1. Για τη διενέργεια καταδύσεων αναψυχής ή οργανωμένων συνοδευόμενων θαλάσσιων περιηγήσεων επιφανείας και παρατήρησης του βυθού με μάσκα και αναπνευστήρα (snorkeling) μπορούν να χρησιμοποιούνται σκάφη με δυνατότητα διαμονής και διανυκτέρευσης ή και διατροφής των καταδυόμενων επάνω σε αυτά (live aboard).
2. Τα καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα έγγραφά τους να είναι σε ισχύ.
3. Οι επί μέρους εκμεταλλεύσεις καταδυτικού πλοίου διαμονής και διανυκτέρευσης (διαχείριση πλοίου, σίτιση, καταδυτικές υπηρεσίες ή παροχή άλλων υπηρεσιών) μπορούν να ασκούνται και από χωριστές επιχειρήσεις και φορείς, που μπορούν να έχουν την έδρα τους επί του σκάφους με βάση την πλοιοκτησία ή ολική ή μερική μίσθωση ή άλλου είδους νόμιμη παραχώρηση από τον πλοιοκτήτη ή τον διαθέτοντα το σκάφος με άλλο νόμιμο τρόπο.
Αρχική Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξειςΆρθρο 12 Καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης (καταδυτικές κρουαζιέρες, live aboard)
Άρθρο 12 Καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης (καταδυτικές κρουαζιέρες, live aboard)
- 14 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΟΡΙΣΜΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (ΣΚΤ) Άρθρο 1 Σκοπός – Αντικείμενο
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 3 Άσκηση υποβρύχιας δραστηριότητας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συμβούλιο Καταδυτικού Τουρισμού
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 5 Σύνθεση Συμβουλίου Καταδυτικού Τουρισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Καταδυτικού Τουρισμού
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 7 Επισκέψιμοι ενάλιοι αρχαιολογικοί χώροι
- 60 ΣχόλιαΆρθρο 8 Νεότερα ναυάγια
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 9 Ελεύθερα τεχνητά υποβρύχια αξιοθέατα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ενημέρωση Αρχής για καταδύσεις σε καταδυτικά αξιοθέατα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 Κίνητρα για την ίδρυση και λειτουργία καταδυτικών αξιοθέατων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12 Καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης (καταδυτικές κρουαζιέρες, live aboard)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 3409/2005 Άρθρο 13 Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 3409/2005
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 Τροποποίηση άρθρου 10 του ν. 3409/2005
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 15 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 3409/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 ΚυρώσειςΆρθρο 16 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Άρθρο 17 Εναρμόνιση του πλαισίου σχετικά με τις προϋποθέσεις για την έγκριση μεταβολής των ορίων των Π.Ο.Τ.Α. προς το αντίστοιχο πλαίσιο των ΕΣΧΑΔΑ/ΕΣΧΑΣΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Μεταβολή του φορέα ίδρυσης και εκμετάλλευσης Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.)Άρθρο 18 Μεταβολή του φορέα ίδρυσης και εκμετάλλευσης Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Απόσπαση τμήματος ή τμημάτων ήδη οριοθετημένης Π.Ο.Τ.Α. και οριοθέτησης αυτού/ών ως αυτοτελούς Π.Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης Π.Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Εναρμόνιση των Π.Ο.Τ.Α. προς το σύστημα χωρικού σχεδιασμού του ν. 4447/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Εναρμόνιση της διαδικασίας έγκρισης πολεοδόμησης των Π.Ο.Τ.Α. προς την αντίστοιχη διαδικασία των ΕΣΧΑΔΑ/ΕΣΧΑΣΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Εναρμόνιση των διατάξεων για τη μετατόπιση ή κατάργηση με ενσωμάτωση οδών στις εκτάσεις των Π.Ο.Τ.Α. προς τις αντίστοιχες των άλλων οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτωνΆρθρο 23 Εναρμόνιση των διατάξεων για τη μετατόπιση ή κατάργηση με ενσωμάτωση οδών στις εκτάσεις των Π.Ο.Τ.Α. προς τις αντίστοιχες των άλλων οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Εναρμόνιση του υφιστάμενου πλαισίου των Π.Ο.Τ.Α. για τις ελάχιστες αποστάσεις των μη συμβατών χρήσεων προς το πλαίσιο των Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων (Π.Ο.Α.Π.Δ.) για τον καθορισμό ειδικών ζωνών προστασίας περιμετρικά των ορίων τους
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Άρθρο 25 Χωροθέτηση Μαρινών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Διαδικασία ανεύρεσης αναδόχου μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας μετά την πάροδο άπρακτης περιόδουΆρθρο 26 Διαδικασία ανεύρεσης αναδόχου μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας μετά την πάροδο άπρακτης περιόδου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης της ίδιας ζώνης αγκυροβολίου ή καταφυγίου τουριστικών σκαφώνΆρθρο 27 Διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης της ίδιας ζώνης αγκυροβολίου ή καταφυγίου τουριστικών σκαφών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ ως αρχή σχεδιασμού για τουριστικούς λιμένες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ρύθμιση για προβλήτες έμπροσθεν τουριστικών εγκαταστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Ρύθμιση για τον καθορισμό αιγιαλού σε τουριστικούς λιμένες με εσωτερική λιμενολεκάνη
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Άρθρο 31 Εισαγωγή ρύθμισης για την πολεοδομική ενοποίηση ακινήτων σε τουριστικές εγκαταστάσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Ενιαίο της έκτασης και διατήρηση της αρτιότητας σε εκτάσεις μικτού χαρακτήρα (αγροτικές και δασικές), εντός των οποίων δημιουργούνται τουριστικές εγκαταστάσεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 33 Ανέγερση οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων σε συνδυασμό με ξενοδοχεία
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 34 Εναρμόνιση της διάταξης για τις επεμβάσεις σε δάση και δασικές εκτάσεις με σκοπό τη δημιουργία γηπέδων γκολφ προς τις επεμβάσεις για τη δημιουργία άλλων τουριστικών εγκαταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Υπολογισμός ανταλλάγματος και υποχρέωση αναδάσωσης για επεμβάσεις σε δάση, δασικές εκτάσεις και δημόσιες χορτολιβαδικές εκτάσεις για τη δημιουργία τουριστικών εγκαταστάσεωνΆρθρο 35 Υπολογισμός ανταλλάγματος και υποχρέωση αναδάσωσης για επεμβάσεις σε δάση, δασικές εκτάσεις και δημόσιες χορτολιβαδικές εκτάσεις για τη δημιουργία τουριστικών εγκαταστάσεων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Μεταβατική ρύθμιση για την ολοκλήρωση αιτημάτων απευθείας εξαγοράς τμημάτων παλαιού αιγιαλού που είχαν υποβληθεί πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4607/2019 με βάση τις διατάξεις περί δημοσίων κτημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Υπαγωγή γηπέδων γκολφ 9 οπών σε κίνητρα αναπτυξιακής νομοθεσίαςΆρθρο 37 Υπαγωγή γηπέδων γκολφ 9 οπών σε κίνητρα αναπτυξιακής νομοθεσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Ρυθμίσεις για τις μεταβιβάσεις και μακροχρόνιες μισθώσεις διηρημένων ιδιοκτησιών στα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας (condo hotels)Άρθρο 38 Ρυθμίσεις για τις μεταβιβάσεις και μακροχρόνιες μισθώσεις διηρημένων ιδιοκτησιών στα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας (condo hotels)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Προϋποθέσεις μεταβιβάσεων και μακροχρόνιων μισθώσεων διηρημένων ιδιοκτησιών στα σύνθετα τουριστικά καταλύματαΆρθρο 39 Προϋποθέσεις μεταβιβάσεων και μακροχρόνιων μισθώσεων διηρημένων ιδιοκτησιών στα σύνθετα τουριστικά καταλύματα
- 28 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΕΣ ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ Άρθρο 40 Ορισμοί
- 134 ΣχόλιαΆρθρο 41 Προσωπικό καταλύματος στο οποίο λειτουργεί κολυμβητική δεξαμενή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 42 Εκπαίδευση ναυαγοσώστη πισίνας
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 43 Διαδικασία εξέτασης υποψηφίων ναυαγοσωστών πισίνας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 44 Συγκρότηση επιτροπής εξετάσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 45 Υποχρεώσεις φορέων διαχείρισης καταλυμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Περιεχόμενο φαρμακείου ξενοδοχείου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Τύπος σωστικού σωλήνα (rescue tube)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Περιεχόμενο φορητού φαρμακείου υπεύθυνου ασφαλείας – ναυαγοσώστηΆρθρο 49 Περιεχόμενο φορητού φαρμακείου υπεύθυνου ασφαλείας – ναυαγοσώστη
- 17 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ ΣΗΜΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ GLAMPING Άρθρο 50 Πιστοποίηση τουριστικών καταλυμάτων με Σήμα Glamping
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 51 Διαδικασία χορήγησης Σήματος Glamping
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Πρότυπο λειτουργικών προδιαγραφών glamping και φορείς πιστοποίησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Μεταβατική περίοδος χορήγησης προσωρινού Σήματος Glamping
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 Ανάκληση Σήματος Glamping και επιβολή κυρώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Χορήγηση Σήματος Glamping σε επιχειρήσεις πραγματοποίησης έργων σε προστατευόμενες περιοχές
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 56 Προθεσμία κατάταξης ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων διαμερισμάτων (ΕΕΔΔ)
- 255 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κατάργηση καρτέλας ενημέρωσης πελάτη
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 58 Βελτιώσεις ισχυουσών ρυθμίσεων της δραστηριότητας εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με οδηγό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Ναυλώσεις επαγγελματικών πλοίων αναψυχής από τουριστικά γραφεία
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 60 Άγρα πελατών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Κατευθυνόμενες αγορές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 62 Πρεσβευτής του Ελληνικού Τουρισμού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 63 Αρμοδιότητες ΕΥΠΑΤΕ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 65 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 66 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
24 Φεβρουαρίου 2020, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Μαρτίου 2020, 14:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξειςΑιτιολογική έκθεση-σχ/ν Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping κ λοιπές διατάξΑΡΘΡΟ 48Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 767 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3004 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...
- ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου "Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου..."
- Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξεις
- Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού
- Αναδιοργάνωση Υπουργείου Τουρισμού και ΕΟΤ
- Βία στα Γήπεδα
- Αναδιάρθρωση ΕΟΤ
- Τουρισμός υπαίθρου
- Ζητήματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας
- Συνιδιοκτησία και Λειτουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Τεχνικές-λειτουργικές προδιαγραφές των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Θεατρικές Επιχορηγήσεις
- Κινηματογραφική Τέχνη
η προταση της Εθνικης Συνομοσπονδιας Ατομων με Αναπηρια παροτι ειναι ενα κοινωνικα δικαιο αιτημα δεν νομιζω ειναι δυνατο αλλα και δεν πρεπει να ισχυσει ως προυποθεση προαπαιτουμενο διοτι αυτοματως αφηνει εξω απο την αγορα μια μεγαλη μεριδα σκαφων που ειτε δεν εχουν τις προδιαγραφες ειτε το κοστος ειναι πολυ μεγαλο για αυτες
Εοισης δεν ειναι ορθο να το επωμιστουν ολοι, ειτε γιατι η καταδυση με ατομα που εχουν αναπηρια ειναι εξιδεικεμενη ειτε επειδη απλα δεν υπαρχει ο χωρος .
Δηλαδη σε ενα σκαφος 15 -16 μετρων δυσκολα θα μπορεις να υπαρχει ξεχωριστη ειδικη τουαλετα για ατομα με αναπηριες η ακομα και πλατος τετοιο που να επιτρεπει πλατφορμα/ραμπα με μεγαλυτερο απο 50 εκατοστα πλατος.
Μετα θα χρειαστουν και ειδικα καθισματα αλλα και σημεια προσδεση των αμαξιδιων.
Επισης ειδικοι χωροι ενδιαιτησης κοκ.
Δεν ξερω και εγω τι αλλες προδιαγραφες προσβασης θα ζητηθουν αργοτερα.
Επισης υποχρεωνεις τα σκαφη να ελλιμενιζονται και να παραλαμβανουν επιβατες απο συγκεκριμενους μεγαλους λιμενες οπου υπαρχει και η σχετικη προδιαγραφη προσβασης.
Υπαρχουν πολλα λιμανια στην Ελλαδα που δεν διαθετων αυτες τις προδιαγραφες.
Το λεω αυτο γιατι ενα γενικολογο «διασφαλιση προσβασης» υποκρυπτει μια σειρα αλλων ειδικων προδιαγραφων και απαιτησεων που θα εμφανιστουν αμεσως μετα και που η πικρη αληθεια ειναι οτι για εναν ή δυο πελατες ετησιως (στα απλα κεντρα τοσοι ειναι ,φανταστειτε ποσοι λιγοτεροι σε σκαφος διανυκτερευσης/στατιστικα αυτο συμβαινει) δεν αποσβαινει ποτε το αρχικο δυσβασταχτο κοστος/κεφαλαιο της επενδυσης.
Υπαρχει ομως λυση
Στην Ελλαδα υπαρχουν εξαιρετικοι εξειδικευμενοι εκπαιδευτες και κεντρα που και την γνωση και την θεληση αλλα και το μερακι (ναι χρειαζονται ολα αυτα…και οχι να υποχρεωνεις ) εχουν στο να παρεχουν αυτες τις εξειδικευμενες υπηρεσιες και προδιαγραφες.
Αυτο που μπορει να γινει ειναι σε αυτες τις επιχειρησεις (που εχουν και την εξειδικευση) να δοθουν κονδηλια/επιδοτησεις ωστε να δημιουργηθει ενας ικανος στολος σκαφων απο αυτους που επιλεγουν να προσφερουν καταδυτικο σκαφος διανυκτερευσης για ατομα με αναπηρια, και εχουν ή επιθυμουν να δημιουργησουν η αναβαθμησουν την σχετικη υποδομη στα σκαφη τους.
Η ανάπτυξη της καταδυτικής κρουαζιέρας (live abroad) στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντική, καθώς σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία είναι εξαιρετικά δημοφιλής και υψηλής κερδοφορίας δραστηριότητα. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Ερυθράς Θάλασσας.
Θα πρέπει να υπάρχουν βαθμίδες για την πρόσβαση για τους ΑΜΕΑ στα καταδυτικά σκάφη και θα μπορούσε η DDI αλλά και άλλοι φορείς κατάδυσης για άτομα με αναπηρία να βοηθήσουν.
Για τα περισσότερα σκάφη, ειδικά τα παλαιά, είναι αδύνατον να δημιουργηθούν χώροι για ΑΜΕΑ ( με κάθε σεβασμό)
Τα 2 τελευταία χρόνια παρουσιάστηκαν στα Δωδεκάνησα επαγγελματικά σκάφη τύπου ολικής ναύλωσης και τύπου liveaboard με Τουρκική σημαία , έχοντας καταδυτικό εξοπλισμό για τουλάχιστον 30 δύτες και πρόσφεραν καταδύσεις στα ελληνικά νησιά για μια εβδομάδα, έχοντας τους δικούς τους εκπαιδευτές και χωρίς φυσικά τις απαιτούμενες άδειες από το Ελληνικό κράτος και φυσικά χωρίς να ενημερώνουν τις λιμενικές αρχές για τις επικείμενες καταδύσεις τους.
Θεωρώ ότι επιβάλλεται να μπουν όροι, προϋποθέσεις αλλά και περιορισμοί για τα σκάφη liveaboard και ειδικότερα αυτά με ξένη σημαία.
θέμα σχετικά με τη προσέγγιση του καταδυτικού σκάφους στην ακτογραμμή με σκοπό την αποεπιβίβαση δυτών και προστασία των λουομένων.
θεωρώ ως μείζον θέμα την ασφάλεια και προστασία των λουόμενων γι΄ αυτό το λόγο πρέπει στο νέο νόμο να συμπεριληφθεί ότι τα καταδυτικά σκάφη μπορούν να προσεγγίζουν παραλίες χαρακτηρισμένες λουτρικής εγκατάστασης για την αποεπιβίβαση των δυτών και ιδίως τα καταδυτικά τα οποία έχουν όμορη επιχείρηση ως προς την παραλία έχοντας διάδρομο όπως ορίζει για την εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής.
Αυτή τη στιγμή τα καταδυτικά σκάφη δεν μπορούν να προσεγγίσουν λουτρική εγκατάσταση. Ενώ αν έχεις θαλάσσια μέσα αναψυχής πχ jet ski, αλεξίπτωτα, ενοικιαζόμενες βάρκες η οποίες οδηγούνται ως 30hp χωρίς δίπλωμα κλπ. μπορείς να μπαινοβγαίνεις μέσο του δίαυλου τον οποίο και κατασκευάζεις έναντι υπόδειξης του λιμεναρχείου. Αλλά όχι το καταδυτικό σκάφος το οποίο κυβερνάτε από κάποιον με δίπλωμα ταχυπλόου.
Θεωρώντας πως λόγο λάθους στην ρύθμιση για τις καταδύσεις αναψυχής αντίστοιχη προς αυτήν του άρθρου 27 & 30 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 20 για την εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων δεν έχει περιληφθεί το καταδυτικό σκάφος.
Η παρ. 2 να συμπληρωθεί ως ακολούθως: Τα καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, να διασφαλίζουν πρόσβαση στα άτομα με αναπηρία και τα έγγραφά τους να είναι σε ισχύ.
Συγχαρητήρια στην πρωτοβουλία σας να εντάξετε τα Liveaboards στο νέο καταδυτικό νόμο. Πρόκειται για μία αγορά που ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί στη χώρα μας και θα δώσει νέες προοπτικές στην ανάπτυξη της καταδυτικής αγοράς, αλλά και της οικονομίας της χώρας γενικότερα.
Σε συνδυασμό μάλιστα με τη δυνατότητα κατάδυσης σε σύχρονα ναυάγια, τη δημιουργία επισκέψιμων ενάλιων αρχαιολογικών χώρων και τεχνητών υποβρύχιων αξιοθέατων η χώρα μας θα μπορέσει επιτέλους να ενταχθεί στους top καταδυτικούς προορισμούς παγκοσμίως, ενισχύοντας περαιτέρω με αυτό τον τρόπο και την οικονομία της.