Άρθρο 33 Δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού

Με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων του άρθρου 38 δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού έχουν:
α) Κάτοχοι διπλώματος Σχολής Ξεναγών του Υπουργείου Τουρισμού.
β) Έλληνες και υπήκοοι άλλων κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), οι οποίοι έχουν αποκτήσει επαγγελματικά δικαιώματα ξεναγού σε άλλο κράτος – μέλος της Ε.Ε. και έχουν προβεί σε αναγνώριση των επαγγελματικών τους προσόντων από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σύμφωνα με τη διαδικασία του Τίτλου III του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78).
γ) Απόφοιτοι των ταχύρρυθμων προγραμμάτων κατάρτισης ξεναγών του άρθρου 41.

  • 24 Ιουνίου 2024, 21:38 | Λουράκη

    Παρακαλώ να δημοσιευτεί το σχόλιό μου. Σας το στέλνω για ακομη μια φορά.
    Επιτέλους το Υπουργείο κατάλαβε οτι ο νομος του 1977 δεν μπορεί πια να ισχύει γιατι οι αναγκες της αγοράς εχουν αλλαξει. Υπαρχουν πολλά ανεργα νέα παιδιά με σπουδες ιστοριας και αρχαιολογίας και με άριστη γνώση ξενων γλωσσων που μπορούν να καλύψουν τις τουριστικες αναγκες σε μια χωρα οπου η παρανομη ξεναγηση οργιάζει λόγω ελλειψης επαγγελματιων ξεναγων. Ας μη κρυβόμαστε πισω απο το δακτυλό μας: η πλειονότητα των ξεναγήσεων στη χωρα γινεται σε μουσεια και αρχαιολογικους χώρους. Με τους 4 αποφοιτους ιστορικων αρχαιολογικων που εισαγονται (στην καλυτερη περιπτωση 4 ατομα) καθε χρονο στη μεταδευτεροβαθμια σχολη ξεναγών, στην οποια διδασκουν οι ιδιοι οι αποφοιτοι των ιστορικων και αρχαιολογικων τμηματων, δεν καλυπτονταινοι αναγκες της αγορας και μενουν ανεργοι εκατονταδες αποφοιτοι των ανωτερω σχολων. Μπραβο στο υπουργειο που επιτελους ανοιξε το επάγγελμα και θα συνεχισει σε τακτικη βαση τα σεμιναρια των ιστορικων αρχαιολογων που τους δικουν την αδεια του ξεναγου! Γιατι στο τελος οι καλύτεροι θα μείνουν στο επαγγελμα. Γι αυτο δεν εχουν τιποτα να φοβουνται οι ξεναγοι, οι οποιοι οπως αναφερουν εχουν αρτια γνωση της δουλειας τους.

  • 24 Ιουνίου 2024, 17:00 | Κατερίνα Λουράκη

    Επιτέλους το Υπουργείο κατάλαβε οτι ο νομος του 1977 δεν μπορεί πια να ισχύει γιατι οι αναγκες της αγοράς εχουν αλλαξει. Υπαρχουν πολλά ανεργα νέα παιδιά με σπουδες ιστοριας και αρχαιολογίας και με άριστη γνώση ξενων γλωσσων που μπορούν να καλύψουν τις τουριστικες αναγκες σε μια χωρα οπου η παρανομη ξεναγηση οργιάζει λόγω ελλειψης επαγγελματιων ξεναγων. Ας μη κρυβόμαστε πισω απο το δακτυλό μας: η πλειονότητα των ξεναγήσεων στη χωρα γινεται σε μουσεια και αρχαιολογικους χώρους. Με τους 4 αποφοιτους ιστορικων αρχαιολογικων που εισαγονται (στην καλυτερη περιπτωση 4 ατομα) καθε χρονο στη μεταδευτεροβαθμια σχολη ξεναγών, στην οποια διδασκουν οι ιδιοι οι αποφοιτοι των ιστορικων και αρχαιολογικων τμηματων, δεν καλυπτονταινοι αναγκες της αγορας και μενουν ανεργοι εκατονταδες αποφοιτοι των ανωτερω σχολων. Μπραβο στο υπουργειο που επιτελους ανοιξε το επάγγελμα και θα συνεχισει σε τακτικη βαση τα σεμιναρια των ιστορικων αρχαιολογων που τους δικουν την αδεια του ξεναγου! Γιατι στο τελος οι καλύτεροι θα μείνουν στο επαγγελμα. Γι αυτο δεν εχουν τιποτα να φοβουνται οι ξεναγοι, οι οποιοι οπως αναφερουν εχουν αρτια γνωση της δουλειας τους.

  • 24 Ιουνίου 2024, 10:56 | Φρίντα Μ.

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ! Aς διαχωριστουν επιτέλους τα επαγγελματα του ξεναγού και του συνοδού – o τουρισμός έχει μεγάλη ποικιλία.

  • 24 Ιουνίου 2024, 10:14 | Φρίντα Μ.

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ! Aς διαχωριστουν επιτέλους τα επαγγελματα του ξεναγού και του συνοδού έτσι ώστε το ένα να μην ενοχλείται από το άλλο. Ο τουρισμός έχει πολλές μορφές.

  • 24 Ιουνίου 2024, 00:20 | Σοφία Αβραμίδου

    Εγώ θεωρώ σωστό να μπορεί να ξεναγήσει νόμιμα κάποιος πτυχιούχος ιστορίας Αρχαιολογίας κατόπιν έναρξης ατομικής επιχείρησης ή συνεργασίας με τουριστικά γραφεία έχοντας την άδεια μέσω του ταχύρρυθμου σεμιναρίου. Αυτό που θα συστήσω στην υπουργό είναι να εξαλείψει τη γραφειοκρατία για άνοιγμα τουριστικού γραφείου. Γνωστή μου έκανε 5 μήνες για να πάρει την τελική άδεια. Με 33 εκατομμύρια τουρίστες τον χρόνο έχουμε 1 χιλιάδα με το ζόρι ξεναγούς στο Μητρώο και τουριστικά γραφεία να ανοίγουν με ρυθμούς χελώνας. Την ίδια στιγμή τουρίστες πεθαίνουν μόνοι τους στα μονοπάτια γιατί δεν υπάρχει εξωστρέφεια και φροντίδα για να προσεγγίσουμε αυτούς τους ανθρώπους ολιστικά.. και από αρχαιολογική άποψη και από περιηγητική και από όλα. Γιατί; Γιατί κρύβεται ο κάθε ξεναγός σαν μπαμπούλας στη γωνία να κάνει καταγγελία όποιον συνοδεύει έναν ξένο. Ντροπή! Νοοτροπία του προηγούμενου αιώνα. Αντίπαλοι της εξωστρέφειας και της επιχειρηματικότητας. Απουσία οράματος και αγκαλιάς ελληνικής φιλοξενίας προς τους επισκέπτες μας. Θα πρέπει ντόπιοι αδειούχοι ξεναγοι να πλημμυριζουν το ίντερνετ και να έχουν γεωγραφικά στοχευμένες διαφημίσεις που θα βλέπουν οι επισκέπτες στα κινητά τους. Ας ξυπνήσουμε όλοι το 2024 και να αφήσουμε πίσω τις φοβίες. Υπάρχει πίτα για όλους. Να μην κυκλοφορεί κανείς ξένος μονάχος. 1 κρουαζιεροπλοιο κατεβαίνει στη Θεσσαλονίκη 2.000 κόσμος. Πού είστε ξεναγοί; Πού είστε που τρέμετε για το επάγγελμα; ούτε 1 δεν προσφέρει υπηρεσίες στους επισκέπτες on the go. Μόνο γκρίνια. Κουράσατε τη νεολαία που έρχεται με όρεξη για την Ελλάδα και αγάπη για τους ξένους. Υπουργέ συνέχισε και δώσε επιδότηση για έναρξη ατομικών επιχειρήσεων για ξεναγους για να αναθαρρήσουν και οι υπάρχοντες που μάλλον έχουν εγκλωβιστει από την υπαλληλική νοοτροπία. Πάμε όλοι δημιουργικοί και ορεξάτοι για δουλειά και για τον τόπο.

  • 23 Ιουνίου 2024, 14:43 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Άδεια ΞΕΝΑΓΟΥ πρέπει να πάρουν οι ΜΟΥΣΕΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ πανεπιστημιακής εκπαίδευσης καθώς και οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων του εσωτερικού ή του εξωτερικού χωρίς να περάσουν τα 2μηνα σεμινάρια. Ο φυσικός χώρος εργασίας των ΜΟΥΣΕΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ είναι τα μουσεία και όχι μόνο, όπως επίσης οι συμμετέχοντες στα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι όλων των ηλικιακών ομάδων καθώς και ΑμΕΑ.
    Φυσικά είναι γνωστό ότι στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑΧΥΡΡΥΘΜΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ (2023) στο σύνολο των 152 ωρών και των 9 ΕΝΟΤΗΤΩΝ, τα μαθήματα των ενοτήτων Δ (5 ώρες) και ΣΤ (25 ώρες) αφορούν άμεσα γνώσεις μουσειοπαιδαγωγικές, δηλαδή καλύπτουν το 30% του συνόλου των ωρών εκπαίδευσης του δίμηνου ταχύρρυθμού προγράμματος.
    https://www.arch.uoa.gr/fileadmin/depts/arch.uoa.gr/www/uploads/prog_ksenagwn/ANALYTIKO_PROGRAMMA_TACHYRRYTHMIS_KATARTISIS_STO_EPAGGELMA_TOY_XENAGOY_2023.pdf

  • 23 Ιουνίου 2024, 13:37 | Παρασκευή Σκληράκη

    Ένα σύντομο χρονικό για να μάθουν όσοι δε γνωρίζουν
    Σχολές Ξεναγών δεκαετίας ’90-2010
    Εισαγωγή μετά από απαιτητικές εξετάσεις στις ξένες γλώσσες διεξαγόμενες από τα αντίστοιχα για κάθε γλώσσα ινστιτούτα, και κατόπιν σε ιστορία, γεωγραφία, έκθεση και συνέντευξη ενώπιον επιτροπής: “Γιατί θέλετε να γίνετε ξεναγός;” με ρώτησαν… “Επειδή θέλω να μάθω την ιστορία του τόπου μου”, απάντησα… Μετά από 3 χρόνια αυστηρού προγράμματος παρακολουθήσεων με εξαιρετικούς καθηγητές από διάφορα πανεπιστήμια της Ελλάδας, 100 ημέρες εκπαιδευτικών εκδρομών σε όλη την Ελλάδα, εξετάσεις προφορικές και γραπτές: απόκτηση διπλώματος και άδειας ξεναγού για όλη την επικράτεια. Πόσο όμορφη είναι αυτή η χώρα, από νησί σε νησί, από πόλη σε πόλη, απ’ άκρη σ’ άκρη… και πόσο τυχερή νιώθω που χάρη στις εκπαιδευτικές εκδρομές τη γνώρισα και την αγάπησα κι αποφάσισα να γίνω, μέσω της επαγγελματικής μου ιδιότητας, πρέσβειρά της, να μεταδίδω την αγάπη μου γι’ αυτόν τον τόπο μέσω της ιστορίας, της μυθολογίας, της λαογραφίας, της τέχνης, της σύγχρονης εικόνας της και ενίοτε να δικαιολογώ τα κακώς κείμενα, ερχόμενη σ’ επαφή με τουρίστες κάθε ηλικίας, με διαφορετικό υπόβαθρο ο καθένας που έρχονται με μια συγκεκριμένη αντίληψη για την Ελλάδα και φεύγουν ενθουσιασμένοι και συγκινημένοι που μας γνώρισαν και ήρθαν σ’ επαφή με την πραγματική Ελλάδα κι όχι αυτήν που προβάλλουν τα κανάλια στη χώρα τους, η οποία, συχνά δεν είναι και η καλύτερη δυνατή.
    Σχολές Ξεναγών 2013-2018: Κλείσιμο και αντικατάστασή τους με ταχύρρυθμα 2μηνα σεμινάρια, επί πληρωμή, σε πτυχιούχους ιστορίας και αρχαιολογίας. Με όλο το σεβασμό μου προς τους αρχαιολόγους μας, τι σχέση έχει ένας αρχαιολόγος με έναν ξεναγό ο οποίος έχει εκπαιδευτεί να κάνει κάτι τελείως διαφορετικό που απαιτεί πολλαπλές δεξιότητες οι οποίες δεν έχουν σχέση μόνο με την αρχαιολογία; Όλα αυτά που κάναμε εμείς σε 3 χρόνια δεν καλύπτονται με 2 μήνες “ταχύρρυθμης εκπαίδευσης” . Μάλλον δεν καταλάβατε κυρία Υπουργέ ότι ο ξεναγός ασχολείται με δεκάδες διαφορετικά αντικείμενα εκτός από την αρχαιολογία και την ιστορία όπως γεωλογία, γεωγραφία, οικονομία και σύγχρονη ζωή, λαογραφία, θρησκεία-θρησκειολογία, διαχείριση κρίσεων και πολλά άλλα..
    Σχολές Ξεναγών 2018-2024: Επαναλειτουργία κάποιων Σχολών ανά την Ελλάδα. Εισαγωγή με μοριοδότηση, χωρίς εξετάσεις στις ξένες γλώσσες, χωρίς συνέντευξη, σπουδές μικρότερης διάρκειας, με μείωση εκπαιδευτικών εκδρομών και περικοπές κονδυλίων γενικότερα. Παράλληλα “τρέχει” το πρόγραμμα των 2μηνων σεμιναρίων.
    Ιούνιος 2024: Νομοσχέδιο προς διαβούλευση του Υπουργείου Τουρισμού για κατάργηση των ευρύτερων αρμοδιοτήτων του επαγγελματία ξεναγού ως περιηγητή σε όλη την Ελλάδα με ομάδες τουριστών και περιορισμό του σε μουσεία και “περίκλειστους” χώρους και ταυτόχρονα, άδεια σε οποιουσδήποτε μιλoύν μια ξένη γλώσσα χωρίς καμμιά άλλη εκπαίδευση (βλέπε συνοδούς -δεν εννοώ βεβαίως τους συνοδούς βουνών για πεζοπορίες, αλλά πόλεων- οδηγούς ταξί κλπ.) να περιοδεύουν σε όλη τη χώρα παραπληροφορώντας και παραπλανώντας τους άτυχους τουρίστες που θα πέσουν στα χέρια τους:
    “Οι Έλληνες είναι αργόσχολοι, όλη μέρα κάθονται σε ένα καφενείο, ζουν μόνο από τον τουρισμό, δεν πληρώνουν φόρους κλπ.” είναι μερικά από τα “καλοπροαίρετα” σχόλια που έχουμε ακούσει με τ’ αυτιά μας από συνοδούς “σπάνιων” γλωσσών και όχι μόνο. Αυτήν την Ελλάδα θέλετε να προβάλλετε κυρία Υπουργέ;
    Είναι πολλά τα χιλιόμετρα και τα μίλια που έχω διανύσει ως επαγγεματίας ξεναγός, στους δρόμους και τις θάλασσες (κυρίως της Κρήτης) κάτω από αντίξοες συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες, μποφώρ, μπόρες κλπ., πολλές οι εμπειρίες με ανθρώπους από κάθε μήκος και πλάτος της γης. Συχνά η κούραση και τα νεύρα με λυγίζουν και γκρινιάζω αλλά πάλι εκεί γυρίζω, όπως οι περισσότεροι από εμάς, σ’ αυτό για το οποίο έχουμε άρτια εκπαιδευτεί (μέσω της Σχολής και με πολλή προσωπική δουλειά και διάβασμα που δεν τελειώνει ποτέ) και αγαπάμε να κάνουμε. Όμως πώς ένα κράτος που μας εκπαίδευσε με τόσο συγκεκριμένο και αυστηρό πρόγραμμα, επιδοτώντας μας με επίδομα ενοικίου, δαπανώντας εκατομμύρια (δραχμές τότε) για τις εκπαιδευτικές εκδρομές κλπ., έρχεται τώρα και μας ακυρώνει στο βωμό της μείωσης της τιμής του τουριστικού προϊόντος, εφαρμόζοντας εδώ και χρόνια προγραμματισμένη υποβάθμιση, η οποία βαπτίζεται “αναβάθμιση”; Μα εάν συμβεί αυτό δεν θα υπάρχει “τουριστικό προϊόν” για πολύ καιρό ακόμα. Θα έλεγα ότι και εμείς, μεταξύ άλλων, στηρίζουμε τον επαναλαμβανόμενο τουρισμό που αποτελεί μεγάλο ποσοστό του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα μας αυτήν τη στιγμή. Έρχονται και ξανάρχονται και θα ξανάρθουν, θα στείλουν παρέες, φίλους, συγγενείς, γιατί τους κάνουμε και νιώθουν ευπρόσδεκτοι σαν στο σπίτι τους… Αυτό μου είπαν κάποτε κάποιοι Γάλλοι τουρίστες-πελάτες μου κι αυτό είναι και το στοίχημα που κερδίζει ο καθένας μας προσωπικά ως πρεσβευτής της χώρας μας!
    Όποιος λοιπόν παίρνει στα σοβαρά την ιστορία του και την πολιτιστική του κληρονομιά δεν την αφήνει στην τύχη της. Πρόκειται για σοβαρό εθνικό ζήτημα και πρέπει να αντιμετωπιστεί από το Υπουργείο και την Πολιτεία γενικότερα, με τη σοβαρότητα που του αναλογεί.
    Παρασκευή Σκληράκη
    Πτυχιούχος μεταφράστρια Ιονίου Πανεπιστημίου και Διπλωματούχος ξεναγός για όλη την επικράτεια

  • 22 Ιουνίου 2024, 19:55 | ΑΘΗΝΑ ΚΟΥΒΕΡΙΑΝΟΥ

    Ο Μουσειοπαιδαγωγός είναι ο επιστήμονας – επαγγελματίας που ερμηνεύει και καθιστά προσιτά τα εκθέματα ενός μουσείου και όχι μόνο στο επιλεγμένο κοινό – στόχο, που προφανώς και δεν περιορίζεται μόνο στο παιδικό κοινό αλλά εκτείνεται σε μια μεγάλη γκάμα ηλικιών, μαθησιακών και άλλων αναγκών των ατόμων. Ο ερμηνευτής – εμψυχωτής, λοιπόν, του μουσείου πρέπει να έχει το δικαίωμα να ασκεί το επάγγελμα του ξεναγού χωρίς τη συμπληρωματική δίμηνη κατάρτιση στο αντικείμενο αυτό. Ο Μουσειοπαιδαγωγός κατέχει όλες τις απαραίτητες γνώσεις και τις παιδαγωγικές μεθόδους για να κάνει πολιτιστικές περιηγήσεις στους μουσειακούς χώρους απαντώντας στις απαιτήσεις κάθε είδους κοινού.

  • 22 Ιουνίου 2024, 13:07 | ΕΥΡΥΔΙΚΗ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ

    ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ = 21 Ιουνίου 2024, 21:23 | Μαρία
    Οι ξεναγοί στην πραγματικότητα δεν έχουν λόγο να ανυσηχουν για το επάγγελμα τους αφού το 90% των οργανωμένων εκδρομών ημερήσιων η πολυήμερων περιλαμβάνουν επίσκεψη σε αρχαιολογικους χώρους. Το υπόλοιπο 10% δεν τους ενδιαφέρει και κανείς ξεναγός δεν συμμετέχει σε τέτοιες εκδρομές!
    Δεν θα αλλάζει απολύτως τίποτα ούτε στα εργασιακά τους, όπου εξακολουθούν να είναι οι μοναδικοί ελεύθεροι επαγγελματίες με σχέση εξαρτημένης εργασίας, αλλά ούτε στις αμοιβές τους που θα παραμείνουν υπερβολικά υψηλές για τα ελληνικά δεδομένα αφού η τεράστια ζήτηση υπερκαλύπτει την εξαιρετικα μειωμένη προσφορ

  • 22 Ιουνίου 2024, 10:38 | Λ.Ζ.

    ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ στους ξεναγούς να κάνουν τη δουλειά τους μέσα στα πούλμαν ή στους δρόμους ή σε ανοιχτούς χώρους … απλώς ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ … που το κάνουν ήδη δηλαδή! Οι περίπατοι λ.χ. στην όποια πόλη δεν είναι (και δεν πρέπει να είναι) αποκλειστικό προνόμιο των ξεναγών.

  • 21 Ιουνίου 2024, 16:39 | Σοφία

    Η τρίτη παράγραφος του παρόντος άρθρου 33 αποτελεί μέρος της επίσημης και κατοχυρωμένης δυνατότητας των αποφοίτητων των τμημάτων Ιστορίας και Αρχαιολογίας της χώρας να αναγνωρίζονται ως ξεναγοί ύστερα απ’ την ολοκλήρωση των ταχύρρυθμων, δίμηνων μαθημάτων κατάρτισης ξεναγού. Εμείς, ως απόφοιτοι των πανεπιστημιακών τμημάτων Ιστορίας και Αρχαιολογίας, στηρίζουμε και ενθαρρύνουμε τη συνέχιση των σεμιναρίων αυτών, καθώς αποτελούμε κατ’αρχάς, έμπειροι και καταρτισμένοι φορείς γνώσεων που αφορούν τον υλικό πολιτισμό μας και δυνώμεθα να τις διαδόσουμε διαμέσου της ολοκλήρωσης αυτών των σεμιναρίων.

  • 21 Ιουνίου 2024, 10:53 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Να προστεθεί παράγραφος δ) οι απόφοιτοι μουσειοπαιδαγωγικής πανεπιστημιακής
    εκπαίδευσης σε προπτυχιακό επίπεδο και οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων μονοετούς τουλάχιστον φοίτησης από πανεπιστήμια της ημεδαπής ή αναγνωρισμένων πανεπιστημίων της αλλοδαπής, να κατέχουν δε τουλάχιστον άριστα μία ξένη γλώσσα
    της Ε.Ε
    ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Αυτή η δυνατότητα για τους μουσειοπαιδαγωγούς προκύπτει ουσιαστικά
    από την ιδιαιτερότητα των σπουδών και το περιεχόμενο της εργασίας τους, το δε πρόγραμμα σπουδών των μουσειοπαιδαγωγών εμπεριέχει τα προσόντα. Πέραν τούτου όμως τα βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα περιέχουν πλήθος στοιχείων ξενάγησης, τα οποία οι μουσειοπαιδαγωγοί σχεδιάζουν και εκτελούν με όλες τις ηλικιακές ομάδες, τα προγράμματα αυτά δεν μπορούν να στηριχτούν χωρίς την παρουσίαση τους από τους μουσειοπαιδαγωγούς είτε σε στατικό είτε σε διαδρομικό επίπεδο

  • 20 Ιουνίου 2024, 18:03 | ΕΥΡΥΔΙΚΗ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ

    Χαίρομαι πολύ ανοίγονται ευκαιρίες (μέσω των δίμηνων ταχύρρυθμων σεμιναρίων) στους αποφοίτους ΑΕΙ των αρχαιολογικών, ιστορικών, πολιτισμικών και συναφών ειδικοτήτων να ασκήσουν αυτό το δύσκολο αλλά συναρπαστικό ελεύθερο επάγγελμα, χωρίς να μαστίζονται από την ανεργία ή την ετεροπασχόληση, χωρίς να περιμένουν διορισμό στο Δημόσιο, και παράλληλα προσφέροντας μέρος από τις γνώσεις και την εμπειρία που απέκτησαν σπουδάζοντας 4 χρόνια την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας.

  • 18 Ιουνίου 2024, 13:18 | NK

    Μεγάλο μπράβο!! Μακάρι να γίνει.