Άρθρο 29 Διοίκηση Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 22 ν. 4276/2014

Η παρ. 3 του άρθρου 22 του ν. 4276/2014 (Α’ 155) αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού τοποθετείται Διευθυντής ή Υποδιευθυντής σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού με διετή θητεία, εκπαιδευτικός ή διοικητικός υπάλληλος Πρωτοβάθμιας ή Τεχνικής Εκπαίδευσης, τουλάχιστον β’ βαθμού, οποιουδήποτε κλάδου και ειδικότητας. Με όμοια απόφαση μπορεί να ανανεώνεται η θητεία του.».

  • 24 Ιουνίου 2024, 23:07 | Γιάννα

    Είναι δυνατόν να μιλάμε για αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και να προτείνονται για τις διευθυντικές θέσεις στις τουριστικές σχολές διοικητικοί υπάλληλοι και εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Οι σχολές χρειάζονται εκπαιδευτικούς, με γνώση του αντικειμένου του τουρισμού και εμπειρία ώστε να μπορούν να τις υποστηρίξουν.

  • 24 Ιουνίου 2024, 23:24 | ΣΚΥΤΟΥΡ -ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

    Η θέση διεύθυνσης ενός εκπαιδευτικού οργανισμού απαιτεί εκπαιδευτικό υπόβαθρο, και πιο συγκεκριμένα, προϋπηρεσία ως εκπαιδευτικός. Αυτό συμβαίνει για λόγους όπως

    Κατανόηση του Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος: Ένας εκπαιδευτικός κατανοεί καλύτερα τις προκλήσεις και τις ανάγκες των μαθητών και των δασκάλων, έχοντας άμεση εμπειρία στη διδασκαλία και στη διαχείριση τάξεων.

    Παιδαγωγικές Γνώσεις: Οι διευθυντές σχολείων συχνά πρέπει να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών, τις διδακτικές μεθόδους και τις παιδαγωγικές πρακτικές. Μόνο ένας εκπαιδευτικός με εμπειρία και εκπαίδευση σε αυτά τα θέματα μπορεί να το κάνει αποτελεσματικά.

    Καθοδήγηση και Υποστήριξη: Οι διευθυντές συχνά πρέπει να καθοδηγούν και να υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς. Η εμπειρία ως δάσκαλος ή καθηγητής είναι απαραίτητη για να μπορούν να παρέχουν χρήσιμες συμβουλές και υποστήριξη.

    Νομοθετικές και Διοικητικές Απαιτήσεις: οι νομοθεσίες και οι κανονισμοί απαιτούν από τους διευθυντές σχολείων να έχουν συγκεκριμένες εκπαιδευτικές πιστοποιήσεις και χρόνια εμπειρίας στη διδασκαλία.

    Προς τούτο, και προκειμένου να λάβετε υπ όψιν σας αντίστοιχες πρακτικές, ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω τα κριτήρια αξιολόγησης και τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών & Υποδιευθυντών εκπαιδευτικών μονάδων

    1. ΥΠ ΠΑΙΔΕΙΑΣ- Α Βάθμια/ΒΒάθμια «επιλέγονται εκπαιδευτικοί με, τουλάχιστον, δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση»

    2. ΥΠ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΙΕΚ
    «μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίοι διαθέτουν αυξημένα, τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής, επιστημονική, τεχνική ή άλλη κατάρτιση, εμπειρία στην επαγγελματική εκπαίδευση ή κατάρτιση που καλύπτει τις ανάγκες διοίκησης εκπαιδευτικού οργανισμού της φύσης και της αποστολής των Δημοσίων Ι.Ε.Κ.

    3. ΟΑΕΔ:
    Ως Διευθυντές των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.), της Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης τοποθετούνται μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης , οι οποίοι διαθέτουν πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής, δεκαετή (10ετή) τουλάχιστον δημόσια ή εκπαιδευτική υπηρεσία, και γνώσεις χειρισμού Η/Υ ). Η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού διπλώματος σε συναφές με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση αντικείμενο και η πιστοποιημένη γνώση της αγγλικής γλώσσας , αποτελούν επιπρόσθετα επιθυμητά προσόντα.

    4. ΣΔΕ
    εν ενεργεία μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του ν.4763/2020 (Α ́ 254) και τους όρους της παρούσας, να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία για την πλήρωση με επιλογή των αντίστοιχων θέσεων Διευθυντών και Υποδιευθυντών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.

    5. ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ
    Ως Διευθυντές των Δ.Ι.Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ 14, ΠΕ 18 ή ΠΕ 17 που υπηρετούν σε οργανικές θέσεις του Δ.Ι.Ε.Κ., σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για την επιλογή Διευθυντή σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν δεκαετή (10) τουλάχιστον προϋπηρεσία και πενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία.

    6. ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ
    Γενικός Διευθυντής της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων διορίζεται επί τριετή θητεία εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει δεκαετή τουλάχιστον προϋπηρεσία στη δημόσια δευτεροβάθμια και/ή
    τριτοβάθμια εκπαίδευση,

    Καταλήγοντας, οι εκπαιδευτικοί και μόνο είναι οι πλέον κατάλληλοι για τη θέση του διευθυντή σχολείου λόγω της εμπειρίας και της γνώσης τους στο πεδίο της εκπαίδευσης Οποιαδήποτε άλλη προσθήκη η εργασιακή κατηγορία άλλο θα πρέπει να αφαιρεθεί από το σχέδιο νόμου

  • 24 Ιουνίου 2024, 18:13 | Κωνσταντίνος

    Ο διευθυντής ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ. Από την πρόταση του άρθρου πρέπει να αφαιρεθεί «. . .ή διοικητικός υπάλληλος» .

    «οποιουδήποτε κλάδου και ειδικότητας.» Βελτίωση της διατύπωσης. Δεν μπορεί να είναι Διευθυντής Τουριστικής Σχολής κάποιος Δ.Υ. «οποιουδήποτε κλάδου και ειδικότητας».

    Η θητεία του Διευθυντή να είναι τριετής. Η τυχόν ανανέωση της θητείας να πληροί συγκεκριμένα και ορισμένα εκ των προτέρων κριτήρια.

  • 24 Ιουνίου 2024, 13:37 | Κατερίνα

    Μόνο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ για τις θέσεις διευθυντών

  • 22 Ιουνίου 2024, 14:59 | Μίνα

    Οι Τουριστικές σχολές έχουν ως σκοπό τους την στελέχωση των ξενοδοχειακών μονάδων. Αν θέλουμε λοιπόν το τουριστικό μας προϊόν να απαρτίζεται από ανθρώπους με γνώση και πειθαρχία, και πάνω από όλα με αγάπη για το επάγγελαμα, τότε οφείλουμε να στελεχώσουμε με άξιους και τις σχολές. Για να μπορεί λοιπόν να λειτουργεί σωστά μια τουριστική σχολή, ο εκάστοτε διευθυντής πρέπει να έχει εκπαιδευτεί στα ιδρύματα που αφορούν το συγκεκριμμένο επάγγελμα του τουρισμού καθώς και να έχει εργαστεί τουλάχιστον μια δεκαετία σαν στέλεχος σε κάποιο ξενοδοχείο (καθώτι η λειτουργία της σχολής δεν έχει μεγάλη διαφορά απο την ξενοδοχειακή μονάδα). Απαραίτητα προσόντα είναι η επικοινωνία, οι οργανωτικές δεξιότητες, να είναι ηγέτης, να γνωρίζει απο οικονομική διαχείρηση, απαραίτητη γνώση της Αγγλικής και φυσικά να έχει γνώση του κλάδου της Φιλοξενίας.

  • 21 Ιουνίου 2024, 11:41 | Chara

    Το άρθρο θα έπρεπε να σταματά στη λέξη ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ χωρίς άλλες αναφορές. Αυτό που ακολουθεί «ή διοικητικός υπάλληλος Πρωτοβάθμιας ή Τεχνικής Εκπαίδευσης, τουλάχιστον β’ βαθμού, οποιουδήποτε κλάδου και ειδικότητας» είναι απολύτως ασύμβατο τόσο με το γνωστικό αντικείμενο όσο και με την εκπαίδευση γενικότερα.
    Σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές, σε όλα τα Υπουργεία, (Εργασίας, Γεωργίας, Υγείας, Παιδείας κλπ) αποτελεί προϋπόθεση η εκπαιδευτική ιδιότητα για τις θέσεις ευθύνης, και ως κανόνας δεν τοποθετείται στη Διεύθυνση εκπαιδευτηρίου, ΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ. Στο Υπ Παιδείας μάλιστα, σε όλες τις βαθμίδες πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια, συμβαίνει το αντίθετο. Δηλαδή αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί εκτελούν διοικητικό έργο. Οι θέσεις διοίκησης εκπαίδευσης είναι θέσφατο των εκπαιδευτικών και αδιατάρακτος κανόνας. Θεωρείται αίολο να ηγηθεί ενός εκπαιδευτηρίου, κάποιος που δεν είναι εκπαιδευτικός, μιας και είναι αδύνατο να αντιληφθεί ολιστικά τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της εκπαιδευτικής διαδικασίας μη έχοντας εκπαιδευτική εμπειρία. Μόνο στο Υπ Τουρισμού συμβαίνει αυτό, λόγω ελλείψεων μόνιμων καθηγητών, μιας και οι διορισμοί είναι μηδενικοί 20 -σχεδόν- χρόνια τώρα και φυσικά προκύπτουν συνεχώς αποχωρήσεις.
    Η λύση προφανώς δεν είναι το άνοιγμα σε άλλες εργασιακές κατηγορίες, αλλά αρχικά η στελέχωση των σχολών με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και κατόπιν μέσα από διαφανείς αξιολογητικές διαδικασίες η κάλυψη των θέσεων ευθύνης

  • 21 Ιουνίου 2024, 10:52 | Μαριέττα

    Εφόσον το υπουργείο αναφέρει για αναβάθμιση, αυτόματα σημαίνει ότι θα υπάρχουν και αναβαθμισμένα στελέχη για να βοηθήσουν όλο αυτό το εγχείρημα αν τελικά επιθυμεί το Υπουργείο να δει σοβαρά την Τουριστική Εκπαίδευση και τη διασύνδεσή της με την αγορά εργασίας.
    Πως οποιοσδήποτε βρίσκεται στην ίδια θέση στο δημόσιο, χωρίς καμία γνώση όχι μόνο του θεωρητικού αλλά και του πρακτικού μέρους του τουρισμού (εμπειρία/προϋπηρεσί) χωρίς να έχει αλλάξει απολύτως τίποτα στο χώρο εργασίας του, δεν χειρίζεται τεχνολογίες, δεν ενημερώνεται και αποτελεί μέρος ενός δυσκίνητου συστήματος θα οδηγήσει μια αλλαγή είναι απορίας άξιο και μόνο ως σκέψη.

    Αν το Υπουργείο και η Κυβέρνηση επιθυμεί ΣΟΒΑΡΑ και με επαγγελματισμό να οδηγήσει την αλλαγή και να φέρει πίσω τα νέα παιδιά στην Τουριστική Εκπαίδευση τότε χρειάζεται να στηριχτεί σε ανθρώπους που έχουν και επαρκές εκπαιδευτικό υπόβαθρο και μεταπτυχιακές σπουδές και εμπειρία στον Ξενοδοχειακό κλάδο.

    Επίσης θα χρειαστεί να εξετάσει τον τρόπο που έχει εξελιγθχεί η κοινωνία και η τεχνολογία. Δεν μπορεί να απαιτούμε να προσεγγίσουμε τους νέους στην τουριστική εκπαίδευση χωρίς σύγχρονα περιγράμματα, χωρίς E Learning πλατφόρμες , χωρίς διευρυμένα προγραάμματα σε levels, χωρίς προσέγγιση του upskilling και με ωράριο 8-2. Απογοητευτικό ακόμα και που βγήκε σε διαβούλευση η συγκεκριμένη πρόταση..

  • 20 Ιουνίου 2024, 21:01 | ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Μ.

    Μα πραγματικά απορώ με αυτήν την ιδέα, ένας δάσκαλος ή ένα μηχανικός θα μπορεί να είναι διευθυντής σχολών τουριστικής εκπαίδευσης (της βαριάς μας βιομηχανίας στην Ελλάδα) και να είναι το άτομο που θα κατευθύνει τους μελλοντικούς επαγγελματίες που θα μας αντιπροσωπεύουν σαν τουριστική χώρα – χωρίς να έχει καμμιά τουριστική εκπαίδευση ή γνώση? Άρα αντίστοιχα με αυτή την λογική, μήπως ένας ξεναγός να διευθύνει ένα δημοτικό σχολείο? Μήπως τελικά μόνοι μας σαμποτάρουμε την εκπαίδευση των τουριστικών επαγγελμάτων γι’αυτό υπάρχει μικρή προσέλευση μαθητών στις τουριστικές σχολές και 70.000 κενές θέσεις στον τουρισμό? Στο τέλος δεν θα λέμε ‘Ελληνική φιλοξενία’ αλλά Πακιστανική, Συριακή και ούτω καθ’ εξής. Κύριοι, ας σοβαρευτούμε λίγο και ας δώσουμε στην τουριστική εκπαίδευση την σημασία που της αξίζει!

  • 19 Ιουνίου 2024, 19:40 | ΜΑΝΩΛΗΣ

    Η αναβάθμιση των Σχολών Τουρισμού στο απόγειό της.
    Εκπαιδευτικοί και διοικητικοί υπάλληλοι Δημοτικών σχολείων
    σε θέσεις Διευθυντών Σχολών Τουρισμού (Ξενοδοχειακών Σχολών)
    Ετσι λειτουργούν και στην Ελβετία, Γαλλία, Βρετανία.
    Κάποιοι περιμένουν να βολευτούν προφανώς.
    Διορίστε Διευθυντές ή Διευθύντριες άτομα που γνωρίζουν το αντικείμενο.

  • 19 Ιουνίου 2024, 14:18 | Σαμψών

    Τα άρθρα 27,28,29 αναφέρονται στο προσωπικό και στη διοίκηση των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.). Στην κατ’ άρθρο ανάλυση αξιολογούμενης ρύθμισης όμως, και πιο συγκεκριμένα στη σύνοψη στόχων των άρθρων αναφέρονται λανθασμένα ως «..Α.Σ.Τ.Ε..». Επιτρέπονται τέτοια λάθη από ένα Υπουργείο; Επίσης, μπορείτε να μας εξηγήσετε γιατί δεν καλύπτονται οι ανάγκες σε στελέχη με την υφιστάμενη νομοθεσία έτσι ώστε να επιφέρετε τέτοια αλλαγή; θα δηλαδή προΐστανται των ΣΑΕΚ, απόφοιτοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης; Αν αυτό αφορά μια γενικότερη ρύθμιση μπορείτε να μας εξηγήσετε γιατί δεν εφαρμόζεται το ίδιο και ισότιμα σε όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες του Υπουργείου ΣΑΕΚ και Ξεναγών; Κανόνες που ισχύουν επιτυχημένα σε όλα τα σχολεία του Υπουργείου Παιδείας και αποτελούν μια διεθνής πρακτική, θεωρούνται ασήμαντοι για το Υπουργείο Τουρισμού της Ελλάδας. Εύγε!

  • 19 Ιουνίου 2024, 11:21 | Potis

    Διευθυντής σε Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης υπάλληλος κατηγορίας ΥΕ με βαθμό Β
    Η αναβάθμιση στο maximum.
    Να αποσυρθεί το άρθρο. Καμία λογική.
    Κάποιον/οια/οιους θέλουν να βολέψουν.
    Δεν εξηγείται αλλιώς.

  • 18 Ιουνίου 2024, 10:01 | Evangelia

    Τοποθέτηση σε θέση Διευθυντής/τριας υπαλλήλου Πρωτοβάθμιας ή Τεχνικής Εκπαίδευσης και μάλιστα με μόνο κριτήριο το βαθμό;