Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται:
α) ο ν. 710/1977 (Α’ 283), περί ξεναγών,
β) η περ. ε της παρ. 6 του άρθρου 11 του ν. 2837/2000 (Α’ 178), περί ρύθμισης του προγράμματος των σχολών ξεναγών.
Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...Άρθρο 44 Καταργούμενες διατάξεις
Άρθρο 44 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ Άρθρο 3 Οργανωμένη τουριστική κατασκήνωση πολυτελούς διαβίωσης – Προσθήκη υποπερ. ηη στην περ. α παρ. 2 άρθρου 1 ν. 4276/2014
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Προθεσμία περιβαλλοντικής αδειοδότησης τουριστικών καταλυμάτων και εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής – Προσθήκη άρθρου 7Α στον ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Θεσμικό πλαίσιο για τα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 18 ν. 4276/2016Άρθρο 5 Θεσμικό πλαίσιο για τα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 18 ν. 4276/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 6 Κίνητρα για την κατασκευή μικτών τουριστικών καταλυμάτων μικρής κλίμακας – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 10Α ν. 4002/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Πολεοδομική ενοποίηση ακινήτων σε εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 24 ν. 4179/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 8 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 2160/1993 Άρθρο 9 Πλωτές εξέδρες εντός μαρινών και καταφυγίων – Προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο 29 ν. 2160/1993
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Ειδικές κατασκευές επί λιμενικών εγκαταστάσεων – Τροποποίηση υποπερ. ββ περ. γ παρ. 1 και περ. γ παρ. 2 άρθρου 31, υποπερ. γγ περ. δ παρ. 4 άρθρου 34 ν. 2160/1993
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Λιμένες ξενοδοχειακών μονάδων – Προσθήκη άρθρου 35Α στον ν. 2160/1993Άρθρο 11 Λιμένες ξενοδοχειακών μονάδων – Προσθήκη άρθρου 35Α στον ν. 2160/1993
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΦΥΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Άρθρο 12 Διατάξεις για τη συνέχιση της λειτουργίας των ορειβατικών καταφυγίων – Τροποποίηση παρ. 12 άρθρου 52 ν. 4280/2014ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΦΥΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Άρθρο 12 Διατάξεις για τη συνέχιση της λειτουργίας των ορειβατικών καταφυγίων – Τροποποίηση παρ. 12 άρθρου 52 ν. 4280/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Διαδικασία έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την οριοθέτηση των Περιοχών Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης – Μεταβατική διάταξη – Αντικατάσταση περ. β παρ. 3 άρθρου 29 ν. 2545/1997Άρθρο 13 Διαδικασία έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την οριοθέτηση των Περιοχών Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης – Μεταβατική διάταξη – Αντικατάσταση περ. β παρ. 3 άρθρου 29 ν. 2545/1997
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Διαδικασία έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη δημιουργία σύνθετου τουριστικού καταλύματος σε ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις – Μεταβατική διάταξη – Αντικατάσταση περ. ε) παρ. 4 άρθρου 49 ν. 998/1979
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΑΜΑΤΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ Άρθρο 15 Παροχή υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 20 ν. 4179/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Χρήση και αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 και παρ. 2 άρθρου 4 ν. 3498/2006Άρθρο 16 Χρήση και αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 και παρ. 2 άρθρου 4 ν. 3498/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 5 ν. 3498/2006Άρθρο 17 Αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 5 ν. 3498/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση περ. ζ) και ιβ ) παρ. 1 άρθρου 10 ν. 3498/2006Άρθρο 18 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση περ. ζ) και ιβ ) παρ. 1 άρθρου 10 ν. 3498/2006
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ AΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4442/2016 Άρθρο 19 Ρύθμιση κέντρων αναζωογόνησης – Τροποποίηση τίτλου Κεφαλαίου ΛΖ’ ν. 4442/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Προσθήκη των κέντρων αναζωογόνησης στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου ΛΖ’ – Aντικατάσταση άρθρου 268 ν. 4442/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Γνωστοποίηση λειτουργίας κέντρων αναζωογόνησης (spa) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 270, άρθρου 271, παρ. 2 άρθρου 273 και παρ. 1 άρθρου 275 ν. 4442/2016
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΥΧΣΗ ΤΟΥ ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 22 Τουριστικά καταλύματα για την εξυπηρέτηση του οινοτουρισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 25 ν. 4276/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 Θέσπιση Σήματος Επισκέψιμου Αποσταγματοποιείου – Ποτοποιείου – Προσθήκη άρθρου 25Ε στον ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Εξουσιοδότηση για τη λειτουργία επισκέψιμων υδατοκαλλιεργειών που παρέχουν υπηρεσίες αλιευτικού τουρισμού – Προσθήκη παρ. 6 στον ν. 4070/2012Άρθρο 24 Εξουσιοδότηση για τη λειτουργία επισκέψιμων υδατοκαλλιεργειών που παρέχουν υπηρεσίες αλιευτικού τουρισμού – Προσθήκη παρ. 6 στον ν. 4070/2012
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Άρθρο 25 Σπουδαστική μέριμνα των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης – Προσθήκη άρθρου 19Α στον ν. 3105/2003
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Απαλλαγές από την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς των δικαιούχων σπουδαστών του Υπουργείου Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 1 και 5 άρθρου 86 ν. 4530/2018Άρθρο 26 Απαλλαγές από την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς των δικαιούχων σπουδαστών του Υπουργείου Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 1 και 5 άρθρου 86 ν. 4530/2018
- 24 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 27 Κριτήρια επιλογής – προκήρυξη πρόσληψης προσωπικού στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής και απαιτούμενων δικαιολογητικών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 29 Διοίκηση Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 22 ν. 4276/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Όργανα διοίκησης Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης – Τροποποίηση άρθρου 9 ν. 3105/2003
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 1 έως 4 άρθρου 11 ν. 3105/2003
- 224 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ Άρθρο 32 Ορισμοί
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 Δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Ταυτότητα ξεναγούΆρθρο 34 Ταυτότητα ξεναγού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Ασφάλιση των ξεναγώνΆρθρο 35 Ασφάλιση των ξεναγών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Όροι και προϋποθέσεις κατάταξης των ξεναγών σε ασφαλιστικές κλάσειςΆρθρο 36 Όροι και προϋποθέσεις κατάταξης των ξεναγών σε ασφαλιστικές κλάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Μητρώο ΞεναγώνΆρθρο 37 Μητρώο Ξεναγών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 38 Ειδικές κατ’ εξαίρεση άδειες ξενάγησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Εποπτεία επί των ξεναγών – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Λειτουργία Σχολών ΞεναγώνΆρθρο 40 Λειτουργία Σχολών Ξεναγών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 41 Προγράμματα επιμόρφωσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 43 Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 44 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΧΡΟΝΟΜΕΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 1652/1986 Άρθρο 45 Έννοια μισθώματος στη χρονομεριστική μίσθωση – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 ν. 1652/1986ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΧΡΟΝΟΜΕΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 1652/1986 Άρθρο 45 Έννοια μισθώματος στη χρονομεριστική μίσθωση – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Χρονομεριστική μίσθωση σε υπό κατασκευή τουριστικές μονάδες – Προσθήκη άρθρου 1Α στον ν. 1652/1986Άρθρο 46 Χρονομεριστική μίσθωση σε υπό κατασκευή τουριστικές μονάδες – Προσθήκη άρθρου 1Α στον ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Δικαίωμα υπομίσθωσης ή παραχώρησης χρήσης καταλύματος – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 1652/1986Άρθρο 47 Δικαίωμα υπομίσθωσης ή παραχώρησης χρήσης καταλύματος – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Υποχρέωση του εκμισθωτή για γνωστοποίηση χρονομεριστικής σύμβασης – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 1652/1986Άρθρο 48 Υποχρέωση του εκμισθωτή για γνωστοποίηση χρονομεριστικής σύμβασης – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Κανονισμός λειτουργίας τουριστικής μονάδας – Προσθήκη άρθρου 5Α στον ν. 1652/1986Άρθρο 49 Κανονισμός λειτουργίας τουριστικής μονάδας – Προσθήκη άρθρου 5Α στον ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Ανάκληση απόφασης υπαγωγής – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 6 ν. 1652/1986Άρθρο 50 Ανάκληση απόφασης υπαγωγής – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 6 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 51 Αποπληρωμή ανεξόφλητων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της Υπηρεσίας Εξωτερικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο ΠεκίνοΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 51 Αποπληρωμή ανεξόφλητων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της Υπηρεσίας Εξωτερικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο Πεκίνο
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4875/2021 Άρθρο 52 Ειδική Επιτροπή Τουρισμού – Προσθήκη άρθρου 4Α στον ν. 4875/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Ετήσιο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης – Προσθήκη παρ. 4 και 5 στο άρθρο 6 ν. 4875/2021Άρθρο 53 Ετήσιο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης – Προσθήκη παρ. 4 και 5 στο άρθρο 6 ν. 4875/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ Άρθρο 54 Διαγραφή οφειλόμενων εισφορών για ξενοδοχειακά καταλύματα – Προσθήκη υποπερ. XIV) στην παρ. Γ του άρθρου 6 ν. 3766/2009ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ Άρθρο 54 Διαγραφή οφειλόμενων εισφορών για ξενοδοχειακά καταλύματα – Προσθήκη υποπερ. XIV) στην παρ. Γ του άρθρου 6 ν. 3766/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Χρήση τίτλων ξενοδοχείου στην ίδια περιοχή – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 β.δ. της 25ης Νοεμβρίου/7ης Δεκεμβρίου 1937Άρθρο 55 Χρήση τίτλων ξενοδοχείου στην ίδια περιοχή – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 β.δ. της 25ης Νοεμβρίου/7ης Δεκεμβρίου 1937
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Άρθρο 56 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 4 β.δ. της 25ης Νοεμβρίου/7ης Δεκεμβρίου 1937
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Η’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Άρθρο 57 Βυθίσεις για τη βελτίωση της υποθαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας από ιδιώτες – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 3153/2003ΜΕΡΟΣ Η’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Άρθρο 57 Βυθίσεις για τη βελτίωση της υποθαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας από ιδιώτες – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 3153/2003
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Συμβούλιο Χορηγιών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 ν. 4276/2014Άρθρο 58 Συμβούλιο Χορηγιών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Επιτροπή Προσφυγών – Αντικατάσταση περ. δ) παρ. 6 άρθρου 4 ν. 3270/2004Άρθρο 59 Επιτροπή Προσφυγών – Αντικατάσταση περ. δ) παρ. 6 άρθρου 4 ν. 3270/2004
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 Κατάργηση υποχρέωσης καταχώρισης μοναδικού αριθμού γνωστοποίησης στο Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 2 ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Κατάργηση της διαδικασίας θεώρησης του καταλόγου επιβατών από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 3 ν. 2446/1996Άρθρο 61 Κατάργηση της διαδικασίας θεώρησης του καταλόγου επιβατών από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 3 ν. 2446/1996
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Κυρώσεις επί παράλειψης γνωστοποίησης στοιχείων της οικονομικής δραστηριότητας – Τροποποίηση άρθρου 47 ν. 4442/2016Άρθρο 62 Κυρώσεις επί παράλειψης γνωστοποίησης στοιχείων της οικονομικής δραστηριότητας – Τροποποίηση άρθρου 47 ν. 4442/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 18 ν. 4582/2018Άρθρο 63 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 18 ν. 4582/2018
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Θ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 64 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Ιουνίου 2024, 23:10
Ανοικτή σε Σχόλια έως
25 Ιουνίου 2024, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 348 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3004 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...
- ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου "Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου..."
- Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξεις
- Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού
- Αναδιοργάνωση Υπουργείου Τουρισμού και ΕΟΤ
- Βία στα Γήπεδα
- Αναδιάρθρωση ΕΟΤ
- Τουρισμός υπαίθρου
- Ζητήματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας
- Συνιδιοκτησία και Λειτουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Τεχνικές-λειτουργικές προδιαγραφές των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Θεατρικές Επιχορηγήσεις
- Κινηματογραφική Τέχνη
Η πρόθεση του υπουργείου να αναβαθμίσει τον τουρισμό βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση.
Από το 2018 υπάρχει νόμος που θεσμοθετεί επίσημα το επάγγελμα του τουριστικού συνόδου, που πάντα υπήρχε σε κάθε οργανωμένο γκρούπ, αλλά ποτέ δεν υπήρχε έλεγχος για το ποιος μπορεί να ασκεί αυτό το επάγγελμα, με ποιες γνώσεις και με ποιανού φορέα την επιτήρηση. Ο Νόμος του 2018, αναγνωρίζει το επάγγελμα του τουριστικού συνόδου και εκκρεμεί από τότε η υπογραφή του ΠΔ που ορίζει τις αρμοδιότητες και την επίβλεψη του επαγγέλματος.
Από το 2020, το ΠΔ είναι έτοιμο και παραμένει σε ένα συρτάρι του υπουργείου, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην υπάρχει έλεγχος για το ποιος συνοδεύει ένα οργανωμένο γκρούπ και με τι γνώσεις, αλλά όσο παραμένει η σημερινή κατάσταση, οξύνεται το πρόβλημα της ανασφαλιστης εργασίας και της πληρωμής με μαύρα χρήματα. Δηλαδή το Υπουργείο τουρισμού, έμμεσα επιτρέπει την εισφοροδιαφυγη και τη φοροδιαφυγή, πέραν των άλλων.
Με την ψηφίση Ν. 4763/2020 δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής μέσω παραλλήλου μηχανογραφικού των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα ΔΙΕΚ (επιπέδου 5)στην ειδικότητα <>.Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους σπουδαστές να σπουδάσουν tour leader, με συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών και συγκεκριμένα κριτήρια – γνώσεις που πρέπει να έχει ένας τουριστικός σύνοδος και από την άλλη το υπουργείο τουρισμού, με την καθυστέρηση υπογραφής του ΠΔ, αγνοεί τους σπουδαστές και το πρόγραμμα σπουδών και επιτρέπει στον κάθε ένα, να συνοδέψει ένα γκρούπ χωρίς καμία εκπαίδευση και χωρίς κανένα έλεγχο από το υπουργείο.
Εάν το υπουργείο τουρισμού θέλει να αναβαθμίσει και να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν, θα πρέπει να υπογράψει το ΠΔ για τους τουριστικούς συνοδούς και έτσι να σταματήσει την υποβάθμιση του οργανωμένου ταξιδιού και την απαξίωση των σπουδαστών των ΙΕΚ που έχουν τελειώσει την ειδικότητα tour leader…
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ.
Η πρόθεση του υπουργείου να αναβαθμίσει τον τουρισμό βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση.
Από το 2018 υπάρχει νόμος που θεσμοθετεί επίσημα το επάγγελμα του τουριστικού συνόδου, που πάντα υπήρχε σε κάθε οργανωμένο γκρούπ, αλλά ποτέ δεν υπήρχε έλεγχος για το ποιος μπορεί να ασκεί αυτό το επάγγελμα, με ποιες γνώσεις και με ποιανού φορέα την επιτήρηση. Ο Νόμος του 2018, αναγνωρίζει το επάγγελμα του τουριστικού συνόδου και εκκρεμεί από τότε η υπογραφή του ΠΔ που ορίζει τις αρμοδιότητες και την επίβλεψη του επαγγέλματος.
Από το 2020, το ΠΔ είναι έτοιμο και παραμένει σε ένα συρτάρι του υπουργείου, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην υπάρχει έλεγχος για το ποιος συνοδεύει ένα οργανωμένο γκρούπ και με τι γνώσεις, αλλά όσο παραμένει η σημερινή κατάσταση, οξύνεται το πρόβλημα της ανασφαλιστης εργασίας και της πληρωμής με μαύρα χρήματα. Δηλαδή το Υπουργείο τουρισμού, έμμεσα επιτρέπει την εισφοροδιαφυγη και τη φοροδιαφυγή, πέραν των άλλων.
Με την ψηφίση Ν. 4763/2020 δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής μέσω παραλλήλου μηχανογραφικού των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα ΔΙΕΚ (επιπέδου 5)στην ειδικότητα <>.Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους σπουδαστές να σπουδάσουν tour leader, με συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών και συγκεκριμένα κριτήρια – γνώσεις που πρέπει να έχει ένας τουριστικός σύνοδος και από την άλλη το υπουργείο τουρισμού, με την καθυστέρηση υπογραφής του ΠΔ, αγνοεί τους σπουδαστές και το πρόγραμμα σπουδών και επιτρέπει στον κάθε ένα, να συνοδέψει ένα γκρούπ χωρίς καμία εκπαίδευση και χωρίς κανένα έλεγχο από το υπουργείο.
Εάν το υπουργείο τουρισμού θέλει να αναβαθμίσει και να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν, θα πρέπει να υπογράψει το ΠΔ για τους τουριστικούς συνοδούς και έτσι να σταματήσει την υποβάθμιση του οργανωμένου ταξιδιού και την απαξίωση των σπουδαστών των ΙΕΚ που έχουν τελειώσει την ειδικότητα tour leader…
Το. ΔΣ
Σχολές Ξεναγών δεκαετίας ’90-2010
Εισαγωγή μετά από απαιτητικές εξετάσεις στις ξένες γλώσσες διεξαγόμενες από τα αντίστοιχα για κάθε γλώσσα ινστιτούτα, και κατόπιν σε ιστορία, γεωγραφία, έκθεση και συνέντευξη ενώπιον επιτροπής: “Γιατί θέλετε να γίνετε ξεναγός;” με ρώτησαν… “Επειδή θέλω να μάθω την ιστορία του τόπου μου”, απάντησα. Μετά από 3 χρόνια αυστηρού προγράμματος παρακολουθήσεων με εξαιρετικούς καθηγητές από διάφορα πανεπιστήμια της Ελλάδας, 100 ημέρες εκπαιδευτικών εκδρομών σε όλη την Ελλάδα, εξετάσεις προφορικές και γραπτές: απόκτηση διπλώματος και άδειας ξεναγού για όλη την επικράτεια. Πόσο όμορφη είναι αυτή η χώρα, από νησί σε νησί, από πόλη σε πόλη, απ’ άκρη σ’ άκρη… και πόσο τυχερή νιώθω που χάρη στις εκπαιδευτικές εκδρομές τη γνώρισα και την αγάπησα κι αποφάσισα να γίνω, μέσω της επαγγελματικής μου ιδιότητας, πρέσβειρά της, να μεταδίδω την αγάπη μου γι’ αυτόν τον τόπο μέσω της ιστορίας, της μυθολογίας, της λαογραφίας, της τέχνης, της σύγχρονης εικόνας της και ενίοτε να δικαιολογώ τα κακώς κείμενα, ερχόμενη σ’ επαφή με τουρίστες κάθε ηλικίας, με διαφορετικό υπόβαθρο ο καθένας που έρχονται με μια συγκεκριμένη αντίληψη για την Ελλάδα και φεύγουν ενθουσιασμένοι και συγκινημένοι που μας γνώρισαν και ήρθαν σ’ επαφή με την πραγματική Ελλάδα κι όχι αυτήν που προβάλλουν τα κανάλια στη χώρα τους, η οποία, συχνά δεν είναι και η καλύτερη δυνατή.
Σχολές Ξεναγών 2013-2018
Κλείσιμο και αντικατάστασή τους με ταχύρρυθμα 2μηνα σεμινάρια, επί πληρωμή, σε πτυχιούχους ιστορίας και αρχαιολογίας. Με όλο το σεβασμό μου προς τους αρχαιολόγους μας, τι σχέση έχει ένας αρχαιολόγος με έναν ξεναγό ο οποίος έχει εκπαιδευτεί να κάνει κάτι τελείως διαφορετικό που απαιτεί πολλαπλές δεξιότητες οι οποίες δεν έχουν σχέση μόνο με την αρχαιολογία; Όλα αυτά που κάναμε εμείς σε 3 χρόνια δεν καλύπτονται με 2 μήνες “ταχύρρυθμης εκπαίδευσης” . Μάλλον δεν καταλάβατε κυρία Υπουργέ ότι ο ξεναγός ασχολείται με δεκάδες διαφορετικά αντικείμενα εκτός από την αρχαιολογία και την ιστορία όπως γεωλογία, γεωγραφία, οικονομία και σύγχρονη ζωή, λαογραφία, θρησκεία-θρησκειολογία, διαχείριση κρίσεων και πολλά άλλα..
Σχολές Ξεναγών 2018-2024
Επαναλειτουργία κάποιων Σχολών ανά την Ελλάδα. Εισαγωγή με μοριοδότηση, χωρίς εξετάσεις στις ξένες γλώσσες, χωρίς συνέντευξη, σπουδές μικρότερης διάρκειας, με μείωση εκπαιδευτικών εκδρομών και περικοπές κονδυλίων γενικότερα. Παράλληλα “τρέχει” το πρόγραμμα των 2μηνων σεμιναρίων.
Ιούνιος 2024
Νομοσχέδιο προς διαβούλευση του Υπουργείου Τουρισμού για κατάργηση των ευρύτερων αρμοδιοτήτων του επαγγελματία ξεναγού ως περιηγητή σε όλη την Ελλάδα με ομάδες τουριστών και περιορισμό του σε μουσεία και “περίκλειστους” χώρους και ταυτόχρονα, άδεια σε οποιουσδήποτε μιλoύν μια ξένη γλώσσα χωρίς καμμιά απολύτως εκπαίδευση (βλέπε συνοδούς -δεν εννοώ βεβαίως τους συνοδούς βουνών για πεζοπορίες, αλλά πόλεων- οδηγούς ταξί κλπ.) να περιοδεύουν σε όλη τη χώρα παραπληροφορώντας και παραπλανώντας τους άτυχους τουρίστες που θα πέσουν στα χέρια τους:
“Οι Έλληνες είναι αργόσχολοι, όλη μέρα κάθονται σε ένα καφενείο, ζουν μόνο από τον τουρισμό, δεν πληρώνουν φόρους κλπ.” είναι μερικά από τα “καλοπροαίρετα” σχόλια που έχουμε ακούσει με τ’ αυτιά μας από συνοδούς “σπάνιων” γλωσσών και όχι μόνο. Αυτήν την Ελλάδα θέλετε να προβάλλετε κυρία Υπουργέ;
Είναι πολλά τα χιλιόμετρα και τα μίλια που έχω διανύσει ως επαγγεματίας ξεναγός, στους δρόμους και τις θάλασσες (κυρίως της Κρήτης) κάτω από αντίξοες συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες, μποφώρ, μπόρες κλπ., πολλές οι εμπειρίες με ανθρώπους από κάθε μήκος και πλάτος της γης. Συχνά η κούραση και τα νεύρα με λυγίζουν και γκρινιάζω αλλά πάλι εκεί γυρίζω, όπως οι περισσότεροι από εμάς, σ’ αυτό για το οποίο έχουμε άρτια εκπαιδευτεί (μέσω της Σχολής και με πολλή προσωπική δουλειά και διάβασμα που δεν τελειώνει ποτέ) και αγαπάμε να κάνουμε. Όμως πώς ένα κράτος που μας εκπαίδευσε με τόσο συγκεκριμένο και αυστηρό πρόγραμμα, επιδοτώντας μας με επίδομα ενοικίου, δαπανώντας εκατομμύρια (δραχμές τότε) για τις εκπαιδευτικές εκδρομές κλπ., έρχεται τώρα και μας ακυρώνει στο βωμό της μείωσης της τιμής του τουριστικού προϊόντος, εφαρμόζοντας εδώ και χρόνια προγραμματισμένη υποβάθμιση, η οποία βαπτίζεται “αναβάθμιση”; Μα εάν συμβεί αυτό δεν θα υπάρχει “τουριστικό προϊόν” για πολύ καιρό ακόμα. Θα έλεγα ότι και εμείς, μεταξύ άλλων, στηρίζουμε τον επαναλαμβανόμενο τουρισμό που αποτελεί μεγάλο ποσοστό του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα μας αυτήν τη στιγμή. Έρχονται και ξανάρχονται και θα ξανάρθουν, θα στείλουν παρέες, φίλους, συγγενείς, γιατί τους κάνουμε και νιώθουν ευπρόσδεκτοι σαν στο σπίτι τους… Αυτό μου είπαν κάποτε κάποιοι Γάλλοι τουρίστες-πελάτες μου κι αυτό είναι και το στοίχημα που κερδίζει ο καθένας μας προσωπικά ως πρεσβευτής της χώρας μας!
Όποιος λοιπόν παίρνει στα σοβαρά την ιστορία του και την πολιτιστική του κληρονομιά δεν την αφήνει στην τύχη της. Πρόκειται για σοβαρό εθνικό ζήτημα και πρέπει να αντιμετωπιστεί από το Υπουργείο και την Πολιτεία γενικότερα, με τη σοβαρότητα που του αναλογεί.
Σε απάντηση του σχολίου του κ.Τερζάκη, θα ήθελα να αναφέρω ότι καθόλου εξαρτημένο δεν είναι το επάγγελμα του ξεναγού. Ο ξεναγός είναι ξεκάθαρα ελεύθερος επαγγελματίας, επιλέγει εκείνος με ποιον θέλει να δουλέψει, ΑΝ θέλει να δουλέψει, αν τον βολεύουν οι ώρες που προτείνονται, δεν είναι υποχρεωμένος να αποδεχθεί καμία δουλειά που του προτείνεται από κανένα ταξιδιωτικό γραφείο ή ιδιώτη και ακόμα και αν ακυρώσει δουλειά για την οποία έχει δεσμευτεί δεν υπάρχει πρακτικά καμία συνέπεια. Πρακτικά ο ξεναγός είναι ο πιο ελεύθερος, ‘ελεύθερος επαγγελματίας’ που υπάρχει αφού δεν δεσμεύεται με καμία σύμβαση που προβλέπει δικαιώματα και υποχρεώσεις. Το ότι νομικά ο ξεναγός θεωρείται ‘ελευθερος επαγγελματίας με πολλαπλούς εργοδότες’ αποτελεί ένα ακόμα από τα φαντάσματα του παρελθόντος, μέρος των πολλών προνομίων που για άγνωστους λόγους δόθηκαν στους ξεναγούς την δεκατία του ’70 και που θα έπρεπε και αυτό να αναθεωρηθεί στο πλαίσιο του παρόντος νόμου, ο οποίος εκσυγχρονίζει το πραγματικό πλαίσιο και ελπίζουμε να δώσει νέα πνοή στο τουριστικό μας προιόν.
Δεν αναφέρεται πουθενά καθαρά ότι το επάγγελμα του ξεναγού είναι εξαρτημένο, οπότε δεν ισχύουν τα περί ελεύθερου επαγγελματία. Απουσιάζει ακόμα η διευκρίνιση ότι όσοι παρέχουν υπηρεσίες ξεναγού στην Ελλάδα, θα πρέπει να φορολογούνται εδώ, για να μην υπάρχει ανισότητα μεταξύ των κανονικών παρόχων της υπηρεσίας και των περιστασιακών.
Μπράβο