Ο καταδυτικός τουρισμός περιλαμβάνει την άσκηση υποβρύχιας δραστηριότητας στη θάλασσα με αναπνευστικές συσκευές ή άλλα υποθαλάσσια μέσα, χάριν αναψυχής. Ο καταδυτικός τουρισμός επιτρέπεται σε όλη την επικράτεια ανεξαρτήτως βάθους κατάδυσης με την επιφύλαξη του επόμενου εδαφίου. Ο καταδυτικός τουρισμός απαγορεύεται: α) σε προσδιορισμένες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού θαλάσσιες περιοχές ενάλιων αρχαιολογικών χώρων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 12 και 15 του ν. 3028/2002 (Α’ 153), β) σε συγκεκριμένα οικολογικά ευαίσθητα θαλάσσια οικοσυστήματα σύμφωνα με τους ν. 1650/1986 (Α’ 160), 3044/2002 (Α’ 197), 3937/2011 (A’ 60), καθώς και την ΚΥΑ 33318/3028/1998 (Β’ 1289) και γ) σε θαλάσσιες περιοχές που αποτελούν πεδίο ασκήσεων των Ενόπλων Δυνάμεων ή περιοχές ανάπτυξης στρατιωτικών επιχειρήσεων και ασκήσεων ή αγκυροβόλια πλήρωσης αγωγού καυσίμων ή υδάτινα τμήματα της Ζώνης Ασφαλείας Φάρου, όπως αυτή καθορίζεται στην περ. η΄ του άρθρου 1 και στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 5 του ν. 4278/2014 (Α΄ 157) ή εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων εν γένει ή εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν σκοπούς εθνικής άμυνας και ασφάλειας κατά τα αναφερόμενα στο άρθρο 17 του ν. 2971/2001 (Α΄ 285) ή έχουν καθορισθεί ως αμυντικές περιοχές ή ναυτικά οχυρά κατά τον α.ν. 376/1936 (Α΄ 546) ή περιοχές στις οποίες υπάρχουν ναύδετα του Πολεμικού Ναυτικού.
Αρχική Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξειςΆρθρο 3 Άσκηση υποβρύχιας δραστηριότητας
Άρθρο 3 Άσκηση υποβρύχιας δραστηριότητας
- 14 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΟΡΙΣΜΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (ΣΚΤ) Άρθρο 1 Σκοπός – Αντικείμενο
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 3 Άσκηση υποβρύχιας δραστηριότητας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συμβούλιο Καταδυτικού Τουρισμού
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 5 Σύνθεση Συμβουλίου Καταδυτικού Τουρισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Καταδυτικού Τουρισμού
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 7 Επισκέψιμοι ενάλιοι αρχαιολογικοί χώροι
- 60 ΣχόλιαΆρθρο 8 Νεότερα ναυάγια
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 9 Ελεύθερα τεχνητά υποβρύχια αξιοθέατα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ενημέρωση Αρχής για καταδύσεις σε καταδυτικά αξιοθέατα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 Κίνητρα για την ίδρυση και λειτουργία καταδυτικών αξιοθέατων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12 Καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης (καταδυτικές κρουαζιέρες, live aboard)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 3409/2005 Άρθρο 13 Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 3409/2005
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 Τροποποίηση άρθρου 10 του ν. 3409/2005
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 15 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 3409/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 ΚυρώσειςΆρθρο 16 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Άρθρο 17 Εναρμόνιση του πλαισίου σχετικά με τις προϋποθέσεις για την έγκριση μεταβολής των ορίων των Π.Ο.Τ.Α. προς το αντίστοιχο πλαίσιο των ΕΣΧΑΔΑ/ΕΣΧΑΣΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Μεταβολή του φορέα ίδρυσης και εκμετάλλευσης Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.)Άρθρο 18 Μεταβολή του φορέα ίδρυσης και εκμετάλλευσης Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Απόσπαση τμήματος ή τμημάτων ήδη οριοθετημένης Π.Ο.Τ.Α. και οριοθέτησης αυτού/ών ως αυτοτελούς Π.Ο.Τ.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης Π.Ο.Τ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Εναρμόνιση των Π.Ο.Τ.Α. προς το σύστημα χωρικού σχεδιασμού του ν. 4447/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Εναρμόνιση της διαδικασίας έγκρισης πολεοδόμησης των Π.Ο.Τ.Α. προς την αντίστοιχη διαδικασία των ΕΣΧΑΔΑ/ΕΣΧΑΣΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Εναρμόνιση των διατάξεων για τη μετατόπιση ή κατάργηση με ενσωμάτωση οδών στις εκτάσεις των Π.Ο.Τ.Α. προς τις αντίστοιχες των άλλων οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτωνΆρθρο 23 Εναρμόνιση των διατάξεων για τη μετατόπιση ή κατάργηση με ενσωμάτωση οδών στις εκτάσεις των Π.Ο.Τ.Α. προς τις αντίστοιχες των άλλων οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Εναρμόνιση του υφιστάμενου πλαισίου των Π.Ο.Τ.Α. για τις ελάχιστες αποστάσεις των μη συμβατών χρήσεων προς το πλαίσιο των Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων (Π.Ο.Α.Π.Δ.) για τον καθορισμό ειδικών ζωνών προστασίας περιμετρικά των ορίων τους
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Άρθρο 25 Χωροθέτηση Μαρινών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Διαδικασία ανεύρεσης αναδόχου μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας μετά την πάροδο άπρακτης περιόδουΆρθρο 26 Διαδικασία ανεύρεσης αναδόχου μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας μετά την πάροδο άπρακτης περιόδου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης της ίδιας ζώνης αγκυροβολίου ή καταφυγίου τουριστικών σκαφώνΆρθρο 27 Διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης της ίδιας ζώνης αγκυροβολίου ή καταφυγίου τουριστικών σκαφών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ ως αρχή σχεδιασμού για τουριστικούς λιμένες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ρύθμιση για προβλήτες έμπροσθεν τουριστικών εγκαταστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Ρύθμιση για τον καθορισμό αιγιαλού σε τουριστικούς λιμένες με εσωτερική λιμενολεκάνη
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Άρθρο 31 Εισαγωγή ρύθμισης για την πολεοδομική ενοποίηση ακινήτων σε τουριστικές εγκαταστάσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Ενιαίο της έκτασης και διατήρηση της αρτιότητας σε εκτάσεις μικτού χαρακτήρα (αγροτικές και δασικές), εντός των οποίων δημιουργούνται τουριστικές εγκαταστάσεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 33 Ανέγερση οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων σε συνδυασμό με ξενοδοχεία
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 34 Εναρμόνιση της διάταξης για τις επεμβάσεις σε δάση και δασικές εκτάσεις με σκοπό τη δημιουργία γηπέδων γκολφ προς τις επεμβάσεις για τη δημιουργία άλλων τουριστικών εγκαταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Υπολογισμός ανταλλάγματος και υποχρέωση αναδάσωσης για επεμβάσεις σε δάση, δασικές εκτάσεις και δημόσιες χορτολιβαδικές εκτάσεις για τη δημιουργία τουριστικών εγκαταστάσεωνΆρθρο 35 Υπολογισμός ανταλλάγματος και υποχρέωση αναδάσωσης για επεμβάσεις σε δάση, δασικές εκτάσεις και δημόσιες χορτολιβαδικές εκτάσεις για τη δημιουργία τουριστικών εγκαταστάσεων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Μεταβατική ρύθμιση για την ολοκλήρωση αιτημάτων απευθείας εξαγοράς τμημάτων παλαιού αιγιαλού που είχαν υποβληθεί πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4607/2019 με βάση τις διατάξεις περί δημοσίων κτημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Υπαγωγή γηπέδων γκολφ 9 οπών σε κίνητρα αναπτυξιακής νομοθεσίαςΆρθρο 37 Υπαγωγή γηπέδων γκολφ 9 οπών σε κίνητρα αναπτυξιακής νομοθεσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Ρυθμίσεις για τις μεταβιβάσεις και μακροχρόνιες μισθώσεις διηρημένων ιδιοκτησιών στα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας (condo hotels)Άρθρο 38 Ρυθμίσεις για τις μεταβιβάσεις και μακροχρόνιες μισθώσεις διηρημένων ιδιοκτησιών στα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας (condo hotels)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Προϋποθέσεις μεταβιβάσεων και μακροχρόνιων μισθώσεων διηρημένων ιδιοκτησιών στα σύνθετα τουριστικά καταλύματαΆρθρο 39 Προϋποθέσεις μεταβιβάσεων και μακροχρόνιων μισθώσεων διηρημένων ιδιοκτησιών στα σύνθετα τουριστικά καταλύματα
- 28 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΕΣ ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ Άρθρο 40 Ορισμοί
- 134 ΣχόλιαΆρθρο 41 Προσωπικό καταλύματος στο οποίο λειτουργεί κολυμβητική δεξαμενή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 42 Εκπαίδευση ναυαγοσώστη πισίνας
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 43 Διαδικασία εξέτασης υποψηφίων ναυαγοσωστών πισίνας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 44 Συγκρότηση επιτροπής εξετάσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 45 Υποχρεώσεις φορέων διαχείρισης καταλυμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Περιεχόμενο φαρμακείου ξενοδοχείου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Τύπος σωστικού σωλήνα (rescue tube)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Περιεχόμενο φορητού φαρμακείου υπεύθυνου ασφαλείας – ναυαγοσώστηΆρθρο 49 Περιεχόμενο φορητού φαρμακείου υπεύθυνου ασφαλείας – ναυαγοσώστη
- 17 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ ΣΗΜΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ GLAMPING Άρθρο 50 Πιστοποίηση τουριστικών καταλυμάτων με Σήμα Glamping
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 51 Διαδικασία χορήγησης Σήματος Glamping
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Πρότυπο λειτουργικών προδιαγραφών glamping και φορείς πιστοποίησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Μεταβατική περίοδος χορήγησης προσωρινού Σήματος Glamping
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 Ανάκληση Σήματος Glamping και επιβολή κυρώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Χορήγηση Σήματος Glamping σε επιχειρήσεις πραγματοποίησης έργων σε προστατευόμενες περιοχές
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 56 Προθεσμία κατάταξης ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων διαμερισμάτων (ΕΕΔΔ)
- 255 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κατάργηση καρτέλας ενημέρωσης πελάτη
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 58 Βελτιώσεις ισχυουσών ρυθμίσεων της δραστηριότητας εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με οδηγό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Ναυλώσεις επαγγελματικών πλοίων αναψυχής από τουριστικά γραφεία
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 60 Άγρα πελατών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Κατευθυνόμενες αγορές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 62 Πρεσβευτής του Ελληνικού Τουρισμού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 63 Αρμοδιότητες ΕΥΠΑΤΕ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 Τελικές – Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 65 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 66 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
24 Φεβρουαρίου 2020, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Μαρτίου 2020, 14:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξειςΑιτιολογική έκθεση-σχ/ν Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping κ λοιπές διατάξΑΡΘΡΟ 48Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 767 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3004 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...
- ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου "Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου..."
- Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξεις
- Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού
- Αναδιοργάνωση Υπουργείου Τουρισμού και ΕΟΤ
- Βία στα Γήπεδα
- Αναδιάρθρωση ΕΟΤ
- Τουρισμός υπαίθρου
- Ζητήματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας
- Συνιδιοκτησία και Λειτουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Τεχνικές-λειτουργικές προδιαγραφές των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Θεατρικές Επιχορηγήσεις
- Κινηματογραφική Τέχνη
• Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός αναγνωρίζεται από την ΕΕ ως ένα διαδικαστικό, διατομεακό, διεπιστημονικό εργαλείο, για την εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής της ΕΕ (η οποία αποτελεί μια ολιστική προσέγγιση όλων των πολιτικών που αφορούν τη θάλασσα) και επομένως αποβλέπει στη ρύθμιση και τη βιώσιμη ανάπτυξη όλων των επιμέρους δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στο θαλάσσιο χώρο, συμπεριλαμβανομένου του παράκτιου που δέχεται το μεγαλύτερο μέρος των πιέσεων, καθώς και στη βιώσιμη χρήση των θαλάσσιων βιολογικών πόρων. Επομένως η Ολοκληρωμένη Θαλάσσια πολιτική και ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός σχετίζονται άμεσα με όλες τις τομεακές πολιτικές που έχουν σχέση με τη θάλασσα περιλαμβανομένης της περιβαλλοντικής (αλλά και με την εφαρμογή των Οδηγιών για τα Ύδατα, για την Oλοκληρωμένη Διαχείριση της Παράκτιας Ζώνης, για την οποία μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία σχετική ρύθμιση και για τη Θαλάσσια Στρατηγική -περιβαλλοντικό πυλώνα όλων των τομεακών πολιτικών που αφορούν στο θαλάσσιο χώρο) στις οποίες προβλέπονται επίσης η παρακολούθηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος καθώς και μέτρα που αφορούν στη διαχείρισή του. Επίσης ο Τομέας της Αλιείας περιλαμβάνει τη διαχείριση κάθε αλιευτικής δραστηριότητας και την προστασία των έμβιων βιολογικών πόρων.
• Επομένως θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και να μνημονεύονται (η ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική, η θαλάσσια στρατηγική, η οδηγία για τα ύδατα, η Κοινή Αλιευτική Πολιτική) και στην ανάπτυξη και σχεδιασμό του καταδυτικού τουρισμού
H κατάδυση αναψυχής θεωρείται ως μη καταστροφική δραστηριότητα για το περιβάλλον. Ως εκ τούτου, προτείνεται η τροποποίηση του ανωτέρου άρθρου και των αντίστοιχων νόμων (1650/1986 (Α’ 160), 3044/2002 (Α’ 197), 3937/2011 (A’ 60), καθώς και την ΚΥΑ 33318/3028/1998 (Β’ 1289)) έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η κατάδυση αναψυχής εντός της ζώνης των θαλασσίων πάρκων.
Καταδυτικές εκδρομές μπορούν να διοργανώνονται από ιδιώτες όσο και από παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών (οργανωμένες τουριστικές εκδρομές) που επισκέπτονται το θαλάσσιο πάρκο με ατομική ευθύνη και εφόσον έχουν την απαραίτητη πιστοποίηση
Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητο να θεσπιστούν και να εφαρμοστούν στρατηγικές βιώσιμης διαχείρισης του πάρκου.
Ως τέτοιες προτείνονται:
1) Η οριοθέτηση μέρους του θαλάσσιου πάρκου, στην περίμετρο του, εντός του οποίου μπορούν να γίνουν καταδύσεις αναψυχής από πιστοποιημένους δύτες.
2) Προβλέπεται η πόντιση κατάλληλου αριθμού μόνιμων ναυδέτων για χρήση από τα καταδυτικά σκάφη, ώστε να αποφεύγεται η αγκυροβολιά, υπό τον όρο να μην επέρχεται οποιαδήποτε αλλοίωση ή κίνδυνος αλλοίωσης στον εκάστοτε ύφαλο. (Με άδεια της Λιμενικής Αρχής κατόπιν υποβολής μελέτης αγκύρωσης και τοπογραφικού διαγράμματος κατά το Ελληνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς (ΕΓΣΑ 87)). Οι ναυτοδέτες
3) Ο έλεγχος της μεταφορικής ικανότητας των σκαφών ώστε ο αριθμός των δυτών είναι περιορισμένος [1] [2]. Παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψιν ώστε να οριστεί ο μέγιστος επιτρεπτός φόρτος δυτών περιλαμβάνουν τη μορφολογία των κοραλλιών, την παρουσία ευπαθών ειδών, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την ικανότητα των δυτών (δύτες με κατάλληλη πιστοποίηση (CMAS**, PADI Advanced Open Water ή αντίστοιχα [3]), την τοπογραφία των υφάλων και τις θαλάσσιες συνθήκες.
4) Η ταχύτητα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 5 μίλια, για την κίνηση εντός του θαλάσσιου πάρκου.
Υπεύθυνοι για την τήρηση των ανωτέρω είναι οι κατά τόπους λιμενικές αρχές, στις οποίες θα πρέπει να δηλώνεται ο απόπουλους.
[1] Hammerton, Zan (2014). SCUBA-diver impacts and management strategies for subtropical marine protected areas (Thesis). Southern Cross University.
[2] Roche, Ronan C.; Harvey, Chloe V.; Harvey, James J.; Kavanagh, Alan P.; McDonald, Meaghan; Stein-Rostaing, Vivienne R.; Turner, John R. (7 April 2016). «Recreational Diving Impacts on Coral Reefs and the Adoption of Environmentally Responsible Practices within the SCUBA Diving Industry». Environmental Management. Springer. 58 (1): 107–116.
[3] https://www.scubatravel.co.uk/training/qualifications.html
Για να μπορέσει να υπάρχει σωστή ανάπτυξη στον καταδυτικό τουρισμό και να μπορέσουν οι πάροχοι καταδυτικών υπηρεσιών να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σωστά και με ασφάλεια θα πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα πρόσληψης εκπαιδευτών/προσωπικού από το εξωτερικό χωρίς την απαίτηση βασικής γνώσης της ελληνικής γλώσσας.
Σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία (Υ.Α. με αριθμ. 2133.1/50848/2018, ΦΕΚ 3324, 10.08.2018, άρθρο 5, παρ. 2) η δυνατότητα πρόσληψης εκπαιδευτή από το εξωτερικό απαιτεί τη βασική γνώση της ελληνικής γλώσσας στο επίπεδο: ανάγνωσης, προφιρικής έκφρασης και κατανόησης!! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κάνει αδύνατη ή εξαιρετικά δύσκολη την πρόσληψη εκπαιδευτών/προσωπικού από το εξωτερικό και η χώρα μας να βρίσκεται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καθώς ο Παροχος δεν μπορεί να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και ασφάλεια στους εκπαιδευόμενους/τουρίστες.
Η απαίτηση βασικής γνώσης της ελληνικής γλώσσας είναι παράλογη στην πρόσληψη αλλοδαπών εργαζόμενων για εποχική απασχόληση και θα πρέπει να απαλειφθεί από την Υ.Α. Σε καμία άλλη θαλάσσια δραστηριότητα δεν απαιτείται από τους εκπαιδευτές η γνώση της ελληνικής γλώσσας!!!
Οι καταδύσεις αναψυχής και οι υπηρεσίες που παρέχουν οι Πάροχοι Καταδυτικών Υπηρεσιών απευθύνονται στον τουρισμό (από το εσωτερικό αλλά κυρίως από εξωτερικό). Όπως όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο (για παράδειγμα οι Ξενοδοχειακές μονάδες, τα εστιατόρια κ.λπ.) καλούνται να προσλάβουν εποχικό προσωπικό προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους όσον αφορά στις ξένες γλώσσες, ώστε να παρέχουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους πελάτες/τουρίστες.
Ειδικότερα στην καταδυτική αγορά, οι υπηρεσίες που παρέχονται από τους Παρόχους είναι η καθοδηγούμενη/οργανωμένη κατάδυση (που απευθύνεται σε ήδη πιστοποιημένους αυτοδύτες) και η εκπαίδευση (σε άτομα που επιθυμούν να εκπαιδευτούν είτε για πρώτη φορά ή να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους σε υψηλότερα επίπεδα). Η παροχή υπηρεσιών που αφορά στην εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη και για το λόγο αυτό πρώτη προτεραιότητα είναι η ασφάλεια του εκπαιδευόμενου τόσο μέσα αλλά και έξω από το νερό, καθώς σε μεγάλο ποσοστό απευθύνεται σε άτομα που δεν έχουν καταδυθεί ποτέ στο παρελθόν. Προκειμένου να μειωθεί το άγχος του εκπαιδευόμενου αλλά και για πλήρη κατανόηση τόσο των θεωρητικών όσο και των πρακτικών τμημάτων της εκπαίδευσης, αυτή πραγματοποιείται είτε στη μητρική γλώσσα του εκπαιδευόμενου είτε σε γλώσσα που κατανοεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να απαιτείται από τον Πάροχο να προσλαμβάνει πολύγλωσσους Εκπαιδευτές προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του για πελάτες εκτός Ελλάδας. Για παράδειγμα, ο Γάλλος, ο Ρώσος, ο Πολωνός κ.λπ. που επιθυμούν να εκπαιδευτούν στην αυτόνομη κατάδυση αναψυχής, προτιμούν να επιλέξουν ένα καταδυτικό κέντρο που διαθέτει εκπαιδευτή που μιλάει τη μητρική τους γλώσσα. Και αυτό το κάνουν γιατί νοιώθουν πιο ασφαλείς να πραγματοποιήσουν την εκπαίδευσή τους, καθώς πρόκειται για μία δραστηριότητα που τους μεταφέρει σε ένα τελείως διαφορετικό, άγνωστο περιβάλλον,υποβρυχίως.
Όπως αναφέρθηκε, πρόκειται και για μία εποχική δραστηριότητα, και είναι πρακτικά αδύνατο ο Γάλλος, ή Γερμανός, ή ο Ρώσσος Εκπαιδευτής που θα προσληφθεί από το οποιοδήποτε ελληνικό καταδυτικό κέντρο να μπορεί να έχει βασική γνώση της ελληνικής γλώσσας στο επίπεδο της ανάγνωσης, προφορικής έκφρασης και κατανόησης όπως απαιτείται αυτή τη στιγμή από την Υπουργική Απόφαση.
Για το λόγο αυτό ζητούμε την προσθήκη της εξής παραγράφου στο άρθρο 3:
1. Ο πάροχος καταδυτικών υπηρεσιών, εφόσον απασχολεί εκπαιδευτικό προσωπικό αυτό θα πρέπει να κατέχει πιστοποιητικό επαγγελματικού επιπέδου σύμφωνα με τα ISO πρότυπα (σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας) και να είναι Έλληνας πολίτης ή υπήκοος των κρατών – μελών της Ε.Ε. και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, καθώς και υπήκόος τρίτων χωρών που είναι κάτοχοι άδειας διαμονής και εργασίας. Για το αλλοδαπό εκπαιδευτικό προσωπικό δεν απαιτείται η γνώση της ελληνικής γλώσσας εφόσον είναι δυνατή η άμεση επικοινωνία με ελληνόφωνο στην επιχείρηση.