Σκοπός του Μέρους Α είναι η αντιμετώπιση των σύνθετων αναπτυξιακών προκλήσεων στον τομέα του τουρισμού μέσω της συνεργασίας οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και κεντρικής κυβέρνησης για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σημαντικών και αλληλοσυνδεόμενων τουριστικών δράσεων.
Αρχική Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου "Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου..."ΜΕΡΟΣ Α’ ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ – ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 1 Σκοπός του Μέρους Α
ΜΕΡΟΣ Α’ ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ – ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 1 Σκοπός του Μέρους Α
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ – ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 1 Σκοπός του Μέρους Α
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο του Μέρους Α
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 4 Αρμοδιότητες Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού και κατ’ εξαίρεση σύσταση μονομετοχικού Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Ετήσιο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 Απόδοση δημοτικών τελών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Έκθεση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 Αρμοδιότητα του τοπικού ή περιφερειακού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής ΑνάπτυξηςΆρθρο 9 Αρμοδιότητα του τοπικού ή περιφερειακού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Ετήσιος απολογισμός – Έκθεση πεπραγμένων του τοπικού ή περιφερειακού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής ΑνάπτυξηςΆρθρο 10 Ετήσιος απολογισμός – Έκθεση πεπραγμένων του τοπικού ή περιφερειακού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Εξουσιοδοτική διάταξη Μέρους Α΄Άρθρο 11 Εξουσιοδοτική διάταξη Μέρους Α΄
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β’ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΙΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» Άρθρο 12 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 ΑντικείμενοΆρθρο 13 Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Σύσταση – επωνυμία – σκοπός – λειτουργία – διάρκειαΆρθρο 14 Σύσταση – επωνυμία – σκοπός – λειτουργία – διάρκεια
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Μεταβίβαση και διαδοχή στην Ι.Π.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Ανεξαρτησία και λειτουργία της Ι.Π.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Μετοχικό κεφάλαιοΆρθρο 17 Μετοχικό κεφάλαιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Εσωτερικός ΚανονισμόςΆρθρο 18 Εσωτερικός Κανονισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Διοικητικό Συμβούλιο Ι.Π.Ε.Άρθρο 19 Διοικητικό Συμβούλιο Ι.Π.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων (Σ.Ε.)Άρθρο 20 Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων (Σ.Ε.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 ΚαταστατικόΆρθρο 21 Καταστατικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Θέματα προσωπικούΆρθρο 22 Θέματα προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 ΈσοδαΆρθρο 23 Έσοδα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ «ΝΑΥΑΓΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ Α.Ε.», ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ, ΚΥΡΩΣΗ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Άρθρο 24 Σκοπός του Μέρους Γ’ΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ «ΝΑΥΑΓΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ Α.Ε.», ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ, ΚΥΡΩΣΗ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Άρθρο 24 Σκοπός του Μέρους Γ’
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Άρθρο 25 Χρόνος απόσυρσης κυκλοφορίας και διαφήμιση επί των ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης ανοικτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων – Τροποποίηση του άρθρου 36 του ν. 3710/2008
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ Άρθρο 26 Παραστατικά Βεβαίωσης Συνδρομής Νόμιμων Προϋποθέσεων λειτουργίας τουριστικού γραφείου – Τροποποίηση του τίτλου και των παρ. 1, 2, 3, 4 και 5 του άρθρου 4 του ν. 393/1976
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Εγγυήσεις για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου – Αντικατάσταση της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 393/1976
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Δραστηριότητες των τουριστικών γραφείων – Προσθήκη περ. α΄ στην παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 393/1976
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Άρθρο 29 Παράταση προθεσμιών κατάταξης τουριστικών καταλυμάτων – Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 6 του ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΚΥΡΩΣΗ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Άρθρο 30 Κύρωση Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας με την επωνυμία «HOTELS FOR – ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΚΥΡΩΣΗ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Άρθρο 30 Κύρωση Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας με την επωνυμία «HOTELS FOR – ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ Άρθρο 31 Μικτά τουριστικά καταλύματα μικρής κλίμακας – Προσθήκη άρθρου 18Α στον ν. 4276/2014ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ Άρθρο 31 Μικτά τουριστικά καταλύματα μικρής κλίμακας – Προσθήκη άρθρου 18Α στον ν. 4276/2014
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 32 Λειτουργική ενοποίηση κύριων ή μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων – Αντικατάσταση του άρθρου 24 του ν. 4179/2013
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Προϋποθέσεις λειτουργίας σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων – Τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4002/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Όροι δόμησης σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων – Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4002/2011Άρθρο 34 Όροι δόμησης σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων – Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4002/2011
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΞΕΝΑΓΟΥΣ Άρθρο 35 Διοικητική εποπτεία ξεναγών – Επιβολή κυρώσεων – Αντικατάσταση των άρθρων 4 και 12 του ν. 710/1977
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΛΙΜΕΝΕΣ Άρθρο 36 Αποχωροθέτηση του τουριστικού λιμένα Ηρακλείου Κρήτης – Τροποποίηση της παρ. 5 του άρθρου 30 και του Παραρτήματος ΙΙ του άρθρου 41 του ν. 2160/1993ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΛΙΜΕΝΕΣ Άρθρο 36 Αποχωροθέτηση του τουριστικού λιμένα Ηρακλείου Κρήτης – Τροποποίηση της παρ. 5 του άρθρου 30 και του Παραρτήματος ΙΙ του άρθρου 41 του ν. 2160/1993
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 37 Μετακινήσεις υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού εκτός έδρας για διενέργεια ελέγχων – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4336/2015ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 37 Μετακινήσεις υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού εκτός έδρας για διενέργεια ελέγχων – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4336/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Δαπάνες κατασκηνώσεων για τα τέκνα των υπαλλήλων του Υπουργείου Τουρισμού – Εξουσιοδοτική διάταξηΆρθρο 38 Δαπάνες κατασκηνώσεων για τα τέκνα των υπαλλήλων του Υπουργείου Τουρισμού – Εξουσιοδοτική διάταξη
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ «ΝΑΥΑΓΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ Α.Ε.» Άρθρο 39 Σύσταση ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΝΑΥΑΓΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ Α.Ε.»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Διοικητικό συμβούλιο της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΝΑΥΑΓΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ Α.Ε.»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Κανονισμός λειτουργίας της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΝΑΥΑΓΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ Α.Ε.»Άρθρο 41 Κανονισμός λειτουργίας της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΝΑΥΑΓΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ Α.Ε.»
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ Άρθρο 42 Σύσταση Συμβουλίου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό Κρουαζιέρας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Αρμοδιότητες του Συμβουλίου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό ΚρουαζιέραςΆρθρο 43 Αρμοδιότητες του Συμβουλίου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό Κρουαζιέρας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 44 Αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων – Τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4002/2011ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 44 Αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων – Τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4002/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Προθεσμία προσκόμισης απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων χιονοδρομικών κέντρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Προδιαγραφές εγκαταστάσεων μονάδων ιαματικής θεραπείας και κέντρων ιαματικού τουρισμού θερμαλισμού, θαλασσοθεραπείας και αναζωογόνησης – Τροποποίηση του άρθρου 16 του ν. 3498/2006Άρθρο 46 Προδιαγραφές εγκαταστάσεων μονάδων ιαματικής θεραπείας και κέντρων ιαματικού τουρισμού θερμαλισμού, θαλασσοθεραπείας και αναζωογόνησης – Τροποποίηση του άρθρου 16 του ν. 3498/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Ειδικό σήμα λειτουργίας μονάδων ιαματικής θεραπείας και κέντρων ιαματικού τουρισμού θερμαλισμού, θαλασσοθεραπείας και αναζωογόνησης – Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 3498/2006Άρθρο 47 Ειδικό σήμα λειτουργίας μονάδων ιαματικής θεραπείας και κέντρων ιαματικού τουρισμού θερμαλισμού, θαλασσοθεραπείας και αναζωογόνησης – Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 3498/2006
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Υφιστάμενες εγκαταστάσεις ιαματικής θεραπείας – Τροποποίηση του άρθρου 23 του ν. 3498/2006
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄ ΑΠΟΝΟΜΗ ΣΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Άρθρο 49 Σήμα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου – Προσθήκη άρθρου 25Α στον ν. 4276/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 Σήμα Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου – Προσθήκη άρθρου 25Β στον ν. 4276/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου – Προσθήκη άρθρου 25Γ στον ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΓ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 52 Μη μισθολογικές παροχές υπαλλήλων του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού – Τροποποίηση του άρθρου 43 του ν. 4484/2017ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΓ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 52 Μη μισθολογικές παροχές υπαλλήλων του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού – Τροποποίηση του άρθρου 43 του ν. 4484/2017
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΔ’ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ Άρθρο 53 Ρύθμιση θεμάτων τουριστικής προβολής της χώρας – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 3270/2004
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 54 Προγράμματα τουριστικής προβολής και συνδιαφήμισης των Περιφερειών με τον ιδιωτικό τομέα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Ενέργειες προβολής και προώθησης Περιφερειών λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID 19Άρθρο 55 Ενέργειες προβολής και προώθησης Περιφερειών λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID 19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΕ΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 56 Πράξεις οργάνων των δικαιούχων χρηματοδότησης φορέων του Υπουργείου ΤουρισμούΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΕ΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 56 Πράξεις οργάνων των δικαιούχων χρηματοδότησης φορέων του Υπουργείου Τουρισμού
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 57 Προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης του Υπουργείου Τουρισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΣΤ’ ΜΗΤΡΩΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΜΗ ΚΥΡΙΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ Άρθρο 58 Μητρώο Διακριτικών Τίτλων μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων – Αντικατάσταση των παρ. 5 και 6 του άρθρου 6 του ν. 4276/2014ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΣΤ’ ΜΗΤΡΩΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΜΗ ΚΥΡΙΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ Άρθρο 58 Μητρώο Διακριτικών Τίτλων μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων – Αντικατάσταση των παρ. 5 και 6 του άρθρου 6 του ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 59 Καταργούμενες διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ’ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 59 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 60 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Ιουνίου 2021, 15:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Ιουνίου 2021, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 104 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3004 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...
- ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου "Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου..."
- Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξεις
- Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού
- Αναδιοργάνωση Υπουργείου Τουρισμού και ΕΟΤ
- Βία στα Γήπεδα
- Αναδιάρθρωση ΕΟΤ
- Τουρισμός υπαίθρου
- Ζητήματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας
- Συνιδιοκτησία και Λειτουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Τεχνικές-λειτουργικές προδιαγραφές των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Θεατρικές Επιχορηγήσεις
- Κινηματογραφική Τέχνη
Για κάποιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως η Περιφέρεια Κρήτης υπάρχει ήδη, εδραιωμένη εδώ και χρόνια, συνεργασία σε πολύ μεγάλο βαθμό και εξαιρετικό επίπεδο, με το κεντρικό κράτος, για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σημαντικών τουριστικών δράσεων. Ως παράδειγμα αναφέρουμε τις τηλεδιασκέψεις σε εβδομαδιαία βάση κατά την διάρκεια της πανδημίας, εγκρίσεις για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής από τον ΕΟΤ και από την Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, συμμετοχή και συνδιοργάνωση δράσεων με τα Γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού. Επιπλέον, υπάρχει ήδη εξαιρετική συνεργασία της Π.Κ. με το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού, σε όλα τα επίπεδα. Γιατί θεωρείται απαραίτητη η δημιουργία DMO μέσω αναπτυξιακής για να επιτευχθεί συνεργασία με το κεντρικό κράτος; Τί παραπάνω θα προσφέρει; Περίπλοκα σχήματα δεν θα βοηθήσουν πουθενά. Οι συνεργασίες που περιγράφονται ως σκοπός της δημιουργίας Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού υλοποιούνται ήδη από τις Δ/νσεις Τουρισμού των Περιφερειών με την Κεντρική Κυβέρνηση. Θα μπορούσαν να αποκεντρωθούν οι υπηρεσίες του ΕΟΤ σε όλους τους προορισμούς για να λειτουργήσουν οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (ΠΥΤ) με αυξημένη τοπική αρμοδιότητα.
Από την εμπειρία μας σχετικά με την διαχείριση και προώθηση προορισμών, θεωρούμε ότι στο Σ/Ν απουσιάζει η αναφορά σε δύο καίρια ζητήματα της λειτουργίας των Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (ΟΔΠΠ):
(α) για τις σχέσεις και αλληλοεξαρτήσεις μεταξύ των ΟΔΠΠ και υφιστάμενων τοπικών, περιφερειακών και εθνικών αρχών τουριστικής προβολής, όπως για παράδειγμα με τα Τμήματα Τουρισμού των ΟΤΑ και τον ΕΟΤ,
(β) για τις πηγές χρηματοδότησης των λειτουργιών και των δράσεων των ΟΔΠΠ (με εξαίρεση τους ΟΔΠΠ της παρ. 2 του άρθρου 4).
Επιπλέον, από τις διατάξεις του Σ/Ν δεν αποσαφηνίζεται εάν η διαδικασία χαρακτηρισμού μιας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης αποτελεί προαπαιτούμενο ίδρυσης Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού εδώ και αρκετά χρόνια έχει εισάγει έναν προσφιλή θεσμό, του φορέα διαχείρισης προορισμού, τον οποίο συναντούμε εδώ και αρκετά χρόνια σε άλλα κράτη – μέλη της ΕΕ. Οι φορείς διαχείρισης προορισμού
ουσιαστικά αναμένεται να αποτελέσουν το κύριο όχημα, την συντονιστική εκείνη οντότητα, που στόχο θα έχει την δημιουργία συνεργειών και συνεργασιών μεταξύ δημοσίων οργανισμών, ιδιωτικών επιχειρήσεων και συνεργατικών σχηματισμών για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος μιας περιοχής και την δημιουργία προορισμού.
Ο ρόλος ενός οργανισμού διαχείρισης προορισμού (Destination Management Organization) αφορά κατ’ ελάχιστο έναν φορέα διακυβέρνησης με σκοπό τη διαχείριση, την προώθηση και την αντικειμενική πληροφόρηση για το σύνολο του τουριστικού προϊόντος σε έναν συγκεκριμένο τουριστικό προορισμό. Ωστόσο η εμβέλεια μιας τέτοιας δομής δεν εξαντλείται μόνο στο σκέλος της πληροφόρησης αλλά και του σχεδιασμού και ανάδειξης ενός προορισμού ως τουριστικού.
Στις αρμοδιότητές του, όπως αυτές καταγράφονται στο Άρθρο 3 του σχεδίου νόμου, εμπίπτει η δημιουργία, υποστήριξη και εφαρμογή της αναπτυξιακής και τουριστικής πολιτικής του προορισμού καθώς και η εκπόνηση και υλοποίηση σχεδίων βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.
Η έννοια της βιωσιμότητας είναι μια κρίσιμη μεταβλητή στο παρόν σχέδιο νόμου καθώς σηματοδοτεί τη νέα κατεύθυνση την οποία θα πρέπει να έχει ο νέος σχεδιασμός και οποία εδράζεται σε δύο πυλώνες: στην ανθεκτικότητα και την αειφορία.
Στο βαθμό που η ως άνω εισαγωγή συμπίπτει με την ανάγκη επαναπροσδιορισμού του τουριστικού σχεδιασμού, διανοίγονται προοπτικές για τη δημιουργία τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων καθώς και πρότυπων τουριστικών προορισμών οι οποίοι θα περιορίσουν την τρωτότητα που ενυπήρχε στο μέχρι σήμερα σύστημα.
Καθώς στόχος μεταξύ άλλων είναι και η εφαρμογή της Πράσινης Συμφωνίας, στους άξονες της οποίας βρίσκεται η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, ο νέος σχεδιασμός θα πρέπει να είναι συμπεριληπτικός με την έννοια ότι θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τις πράσινες μεταφορές, την ενσωμάτωση καινοτόμων πρακτικών στις παρεχόμενες υπηρεσίες, την κυκλική οικονομία, τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό, την υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική, την προστασία του πολιτιστικού αποθέματος και την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Το νέο σύστημα τουριστικής διακυβέρνησης υποστηρίζεται από το Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης, του οποίου οι αρμοδιότητες ρυθμίζονται από τα Άρθρα 8 και 9, ενισχύοντας το σκέλος της εποπτείας και λειτουργώντας ως μονάδα αξιολόγησης και έγκαιρης προειδοποίησης, μέσω των δεικτών μέτρησης της επίδοσης του τουριστικού προορισμού για την βιωσιμότητα των DMO.
Ο Δήμος Κοζάνης στο μέτρο που προσαρμόζει τον αναπτυξιακό του σχεδιασμό προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός βιώσιμου και ανθεκτικού Δήμου, χαιρετίζει την νομοθετική αυτή πρωτοβουλία ευελπιστώντας να αποτελέσει ένα πρώτο βήμα για τον επαναπροσδιορισμό του σχεδιασμού της τουριστικής ανάπτυξης στη βάση των παραπάνω αρχών.
Με το παρόν σχέδιο νόμου, η ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν την ολοκληρωμένη τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής, έρχεται σε συνέχεια των μεταρρυθμιστικών προσπαθειών των τελευταίων ετών στην τουριστική νομοθεσία σχετικά με τις απλουστεύσεις των αδειοδοτικών διαδικασιών και την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης.
Οι τελευταίοι πολλοί μήνες που σηματοδοτήθηκαν από το ξέσπασμα της κρίσης του Covid-19 κατάφεραν βαρύ οικονομικό πλήγμα στις επιχειρήσεις, τους επιχειρηματίες και το εργατικό δυναμικό που δραστηριοποιείται στον κλάδο του τουρισμού. Ο κλάδος αυτός που καλύπτει διάφορες δραστηριότητες, όπως τα ταξίδια, τις μεταφορές, τα καταλύματα, την εστίαση, τη χερσαία και θαλάσσια αναψυχή, τον τουρισμό και τη φύση, συνεισφέρει άμεσα σχεδόν το 10% του ΑΕΠ της ΕΕ σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμό Τουρισμού, ενώ σε κάποιες χώρες όπως η Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι κατά πολύ υψηλότερο, με τη συμμετοχή να ξεπερνά το 20% του ΑΕΠ για το έτος 2019.
Η υψηλή εξάρτηση όμως από τον τουρισμό συνεπάγεται και υψηλό βαθμό ευαλωτότητας που σε περιόδους κρίσης για τον τουρισμό, όπως αυτή που διερχόμαστε, οδηγεί σε τεράστιο πλήγμα της εθνικής οικονομίας.
Στη νέα περίοδο που ξεκινά για τον τουρισμό, έπειτα από την σταδιακή αποκατάσταση της ελεύθερης κυκλοφορίας και την επανέναρξη των τουριστικών υπηρεσιών, είναι κρίσιμο να επαναπροσδιοριστεί ο αναπτυξιακός ρόλος του τουρισμού στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης και της ανθεκτικότητας.
Στο πλαίσιο αυτό σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η περαιτέρω ρύθμιση ως προς την ανάπτυξη πρότυπων τουριστικών προορισμών ολοκληρωμένης διαχείρισης που εισάγεται με το Άρθρο 3 του παρόν σχέδιο νόμου. Με τις εν λόγω διατάξεις διευρύνεται το πεδίο αρμοδιότητας των Δήμων που μέχρι τώρα ρυθμιζόταν μεταξύ άλλων από το Άρθρο 96 του Ν. 3852/2010, δίνοντας στους τελευταίους τη δυνατότητα να συμβάλλουν μέσω ενός νέου συστήματος διακυβέρνησης με τη συμμετοχή μη κυβερνητικών εταίρων και με την συμμετοχή και συνεργασία του ιδιωτικού τομέα και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τόσο στον σχεδιασμό για την δημιουργία ενός ελκυστικού τουριστικού προϊόντος (ειδικός τουρισμός), όσο και στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του προορισμού και την δημιουργία τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων.
Ο Δήμαρχος Κοζάνης
Μαλούτας Λάζαρος
Αναφορικά με το αντικείμενο του Μέρους Α΄ πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσει ένα σχετικό άρθρο που έχω γράψει, το οποίο είναι δημοσιευμένο στο Χρήμα & Τουρισμός
https://money-tourism.gr/mipos-poylame-poly-fthina-ta-toyristika-mas-assets