ποιότητα και ικανότητα ενός ναυαγοσώστη πισίνας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του επαγγέλματος.
Με εκτίμηση
Η ΕΝΩΣΗ ΣΧΟΛΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
http://www.esne.org.gr
Πέτρο Ηλιάδη,
θα ήθελα να σε ενημερώσω
α)ότι άθελα σου ΨΕΎΔΕΣΑΙ γιατί στο καταστατικό της μιας και μοναδικής ένωσης δεν γίνονται δέκτες όλες οι σχόλες άλλα με μυστική ψηφοφορία αποφασίζεται αν θα γίνουν δέκτες!
β)οι εξετάσεις θα γίνονται από μη καταρτισμένα άτομα τα οποία θα δίνουν κατάρτιση σε ναυαγοσώστες!(καμιά κατάρτιση ο πρόεδρος)
γ) οι σχόλες είναι νόμιμες όχι από το παρόν προσχέδιο άλλα έχουν ελεγχθεί από δημόσιο φορέα επομένως δεν τίθεται κριτήριο νομιμότητας σε αυτό. Αν εσύ στον κύκλο σου γνωρίζεις καμιά παράνομη σχολή οφείλεις να κάνεις τα δέοντα.
δ) στην πραγματικότητα θα κάνουν κάποιες σχόλες εξετάσεις απλά θεωρείς αυθαίρετα καλές τις σχόλες οι όποιες ανήκουν σε μια ένωση. Αν μπορείς τεκμηρίωσε το.
ε)Η ΣΕΤΚΕ πήρε πρώτη θέση για να πει τις απόψεις της. Γνωρίζεις αν έχει γίνει κάτι αντίστοιχο στο δίκό μας κλαδα και γιατι?
Αφού δεν βρίσκεις πρόβλημα θα ήθελα να μου λύσεις τους παρακάτω προβληματισμούς εσύ η κάποιος που γνωρίζεις και συμφωνεί με αυτό το προσχέδιο
α) ο πρόεδρος δεν θα έχει κατάρτιση επομένως ούτε λόγο ύπαρξης (εκτός από το να κόβει φάτσες)!
β)δεν θα εξετάζει τίποτα αφού δεν ορίζεται να έχει γνώση σε κάτι άρα δεν μπορεί να εξετάζει!
γ)ο πρόεδρος μπορεί να βάλει το προσωπικό της σχολής του και να διενεργεί εξετάσεις!
-ΣΧΈΣΗ ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΎ ανάμεσα σε επιτροπή και πρόεδρο
-ΣΧΈΣΗ ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΎ ανάμεσα σε μαθητές του εκάστοτε πρόεδρου με τους μαθητές του
-σχέσεις ανταγωνισμού με τον πρόεδρο της επιτροπής με μαθητές από άλλες σχόλες (είναι προς το συμφέρον του να μην περνάν οι άλλοι μαθητές και να έρχονται σε αυτόν)
δ) η επιτροπή δεν ορίζεται από το κράτος άλλα από τον πρόεδρο. Αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει να πληρώνονται για τις ώρες που γίνονται οι εξετάσεις επομένως ο πρόεδρος θα τους ορίζει με ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΈΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΕΣ άλλα το κράτος τους απασχολεί και θα πρέπει να τους πληρώνει-ΣΧΈΣΗ ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΎ ΚΡΆΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΏΝ ΜΕ ΜΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΈΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΕΣ !!!σε αντίθετη περίπτωση θα είναι μια ΑΠΑΣΧΌΛΗΣΗ ΠΑΡΆΝΟΜΗ
ε)Ένα πρωτοβάθμιο σωματείο είναι παράνομο να διενεργεί εξετάσεις!
στ) το πρωτοβάθμιο σωματείο που στο καταστατικό του δεν έχει σκοπό να διενεργεί εξετάσεις και τις δέχεται παραπλανά τα μέλη του
ζ)Δεν έχει ρωτηθεί επίσημα αν μπορεί να αναλάβει τις εξετάσεις (ούτε έχει απαντήσει)επομένως φέρει σε κίνδυνο τις εξετάσει με την ελπίδα ότι δεν θα τις αρνηθεί
η)οι σχόλες που ανήκουν στην ένωση δεν υπερτερούν πουθενά σε σχέση με αυτές που δεν ανήκουν επομένως το προσχέδιο είναι γραμμένο προς τα συμφέροντα μιας μικρής ομάδας(θα μπορούσαν να κάνουν εξετάσεις σε κάθε περιοχή οι σχόλες, η κάθε μια μονή της)
θ)θα μειωθεί ο αριθμός των ναυαγοσωστών καθώς η επιτροπή θα μπορεί να κόβει κεκλεισμένων των θυρών και χωρίς έλεγχο οποίον επιθυμεί. Αυτό θα έχει αντίκτυπο και στις ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ καθώς δεν θα βρίσκουν ναυαγοσώστη και θα αναγκαστούν να πέφτουν στους εκβιασμούς των ναυγοσωστικών εταιριών και να πληρώνουν υπέρογκα ποσά για τα εκπαιδευμένα άτομα.
Εαν και πάλι δε βρίσκεις κάποιο πρόβλημα σου έθεσα κάποιους προβληματισμούς δικούς μου όπου και περιμένω να σχολιάσεις. Αν έγιναν και δικοί σου προβληματισμοί περιμένω να τους αναδείξεις.
Παρ. 1, α
αστ) Απαλλαγή από τα ρούχα εντός του νερού.
— Για ποιο λόγο και ποια η χρηστικότητα του ναυαγοσώστη πισίνας να γνωρίζει το συγκεκριμένο αντικείμενο;
αιστ) Ορολογία αντικειμένου στην αγγλική γλώσσα
— Ποια είναι η ορολογία αυτή και γιατί θα πρέπει ναυαγοσώστης να γνωρίζει την αγγλική γλώσσα απαραιτήτως;
Παρ. 1, β
ββ) Κολύμβηση πενήντα (50) μ. με οπτική επαφή του κινδυνεύοντος, σε χρόνο μικρότερο του ενός και μισού λεπτού (1′ 30″).
βγ) Κολύμβηση τετρακοσίων (400) μ., σε χρόνο μικρότερο των δέκα πρώτων λεπτών (10′).
— Ποια η χρηστικότητα αυτού της δοκιμασίας, μιας και οι περισσότερες κολυμβητικές δεξαμενές έχουν μέγιστο μήκος 50 μέτρα;
— Και για ποιο λόγο ένας ναυαγοσώστης να επιλέξει να κάνει κολύμβηση και διάσωση σε όλο το μήκος της πισίνας του και όχι από το πλάτος της που θα είναι σαφώς μικρότερο και συνεπώς ευκολότερη και πιο γρήγορη η διάσωση;
βδ) Ανέλκυση αντικειμένου βάρους τουλάχιστον τριών (3) χιλιόγραμμων, από βάθος τουλάχιστον δυο μέτρων (2) μ.
— οι περισσότερες πισίνες δεν έχουν βάθος 2μ και από όσο γνωρίζω , οι πισίνες που κατασκευάζονται έχουν μικρότερο βάθος, για να είναι και πιο ασφαλείς. Για ποιο λόγο λοιπόν ο ναυαγοσώστης να έχει τέτοια ικανότητα;
βε) Υποβρύχια κολύμβηση τουλάχιστον είκοσι μέτρων (20) μ.
— Ποια η λογική στο να καταφέρει αυτή την δεξιότητα ο ναυαγοσώστης πισίνας;
— Για ποιο λόγο ναυαγοσώστης να κάνει υποβρύχια κολύμβηση(κατά μήκος δηλ της πισίνας);
βστ) Έλξη (ρυμούλκηση) κινδυνεύοντος, σε απόσταση τουλάχιστον πενήντα (50) μέτρων.
— Όταν το πλάτος της πισίνας είναι κατά πολύ μικρότερο από το μήκος της, για ποιο λόγο ο ναυαγοσώστης στην πισίνα να επιλέξει να κάνει διάσωση καθ’ όλο το μήκος της. Για να χάσει χρόνο ;
— Για ποιο λόγο να κάνει τα εύκολα, δύσκολα;;;
Συγχαρητήρια στο Υπουργείο για την πρωτοβουλία τροποποίησης του νομοσχεδίου, καθώς συντελεί στην αύξηση του επιπέδου ασφαλείας και διασφαλίζει την ανθρώπινη ζωή. Επίσης, ορθή η διενέργεια εξετάσεων για τους ναυαγοσώστες πισίνας, καθώς μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας βελτιώνεται το επίπεδο της ναυαγοσωστικής κάλυψης των καταλυμάτων.
Σε απόλυτα σωστή κατεύθυνση η διενέργεια εξετάσεων απο αναγνωρισμένο θεσμικό φορέα , εν προκείμενο απο την ένωση σχολών ναυαγοσωστικής Ελλάδας .
Διασφαλίζεται η επάρκεια και η ικανότητα του ναυαγοσώστη Πισίνας και εκλείπουν φαινόμενα ταχυδρομικών πιστοποιητικών ναυαγοσώστη απο τις ελάχιστες ναυαγοσωστικές σχολές που βρίσκονται εκτός ένωσης.
Η διαδικασία εξετάσεων , πανομοιότυπη του υπουργείου ναυτιλίας ως αδιάβλητη και δίκαιη μόνο θετικά αποτελέσματα θα επιφέρει .
Αν ισχυσει η ανανεωση για το πτυχιο ναυαγοσωστη πισινας οι μονοι κερδισμενοι θα ναι οι σχολες που θα κανουν γερη κονομα.Ειχαν φαγωθει να περασει και στο προηγουμενο π.δ. λες και το πτυχιο ειναι γαλα για να χει ημερομηνια ληξης.Σιγα ο αλλος μετα τα 45 μην ανανεωνει καθε δυο χρονια το πτυχιο.Δηλαδη θα δουλευει μια σεζον και θα δινει τα λεφτα αν ειναι απο επαρχια μαζι με μεταφορικα ξενοδοχεια στους τσομπαναρεους των σχολων που ηδη επεισαν εδω και χρονια καποιους αφελεις πιτσιρικαδες ναυαγοσωστες οτι θελει ανανεωση το πτυχιο τους γιατι αρχισαν να χανουν λεφτα απο τις εκδωσεις νεων πτυχιων και απο εκμεταλευση παραλιων.Οι πνιγμοι θα αυξηθουν γιατι δεν θα βγαινουν νεοι ναυαγοσωστες ουτε οι πιο πολλοι παλιοι θα το ανανεωνουν κυριως λογο κοστους και κοροιδιας.Δηλαδη ο γιατρος ο δικηγορος ο μηχανικος περναει καθε 2 και 4 χρονια απο εξετασεις για ανανεωση πτυχιου;Και με τους ναυαγοσωστες που εχουν χρονια το πτυχιο τι θα γινει;Και οι ναυαγοσωστες πισινας τις ιδιες δοκιμασιες καναν με αυτους της θαλασσας,οταν εδωσα εγω εξετασεις πριν 10 και χρονια.
Πολύ σωστή η διενέργεια των εξετάσεων από την Ένωση ναυαγοσωστικων σχολών Ελλάδος. Ετσι μόνο θα υπάρχει έλεγχος.
Και φυσικά όλες οι σχολές είναι ευπρόσδεκτες να γίνουν μέλη της ένωσης από αυτά που λένε όλα τα μέλη της.
Ας μας πούνε οι σχολές εκτός ένωσης γιατί δεν θέλουν να μπουν στην ένωση?
Είναι νόμιμες?
Βγάζουν νόμιμα και σωστά τα δίπλωματα?
Ποιο είναι το πρόβλημα?
Πως γίνεται να μην θέλουν να εξελιχθεί τκ επάγγελμα του ναυαγοσώστη και η ασφάλεια στις πισίνες?
Πολύ σωστή και η διαδικασία των εξετάσεων ώστε να είναι οι ναυαγοσώστες πραγματικά καλοί στο επάγγελμα τους!
Το μόνο πρόβλημα είναι τα 400μ σε χρόνο 10 λεπτά που δεν είναι εφικτό και δεν χρειάζεται για ναυαγοσώστη πισίνας.
Υ.Γ: Καλό θα ήταν ο καθένας να γράφει σχόλια με ένα όνομα (το δικό του) και όχι να χρησιμοποιεί 10 ψευδώνυμα καθώς ειναι πολύ εύκολο να το διαπιστώσει κάποιος.
Οι εξετασεις δεν ειναι σωστο να γινονται απο καμια ενωση γιατι απλα στην ενωση ειναι επηχειρηματιες που εχουν σαν σκοπο να διαφυλάξουν τα συμφεροντα των δικων τους επιχειρήσεων. Πχ 3 σχολες σε μια τοπικη κοινωνια αποαμακρυσμενη απο τα μεγαλα κεντρα, η μια μελος της ενωσης και οι αλλες 2 οχι. Διενεργει τις εξετασεις και σαν προεδρος των εξετασεων ειναι ο προεδρος τις σχολης και η υπολοιπη επιτροπη το προσωπικο της σχολης.
Δεν μπορουν να κοψουν τους μαθητες τους γιατι απλα ειναι σαν να παραδεχονται οτι δεν κανουν καλο μαθημα και εχουν αμεσο συμφερον να κοψουν τους μαθητες απο τις άλλες σχολες γιατι απλα θα εχουν πιο πολλους πελάτες. Εχουν λιγοτερη γνωση του αντικειμένου αλλα κανουν εξετασεις, αυτο εκτος των αλλων ειναι παράλογο.
θεωρό λάθος το ότι μια ένωση θα μπορεί να κάνει εξετάσεις και θεωρό ακόμα ως υποκοινουμενα τα σχόλια ότι είναι σωστό να τις κάνει η κάθε ένωση.
α)εξετάσεις γινόταν μέχρι στιγμής κάθε φορά που υπήρχε ανάγκη τουλάχιστον από τις περισσότερες σχόλες,(δεν διευκοληνονται) είναι διάφορο θέμα να καθοριστούν κάποια όρια όχι όμως να ελέγχονται από κάποιους που αυτοβαπτίζονται ως πατέρες της ναυαγοσωστικής.
β)οι σχόλες που ανήκουν στην ένωση έχουν ακριβός την ίδια πιστοποίηση με αυτές που δεν ανήκουν επομένως δεν τίθεται κανένα θέμα ότι κάποιες σχόλες είναι καλύτερες οι πιο νόμιμες από κάποιες άλλες!!!
γ)με το παρόν προσχέδιο οι σχόλες που είναι στην ένωση θα διενεργούν τις εξετάσεις (π.χ. δυο σχόλες στην Αλεξανδρουπολη από τις οποίες η μια ανήκει στην ένωση). Το συμφέρων του εκάστοτε πρόεδρου(της σχολής του) που διενεργεί τις εξετάσεις είναι να περνάνε οι μαθητές της σχολής του για να εχει περισσότερο πελατεία, άλλα και να τους κόψει δεν μπορεί γιατί είναι σαν να παραδέχεται ότι η σχολή του δεν κάνει σωστή προετοιμασία . έχει κάθε όμως συμφέρον να κόβει της αντίπαλης σχολής.
δ)ο πρόεδρος δεν έχει καμιά κατάρτιση πάνω στο αντικείμενο θεωρητικά μπορεί να είναι αγράμματος ( δεν λέω για τον συγκεκριμένο)
ε)δεν υπάρχει και γνωστικό αντικείμενο που θα βαθμολογεί ο πρόεδρος καθώς επομένως είναι εύκολο να πει κάνεις ότι θα βαθμολογεί μεροληπτικά
στ) η επιτροπή μπορεί να είναι το προσωπικό της σχολής του επομένως υπάρχει ΣΧΈΣΗ ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΎ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΡΌΕΔΡΟ και ίδιο όφελος να περνάνε οι μαθητές της σχολής του πρόεδρου και όχι οι άλλοι.
ζ)με αυτόν τον τρόπο έρχονται σε κίνδυνο οι εξετάσεις καθώς εκτός από τα παραπάνω δεν έχει οριστεί με ΝΌΜΙΜΟ τρόπο η σχέση εργασίας της επιτροπή ( επομένως προάγεται άθελα σας την παράνομη εργασία)
η)φέρει το προνομοσχέδιο σε κίνδυνο τις εξετάσεις βάζοντας μια ένωση να διαδραματιζει καθοριστικό ρόλο χωρίς όμως να μπορεί να εγγυηθεί ότι θα λειτουργεί αυτή σε ένα μηνά
Θα ήθελα τέλος να προτείνω ότι οι εξετάσεις μπορεί να γίνονται από ένα δημόσιο φορέα ανοιγμένων των θυρών ώστε να μην υπάρχουν αμφισβητήσεις η να γίνονται από κάθε σχολή (που είναι το ίδιο πιστοποιημένη) και όχι από μια σχολή που το μόνο κριτήριο είναι αν ανήκει σε κάποια ένωση
Πιστεύω πως η ΕΣΝΕ θέλει να διενεργεί τις εξετάσεις όχι για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες όπως διαβάζω πιο κάτω, μιας και χρονικά δε θα αλλάξει κάτι προς το καλό. Ενώ πριν διενεργούνταν εξετάσεις από την κάθε σχολή όποτε υπήρχε ανάγκη δηλαδή θα μπορούσε να είναι και πάνω από δύο φορές το μήνα όπως ορίζει το παρόν άρθρο. Βεβαίως αυτά προτείνονται για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα των λίγων. Είναι μια ένωση με ιδιωτικά συμφέροντα που δεν αντιπροσωπεύει τους ναυαγοσώστες και τις ναυαγοσωστικές σχολές στο σύνολο τους με αποτέλεσμα να υπάρχει μεροληπτική στάση απέναντι σε συγκεκριμένους εξεταζόμενους. Ο πρόεδρος, ο οποίος και θα βαθμολογεί, δεν προβλέπεται να έχει κανένα τυπικό προσόν ούτε ορίζεται το γνωστικό αντικείμενο το οποίο θα εξετάζει. Χωρίς να είναι πιστοποιημένο λοιπόν εάν έχει ο ίδιος τις γνώσεις να εξετάζει, Θα βαθμολογεί κιόλας! Επομένως, εφόσον είναι επιχειρηματίας θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ο μόνος λόγος που θα μπορούσε να βαθμολογήσει θετικά έναν μαθητή είναι να τα παίρνει, δηλαδή να είναι μαθητής του.
Είναι μέγα λάθος τις εξετάσεις να της αναλάβει ένα σωμάτιο καθώς:
-δεν ορίζεται στο καταστατικό του,επόμενος θα εξαπατήσει τα μέλη του
-δεν μπορεί ο νομοθέτης να αναθέσει εξετάσεις σε ένα σωματείο επαγγελματιών γιατί ορίζεται ότι τα σωματεία δεν αναλαμβάνουν εξετάσεις και γιατί θα αναγκάσει το σωματείο να εξεπατήσει τα μέλη του(αν δεν το έχει ρωτήσει επίσημα) .
– το σωματείο είναι για να υπερασπίζεται τα συμφέροντα των μελών του και μόνο !!!! επομένως είναι αντιληπτό ότι έχει συμφέρων το σωματείο να περνούν οι μαθητές από τις σχόλες που είναι εγγεγραμμένες στο σωματείο!!!
-δεν μπορούν οι εξετάσεις να διενεργούνται από μια ένωση η οποία είναι πιθανόν να διαλυθεί και να μην γίνονται εξετάσεις !!!!
Eεπιπρόσθετος υπάρχει αυτή τη στιγμή μια ένωση με 19 μέλη (από αυτά τα μέλη υπάρχουν επιχειρηματίες που έχουν συμφέροντα σε πάνω από μια σχολή )και δεν αντιπροσωπεύει ούτε το 30/100 των σχολών δεν θα μπορούσε πότε κάνεις να πει ότι αυτή η ένωση είναι αντιπροσωπευτική γιατί απλά αντιπροσωπεύει τους λίγους!!
Άρθρο 43, παρ.1,β,βγ : Η αθλητική δοκιμασία των (400)μ., σε χρόνο μικρότερο των δέκα πρώτων λεπτών (10’) κρίνουμε ότι είναι περιττή καθώς δεν θα κλιθεί ποτέ να την διεκπεραιώσει σε τυχόν διάσωση.
Άρθρο 43, παρ.2 : Στο δεύτερο μέρος που αφορά την διενέργεια των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων, καθώς και την διεξαγωγή των αθλητικών δοκιμασιών, θεωρούμε ότι χρειάζεται καθολική αφαίρεση και συζήτηση εκ νέου με εμπεριστατωμένες προτάσεις καθώς το παρών προτεινόμενο σχέδιο νόμου θα βάλει το υπουργείο και θα φέρει σε αμφισβήτηση το έργο και τις προθέσεις του. Περιγράφεται μια διαδικασία εξετάσεων που δεν έχει βελτιωθεί σε κανένα σημείο από αυτή που ακολουθείτε έως τώρα, μοναδική τους διαφορά είναι ότι αντί των εκπαιδευτών της εκάστοτε σχολής που εφαρμόζεται τώρα, θα επιλεχθούν εκπαιδευτές συγκεκριμένων σχολών, αυτοί της ΕΣΝΕ, με πρόεδρο της επιτροπής τον ίδιο τον πρόεδρο της Ένωσης όπου και θα είναι αυτός που θα τους επιλεγεί (κανένας άλλος δεν προβλέπεται) αξιοσημείωτο είναι ότι σε κανένα σημείο της διαδικασίας δεν συμμετέχει το αρμόδιο υπουργείο. Ποια είναι τελικά η διαφοροποίηση στο προτεινόμενο σχέδιο; Η απάντηση είναι εύκολη, ευδιάκριτη και προφανής για τον καθένα μας, ΚΑΜΙΑ. Ποιο λοιπόν είναι το κέρδος στις προτεινόμενες εξετάσεις ή ακόμη καλύτερα ΠΟΙΟΣ έχει κέρδος απ’ αυτές; Πως μπορεί ένα πρωτοβάθμιο επαγγελματικό σωματείο μέσω του προέδρου του να διενεργεί στην ουσία τις εξετάσεις; Δεν είναι δυνατόν να αντικαταστήσει τον ρόλο του δημοσίου ένας πρόεδρος πρωτοβάθμιου σωματείου, έχοντας μάλιστα τόσο αποφασιστικό και καθοριστικό ρόλο. Πολλά τα ερωτήματα που προκύπτουν. Σκοπός του πρωτοβάθμιου σωματείου, όπως ορίζεται στο καταστατικό της, το οποίο τυχαίνει να είναι και η μοναδική ένωση είναι η εξυπηρέτηση των επαγγελματικών συμφερόντων των μελών της. Η εξυπηρέτηση των συμφερόντων αυτών θα γίνεται πλέον μέσω των εξετάσεων;
Συγκεκριμένα στη διεξαγωγή των θεωρητικών εξετάσεων η παρουσία της δημόσιας αρχής είναι ανύπαρκτη, η συγκρότηση της επιτροπής και η διαδικασία επιλογής των θεμάτων, θα γίνεται από τον Πρόεδρο και η διαλογή και διόρθωση των ερωτηματολογίων θα γίνεται από την επιτροπή, όπως υποθέτουμε καθώς δεν διευκρινίζεται πουθενά. Αξιοσημείωτο είναι ότι η διαδικασία θα γίνεται κεκλεισμένων των θυρών και οι μόνοι μάρτυρες θα είναι η επιτροπή, που τελείως συμπτωματικά θα είναι επιλεγμένη από τον πρόεδρο της Ένωσης. Σε περίπτωση μη τήρηση της διαδικασίας και μεροληψίας ποιες θα είναι οι συνέπειες στα μέλη της επιτροπής; Δυστυχώς για τους εξεταζόμενους και προς έκπληξη όλων μας, δεν υπάρχουν. Όσο αναφορά τις αθλητικές δοκιμασίες αν κάποιος εξεταζόμενος αμφισβητήσει το αποτέλεσμα των επιδόσεων του, τι διαδικασία θα ακολουθείτε και πώς διασφαλίζονται ότι οι χρόνοι των επιδόσεων είναι αληθείς; Εφόσον οι εξετάσεις παίρνουν μέρος κεκλεισμένων των θυρών, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι δεν διασφαλίζεται η ορθότητα και εγκυρότητα των αποτελεσμάτων πράγμα που θέτει σε κίνδυνο το αδιάβλητο των εξετάσεων και η ευθύνη θα αποδοθεί στο αρμόδιο υπουργείο.
Ορθή επιλογή η διενέργεια εξετάσεων από την Ένωση, καθώς οι ναυαγοσώστες θα κρίνονται από γνώστες του χώρου της ναυαγοσωστικής. Πολύ σωστές και οι δοκιμασίες στις οποίες θα κρίνονται.
Η πρόταση του Υπουργείου κινείται προς σωστή κατεύθυνση … μέσω των εξετάσεων θα υπάρχουν επαγγελματίες ναυαγοσώστες και στις πισίνες, ώστε να αποφεύγονται όλα τα περιστατικά και οι πνιγμοί που σημειώθηκαν κατά την προηγούμενη θερινή περίοδο στις ξενοδοχειακές μονάδες και υποβάθμισαν την τουριστική εικόνα της χώρας μας.
Επιτέλους και οι ναυαγοσώστες πισίνας πιστοποιούνται μέσω των αθλητικών δοκιμασιών και εξασφαλίζεται με αυτόν τον τρόπο η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.
Πολύ σωστή η πρόταση οι εξετάσεις να γίνονται από την ΕΣΝΕ, καθώς θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες.
Συμφωνώ απόλυτα με την διεξαγωγή των εξετάσεων από την ΕΣΝΕ για πιο γρήγορα αποτελέσματα.
Προς τη σωστή κατεύθυνση η διενέργεια των εξετάσεων απο την πλέον αντιπροσωπευτική ένωση ναυαγοσωστικών σχολών , μ αυτό τον τρόπο οι ναυαγοσωστες στις πισίνες θα είναι πραγματικοί ικανοί επαγγελματίες με τα σωστά εφόδια
Η παρ. 2 να συμπληρωθεί ως ακολούθως: Τα καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, να διασφαλίζουν πρόσβαση στα άτομα με αναπηρία και τα έγγραφά τους να είναι σε ισχύ.
Μετά την παρ. 1 να προστεθεί παρ. 2 ως ακολούθως:
«1. Στην έννοια των κολυμβητικών δεξαμενών περιλαμβάνονται και τα συστήματα υδρομάλαξης ή/ και μηχανισμού παραγωγής κυμάτων που διαθέτουν συστήματα ανακυκλοφορίας, φίλτρανσης και χημικής επεξεργασίας (jacuzzi).
2. Όλες οι κολυμβητικές δεξαμενές θα πρέπει να διαθέτουν σύστημα μεταφοράς ατόμων με κινητική αναπηρία προς και από αυτές
2. 3. Για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού, οι όροι που χρησιμοποιούνται
έχουν την ακόλουθη έννοια […]».
Στο εδάφιο α) της παρ. 1 να προστεθεί εδάφιο αιζ) ως ακολούθως:
«1. Οι απόφοιτοι των σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης δύνανται να εργάζονται ως ναυαγοσώστες πισίνας εφόσον, προηγουμένως,
α) κριθούν, ως επιτυχόντες, σε θεωρητικές (γραπτές) και πρακτικές εξετάσεις, στα ακόλουθα αντικείμενα:
αα) Εφόδια κολυμβητικής δεξαμενής και ναυαγοσώστη.
αβ) Χρησιμοποίηση ναυαγοσωστικού εξοπλισμού και των διαφόρων σωστικών μέσων.
αγ) Τρόποι προσέγγισης θύματος.
αδ) Λαβές αποφυγής.
αε) Τρόποι έλξης (ρυμούλκησης) κινδυνεύοντος.
αστ) Απαλλαγή από τα ρούχα εντός του νερού.
αζ) Αντίδραση σε περίπτωση πανικού του κινδυνεύοντος.
αη) Τρόποι διάσωσης θύματος, και ειδικά σε περίπτωση ατόμου με ειδικές ανάγκες.
αθ) Σύνταξη αναφοράς συμβάντος.
αι) Εξέταση θύματος (σφυγμός – αναπνοή κ.λπ.). Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση (Μέθοδος ΚΑΡ.Π.Α). Χρησιμοποίηση φορητού απινιδωτή.
αια) Φυσιολογία πνιγμού.
αιβ) Υποθερμία, κράμπα, λιποθυμία, εξάντληση κολυμβητή – εγκαύματα από τον ήλιο.
αιγ) Χρησιμοποίηση φαρμακευτικού υλικού.
αιδ) Αιμορραγία, επίδεση τραυμάτων, χρησιμοποίηση επιδεσμικού υλικού.
αιε) Συμπτώματα ηλίασης, θερμοπληξίας και αντιμετώπιση αυτών.
αιστ) Ορολογία αντικειμένου στην αγγλική γλώσσα.
αιζ) Χαρακτηριστικά και ανάγκες των διαφόρων κατηγοριών ατόμων με αναπηρίες».
Πολύ σωστά οι εξετάσεις να γίνονται από την ΕΣΝΕ. Ο Ιδιωτικός τομέας να διευκολύνει και να επιταχύνει τις διαδικασίες.
Για τις 5-6 σχολές που δεν είναι στην ένωση, καλό θα ήταν να γίνουν και αυτές μέλη ώστε να σταματήσει η αστειότητα με τα παράπονα τους για τα πάντα.
(αρκεί βέβαια να μπουν στην ένωση και να είναι νόμιμες όπως και οι υπάρχουσες σχολές της ένωσης).
Υ.Γ: Τα 400μ της εξέτασης είναι υπερβολή για πισίνα.
Θεωρώ ότι οι εξετάσεις των ναυαγοσωστών θα πρέπει να διενεργούνται από τον ΕΟΠΠΕΠ.
Οι αθλητικές δοκιμασίες θα πρέπει να είναι εναρμονισμενες με τι πραγματικά αντιμετωπίζει ένας ναυαγοσώστης πισίνας κατά τη διάρκεια της βάρδιας του πχ. Έξοδος θυματος σε ρηχα ή βαθιά νερά Αυτό απαιτεί δοκιμασίες διτου χαρακτήρα όπως μυϊκής δύναμη κσι ικανότητας στο υγρό στοιχείο.
Επίσης θα πρέπει οι εξετάσεις των πρώτων βοηθειών να γίνονται και σε πρακτικό επίπεδο διότι στο χώρο της πισίνας προκύπτουν συχνά τραυματισμοί.
Κακώς η ΕΣΝΕ διοργανώνει και διευθύνει τις εξετάσεις. Είναι μία ιδιωτική οργάνωση συγκεκριμένων σχολών ναυαγοσωστικής ,και όπως σημείωσαν και πολλοί άλλοι στην διαβούλευση για τη λειτουργεία σχολών και τις λουτρικές εγκαταστάασεις καθιστά σύγκρουση συμφερόντων.
Ως προς τις αθλητικές δοκιμασίες τις θεωρώ υπερβολικές. Αντίθετα με τους ναυαγοσώστες σε θαλάσσιο χώρο οι πισίνες καταλαμβάνουν περιορισμένο χώρο όπου η επέμβαση είναι πάντα άμεση, ασχέτους κολυμβητικής ικανότητας. Σε αυτη την περίπτωση η φυσική κατάσταση είναι συνήθως αμελητέα. Θεωρώ παράλογο για αυτό τον λόγο οι αθλητικές δοκιμασίες να είναι τόσο απαιτητικές.
Στην Αγγλία μεταξύ άλλων απαιτείται:
Κολύμβηση 50 μ. σε χρόνο μικρότερο των εξήντα δευτερολέπτων (60)
Κολύμβηση 100 μ. (χωρίς χρονικό όριο)
Στην Αυστραλία :
200 μ. σε χρόνο κάτω των έξι λεπτών (6:00)
25 μ. κολύμβηση και 25 μέτρα έλξη (ρυμούλκηση) κινδυνεύοντος κάτω από ένα λεπτό και σαρανταπέντε δευτερόλεπτα (1:45)
Οι αθλητικές δοκιμασίες των :
100μ. πρόσθιο, ύπτιο και πλάγιο
400μ. κολύμβησης
και υποβρύχια κολύμβησης 20μ. πρέπει να αφαιρεθούν.
Η ρυμούλκηση να μειωθεί σε 25μ..
Έτσι θα διασφαλιστεί ένα λογικό επίπεδο για τη φυσική καταλληλότητα του ναυαγοσώστη.