Στον ν. 3105/2003 (Α΄ 29) προστίθεται άρθρο 19Α ως εξής:
«Άρθρο 19Α
Σπουδαστική μέριμνα των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης – Εξουσιοδοτική διάταξη
1. Οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 284 του ν. 4957/2022 (Α’ 141) περί ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης και έκδοσης Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας, καθώς και οι υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότησή τους, εφαρμόζονται αναλόγως και για τους σπουδαστές των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.).
2. Στους σπουδαστές των Α.Σ.Τ.Ε. χορηγείται σπουδαστική ταυτότητα από την κατά τόπο αρμόδια Α.Σ.Τ.Ε..
3. Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού δύναται να αναλαμβάνει με προγραμματική συμφωνία που συνάπτει με το Υπουργείο Τουρισμού, την παροχή υπηρεσιών προμήθειας συγγραμμάτων μέσω της υπηρεσίας διαχείρισης διδακτικών συγγραμμάτων «Εύδοξος».
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας, Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ρυθμίζονται η διαδικασία, το περιεχόμενο της ασφάλισης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και άλλα ειδικότερα θέματα για την εφαρμογή της παρ. 1.
Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Άρθρο 25 Σπουδαστική μέριμνα των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης – Προσθήκη άρθρου 19Α στον ν. 3105/2003
ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Άρθρο 25 Σπουδαστική μέριμνα των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης – Προσθήκη άρθρου 19Α στον ν. 3105/2003
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ Άρθρο 3 Οργανωμένη τουριστική κατασκήνωση πολυτελούς διαβίωσης – Προσθήκη υποπερ. ηη στην περ. α παρ. 2 άρθρου 1 ν. 4276/2014
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Προθεσμία περιβαλλοντικής αδειοδότησης τουριστικών καταλυμάτων και εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής – Προσθήκη άρθρου 7Α στον ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Θεσμικό πλαίσιο για τα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 18 ν. 4276/2016Άρθρο 5 Θεσμικό πλαίσιο για τα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 18 ν. 4276/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 6 Κίνητρα για την κατασκευή μικτών τουριστικών καταλυμάτων μικρής κλίμακας – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 10Α ν. 4002/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Πολεοδομική ενοποίηση ακινήτων σε εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 24 ν. 4179/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 8 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 2160/1993 Άρθρο 9 Πλωτές εξέδρες εντός μαρινών και καταφυγίων – Προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο 29 ν. 2160/1993
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Ειδικές κατασκευές επί λιμενικών εγκαταστάσεων – Τροποποίηση υποπερ. ββ περ. γ παρ. 1 και περ. γ παρ. 2 άρθρου 31, υποπερ. γγ περ. δ παρ. 4 άρθρου 34 ν. 2160/1993
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Λιμένες ξενοδοχειακών μονάδων – Προσθήκη άρθρου 35Α στον ν. 2160/1993Άρθρο 11 Λιμένες ξενοδοχειακών μονάδων – Προσθήκη άρθρου 35Α στον ν. 2160/1993
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΦΥΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Άρθρο 12 Διατάξεις για τη συνέχιση της λειτουργίας των ορειβατικών καταφυγίων – Τροποποίηση παρ. 12 άρθρου 52 ν. 4280/2014ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΦΥΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Άρθρο 12 Διατάξεις για τη συνέχιση της λειτουργίας των ορειβατικών καταφυγίων – Τροποποίηση παρ. 12 άρθρου 52 ν. 4280/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Διαδικασία έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την οριοθέτηση των Περιοχών Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης – Μεταβατική διάταξη – Αντικατάσταση περ. β παρ. 3 άρθρου 29 ν. 2545/1997Άρθρο 13 Διαδικασία έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την οριοθέτηση των Περιοχών Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης – Μεταβατική διάταξη – Αντικατάσταση περ. β παρ. 3 άρθρου 29 ν. 2545/1997
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Διαδικασία έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη δημιουργία σύνθετου τουριστικού καταλύματος σε ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις – Μεταβατική διάταξη – Αντικατάσταση περ. ε) παρ. 4 άρθρου 49 ν. 998/1979
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΑΜΑΤΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ Άρθρο 15 Παροχή υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 20 ν. 4179/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Χρήση και αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 και παρ. 2 άρθρου 4 ν. 3498/2006Άρθρο 16 Χρήση και αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 και παρ. 2 άρθρου 4 ν. 3498/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 5 ν. 3498/2006Άρθρο 17 Αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 5 ν. 3498/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση περ. ζ) και ιβ ) παρ. 1 άρθρου 10 ν. 3498/2006Άρθρο 18 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση περ. ζ) και ιβ ) παρ. 1 άρθρου 10 ν. 3498/2006
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ AΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4442/2016 Άρθρο 19 Ρύθμιση κέντρων αναζωογόνησης – Τροποποίηση τίτλου Κεφαλαίου ΛΖ’ ν. 4442/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Προσθήκη των κέντρων αναζωογόνησης στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου ΛΖ’ – Aντικατάσταση άρθρου 268 ν. 4442/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Γνωστοποίηση λειτουργίας κέντρων αναζωογόνησης (spa) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 270, άρθρου 271, παρ. 2 άρθρου 273 και παρ. 1 άρθρου 275 ν. 4442/2016
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΥΧΣΗ ΤΟΥ ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 22 Τουριστικά καταλύματα για την εξυπηρέτηση του οινοτουρισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 25 ν. 4276/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 Θέσπιση Σήματος Επισκέψιμου Αποσταγματοποιείου – Ποτοποιείου – Προσθήκη άρθρου 25Ε στον ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Εξουσιοδότηση για τη λειτουργία επισκέψιμων υδατοκαλλιεργειών που παρέχουν υπηρεσίες αλιευτικού τουρισμού – Προσθήκη παρ. 6 στον ν. 4070/2012Άρθρο 24 Εξουσιοδότηση για τη λειτουργία επισκέψιμων υδατοκαλλιεργειών που παρέχουν υπηρεσίες αλιευτικού τουρισμού – Προσθήκη παρ. 6 στον ν. 4070/2012
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Άρθρο 25 Σπουδαστική μέριμνα των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης – Προσθήκη άρθρου 19Α στον ν. 3105/2003
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Απαλλαγές από την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς των δικαιούχων σπουδαστών του Υπουργείου Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 1 και 5 άρθρου 86 ν. 4530/2018Άρθρο 26 Απαλλαγές από την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς των δικαιούχων σπουδαστών του Υπουργείου Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 1 και 5 άρθρου 86 ν. 4530/2018
- 24 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 27 Κριτήρια επιλογής – προκήρυξη πρόσληψης προσωπικού στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής και απαιτούμενων δικαιολογητικών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 29 Διοίκηση Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 22 ν. 4276/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Όργανα διοίκησης Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης – Τροποποίηση άρθρου 9 ν. 3105/2003
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 1 έως 4 άρθρου 11 ν. 3105/2003
- 224 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ Άρθρο 32 Ορισμοί
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 Δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Ταυτότητα ξεναγούΆρθρο 34 Ταυτότητα ξεναγού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Ασφάλιση των ξεναγώνΆρθρο 35 Ασφάλιση των ξεναγών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Όροι και προϋποθέσεις κατάταξης των ξεναγών σε ασφαλιστικές κλάσειςΆρθρο 36 Όροι και προϋποθέσεις κατάταξης των ξεναγών σε ασφαλιστικές κλάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Μητρώο ΞεναγώνΆρθρο 37 Μητρώο Ξεναγών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 38 Ειδικές κατ’ εξαίρεση άδειες ξενάγησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Εποπτεία επί των ξεναγών – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Λειτουργία Σχολών ΞεναγώνΆρθρο 40 Λειτουργία Σχολών Ξεναγών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 41 Προγράμματα επιμόρφωσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 43 Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 44 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΧΡΟΝΟΜΕΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 1652/1986 Άρθρο 45 Έννοια μισθώματος στη χρονομεριστική μίσθωση – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 ν. 1652/1986ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΧΡΟΝΟΜΕΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 1652/1986 Άρθρο 45 Έννοια μισθώματος στη χρονομεριστική μίσθωση – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Χρονομεριστική μίσθωση σε υπό κατασκευή τουριστικές μονάδες – Προσθήκη άρθρου 1Α στον ν. 1652/1986Άρθρο 46 Χρονομεριστική μίσθωση σε υπό κατασκευή τουριστικές μονάδες – Προσθήκη άρθρου 1Α στον ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Δικαίωμα υπομίσθωσης ή παραχώρησης χρήσης καταλύματος – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 1652/1986Άρθρο 47 Δικαίωμα υπομίσθωσης ή παραχώρησης χρήσης καταλύματος – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Υποχρέωση του εκμισθωτή για γνωστοποίηση χρονομεριστικής σύμβασης – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 1652/1986Άρθρο 48 Υποχρέωση του εκμισθωτή για γνωστοποίηση χρονομεριστικής σύμβασης – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Κανονισμός λειτουργίας τουριστικής μονάδας – Προσθήκη άρθρου 5Α στον ν. 1652/1986Άρθρο 49 Κανονισμός λειτουργίας τουριστικής μονάδας – Προσθήκη άρθρου 5Α στον ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Ανάκληση απόφασης υπαγωγής – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 6 ν. 1652/1986Άρθρο 50 Ανάκληση απόφασης υπαγωγής – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 6 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 51 Αποπληρωμή ανεξόφλητων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της Υπηρεσίας Εξωτερικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο ΠεκίνοΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 51 Αποπληρωμή ανεξόφλητων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της Υπηρεσίας Εξωτερικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο Πεκίνο
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4875/2021 Άρθρο 52 Ειδική Επιτροπή Τουρισμού – Προσθήκη άρθρου 4Α στον ν. 4875/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Ετήσιο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης – Προσθήκη παρ. 4 και 5 στο άρθρο 6 ν. 4875/2021Άρθρο 53 Ετήσιο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης – Προσθήκη παρ. 4 και 5 στο άρθρο 6 ν. 4875/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ Άρθρο 54 Διαγραφή οφειλόμενων εισφορών για ξενοδοχειακά καταλύματα – Προσθήκη υποπερ. XIV) στην παρ. Γ του άρθρου 6 ν. 3766/2009ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ Άρθρο 54 Διαγραφή οφειλόμενων εισφορών για ξενοδοχειακά καταλύματα – Προσθήκη υποπερ. XIV) στην παρ. Γ του άρθρου 6 ν. 3766/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Χρήση τίτλων ξενοδοχείου στην ίδια περιοχή – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 β.δ. της 25ης Νοεμβρίου/7ης Δεκεμβρίου 1937Άρθρο 55 Χρήση τίτλων ξενοδοχείου στην ίδια περιοχή – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 β.δ. της 25ης Νοεμβρίου/7ης Δεκεμβρίου 1937
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Άρθρο 56 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 4 β.δ. της 25ης Νοεμβρίου/7ης Δεκεμβρίου 1937
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Η’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Άρθρο 57 Βυθίσεις για τη βελτίωση της υποθαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας από ιδιώτες – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 3153/2003ΜΕΡΟΣ Η’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Άρθρο 57 Βυθίσεις για τη βελτίωση της υποθαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας από ιδιώτες – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 3153/2003
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Συμβούλιο Χορηγιών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 ν. 4276/2014Άρθρο 58 Συμβούλιο Χορηγιών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Επιτροπή Προσφυγών – Αντικατάσταση περ. δ) παρ. 6 άρθρου 4 ν. 3270/2004Άρθρο 59 Επιτροπή Προσφυγών – Αντικατάσταση περ. δ) παρ. 6 άρθρου 4 ν. 3270/2004
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 Κατάργηση υποχρέωσης καταχώρισης μοναδικού αριθμού γνωστοποίησης στο Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 2 ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Κατάργηση της διαδικασίας θεώρησης του καταλόγου επιβατών από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 3 ν. 2446/1996Άρθρο 61 Κατάργηση της διαδικασίας θεώρησης του καταλόγου επιβατών από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 3 ν. 2446/1996
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Κυρώσεις επί παράλειψης γνωστοποίησης στοιχείων της οικονομικής δραστηριότητας – Τροποποίηση άρθρου 47 ν. 4442/2016Άρθρο 62 Κυρώσεις επί παράλειψης γνωστοποίησης στοιχείων της οικονομικής δραστηριότητας – Τροποποίηση άρθρου 47 ν. 4442/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 18 ν. 4582/2018Άρθρο 63 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 18 ν. 4582/2018
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Θ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 64 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Ιουνίου 2024, 23:10
Ανοικτή σε Σχόλια έως
25 Ιουνίου 2024, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 348 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3004 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...
- ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου "Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου..."
- Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξεις
- Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού
- Αναδιοργάνωση Υπουργείου Τουρισμού και ΕΟΤ
- Βία στα Γήπεδα
- Αναδιάρθρωση ΕΟΤ
- Τουρισμός υπαίθρου
- Ζητήματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας
- Συνιδιοκτησία και Λειτουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Τεχνικές-λειτουργικές προδιαγραφές των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Θεατρικές Επιχορηγήσεις
- Κινηματογραφική Τέχνη
Διαβάζω με χαρά, την πρόθεση του υπουργείου, για να αναβαθμίσει τον τουρισμό, αλλά γιατί κανείς δεν απαντάει στο, γιατί δεν υπογράφεται το Προεδρικό Διάταγμα, για το επάγγελμα του τουριστικού συνόδου;
Από το 2018 υπάρχει νόμος που θεσμοθετεί επίσημα το επάγγελμα του τουριστικού συνόδου, που πάντα υπήρχε σε κάθε οργανωμένο γκρούπ, αλλά ποτέ δεν υπήρχε έλεγχος για το ποιος μπορεί να ασκεί αυτό το επάγγελμα, με ποιες γνώσεις και με ποιανού φορέα την επιτήρηση. Ο Νόμος του 2018, αναγνωρίζει το επάγγελμα του τουριστικού συνόδου και εκκρεμεί από τότε η υπογραφή του ΠΔ που ορίζει τις αρμοδιότητες και την επίβλεψη του επαγγέλματος.
Από το 2020, το ΠΔ είναι έτοιμο και παραμένει σε ένα συρτάρι του υπουργείου, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην υπάρχει έλεγχος για το ποιος συνοδεύει ένα οργανωμένο γκρούπ και με τι γνώσεις, αλλά όσο παραμένει η σημερινή κατάσταση, οξύνεται το πρόβλημα της ανασφαλιστης εργασίας και της πληρωμής με μαύρα χρήματα. Δηλαδή το Υπουργείο τουρισμού, έμμεσα επιτρέπει την εισφοροδιαφυγη και τη φοροδιαφυγή, πέραν των άλλων.
Βάλανε την ειδικότητα tour leader στα ΙΕΚ. Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους σπουδαστές να σπουδάσουν tour leader, με συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών και συγκεκριμένα κριτήρια – γνώσεις που πρέπει να έχει ένας τουριστικός σύνοδος και από την άλλη το υπουργείο τουρισμού, με την καθυστέρηση υπογραφής του ΠΔ, αγνοεί τους σπουδαστές και το πρόγραμμα σπουδών και επιτρέπει στον κάθε ένα, να συνοδέψει ένα γκρούπ χωρίς καμία εκπαίδευση και χωρίς κανένα έλεγχο από το υπουργείο.
Εάν το υπουργείο τουρισμού θέλει να αναβαθμίσει και να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν, θα πρέπει να υπογράψει το ΠΔ για τους τουριστικούς συνοδούς και έτσι να σταματήσει την υποβάθμιση του οργανωμένου ταξιδιού και την απαξίωση των σπουδαστών των ΙΕΚ που έχουν τελειώσει την ειδικότητα tour leader.
Με το αρθ. 19 του ν. 3105/2003, θεσπίστηκε η εισαγωγή σπουδαστών στις Α.Σ.Τ.Ε., με την διαδικασια που καθορίζεται από τις γενικότερες διατάξεις περι εισαγωγής φοιτητών στην τριτοβάθμια και ανώτερη εκπαίδευση, με πανελλαδικές εξετάσεις, ανάλογα βέβαια και με το εκάστοτε σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
ενώ με το υπ’ αρθ. 4431/11.4.2006 ΦΕΚ και με κοινη Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδειας και Θρησκευματων και Τουριστικής Ανάπτυξης, ρυθμίστηκε το προγραμμα των Σχολών του ΟΤΕΚ και εναρμονίστηκε πλήρως με αυτό των Σχολών της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, και τα εξάμηνα σπουδών αυξήθηκαν σε επτά (7).
Ενώ με την υπ’ αρθ. 20071/29.12.2020 (Β’5824) ΦΕΚ κοινη απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Τουρισμού, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρθ. 2664/15.02.2021 (Β’618) ΦΕΚ κοινη απόφαση της Υπουργού Παιδειας και Θρησκευματων και της Υφυπουργού Τουρισμού, καθορίστηκε το ΝΕΟ προγραμμα σπουδών, διάρκειας οκτώ ( 8) εξαμήνων, το οποίο περιλαμβάνει τρεις τομείς μαθημάτων:
α): Τομέας Γενικής και Ειδικής Υποδομής.
β): Τομέας Επιστημονικού Τουρισμού.
γ): Τομέα Ξενοδοχειακής Τεχνικής και Διοίκησης.
Κάθε ακαδημαϊκό έτος περιλαμβάνει: δυο κύκλους σπουδών με υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων, το θεωρητικό, που αρχίζει στα μέσα του Οκτωβρίου κάθε ακαδημαϊκού έτους, περιλαμβάνοντας δυο (2) διδακτικά εξάμηνα, το Χειμερινό και το Εαρινό, και το Πρακτικό (πρακτική Ασκηση Θερους ) που διαρκεί από την 1η Ιουλίου έως την 30η Σεπτεμβρίου κάθε έτους μέχρι και το 3ο έτος , του Νέου προγράμματος σπουδών .
Στο παραπάνω πρόγραμμα σπουδών: προβλέπονται και εργαστηριακά μαθήματα (στα Επισιτιστικά , στην Μαγειρική, στο Μπαρ – Οινολογία, ..κλπ ), ενώ για τα τρια(3 ) πρώτα έτη , υπάρχει η υποχρέωση της τρίμηνης (3) ελεγχομένη και αμειβόμενη πρακτικής άσκησης θέρους των σπουδαστών των Α.Σ.Τ.Ε., στις Τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας ( σύμφωνα με υπ’ αρ. 4010/6.6.2006 κ.υ.α. «Όροι πρακτικής άσκησης μαθητών – σπουδαστών και καταρτιζόμενων του Ο.Τ.Ε.Κ.» ΦΕΚ (Β’919/17-7-2006)) .
Το προγραμμα σπουδών ακλουθεί: το ευρωπαϊκό σύστημα πιστωτικών μονάδων, από 240 διδακτικές μονάδες (E.C.T.S.).
Με την Α.Π.: 7275 , 17/04/2024, έγινε η Διαπιστωτική Πράξη, Μετονομασίας των (Ι.Ε.Κ.) Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού (Ι.Ε.Κ. Τουρισμού ) του ν. 4763/2020 (Α’254), σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού (Σ.Α.Ε.Κ. Τουρισμού ) αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού του ν.5082/2024 (Α’9)., με Διετής φοίτησης.
Με την παραπάνω διαπιστωτική Πράξη, είναι επιβεβλημένη η ανάγκη για Ανωτατοποίηση των Α.Σ.Τ.Ε., καθώς ανήκουν :
1. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
2. οι σπουδαστές εισάγονται με το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων.
3. οι σπουδές τους είναι τέσσερα (4) χρόνια ( οκτώ – 8 εξάμηνα, και 9 μήνες πρακτικής άσκησης θέρους ).
4. Το προγραμμα σπουδών, είναι πλήρως εναρμονισμένο με τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών των Α.Ε.Ι της χώρας μας.
Η παραπάνω Ανωτατοποίηση των Α.Σ.Τ.Ε., θα «σταματήσει» την απαξίωση των σπουδαστών για της Α.Σ.Τ.Ε., και την διαφυγή τους προς άλλες εκπαιδευτικές δομές μακριά από την τουριστική εκπαίδευση και τον Τουρισμό.
Η παραπάνω Ανωτατοποίηση των Α.Σ.Τ.Ε., μπορει να γινει, είτε με το παλιό πρόγραμμα σπουδών ( επτά – 7 εξάμηνα, και 9 μήνες πρακτικής άσκησης θέρους ) , είτε με το τρέχον (Νέο) πρόγραμμα σπουδών ( οκτώ – 8 εξάμηνα, και 9 μήνες πρακτικής άσκησης θέρους ).
Η παραπάνω Ανωτατοποίηση, θα εντάξει της Α.Σ.Τ.Ε. στο επίμαχο επίπεδο 6, θα επιτρέψει στις Α.Σ.Τ.Ε., την διεκδίκηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων ERASMUS+, την συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα για τον τουρισμό , θα ενισχύσουν τον θεσμό της Ακαδημαϊκότητας των Σχολών, και θα συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση των σπουδών και των υψηλών προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών στην Μαχόμενη Ξενοδοχεία.
Στο προγραμματισμό του Υπουργείο Τουρισμού για την εκπαίδευση είναι όπως διαβάζουμε η αναβάθμιση των ΑΣΤΕ σε επαγγελματική σχολή τριετούς φοίτησης παρέχοντας υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και δίνοντας τη δυνατότητα στους αποφοίτους για συνέχιση των σπουδών σε αντίστοιχες σχολές των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας που θα οδηγούν και σε μεταπτυχιακά προγράμματα.
Στο νομοσχέδιο όμως δεν φαίνεται πουθενά να υπάρχει βούληση να πραγματοποιηθεί κατ΄ ελάχιστον κάτι από τα πιο πάνω αναγραφόμενα. Οι ΑΣΤΕ παραμένουν στο τρέχον υποβαθμισμένο επίπεδο πτυχίου 5 το οποίο δεν το δέχεται καμία σχολή για μεταπτυχιακό όπως έχω προσωπική εμπειρία από επικοινωνία που είχα με σχολή , κατά την οποία ενημερώθηκα ότι το πτυχίο της ΑΣΤΕ δεν αναγνωρίζεται για μεταπτυχιακό παρά μόνο πτυχία από πανεπιστήμια ή ΤΕΙ.
Αναρωτιέμαι αν για το Υπουργείο Τουρισμού είναι πιο σημαντικό να παρέχει στους φοιτητές των ΑΣΤΕ πάσο με προϋποθέσεις, παρά τη παροχή δυνατότητας αναβάθμισης της εκπαίδευσης τους . Άλλωστε η εισαγωγή στις ΑΣΤΕ γίνεται μέσω πανελληνίων εξετάσεων όπως και στις υπόλοιπες σχολές ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.
Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Τουρισμού στην καρτέλα εκπαίδευση αναφέρετε κατά λέξη : «Σε συνεργασία με το ΥπΠΕΘΠΑ αναβαθμίζονται τα προγράμματα σπουδών των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης και δημιουργείται επαγγελματική σχολή τριετούς φοίτησης που θα προσφέρουν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και κατάρτιση σε Έλληνες και ξένους σπουδαστές που προτίθενται να δραστηριοποιηθούν στην ξενοδοχειακή βιομηχανία σε συνδυασμό με πρακτική άσκηση σε ξενοδοχειακές μονάδες. Οι σπουδές θα παρέχονται και στην αγγλική γλώσσα, ώστε να προσελκύσουν σπουδαστές από την ευρύτερη ευρωπαϊκή – μεσογειακή περιοχή αλλά και από τα Βαλκάνια και τη Ρωσία, με οικονομική συμμετοχή των σπουδαστών αυτών. Επιπλέον, θα δίνεται η δυνατότητα στους αποφοίτους να συνεχίσουν την φοίτησή τους στις αντίστοιχες σχολές των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας.» .
Στο νομοσχέδιο όμως δεν φαίνεται πουθενά να υπάρχει βούληση να πραγματοποιηθεί κατ΄ ελάχιστον κάτι από τα πιο πάνω αναγραφόμενα στην ιστοσελίδα του υπουργείου. Σε προσωπική ηλεκτρονική επικοινωνία που είχα με τη γραμματεία του τμήματος διοίκησης τουρισμού του Πανεπιστημίου Πατρών σχετικά με τη δυνατότητα παρακολούθησης μεταπτυχιακού με πτυχίο ΑΣΤΕ πήρα την πιο απάντηση : «Καλημέρα, δυστυχώς το πτυχίο της εν λόγω Σχολής δεν αναγνωρίζεται διότι στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμά μας βάσει της προκήρυξης γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι πανεπιστημίων και ΤΕΙ». Αναρωτιέμαι αν για το Υπουργείο Τουρισμού είναι πιο σημαντικό να παρέχει στους φοιτητές των ΑΣΤΕ πάσο με προϋποθέσεις, παρά τη παροχή δυνατότητας αναβάθμισης της εκπαίδευσης τους . Άλλωστε η εισαγωγή στις ΑΣΤΕ γίνεται μέσω πανελληνίων εξετάσεων όπως και στις υπόλοιπες σχολές ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.
Είμαι ένας από τους άτυχους γονείς που το παιδί του πριν τρία χρόνια κατάφερε μέσω της ψυχοφθόρου διαδικασίας των πανελλήνιων εξετάσεων να περάσει στην Ανώτερη Σχολή τουριστικών επαγγελμάτων της Ρόδου. Ανώτερη μόνο κατ΄ ευφημισμό διότι είναι επιπέδου 5 όπως ένα ΙΕΚ παρόλο την τετραετή υποχρεωτική φοίτηση μετά πρακτικής και πτυχιακή. Οι φοιτήτριες και φοιτητές αυτής της σχολής αλλά και της αντίστοιχης της Κρήτης βρίσκονται κατά πλειοψηφία μακριά από την κατοικία και τους δικούς τους ανθρώπους για πολύ μεγαλύτερα διαστήματα σε σχέση με φοιτητές άλλων σχολών διότι κατά τα 3 πρώτα χρόνια φοίτησης έχουν και υποχρέωση για τρίμηνη πρακτική.
Μετά από αναμονή τριών χρονών και διάφορες φημολογίες ήρθε το παρών νομοσχέδιο το οποίο το μόνο που δίνει στους φοιτητές είναι το paso. Με κοινωνικά , οικονομικά και δε ξέρω και εγώ τι άλλα κριτήρια , έκπτωση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Καμία απολύτως αναφορά για αναβάθμιση της σχολής σε επίπεδο 6 ή έστω την δυνατότητα φοίτησης για κάποιο εξάμηνο σε παρεμφερή σχολή του Υπουργείου Παιδείας ώστε να μπορέσουν οι πτυχιούχοι απόφοιτοι των ΑΣΤΕ να κάνουν κάποιο μεταπτυχιακό για εξέλιξη και αναβάθμιση των γνώσεών τους ή να μπορούν να πάρουν μέρος σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ ως ΠΕ ή ΤΕ.
Είναι τουλάχιστον κοροϊδία πρωτίστως στα πρόσωπα αυτών των φοιτητών που κουράζονται και αγωνιούν για το επαγγελματικό μέλλον τους αλλά και δευτερευόντως εμάς των γονιών τους. Δεν νομίζω ότι οι σχολές που βγάζουν το πιο καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό της βαριάς όπως λέγεται βιομηχανίας της χώρας μας να έχουν αυτή την απαξίωση από πλευράς Υπουργείου Τουρισμού.