ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 27 Κριτήρια επιλογής – προκήρυξη πρόσληψης προσωπικού στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού

1. Οι κενές οργανικές θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) Τουρισμού καλύπτονται με επιλογή προσωπικού που διενεργείται από το Υπουργείο Τουρισμού με σειρά προτεραιότητας, κατόπιν μοριοδότησης, σύμφωνα με το παρόν.
2. Για την πλήρωση των κενών θέσεων εκδίδεται προκήρυξη με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εφόσον έχει ενταχθεί στον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (A’ 133). Η προκήρυξη περιλαμβάνει τους κλάδους και τις ειδικότητες, οι θέσεις των οποίων καλύπτονται με σειρά προτεραιότητας κατόπιν μοριοδότησης και λαμβανομένων υπόψη των υπηρεσιακών αναγκών.
3. Στη διαδικασία επιλογής μπορούν να συμμετέχουν όσοι εκπαιδευτικοί διαθέτουν:
α) γενικά προσόντα διορισμού, σύμφωνα με τον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26),
β) τυπικά και πρόσθετα προσόντα, απαιτούμενα και επιθυμητά, όπως αυτά ορίζονται στη σχετική προκήρυξη,
γ) πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια εκπαιδευτών ενηλίκων, η οποία αποδεικνύεται με βεβαίωση του αρμόδιου κατά την κείμενη νομοθεσία φορέα.
4. Τα βαθμολογούμενα κριτήρια κατάταξης των υποψηφίων καθορίζονται και εξειδικεύονται κάθε φορά στην προκήρυξη.

  • 25 Ιουνίου 2024, 08:19 | ΣΚΥΤουρ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

    Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί καλύπτουν κρίσιμες ανάγκες των σχολών μας, παρέχοντας σταθερότητα, συνέπεια, και ευελιξία, και ενισχύουν τη σχολική κοινότητα με την αφοσίωση και τη δέσμευσή τους, παρά τις δύσκολες συνθήκες εργασίας.
    Η μονιμοποίησή τους είναι δίκαιη και αναγκαία για την αναγνώριση των προσπαθειών τους και τη διασφάλιση της συνεχούς ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας των ιστορικών σχολών μας.
    Ειδικότερα η μονιμοποίηση των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που έχουν πολυετή υπηρεσία προσφέρει πολυάριθμα πλεονεκτήματα και μόνο θετικά μπορεί να αποφέρει στις σχολές μας όπως: Αναγνωρίζει και ανταμείβει την αφοσίωση των εκπαιδευτικών, ενισχύει τη σταθερότητα και τη συνέπεια στην εκπαίδευση, και διασφαλίζει ότι οι σπουδαστές θα συνεχίσουν να λαμβάνουν ποιοτική εκπαίδευση. Παράλληλα, συμβάλλει στην κάλυψη των κενών θέσεων και στην ενίσχυση των σχολικών κοινοτήτων, διασφαλίζοντας ένα πιο δίκαιο και αποδοτικό εκπαιδευτικό σύστημα.
    Πολλοί ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί καλύπτουν τις ίδιες θέσεις αδιάκοπα δεκαετίες τώρα, προσφέροντας συνέπεια και σταθερότητα στις σχολές που υπηρετούν. Παρά την αβεβαιότητα της ωρομίσθιας εργασίας, πολλοί ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί δείχνουν εξαιρετική αφοσίωση και δέσμευση στη σχολική κοινότητα. Συμμετέχουν σε πλήθος δραστηριοτήτων, βοηθούν σε προγράμματα σπουδών και γίνονται μέρος της εκπαιδευτικής οικογένειας. Η μονιμοποίησή τους θα αναγνωρίσει την αδιάκοπη προσφορά τους και θα διασφαλίσει τη συνέχιση αυτής της σταθερότητας.
    Οι συνεχείς αλλαγές στο εκπαιδευτικό προσωπικό, είναι κάτι που μπορεί να δημιουργήσει αστάθεια και αποδιοργάνωση στο περιβάλλον των σχολών. Ως ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί αισθάνονται λιγότερο ενσωματωμένοι στην σχολική κοινότητα και λιγότερο αφοσιωμένοι στην ανάπτυξη των στόχων της σχολής και των σπουδαστών επειδή γνωρίζουν ότι η θέση τους είναι προσωρινή.Οι σπουδαστές επίσης δεν μπορούν να αναπτύξουν μακροχρόνιες σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς τους, κάτι που είναι σημαντικό για την ψυχολογική τους ασφάλεια και τη συνέπεια στη μάθηση ειδικά κατά την περίοδο της πρακτικής τους άσκησης και εποπτείας.
    Το σύστημα της ωρομισθίας, οδηγεί σε ασταθή εισοδήματα, έλλειψη επαγγελματικής ασφάλειας και περιορισμένα δικαιώματα για τους εκπαιδευτικούς. Η μονιμοποίηση θα επιτρέψει σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται υπό δικαιότερες και σταθερότερες συνθήκες μιας και αποδεδειγμένα η σχέση τπυς με τον οργανισμός είναι πολυετής και αδιάκοπη
    Οι εκπαιδευτικοί με πολυετή υπηρεσία διαθέτουν πολύτιμη επαγγελματική και διδακτική εμπειρία και γνώσεις. Η εμπειρία τους είναι σημαντική για την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν Η μονιμοποίηση τους αναγνωρίζει και ανταμείβει την αφοσίωση και τις προσπάθειες που έχουν προσφέρει και τις υπηρεσίες τους για πολλά χρόνια υπό συχνά δύσκολες συνθήκες. Παρέχει δικαιοσύνη σε αυτούς που έχουν καλύψει ανάγκες των σχολών για πολλά χρόνια χωρίς τη σταθερότητα που παρέχει η μόνιμη θέση.
    Ενεργοποιήστε τις κενές οργανικές και στηρίξτε τις σχολές με ανθρώπους που έχουν αποδείξει την αφοσίωση και την προσπάθεια τους εδώ και δεκαετίες

  • 25 Ιουνίου 2024, 00:12 | Χρίστος

    Οι τουριστικές σχολές χρειάζονται μόνιμους εκπαιδευτικούς. Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοι, που στηρίζουν τις σχολές, προσλαμβάνονται κάθε χρόνο με σύμβαση ΙΔΟΧ. Έχουν αποκτησει εμπειρία και γνώση η οποία θα πρέπει να υπολογιστεί.

  • 24 Ιουνίου 2024, 22:17 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΤΟΣ

    Είμαι 30 χρόνια ωρομίσθιος εκπαιδευτικός με ειδικότητα ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΥΠΟΤΡΟΦΟΣ)(πιο παλιά αναπληρωτής). ΟΛΕΣ ΜΟΥ ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ.
    ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ Η ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΜΕΣΑ. Εκπαιδεύουμε χιλιάδες καταρτιζόμενους κάθε χρόνο και μετά απολυόμαστε. Προσφέρουμε πολλά περισσότερα από αυτά που ορίζει η σύμβαση μας, κρατάμε το επίπεδο των σχολών υψηλό.
    Έχουμε πολύ υψηλό επίπεδο προσόντων, ακόμα και ως ΔΕ.
    Έχουμε αποδείξει μετά από 30 χρόνια ότι αυτό είναι το επάγγελμα μας, δεν είμαστε περαστικοί.
    Έχω πάρει υποτροφία από τη σχολή.
    Πρέπει όλοι οι υπότροφοι με ειδικότητα ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ να μετατρέπεται η συμβαση τους σε αορίστου χρόνου και να έχουν παραπάνω μόρια λόγω της υποτροφίας στις μόνιμες προσλήψεις.
    Το υπουργείο έχει ξοδέψει πολλά χρήματα να μας στείλει στο εξωτερικό για υποτροφία. Πρέπει λοιπόν μετά από 25 χρόνια ( 25 συνεχόμενες συμβασεις ) να αποκτούμε την μόνιμη ιδιότητα η να μετατρέπεται η σύμβαση μας σε αορίστου χρόνου.
    Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥΣ ΔΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΕ ΜΟΝΙΜΕΣ ΘΕΣΕΙΣ.
    ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΑΥΣΤΗΡΑ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.
    ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΝΙΜΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΥΠΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 25 ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ.
    ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΕ ΤΕ ΑΠΟ ΔΕ ΕΦΟΣΟΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΥΠΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΤΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΕΕ Β ΚΥΚΛΟΥ, ΕΧΟΥΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΟΠΠΕΠ ΚΑΙ ΑΣΠΑΙΤΕ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 25 ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ.
    ΟΙ ΕΠΟΠΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΚΑΘΩΣ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΩΣ ΚΑΙ ΕΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΩΣΤΑ.

  • 24 Ιουνίου 2024, 22:08 | ΜΑΝΩΛΗΣ

    Ποιότητα των σπουδών στις Σ.Α.Ε.Κ. του Υπουργείου Τουρισμού.
    Η διαδικασία της βελτίωσης της ποιότητας των τουριστικών σπουδών μπορεί να επιτευχθεί με μεθοδεύσεις και μέτρα όπως :
     Η ικανοποιητική πληροφόρηση για την ξένη εμπειρία ιδιαίτερα σε χώρες όπου κατά τεκμήριο οι επιδόσεις από άποψη ποιότητας εμφανίζονται ικανοποιητικότερες.
     Η συνεργασία με αναγνωρισμένες Σχολές του εξωτερικού που προσφέρουν προγράμματα τουριστικών σπουδών, τόσο σε επίπεδο διδασκόντων όσο και σε προγράμματα ανταλλαγής σπουδαστών.
     Η διοχέτευση μέρους των πόρων που διατίθενται από το δημόσιο για την τουριστική εκπαίδευση στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας των σπουδών σε επιλεγμένες μονάδες ή τμήματα του όλου συστήματος συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό με στόχο την αποκόμιση οφέλους απο την εμπειρία των στελεχών τους.
     Η φροντίδα για τη βελτίωση της ποιότητας των Εκπαιδευτών σε ένα τομέα όπου σημαντικό μέρος τους δεν παράγεται για το σκοπό αυτό από το εκπαιδευτικό σύστημα, όπως συμβαίνει με τη Γενική Παιδεία, και όπου το μέρος αυτό καλείται να διδάξει ειδική ύλη και να χρησιμοποιήσει
    μεθόδους που διαφέρουν από εκείνες που προσιδιάζουν στη Γενική Παιδεία.
    Η προκήρυξη πρόσληψης Εκπαιδευτών, για τη στελέχωση των Σχολών με ικανό αριθμό μόνιμου προσωπικού, πέραν των απαιτούμενων τυπικών προσόντων των σχετικών με το αντικείμενο, πρέπει να εστιάζει στην επάρκεια των ουσιαστικών προσόντων.
    Ιδιαίτερη σημασία έχει η ξένη εμπειρία από προγράμματα που θεωρούνται ως επιτυχημένα καθώς επίσης και από προγράμματα που απασχολούν ειδικούς για μορφές τουρισμού που δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί επαρκώς στη χώρα μας ενώ οι δυνατότητες υπάρχουν. Πολύ χρήσιμο μπορεί να είναι σχετικά και το υλικό που παράγεται με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της τουριστικής εκπαίδευσης από διεθνείς οργανισμούς ή από Σχολές και Πανεπιστήμια που ειδικεύονται στο θέμα.
    Την ενημέρωση και την πληροφόρηση για τη ξένη εμπειρία μπορεί να ακολουθήσει και η συνεργασία με ξένα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε διάφορα επίπεδα. Στο επίπεδο των αρχών των ιδρυμάτων για θέματα οργάνωσης, περιεχομένου των σπουδών, μεθόδων αξιολόγησης, πολιτικής πρόσληψης ή/και απασχόλησης Εκπαιδευτών κλπ., και στο επίπεδο των σπουδαστών με την ανταλλαγή σπουδαστών ή τη φοίτηση Ελλήνων σπουδαστών σε προγράμματα τουριστικής εκπαίδευσης (υποτροφίες) για ένα διάστημα σε ξένα ιδρύματα με καλή φήμη.
    Χρειάζεται πολύ περισσότερη προσπάθεια για να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα οι Σ.Α.Ε.Κ. και είναι ανάγκη να δοθεί περισσότερη προσοχή στα κίνητρα προσέλκυσης ικανών Εκπαιδευτών. Πολλές φορές οι αμοιβές προσδιορίζονται σε τέτοια επίπεδα ώστε να αρκούν μόνο για την περιστασιακή απασχόληση για λόγους συμπλήρωσης του εισοδήματος αλλά να μην αποτελούν ικανοποιητικό κίνητρο για τη σοβαρότερη ενασχόληση με το αντικείμενο εκείνων που κάνουν καριέρα στον κλάδο της Φιλοξενίας, του Επισιτισμού και του Τουρισμού γενικότερα, και οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες τουριστικής εκπαίδευσης.

  • 24 Ιουνίου 2024, 22:21 | Γιάννα

    Ως ωρομόσθιοι καθηγητές προσλαμβανόμαστε κάθε χρόνο, για πολλά συνεχόμενα χρόνια, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Μόνιμες προσλήψεις δεν εχουν γίνει εδώ και μια 20ετία. Οι σχολές μας έχουν ανάγκη από μόνιμους καθηγητές ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου.

  • 24 Ιουνίου 2024, 20:28 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΤΟΣ

    Είμαι 30 χρόνια ωρομίσθιος εκπαιδευτικός με ειδικότητα ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΥΠΟΤΡΟΦΟΣ)(πιο παλιά αναπληρωτής). ΟΛΕΣ ΜΟΥ ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ.
    ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ Η ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΜΕΣΑ. Εκπαιδεύουμε χιλιάδες καταρτιζόμενους κάθε χρόνο και μετά απολυόμαστε. Προσφέρουμε πολλά περισσότερα από αυτά που ορίζει η σύμβαση μας, κρατάμε το επίπεδο των σχολών υψηλό.
    Έχουμε πολύ υψηλό επίπεδο προσόντων, ακόμα και ως ΔΕ.
    Έχουμε αποδείξει μετά από 30 χρόνια ότι αυτό είναι το επάγγελμα μας, δεν είμαστε περαστικοί.
    Έχω πάρει υποτροφία από τη σχολή.
    Πρέπει όλοι οι υπότροφοι με ειδικότητα ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ να μετατρέπεται η συμβαση τους σε αορίστου χρόνου και να έχουν παραπάνω μόρια λόγω της υποτροφίας στις μόνιμες προσλήψεις.
    ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΑΥΣΤΗΡΑ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.
    Το υπουργείο έχει χαλάσει πολλά χρήματα να μας στείλει στο εξωτερικό για υποτροφία. Πρέπει λοιπόν μετά από 25 χρόνια ( 25 συνεχόμενες συμβασεις ) να αποκτούμε την μόνιμη ιδιότητα η να μετατρέπεται η σύμβαση μας σε αορίστου χρόνου.
    ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΝΙΜΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΥΠΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 25 ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ.
    ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΕ ΤΕ ΑΠΟ ΔΕ ΕΦΟΣΟΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΥΠΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΤΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΕΕ Β ΚΥΚΛΟΥ, ΕΧΟΥΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΟΠΠΕΠ ΚΑΙ ΑΣΠΑΙΤΕ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 25 ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ.
    ΟΙ ΕΠΟΠΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΚΑΘΩΣ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΩΣ ΚΑΙ ΕΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΩΣΤΑ.

  • 24 Ιουνίου 2024, 19:27 | Σταύρος Βρεντζος

    Καλησπέρα σας,
    Ονομάζομαι Βρέντζος Σταύρος. Εργάζομαι από το 2000 ως ωρομίσθιος καθηγητής στο υπουργείο παιδείας και υπουργείο τουρισμού με επαγγελματική εμπειρία 25 ετών ως διευθυντικό στέλεχος σε μεγάλες επιχειρήσεις. Οι σχολές χρειάζονται εκπαιδευτικούς, εκπαιδεύουμε χιλιάδες επαγγελματίες κάθε χρόνο και μετά απολυόμαστε, προσφέρουμε πολύ παραπάνω από αυτά που ορίζει η σύμβαση, κρατάμε το επίπεδο των σχολών υψηλό, δεν είμαστε περαστικοί καθηγητές, έχουμε πολύ υψηλό επίπεδο προσόντων . Η λύση είναι οι μόνιμες προσλήψεις. Να γίνουν συμβάσεις αορίστου, να στελεχωθούν οι σχολές με καθηγητές γιατί είμαστε σχολές χωρίς καθηγητές. Είμαστε καθηγητές που ακόμα σπουδάζουμε για να μπορέσουμε να μεταδώσουμε καλύτερα τη γνώση κάνοντας 2 και 3 μάστερ ο καθένας πάνω σε παιδαγωγικά μαθήματα. Μάστερ παιδαγωγικής κρητικής, εκπαίδευση εκπαιδευτών, παιδαγωγική επάρκεια και παράλληλα παρακολουθούμε πολλά σεμινάρια που αφορούν την κύρια μας απασχόληση που είναι διευθυντές ξενοδοχείων – προϊστάμενοι τμημάτων και προσπαθούμε μέσα από αυτά να κοινωνήσουμε την γνώση στους νέους επαγγελματίες. Πιστεύουμε ότι η γνώση είναι πλούτος και ο σωστός τρόπος μετάδοσης της που συνδιάζει θεωρία και πράξη είναι που μας κάνει ξεχωριστούς τόσο ως καθηγητές και ως σχολές.
    Το μόνο που ζητάμε είναι η αναγνώριση για την αγάπη και την προθυμία να ανταπεξέλθουμε ώστε οι σχολές μας να συνεχίζουν να ξεχωρίζουν στον τομέα την κατάρτισης.

  • 24 Ιουνίου 2024, 18:50 | Vasiliki K

    Η ανάγκη των σχολών για μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι επιτακτική. Σαν ωρομίσθια καθηγήτρια βιώνω το πρόβλημα σε όλη τη διάρκεια της ακαδημαϊκής χρονιάς όπου αναγκαζόμαστε με τους συναδέλφους να υπερβαίνουμε το ωράριό μας για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα και να συνεχίζουμε να κρατάμε ψηλά το ιστορικό όνομα των σχολών αυτών. Νομίζω τα παρακάτω νούμερα δείχνουν την εικόνα του προβλήματος που πρέπει άμεσα το Υπουργείο να λάβει υπόψη του και να προβλέψει ώστε να μη διογκωθεί άλλο το πρόβλημα υποστελέχωσης:
    Την Ακαδημαϊκή χρονιά 2023-24 στα ΙΕΚ νυν ΣΑΕΚ του Υπουργείου Τουρισμού προσελήφθησαν 110 ωρομίσθιοι καθηγητές ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του αναλυτικού προγράμματος όλων των σχολών αυτών στην Ελλάδα. Αποτελεί σχεδόν το 98% του συνόλου των καθηγητών ο αριθμός ωρομισθίων διότι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν ξεπερνούν τους 15 σε όλη την Ελλάδα. Από αυτούς οι 7 ασκούν διευθυντικά καθήκοντα και ορισμένοι είναι αποσπασμένοι σε άλλους φορείς δημοσίου. Συνεπώς μόνιμοι εκπαιδευτικοί πανελλαδικά είναι 3-5 άτομα με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση στην Αθήνα.

  • 24 Ιουνίου 2024, 18:41 | Κωνσταντίνος

    Είναι λυπηρό να μιλάμε για την βαριά βιομηχανία της Χώρας και ο υπεύθυνος λειτουργείας των κρατικών σχολών (το Υπουργείο) να αδυνατεί διαχρονικά να φροντίσει για την κατά το δυνατόν καλύτερη εκπαίδευση των μελλοντικών στελεχών του Κλάδου. Οι σχολές σήμερα λειτουργούν από τον εθελοντισμό και ηρωισμό των ωρομίσθιων. Είναι καταθλιπτικό σε σχολές να μην υπάρχει σήμερα Μόνιμο Διδακτικό Προσωπικό, πέραν του Διευθυντή.
    Οι ανάγκες της αγοράς σήμερα καλύπτονται από την ιδιωτική εκπαίδευση με χαμηλά δυστυχώς εκπαιδευτικά standards, τα οποία όμως παραβλέπονται από τους λειτουργούς της αγοράς λόγω της μεγάλης ανάγκης για στελέχωση των επιχειρήσεων τους.
    Επιτακτική ανάγκη για το Υπουργείο και την ενίσχυση των σχολών με διδακτικό προσωπικό είναι:
    να προβλέπεται η άμεση πλήρωση των κενών θέσεων,
    να απλοποιηθούν οι διαδικασίες επιλογής,
    να βελτιωθεί ο χρόνος των διαδικασιών του (νέου;) ΑΣΕΠ,
    να επωφεληθεί το Δημόσιο από την εμπειρία και την προσφορά των χρόνιων ωρομισθίων,
    τα κριτήρια επιλογής του διδακτικού προσωπικού να συμπεριλαμβάνουν εμπειρία αγοράς και διδασκαλίας

  • 24 Ιουνίου 2024, 17:35 | Βασιλική Ρ

    Η στελέχωση των σχολών του Υπουργείου Τουρισμού με εκπαιδευτές Αορίστου χρόνου αποτελεί μονόδρομο για πολλούς λόγους και κυρίως για το έργο που αυτοί οι εκπαιδευτικοί προσφέρουν τόσο πολλά χρόνια. Η τουριστική εκπαίδευση δεν είναι απλή διαδικασία, διδάσκουμε όλα αυτά τα χρόνια την ελληνική φιλοξενία, το μεράκι, την αγάπη για τη χώρα με ήθος και σεβασμό. Οι σπουδαστές των σχολών πρώτα μαθαίνουν να αγαπούν και να σέβονται αυτό τον κλάδο και μετά να διεκπεραιώνουν απλά τις διαδικασίες. Όλα αυτά ακυρώνονται και μειώνονται στα μάτια των σπουδαστών μας, όταν μαθαίνουν πως είμαστε απλά ωρομίσθιοι και κάθε εκπαιδευτική χρονιά που ολοκληρώνεται εύχονται να μας έχουν και του χρόνο για να συνεχίσουμε από εκεί που μείναμε… Η στελέχωση των σχολών είναι ζήτημα υψίστης σημασίας καθώς ο κλάδος τα τελευταία χρόνια «πάσχει» από εξειδικευμένο προσωπικό και οι σχολές που πραγματικά εκπαιδεύουν και προετοιμάζουν τα στελέχη του αύριο οφείλουν να έχουν μόνιμους εκπαιδευτικούς, είναι η σημαντικότερη επένδυση του Υπουργείου Τουρισμού για το παρόν και το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας.

  • 24 Ιουνίου 2024, 16:12 | Ιωαννης Μπόσγας

    Αποκαλούμε τον Τουρισμό Βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα. Δεν είμαστε όμως ούτε καν Βιοτεχνία! Είμαστε πολλά έτη πίσω!Δεν υπάρχει καθόλου οργάνωση και αυτό φαίνεται από τις κεφαλές όπως λένε και οι παλιοί άνθρωποι. Ήλιο , θάλασσα , καλό φαγητό έχουν όλες οι Χώρες που διεκδικούν μεγάλα πακέτα στον τουρισμό! Αυτό που δεν έχουν όμως είναι η φιλοξενία και η κουλτούρα που μας διακατέχει σαν λαός! Το μόνο που μας λείπει εκτός από την οργάνωση (A) σαν Χώρα, είναι και η (Ω) εκπαίδευση!Δεν γίνεται κάθε υπουργείο Τουρισμού , Εργασίας , Παιδείας να έχει σχολές τουρισμού ΙΕΚ , ΣΑΕΚ (η όπως αλλιώς Θέλει κάθε κυβέρνηση να τις βαπτίσει) και όλες μαζί να μην κάνουν μια, σε σύνολο πάνω από 100 σχολές σε όλη την Ελλάδα !Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί δεν υπάρχει προσωπικό εργασίας στον τουρισμό ή βρήκαμε την λύση των τρίτων χωρών και είμαστε οκ.Όλα ξεκινούν με σχέδιο και οργάνωση αν πραγματικά όμως το θέλετε . Ξεκινούν με ανθρώπους που έχουν δουλέψει στον τουρισμό και έχουν μοχθήσει όχι με ανθρώπους σε θέσεις κλειδιά, χωρίς ένα ένσημο σε αυτό το επάγγελμα!Εν κατακλείδι αν θέλουμε να πάμε 5 βήματα μπροστά , θα πρέπει να γίνουν σχολές Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης , σε οργανικές θέσεις στο υπουργείο και σχολές μόνιμοι αξιόλογοι άνθρωποι που δουλεύουν στον Τουρισμό αρκετά χρόνια. Τέλος καθηγητές μόνιμους και όχι κάθε χρόνο όποιος τύχει , σεμινάρια και επιμόρφωση στους καθηγητές και αύξηση μισθού καθηγητών.Είναι χρέος σας στηρίξετε αυτές τις ιστορικές σχολές , διότι αυτή την στιγμή είναι στην εντατική χωρίς γιατρούς αλλά με μόνο φάρμακο τα παχιά λόγια! Ίδωμεν! Υ.Γ ωραία η προπαίδεια!λ

  • 24 Ιουνίου 2024, 15:41 | Ιωάννα Χαρδαλουπα

    Το θέμα της μονιμότητας των εκπαιδευτικών εδώ και 30 χρόνια μια δεν έχει λυθεί.!!!
    Κάποτε θα πρέπει να λυθεί!!!
    Από το 1997 είμαι ωρομίσθια εκπαιδευτικός στην Σχολή Τουριστικής εκπαίδευσης , ΟΤΕΚ,ΕΠΑΣ,ΙΕΚ και ΣΕΚ τώρα.
    Έχουν περάσει 4-5 Υπουργεία και κανένας δεν έδωσε την σημασία που θα πρεπε στην εκπαιδευτική κοινότητα των «Ομήρων» εκπαιδευτικών…!!!!
    Αν από το 1997 έως και σήμερα 2024 δεν καλύπτω πάγιες και διαρκείς ανάγκες, τότε γιατί προσλαμβάνομαι κάθε χρόνο…????
    Φυσικά γιατί αγαπώ αυτό που κάνω και το εξελίσω.
    Πτυχίο , μεταπτυχιακό, επιμόρφωση, Γλώσσα , Πιστοποίηση ΕΚΕΠΙΣ, πτυχίο Η/Υ, προϋπηρεσία . Αξιόλογοι συνάδελφοι έχουμε δώσει ψυχή, εθελοντική εργασία εκτός ωραρίου για διοργανώσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές κ διαγωνισμούς με διακρίσεις πρώτων θέσεων των σχολών μας. Ένας εκπαιδευτικός οργανισμός χωρίς μόνιμους εκπαιδευτικούς δεν νοείται εδραιωμένος σε μια χώρα που στηρίζεται η οικονομία της κυρίως στον Τουρισμό και επί σειρά ετών απαξιώνει αυτούς που είναι «πίσω απ’τις κάμερες»…. και πασχίζουν για την ποιότητα παροχής υπηρεσιών!!!
    Φροντιστε γιατί δουλεύοντας 6 μήνες το χρόνο,τα 30 χρόνια είναι 15 συνταξιμα και δεν θα βρίσκονται καθηγητές ούτε με κυάλια!

  • 24 Ιουνίου 2024, 15:05 | Dim

    Σε μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της Ελλάδας τον τουρισμό ,εμείς ως ωρομίσθιοι προσπαθούμε κάθε χρόνο να βγάλουμε σωστούς επαγγελματίες για να απορροφηθούν στον τομέα αυτό.
    Η σωστή τουριστική εκπαίδευση βασίζεται σε σωστή οργάνωση.
    Σωστή οργάνωση προϋποθέτει και στελέχωση των σχολών με το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό και τις σωστές συμβάσεις.και όχι αναλώσιμο προσωπικό χωρίς κανένα δικαίωμα.

  • 24 Ιουνίου 2024, 15:02 | Tourism class

    Η πρώτη Πανελλαδικά Πειραματική Σχολή Ανωτέρας Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού, το ΣΑΕΚ Τουρισμού στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί αποκλειστικά μόνο με ωρομίσθιες συμβάσεις καθηγητών . Η συνεχής αλλαγή εκπαιδευτικού προσωπικού με ωρομίσθιες συμβάσεις προκαλεί δυσκολίες στην καθιέρωση ενός σταθερού εκπαιδευτικού προγράμματος και μπορεί να δημιουργήσει εμπόδια σε μια υψηλής ποιότητας εκπαίδευση νέων στελεχών στον τουριστικό τομέα. Οι καθηγητές με υψηλό επίπεδο σπουδών αλλά και εμπειρία μέσα από υψηλόβαθμες θέσεις στον ιδιωτικό Τουριστικό τομέα είναι επόμενο να επιλέξουν ανά πάσα στιγμή μια πρόταση θέσης εργασίας και να αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την ωρομίσθια σχέση με το Υπουργείο Τουρισμού ζημιώνοντας το εκπαιδευτικό έργο των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης.
    Είναι επιτακτική ανάγκη η άμεση πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών για την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης, την ομαλή λειτουργία των σχολών και την εξέλιξή τους.

  • 24 Ιουνίου 2024, 13:05 | Βασιλική

    Μια Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης για να λειτουργήσει θέλει πρώτα από όλα εκπαιδευτικούς αλλιώς δεν υπάρχει. Το μεγάλο πρόβλημα των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού είναι η έλλειψη μόνιμου Εκπαιδευτικού προσωπικού. Δεν είναι δυνατόν το Υπουργείο να περιμένει να δουλέψουν οι σχολές αυτές κάθε χρόνο μόνο με ωρομίσθιο προσωπικό . Ευτυχώς για τους μαθητές οι καθηγητές είναι ευσυνείδητοι με υψηλά προσόντα και φροντίζουν οι μαθητές αυτοί να γίνουν σωστοί επαγγελματίες και να στηρίξουν αυτή τη βαριά βιομηχανία του τουρισμού και να μπορεί το Υπουργείο να μιλά για επιτυχία και για υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης που προσφέρεται μέσα από αυτές τις σχολές αλλά με ωρομίσθιους καθηγητές με συμβάσεις λίγων μηνών.
    Άρα υπάρχει ανάγκη μεγάλη για μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό

  • 24 Ιουνίου 2024, 11:57 | Σταυρούλα Κεϊσίδου

    Είμαστε Ωρομίσθιοι 20 χρόνια, οι σχολές χρειάζονται εκπαιδευτικούς, εκπαιδεύουμε χιλιάδες επαγγελματίες κάθε χρόνο και μετά απολυόμαστε, προσφέρουμε πολύ παραπάνω από αυτά που ορίζει η σύμβαση, κρατάμε το επίπεδο των σχολών υψηλό, δεν είμαστε περαστικοί καθηγητές, έχουμε πολύ υψηλό επίπεδο προσόντων . Η λύση είναι οι μόνιμες προσλήψεις. Να γίνουν συμβάσεις αορίστου,. Να στελεχωθούν οι σχολές με καθηγητές γιατί είμαστε σχολές χωρίς καθηγητές .

  • 24 Ιουνίου 2024, 10:44 | Γιώργος Καλογεροπουλος

    Οι ιστορικές δημόσιες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων έχουν προσφέρει τα μέγιστα στην τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας επανδρωνοντας διαχρονικά με αξια στελέχη και προσωπικό την ξενοδοχειακή και τουριστική βιομηχανία. Οι Σχολες έχουν ανάγκη την ουσιαστική υποστήριξη του Υπουργείου Τουρισμού με σκοπό να αναβαθμιστουν,να προσφέρουν ποιοτικά πρόγραμματα σπουδών και να διακρίνονται για το αποτελεσματικό τους έργο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η στελέχωση των Σχολών με κατάλληλο εκπαιδευτικο προσωπικό με γνώσεις, προϋπηρεσία στον κλάδο και φυσικά διάθεση, θέληση και μερακι να ασχοληθεί με τη νέα γενιά η οποία επιθυμεί να σταδιοδρομησει στον κλάδο του τουρισμό και της φιλοξενίας.

  • 23 Ιουνίου 2024, 10:40 | Touredu

    12 χρόνια ωρομίσθιος και εγκλωβισμένος σε αυτή την ομηρία. Άλλα 8 πριν από αυτά ως αναπληρωτής. Σύνολο 20. Ελπίζαμε ως αναπληρωτές πως θα γίνουμε αορίστου. Όταν καταργήθηκαν οι ΕΠΑΣ πέσαμε στην ωρομισθία…ακόμα χειρότερα. Δεν δικαιούσαι τίποτα αν είσαι ωρομίσθιος. Ούτε για τους βαθμούς των παιδιών σου ούτε για την κηδεία του γονιού σου ούτε αν σπάσεις το πόδι σου…όλα τα χρωστάς για αναπλήρωση. Αν δε βολέψει …δεν τα αναπληρώνεις. Αν δεν τα αναπληρώσεις… δεν τα πληρώνεσαι. Τόσο απλά….Αναλώσιμος και χωρίς κανένα δικαίωμα. Ακόμα δεν έχω καταλάβει τι αναπληρώνω. Οι σχολές δεν έχουν πια καθόλου μόνιμο προσωπικό και όσοι συνάδελφοι έφυγαν με σύνταξη οι θέσεις τους δεν καλύφθηκαν ποτέ. Κάθε χρόνο καταθέτουμε ένα πακέτο με χαρτιά, χαρτιά, ξανά χαρτιά…και κάθε χρόνο ελπίζουμε πως θα μας ξαναπάρουν στη σχολή. Γιατί και αυτό δεν είναι σίγουρο…μιας και με βαση την προκήρυξη οι παλιές προϋπηρεσίες δε μετράνε. Άρα ένας με 5 χρόνια, μπορεί. να προηγείται στα μόρια!
    Το αποτέλεσμα αυτής της καταστασης είναι να υπάρχουν πολλοί «περαστικοί» καθηγητές ή που συμπληρώνουν το χειμώνα το κενό της σεζόν. Αυτό φυσικά επηρεάζει όλη τη διαδικασία και σίγουρα όχι προς τα πάνω…
    Προσωπικά δηλώνω εκπαιδευτικός, είμαι εκπαιδευτικός και φορολογούμαι σαν εκπαιδευτικός. Ανοίξτε τις θέσεις εκπαιδευτικών, και κάντε ΙΔΑΧ τους ανθρώπους που δουλεύουμε τόσα χρόνια. Αφού είμαστε εκεί κάθε χρόνο και θα είμαστε κάποιοι ξανά και ξανά. Τίποτα δε μπορεί να λειτουργήσει σωστά με συμβάσεις και ωρομίσθιο μόνο! Είναι πολύ τιμωρητικό αυτό το καθεστώς
    Ελπίζουμε πως θα υπολογίσετε την τόσων ετών προσφορά μας. και δε θα μας αγνοήσετε στις επόμενες ενέργειες

  • 22 Ιουνίου 2024, 16:45 | Μίνα

    Για την υποστελέχωση των σχολών τουρισμού έχουν υποθεί πολλά. Οι σχολές αυτές λειτουργούν με την ευθύνη των ωρομίσθιων καθηγητών, που κάνουν κάθε προσπάθεια να εκπαιδεύσουν και να τροφοδοτήσουν επιτυχημένα με στελέχη κάθε ξενοδοχειακή μονάδα αυτού του τόπου. Πάνω απο μια εικοσαετία έχουν να γίνουν προσλήψεις σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Μήπως ήρθε η ώρα, εκτός απο το να λέμε οτι η βαριά βιομηχανία είναι ο τουρισμός, να στελεχώσουμε με άρτια καταρτισμένους εκπαιδευτικούς που να είναι εκεί απασχολούμενοι όλο το χρόνο κι όχι μόνο μερικές ώρες κατα την χειμερινή περίοδο; Η στελέχωση των σχολών με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι μονόδρομος, αν θέλουμε να μιλάμε για αναβάθμιση.

  • 21 Ιουνίου 2024, 18:05 | Ελλη Ζώτη

    Είμαι γονιός σπουδάστριας στη Θεσσαλονίκη, και επαγγελματίας τουρισμού ταυτόχρονα. Πριν 3 χρόνια φοίτησε και ο γιός μου. Και τα δύο μου παιδιά βρέθηκαν στη σχολή αυτή μετά από άλλες σπουδές σε Πανεπιστήμιο, από επιλογή θεωρώντας την ως το καλύτερο βήμα για την είσοδο στον Τουρισμό.
    Πράγματι η σχολή δε μας απογοήτευσε καθόλου, είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει στο αντικέιμενο, είναι εξαιρετική, το επίπεδο των σπουδών είναι πολύ δυνατό καθώς και η στήριξη της σχολής κατά τη διάρκεια των σπουδών αλλά και μετά.
    Αυτό όμως που είναι σημαντικό είναι οι καθηγητές που είναι οι καλύτεροι που υπάρχουν, είναι απόλυτοι γνώστες του αντικειμένου έχουν μακρά εμπειρία επαγγελματική και διδακτική, καλλιεργούν σχέσεις με τα παιδιά και μεταδίδουν όσα μπορούν και ακόμα περισσότερα. Δεν έχω λόγια για τους ανθρώπους αυτούς που βοήθησαν και βοηθούν τα παιδιά μου σε όλη αυτή τη διαδρομή!
    Εξεπλάγην όταν έμαθα πως πρόκειται για ωρομίσθιους πάνω από 10 χρόνια αλλά εργάζονται με τόση προθυμία! Εξεπλάγην όταν στην πρακτική του γιού μου, έγινε εποπτεία από διοικητικό υπάλληλο και όχι από καθηγητή! Δεν υπάρχουν -λεει- μόνιμοι καθηγητές για αυτό οι εποπτείες πρακτικής άσκησης ή στις επιτηρήσεις εξετάσεων, ακόμα και διευθυντές μπαίνουν διοικητικοί!
    Πραγματικά είναι τόσο περίεργο και δυσάρεστο μαζί , στην Ελλάδα μια χώρα με τόσο βαριά βιομηχανία τουρισμού να μην επενδύει το Υπουργείο σε λίγες όλο και όλο θέσεις πανελλαδικά;
    Είναι δυνατόν όλος αυτός ο μηχανισμός, η βάση και η απαρχή του κλάδου, ολόκληρο υπουργείο να κολλάει στην πρόσληψη μερικών καθηγητών για να στηρίξει τις σχολές σε ένα κλάδο με τόσο μεγάλη ανάγκη και απορρόφηση; Εχουν παγώσει οι προσλήψεις καθηγητών κοντά 20 χρόνια τώρα και κάθε χρόνο προσλαμβάνουν ωρομίσθιους ενώ σε άλλους φορείς οι διορισμοί περισσεύουν.
    Αυτές οι ιστορικές σχολές τροφοδότησαν και τροφοδοτούν την αγορά με εκατοντάδες πετυχημένα στελέχη κάθε χρόνο και όλο αυτό οφείλεται ξεκάθαρα στους καθηγητές. Είναι άδικο και απαξιωτικό για αυτούς τους επαγγελματίες να τους αντιμετωπίζει το Υπουργείο τόσο απαξιωτικά.
    Βοηθήστε και στελεχώστε τα εκπαιδευτήρια για να συνεχίσουν το εξαιρετικό έργο τους! Μην συμμετέχετε στην υποβάθμιση μιας τόσο μεγάλης ιστορικής σχολής! Είναι χρέος σας να στηρίξετε τη δημόσια τουριστική εκπαίδευση

  • 21 Ιουνίου 2024, 15:16 | Χαρούλα Φραγκούλη

    Μόνιμες θέσεις εκπαιδευτικών, είναι απαραίτητες για την συνεχή ποιοτική εκπαίδευση των Σχολών.
    ΣΧΟΛΕΙΑ με μόνιμους+ιδαχ, γραμματείς και λογιστές, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ!!! Δάσκαλοι που επανέρχονται κάθε χρόνο ως ωρομίσθιοι ορ.χρ. σ´αυτές, μόνον γιατί τις νοιάζονται. Τις στηρίζουν, ενώ Ιδιωτικά εκπαιδευτήρια παρακαλάνε για την εμπειρία και τις γνώσεις τους. Να σκεφτώ πως ο Νόμος δείχνει αυτήν την διέξοδο. Πως δεν χρειαζόμαστε μόνιμους εκπαιδευτικούς, γιατί δεν θέλουμε δημόσια τουριστική εκπαίδευση επιπέδου;;;

  • 21 Ιουνίου 2024, 13:19 | Κατερίνα Καραναγνώστη

    Οι ποιοτικές τουριστικές υπηρεσίες ξεκινούν από τη σωστή και ολοκληρωμένη και σύγχρονη τουριστική εκπαίδευση. Η ολοκληρωμένη τουριστική εκπαίδευση βασίζεται σε ειδικό σχεδιασμό από εκπαιδευτικό προσωπικό αορίστου χρόνου ώστε να υπάρχει μια συνέχεια και μια συνέπεια.

  • 21 Ιουνίου 2024, 09:17 | ΧΑΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

    Ως καθηγητές στις σχολές του Υπουργείου Τουρισμού, διατηρούμε επαναλαμβανόμενη και συνεχή σχέση εργασίας επί σειρά ετών, ακόμα και δεκαετίες (κάποιοι πάνω από 30 έτη) έχοντας συνάψει πολλαπλές διαδοχικές συμβάσεις εργασίας σε αυτό το καθεστώς.
    Ως ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό προσλαμβανόμαστε μεν με σύμβαση ορισμένου χρόνου, προσφέρουμε δε υπηρεσίες, οι οποίες υπερβαίνουν κατά πολύ την απλή σύμβαση ωριαίας αντιμισθίας.
    Χρόνια τώρα, χάρη στην πολυετή υποστήριξη στις λειτουργίες των σχολών μας, έχουμε θέσει ως προτεραιότητα τη στήριξη της Τουριστικής Εκπαίδευσης μέσω των δομών του Υπουργείου Τουρισμού που υπηρετούμε.
    Με βάση το Νομοσχέδιο, στο πλαίσιο της γενικότερης υποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας, κρίνεται απαραίτητη η στελέχωση των σχολών με εκπαιδευτικούς Αορίστου χρόνου για την κάλυψη των αναγκών και τη στήριξη των προγραμμάτων σπουδών. Ως εκ τούτου η διάθεση των κενών οργανικών θέσεων που προκύπτουν, δεν θα πρέπει να καλύπεται από συμβάσεις ορισμένου χρόνου αλλά αορίστου.

  • 21 Ιουνίου 2024, 09:51 | ΣΚΥΤουρ

    • Μόνιμη παθογένεια του Υπουργείου Τουρισμού, που επηρεάζει καθολικά τη λειτουργία των σχολών είναι η υποστελέχωση τους σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρόλο που οι ανάγκες των σχολών είναι γνωστές και επαναλαμβανόμενες άρα πάγιες, διαρκείς και όχι έκτακτες, καλύπτονται σε ποσοστό που ξεπερνά το 98% από καθηγητές με ωρομίσθια σύμβαση ορισμένου χρόνου
    • Οι περισσότεροι, διατηρούμε επαναλαμβανόμενη και συνεχή σχέση εργασίας δεκαετίες τώρα, έχοντας συνάψει πολλαπλές διαδοχικές συμβάσεις εργασίας σε αυτό το καθεστώς.
    • Οι διορισμοί είναι μηδενικοί περίπου 20 χρόνια τώρα και κάθε έτος προκύπτουν συνεχώς αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης με αποτέλεσμα σε ιστορικά εκπαιδευτήρια το προσωπικό να είναι πια μηδενικό
    • Λόγω έλλειψης μόνιμων εκπαιδευτικών και αποχώρησης παλιότερων, σε καίριες θέσεις -που παραδοσιακά ανήκουν σε εκπαιδευτικούς όπως: διεύθυνση σχολών, εποπτείες πρακτικής άσκησης, ή επιτηρήσεις εξετάσεων- τοποθετούνται πια, άλλες εργασιακές κατηγορίες.
    • Το Υπουργείο τουρισμού διατείνεται πως «η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί πρωταρχικό στόχο και προτεραιότητα για το Υπουργείο Τουρισμού μιας και συνδέεται άμεσα με την αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος». Ωστόσο, 20 χρόνια τώρα, προκρίνει την ωρομίσθια σχέση εργασίας για τους καθηγητές, απαξιώνοντας το ρόλο και την προσφορά τους, ενώ υπάρχουν ανενεργές οργανικές
    Η στήριξη και η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης δε μπορεί να υπάρξει χωρίς εκπαιδευτικούς, οι ανάγκες των σχολών είναι γνωστές και επαναλαμβανόμενες άρα πάγιες και διαρκείς και όχι έκτακτες για να βασίζονται σε ωρομίσθιες συμβάσεις.
    Καταλήγοντας, χρειάζεται αντικατάσταση της λέξης ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ χρόνου σε ΑΟΡΙΣΤΟΥ χρόνου. Τίποτα δε μπορεί να λειτουργήσει σωστά με ολιγόμηνες συμβάσεις και ωρομίσθια σχέση εργασίας. Είναι λάθος εκπαιδευτικά και εργασιακά αλλά και λάθος σε ανθρώπινο επίπεδο πόσο παραπάνω όταν υπάρχουν οργανικές θέσεις σε αδράνεια.