Η παράγραφος 1 του άρθρου 10 του ν. 3409/2005 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. (α) Κάτοχοι επί δύο τουλάχιστον χρόνια άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους ή άδειας διακυβέρνησης ιδιωτικού πλοίου αναψυχής επιτρέπεται να κυβερνούν επιβατικά πλοία ή μικρά σκάφη, ολικού μήκους μέχρι δώδεκα μέτρων, αποκλειστικά για τη μεταφορά αυτοδυτών, δυτών ελεύθερης κατάδυσης και συμμετεχόντων σε οργανωμένη συνοδευόμενη περιήγηση επιφανείας και παρατήρησης του βυθού με μάσκα και αναπνευστήρα (snorkeling) καθώς και εξοπλισμού καταδύσεων, εφόσον δεν απομακρύνονται από τις ακτές σε απόσταση μεγαλύτερη των έξι (6) ναυτικών μιλίων. Περιορισμός απόστασης από το σημείο εκκίνησης δεν υφίσταται, αρκεί το σκάφος να μην υπερβαίνει την απόσταση των έξι (6) ναυτικών μιλίων από οποιαδήποτε ξηρά. Στα σκάφη, που χρησιμοποιούνται από τους παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών για τη μεταφορά των ως άνω προσώπων – πελατών τους, επιτρέπεται να μεταφέρονται, χωρίς αντίτιμο για τη μεταφορά, και επιβάτες που συνοδεύουν τους ανωτέρω, πελάτες των παρόχων. Ο αριθμός των επιβαινόντων στα ανωτέρω καταδυτικά σκάφη θα καθορίζεται βάσει των προδιαγραφών του κατασκευαστή και θα αναγράφεται αναλόγως στην επαγγελματική άδεια εκτέλεσης. Κατά την κατάδυση αυτοδυτών, δυτών ελεύθερης κατάδυσης και συμμετεχόντων σε οργανωμένη συνοδευόμενη περιήγηση επιφανείας και παρατήρησης του βυθού με μάσκα και αναπνευστήρα (snorkeling) θα πρέπει να παραμένει στο σκάφος και συνοδός των επιβατών που δεν συμμετέχουν στην κατάδυση.
(β) Τα καταδυτικά σκάφη και τα πλοία αναψυχής, όπου παρέχονται υπηρεσίες καταδύσεων αναψυχής, όπως και τα καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης, επιτρέπεται να φέρουν και να χρησιμοποιούν και κατά την διάρκεια των πλόων σε κατάλληλα διαμορφωμένο χωριστό τμήμα τους εγκαταστάσεις πλήρωσης φιαλών καταδύσεων και φύλαξης του καταδυτικού εξοπλισμού τηρώντας τις διατάξεις ασφαλείας, που ισχύουν και για την αντίστοιχη χερσαία δραστηριότητα. Επίσης πρέπει να διαθέτουν:
i. τα προβλεπόμενα για την κατηγορία τους εφόδια, φαρμακείο με το απαραίτητο φαρμακευτικό και επιδεσμικό υλικό,
ii. υποχρεωτικά μία φιάλη παροχής ιατρικού οξυγόνου με μάσκα και ένα πτυσσόμενο φορείο για τη μεταφορά τυχών τραυματιών,
iii. προστατευτικό κλωβό του έλικα (προπέλα) του πλοίου/σκάφους για την αποφυγή ατυχημάτων,
iv. πλατφόρμα ή κλίμακα ανόδου των αυτοδυτών από τη θάλασσα και
v. κατάλληλους χώρους ασφαλούς τοποθέτησης του μεταφερόμενου καταδυτικού εξοπλισμού, χωρίς επικίνδυνη έκθεσή του σε ηλιακή ακτινοβολία ή εστίες θέρμανσης και χωρίς να επηρεάζεται η ευστάθεια του σκάφους.
Εαν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ενδιαφερεστε για την αναπτυξη του κλαδου (που πιστευω οτι ετσι ειναι ) και την αυξηση τοσο της ποιοτητας των παρεχομενων υπηρεσιων, οσο και των εσοδων μας, και κατα συνεπεια και του κρατους, πρεπει να ΑΥΞΗΣΕΤΕ ΑΜΕΣΑ σε πανω απο 16 μετρα το επιτρεπομενο ολικο μηκους που μπορουμε να χειριζομαστε στα καταδυτικα σκαφη και διναυκτερεθυσης , αφου και ΙΚΑΝΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ και ισχυει σε αλλες περιπτωσεις (πχ σκαφη ολικης ναυλωσης χωρις πληρωμα ).
Αυτη η ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ αγκυλωση » ολικού μήκους μέχρι10 μετρων » πρεπει να καταργηθει ΑΜΕΣΑ απο αυτην την κυβερνηση, που πιστευω ειλικρινα , οτι ενδιαφερεται για την ΑΝΑΠΤΥΞΗ !
Το ολικο μηκος που πρεπει να επιτραπει δεν θα σας τα πω εγω (οχι κατω απο 16 μετρα σε καθε περιπτωση) αλλα σκεφτειτε ποσο δυσκολο ειναι να ανταγωνιστουμε τον Τουρκο, οταν αυτος εχει τεραστια σκαφη χωρις περιορισμους….και επισης δεν εχει ΦΠΑ, και ΤΕΠΑΗ και φορολογια σαν την δικη μας και λιμανικα τελη κλπ.
Τουλαχιστο, βοηθηστε μας να ανταγωνιστουμε τους του εξωτερικου και να ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΠΛΟΥΤΟ.
Να επιτραπεί η διακυβέρνηση των καταδυτικών σκαφών έως 24 μέτρα με άδεια ταχυπλόου.
Είναι παράλογο επαγγελματικά σκάφη με ναυλοσύμφωνο και 24 μέτρα μήκος να κάνουν κρουαζιέρες με snorkeling και να μην διαθέτουν όλα τα προαπαιτούμενα που είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε εμείς για τα σκάφη μας και να κυβερνούνται με δίπλωμα ταχυπλόου.
Τελικά ο νομος αυτός είναι μόνο για τους παρόχους με μικρά φουσκωτά σκάφη???? Δηλαδή εμείς που έχουμε μεγάλα ημερόπλοια άνω των 25 μέτρων,που δεν είναι δυνατον να έχουμε οποιδήποτε επιβάτη/συνοδό δωρεάν γιατί και προφανώς δεν μας επιτρέπετε για φορολογικούς λόγους πως θα ανταγωνιστούμε τους συναδέλφους μας???
Ποια η σκοπιμότητα προσδιορισμού του μεγέθους του σκάφους; [1. (α) … ολικού μήκους μέχρι δώδεκα μέτρων..]
Ποια η σκοπιμότητα των 6ν.μ.; [1. (α) …εφόσον δεν απομακρύνονται από τις ακτές σε απόσταση μεγαλύτερη των έξι (6) ναυτικών μιλίων. Περιορισμός απόστασης από το σημείο εκκίνησης δεν υφίσταται, αρκεί το σκάφος να μην υπερβαίνει την απόσταση των έξι (6) ναυτικών μιλίων από οποιαδήποτε ξηρά.]
Με την παρούσα διάταξη περιορίζεται η ανάπτυξη καταδυτικών διαδρομών στα 6ν.μ. από την ακτή.
Εδάφιο 1 α
Στις καταδυτικές εκδρομές με σκάφος είναι πιθανό να μην συμμετέχουν άλλοι πέρα των καταδυομένων. Δεν αποτελεί ασυνήθιστο φαινόμενο, ένα μικρό καταδυτικό σκάφος που παραμένει σε ασφαλές μόνιμο αγκυροβόλιο δίχως επιβαίνοντες σε τόπο κατάδυσης, ενώ κάποιοι από αυτούς μπορεί να βρίσκονται υποβρυχίως σε μικρή απόσταση από το σκάφος και άλλοι πιθανά να απολαμβάνουν το θαλάσσιο μπάνιο τους στην επιφάνεια. Ανάλογα με το μέγεθος και τον τύπο του σκάφους, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες, τα χαρακτηριστικά της κατάδυσης ή του τόπου όπου αυτή εκτελείται, οι πάροχοι των καταδυτικών υπηρεσιών αναψυχής μπορεί να απασχολούν περισσότερο εξειδικευμένο προσωπικό, γεγονός που επηρεάζει τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησής τους, προκειμένου κάποιος να παραμένει διαρκώς επί του σκάφους στη διάρκεια των καταδύσεων, δίχως όμως η πρακτική αυτή να αποτελεί κανόνα, ιδιαίτερα για τις περιόδους και τις περιοχές χαμηλής τουριστικής κίνησης.
Η σύνθεση των πληρωμάτων των επαγγελματικών σκαφών ήδη καθορίζεται από διατάξεις που αφορούν στην κατηγορία τους ενώ σε ότι αφορά σε αυτά που χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη καταδύσεων, αυτή συμπληρωματικά επιβάλλεται από τους παρόχους με βάση τις συνθήκες και τις ανάγκες, οι οποίοι βαρύνονται με όλες τις ευθύνες.
Προτείνεται : Η διαγραφή της τελευταίας πρότασης του εδαφίου 1 α
Εδάφιο 1. (β) iii
Η έννοια της χρήσης των προστατευτικών κλωβών του έλικα στα καταδυτικά σκάφη προέρχεται από τότε που οι καταδύσεις πραγματοποιούνταν με σκάφανδρο, με παροχή αναπνεύσιμου αέρα από την επιφάνεια και το σκάφος ακολουθούσε την πορεία του δύτη καθώς αυτός συνέλλεγε σφουγγάρια ή άλλα θαλασσινά. Ο κίνδυνος της αρπαγής του σωλήνα παροχής αέρα από τον έλικα του σκάφους ήταν διαρκής και οι επιπτώσεις συχνά τραγικές για τον δύτη. Για την αποφυγή τέτοιων περιστατικών, τοποθετούνταν από το πλήρωμα για όσο διαρκούσε η κατάδυση συρμάτινες «κλούβες», με ξύλινες προεκτάσεις που έφταναν στο ύψος του καταστρώματος. Σχετικές διατάξεις παρέμειναν στην νομοθεσία όπου υπήρχαν αναφορές για τη χρήση σκαφών με σκοπό την υποστήριξη καταδύσεων, με σαφή αναφορά στον τρόπο χρήσης των κλωβών. Στο Άρθρο 5 του ΠΔ 324/94 για την «Εκμετάλλευση κοραλλιογενών σχηματισμών» αναφέρεται ότι «κατά τη διάρκεια των καταδύσεων θα πρέπει να έχει τοποθετηθεί στο σκάφος κλωβός έλικας», στο Άρθρο 10 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα 10 «Για τις καταδυτικές εργασίες» αναφέρεται οτι «Εάν για τις εργασίες υφαλοκαθαρισμών δεν χρησιμοποιείται καταδυτικό σκάφος, αλλά λάντζα λιμένος, …δεν εκτελεί κινήσεις της έλικας της, εάν δεν φέρει προστατευτικό κλωβό έλικας.» κ.α.
Ο κλωβός του έλικα προκαλεί αντίσταση κατά την κίνηση του σκάφους, περιορίζει την ταχύτητα και ευελιξία του, αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και την παραγωγή καυσαερίων, ενώ εύκολα μπορεί να προκαλέσει κραδασμούς στο σύστημα πρόωσης και παγιδεύει οτιδήποτε μπορεί να αιωρείται στην υδάτινη στήλη. Για σκάφη που μπορεί να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, όπως μπορεί να συμβαίνει με σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης, τα παραπάνω προβλήματα είναι εντονότερα. Ο κλωβός θα μπορούσε να συμβάλει στην αποφυγή τραυματισμών δυτών ή κολυμβητών ως αποτέλεσμα της επαφής τους με κινούμενο έλικα, δίχως όμως αυτό να είναι εγγυημένο καθώς εξαρτάται από την πορεία και την ταχύτητα του σκάφους, την θέση του δύτη/κολυμβητή σε σχέση με αυτό αλλά και το σχήμα του κλωβού, ενώ δεν μπορεί να προστατέψει από την κρούση με το ίδιο το σκάφος ή τα μέρη του συστήματος πρόωσης.
Κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου, για περισσότερο από είκοσι χρόνια εξυπηρετούνται ετησίως στα καταδυτικά κέντρα της χώρας αρκετές χιλιάδες δύτες από παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών αναψυχής με σκάφη που μέχρι σήμερα δεν διαθέτουν κλωβούς στον έλικα, καθώς η πρακτική αυτή δεν προσφέρει εμφανή πλεονεκτήματα, δίχως τελικά το γεγονός αυτό να είναι επικίνδυνο. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις σκαφών που χρησιμοποιούνται για άλλες χρήσεις όπως τα τουριστικά, τα σκάφη αναψυχής, τα ενοικιαζόμενα αλλά και εκείνα που υποστηρίζουν θαλάσσια σπορ.
Προτείνεται : Η διαγραφή του εδαφίου 1. (β) iii
Για μία ακόμα φορά θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την πρωτοβουλία σας να βοηθήσετε στην ανάπτυξη της καταδυτικής αγοράς και να επιλύσετε σοβαρά προβλήματα του κλάδου μας. Η αύξηση σε 12 μέτρα πραγματικά θα δώσει νέα πνοή στις καταδυτικές επιχειρήσεις. Παράλληλα επιλύετε ένα σημαντικό πρόβλημα του κλάδου που αφορά στην απόσταση των έξι ναυτικών μιλίων και την αποσαφήνιση και δευκρίνιση αυτών. Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία των επιχειρήσεων μας λόγω της παρερμηνείας, του κατά τα άλλα σαφέστατου άρθρου 10 του 3409/2005 από τις Λιμενικές Αρχές.
Ωστόσο στο υπάρχον άρθρο του νομοσχεδίου σας, θα πρέπει να αφαιρθεί η παράγραφος (β)iii στην οποία αναφέρεται: «Προστατευτικό κλωβό του έλικα (προπέλα) του πλοίου/σκάφους για την αποφυγή ατυχημάτων»
Ο προστατευτικός κλωβός αποτελεί ένα άκρως επικίνδυνο μέσο για την ασφαλή πλεύση των καταδυτικών σκαφών, αλλά και γενικότερα των σκαφών, τα οποία είναι ταχύπλοα, κινούνται με μεγάλες ταχύτητες και κατά περίπτωση διανύουν σημαντικές αποστάσεις με επιβάτες. Σε καμία άλλη θαλάσσια επαγγελματική δραστηριότητα που απαιτείται η χρήση ταχυπλόων δεν απαιτείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας σε οποιαδήποτε νομοθεσία, Υ.Α. Γ.Κ.Λ. που αυτό έχει δημιουργήσει, η τοποθέτηση κλωβού στον έλικα.
Τοποθέτηση κλωβού επίσης, δεν απαιτείται σε κανένα ερασιτεχνικό ταχύπλοο σκάφος, ή επαγγελματικό που μεταφέρει επιβάτες και αυτό δεν είναι τυχαίο. Θεωρούμε αδικαιολόγητη την επιβολή από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας την τοποθέτηση κλωβού μόνο στη δική μας δραστηριότητα. Εξάλλου, τα καταδυτικά σκάφη όταν συλλέγουν τους δύτες είναι είτε αγκυροβολημένα, ή με σβηστή μηχανή και δεν προβλέπεται κάτι ανάλογο από κανένα διεθνές καταδυτικό πρότυπο σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Πιστοποίησης ISO.
Επιπροσθέτως ζητούμε από την παράγραφο β(v) να αφαιρεθεί η φράση “…. χωρίς επικίνδυνη έκθεσή του σε ηλιακή ακτινοβολία….”.
Τα καταδυτικά σκάφη είναι συνήθως σκάφη φουσκωτά μήκους 6-10 μέτρων, ανοικτού τύπου και ο καταδυτικός εξοπλισμός τοποθετείται στο κέντρο του σκάφους εκτεθειμένος για πολύ μικρό χρονικό διάστημα (όσο διαρκεί η κατάδυση) στον ήλιο, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Αλλά ούτε και στα Διεθνή Πρότυπα και συγκεκριμένα στο πρότυπο που αφορά στην παροχή Καταδυτικών Υπηρεσιών με τα οποία είναι εναρμονισμένος ο καταδυτικός νόμος 3409/2005 υπάρχει κάτι αντίστοιχο!
Έαν εφαρμοστεί η παρούσα διάταξη η πλειοψηφία του στόλου των καταδυτικών σκαφών της Ελλάδος δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σύνολο των περίπου 300 καταδυτικών επιχειρήσεων που λειτουργούν νόμιμα σήμερα στη χώρα μας!! Επιπλέον, η ελληνική επαγγελματική κοινότητα αποκτά σημαντικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα έναντι των γειτονικών χωρών (Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Τουρκία) που χρησιμοποιούν αντίστοιχα, φουσκωτά σκάφη στην πλειοψηφία τους, για την παροχή των καταδυτικών υπηρεσιών τους.
Ζητουμε την μετατροπη του προτεινομενου αρθρου 14 διαφορετικα θα μιλουμε παλι για ημιμετρα :
Αρθρο 14
«1. (α) Κάτοχοι επί δύο τουλάχιστον χρόνια άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους ή άδειας διακυβέρνησης ιδιωτικού πλοίου αναψυχής επιτρέπεται να κυβερνούν επιβατικά πλοία ή μικρά σκάφη, ολικού μήκους μέχρι δεκατεσσαρων (14) μέτρων και σε κάθε περίπτωση ολικής χωρητικότητας μέχρι είκοσι πέντε (25) κόρων.…κλπ»
Δηλαδη απο τα 12 μετρα που προτεινεται στο νομοσχεδιο ανεξαρτητα κορων, σε 14 μετρα με πιθανο περιορισμο κορων η ακομα και επιβατων (μεχρι 12 επιβαινοντες).
*******
Εξορθολογισμος.
Εξομοιωση των απαιτησεων διακυβερνησης καταδυτικων σκαφων και σκαφων διαμονης δυτων, οπως ισχυει και για τα επαγγελματικα σκαφη αναψυχης
που εκναυλωνονται χωρις να υπηρετει σε αυτα πληρωμα.
Οπως προκυπτει απ το :
ΦΕΚ 478/Β/5.3.2004 και την ΥΑ 3342/02/2004
1). Καθορίζουμε τα προσόντα του Κυβερνήτη επαγγελματικού πλοίου αναψυχής (ιστιοφόρου ή μηχανοκίνητου) όταν σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ.2 του άρθρου 5 του Ν. 2743/99 (ΦΕΚ 211 Α), όπως αντικαταστάθηκε από τις διατάξεις της παραγρ. 14(α) του άρθρου 40 του Ν. 3182/2003 (ΦΕΚ 220 Α), εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σ’ αυτό πληρωμα.
Ο Κυβερνήτης Μηχανοκίνητου επαγγελματικού πλοίου αναψυχής είναι κάτοχος: (περιπτωση ε’)
ε) Άδειας χειριστή ταχυπλόου σκάφους,
που εκδίδεται από τις Λιμενικές Αρχές της χώρας ή αντίστοιχης άδειας που έχει εκδοθεί ή αναγνωρισθεί από χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε. Ε.) και Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) πλην Ελβετίας.
& απ το Αρθρο 8 και 14 του Νόμου 4256/2014 – ΦΕΚ92/Α/14-4-2014 “Στελέχωση
επαγγελματικών πλοίων αναψυχής”
8,1) α. Πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι και είκοσι τέσσερα (24 ), επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα. &
Άρθρο 14 ,Τελικές διατάξεις
3.) Οι επιβάτες των πλοίων αναψυχής *(σσ ολικης ναυλωσης) μπορουν να πραγματοποιουν ερασιτεχνικες καταδυσεις αναψυχης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της ισχύουσας νομοθεσίας.
****
Απο τα τρια παραπανω αρθρα συμπεραινουμε οτι :
α) ειναι δυνατη η εκναυλωση σκαφους χωρις πληρωμα μεχρι 24 μετρα,
β) η διακυβερνηση του γινεται και με αδεια χειριστη ταχυπλοου &
γ) σε αυτα μπορουν να πραγματοποιουνται καταδυσεις αναψυχης απο τους επιβατες του…
Απο την αλλη μερια ομως,στην δικη μας περιπτωση, παρολο που εμεις οι παροχοι καταδυτικων υπηρεσιων/ σχολων καταδυσεων, ειμαστε επαγγελματιες της θαλασσας με επιβατες που ειναι:
α)Υποχρεωτικα αρκετα ικανοι κολυμβητες και διαθετουμε
β) υποχρεωτικο εξοπλισμο που παρεχει ανωση (στολη καταδυσης / ρυθμιστης πλευστοτητας/ υπερπαρκεια προσωπικων σωστικων μεσων )
γ) εχουμε περιορισμο ηλικιας συμμετεχοντων στις καταδυσεις αναψυχης,
δ) με εκατονταδες ωρες ανα ετος οδηγησης και ναυτικης εμπειριας στα καταδυτικα μας σκαφη,
ε) με προαπαιτουμενο την καλη φυσικη κατασταση των πελατων μας / επιβατων δυτων
Στ) με εκπαιδευτες καταδυσεων που ειναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ (βαση ελαχiστων απαιτησεων εκπαιδευσης ) εκπαιδευμενοι διασωστες τοσο στην διασωση υγρου στοιχειου οσο και στην παροχη πρωτων βοηθειων με γνωσεις χρησης συσκευης αυτοματης απινιδωσης, και κατα συνεπεια γενικα ικανους επιβαινοντες να ανταπεξελθουν σε περιπτωσεις κινδυνου
περιοριζομαστε (μεχρι στιγμης) στα 10 μετρα διακυβερνησης με την άδεια χειριστή ταχύπλοου.
*****
Αιτουμαστε :
Για ολους τους παραπανω λογους να επιτραπει και σε εμας η διακυβερνηση σκαφους αναψυχης αυτοδυτων με το διπλωμα ταχύπλοου σε σκαφη, εαν οχι μεχρι 24 μετρων,τουλαχιστο μεχρι δεκατεσσαρων μετρων (14) , αφου τα 12 μετρα που προτεινονται στο νομοσχεδιο, δεν επαρκουν, ιδιαιτερα δε σε περιπτωση εγκαταστασης σταθμου πληρωσης φιαλων καταδυσης και φυλαξης εξοπλισμου, και δεν θα πετυχουν τον σκοπο του νομοσχεδιου που ειναι ο εκσυχρονισμος του καταδυτικου προιοντος.
Υσ: το αρθρο 5 παραγραφος 2 του νομου 2743/99 που
αναφερει “Ιστιοφόρα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ολικού μήκους μέχρι δεκαέξι (16) μέτρα ή μηχανοκίνητα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ολικού μήκους μέχρι δώδεκα (12) μέτρα μπορούν να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετούν σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα “ αντικατασταθηκε απο τις διαταξεις της παραγραφ14α του αρθρου 40 του ν3182 /2003 (ΦΕΚ 220 Α)
Η συντριπτικη πλειοψηφια των παρόχων καταδυτικών υπηρεσιων στην Ελλαδα χρησιμοποιει φουσκωτα σκαφη, κυριως με μεγαλες εξωλεμβιες. Η χρησιμοποιηση του κλωβου ασφαλειας δημιουργει προβληματα στην ωση και την αποδοση του κινητηρα, ειναι παντελώς ακαταλληλη, ενώ παρλληλα κανει και τη διενεργεια ελιγμων, μανουβρες, σαφως πιο δυσκολη. Πρεπει να καταργηθει
Οι εχοντες εργαστεί τουλαχιστον επι διετια σε καταδυτικο κεντρο, κι εχουν διαπιστωμενα διακυβερνησει σκαφος μεταφορας αυτοδυτων, θα πρεπει επιτελους να δικαιουνται να συμμετασχουν σε εξετασεις αποκτησης διπλωματος πηδαλιουχου. Με το υφισταμενο, απηρχειωμενο καθεστώς, δεν μπορουν.
Η απαραδεκτη υφισταμενη κατασταση, απαιτει προκειμενου να μπορεσει καποιος να δωσει εξετασεις για διπλωμα πηδαλιουχου, να εχει ναυτικο φυλλαδιο και δυο χρονια θαλασσια υπηρεσια, ανεξαρτητως ειδικοτητας. Δηλαδη εναν απλος ναυτης σε ποσταλι, φερ ειπειν, ως πληρωμα κουβερτας, θεωρειται απο τη νομοθεσια ως εν δυνάμει καταλληλος για διπλωμα πηδαλιουχου, ενώ ενας πάροχος καταδυτικών υπηρεσιων που κυβερνα 8-10 μ σκαφη καθημερινα, μεταφεροντας κοσμο, δεν του επιτρεπεται να παρει διπλωμα πηδαλιουχου επειδη δεν εχει ναυτικο φυλλαδιο. Αυτο ειναι απαραδεκτο εν ετει 2020
Αυτα για τον κλωβο στερουνται επιστημονικης βαση και δεν στηριζονται σε καμια επιστημονικη μελετη (παγκοσμια).
Υπαρχει ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΕΛΕΤΗ παγκοσμια που να συνηγορει στην αποτελεσματικοτητα του κλωβου?
Ισα ισα που εχουν γινει μελετες με ακριβως αντιθετα αποτελεσματα (ασφαλεια σκαφους) ή χωρις καθολου αποτελεσματα.
Τοσα χρονια στην Ελλαδα (αλλα και παγκοσμια) χωρις κλωβους στα καταδυτικα σκαφη ποσα ατυχηματα εχουν σημειωθει απο προπελες ?
Γνωριζετε εσεις κανενα ? Οχι βεβαια.
Στα καταδυτικα σκαφη (υποβρυχιων ΕΡΓΑΣΙΩΝ !) οπου καποιες φορες γινεται καταδυση εξαρτημενη απο την επιφανεια με συσκευες/συστηματα , («ναργιλε»- λωρο) οπου ο δυτης θα αναδυθει υποχρεωτικα κοντα στο σκαφος εκει οντως εχει καποια χρηστικοτητα και ναι εκει, ειναι και χρησιμος και και απαραιτητος.
Εμεις ομως, δεν πραγματοποιουμε καταδυσεις εξαρτημενες απο την επιφανεια.
Εμεις πραγματοποιουμε αποκλειστικα και μονο αυτονομη καταδυση.
Ειμαστε εντελως αλλη κατηγορια επαγγελματιων και αρα δεν εχει καμια λογικη ο συσχετισμος (ισως υπαρχει καποια συγχυση, αλλως δεν εξηγειται.
Να μην πουμε για το τι μπορει να συμβει εαν ενα σχοινι, ενα κλαδι, μια σακουλα ή ενας κορμος περασει μεσα στον κλωβο. Μεχρι και αξονα του πλοιου μπορει να κοψει με καταστροφικες συνεπειες τοσο για το σκαφος οσο και για τους επιβαινοντες.
Δηλαδη θα μπουμε σε κινδυνο λογο καποιας ετεροχρονισμενης ιδεοληψιας.
Τοσο η αυξημενη δυσκολια στους χειρισμους/διακυβερνηση του σκαφους, κατα τις μανουβρες, οσο και η αυξηση της καταναλωσης των καυσιμων καθως και η επιβαρυνση στις μηχανες,με οτι αυτο συνεπαγεται και για το περιβαλλον, ειναι πιστευω ευκολως εννοουμενα και εκ περισσου να αναφερθουν .
Εαν ηταν τοσο χρησιμος,αποτελεσματικος και απαραιτητος, ο κλωβος θα ειχε καταστει υποχρεωτικος και στα μικρα ενοικιαζομενα σκαφη…
Μιλαμε για σκαφη που ενοικιαζονται και οδηγουνται ΑΝΕΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ οπου 9 στις 10 φορες απο ανθρωπους εχουν κανει μετα βιας μολις 3 εως 5 λεπτα μαθημα, ακριβως πριν παρουν το τιμονι !
Συχνα πυκνα οπως γνωριζετε ειναι ντιρλα και λιαρδα στο μεθυσι !
Μιλαμε για σκαφη που εχουν θερισει και θεριζουν κοσμο και κοσμακι,καθε σεζον στις θαλασσες μας.
Εκει που εχουν γινει τοσα ατυχηματα δεν ειναι υποχρεωτικος και σαφεστατα για το υπουργειο μας, οχι αναγκαιος, ενω εδω που δεν εχει γινει ουδεποτε ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΑΤΥΧΗΜΑ,…απαραιτητος.
Καπου δεν συμβαδιζει η λογικη με την πρακτικη.
Σας παρακαλουμε. Δειτε το.