ΜΕΡΟΣ Γ’ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΑΜΑΤΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ Άρθρο 15 Παροχή υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 20 ν. 4179/2013

Η παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 4179/2013 (Α’ 175), περί ιατρικού και ιαματικού τουρισμού, αντικαθίσταται ως εξής:
1. α) Στο Υπουργείο Τουρισμού συστήνεται και τηρείται ηλεκτρονικό μητρώο, στο οποίο εγγράφονται οι Πάροχοι Ιατρικού Τουρισμού. Ως Πάροχος Ιατρικού Τουρισμού νοείται ο δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας παροχής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας, ο οποίος είναι εγγεγραμμένος στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού και παρέχει συνολικά ή κατά τμήμα ή μονάδα, υπηρεσίες ιατρικού τουρισμού, σύμφωνα με το παρόν.
β) Για την εγγραφή στο μητρώο της παρούσας απαιτούνται:
βα) Αντίγραφο της βεβαίωσης λειτουργίας του φορέα παροχής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας,
ββ) διαπίστευση της μονάδας πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας, από διεθνή συστήματα πιστοποίησης και διαπίστευσης ιατρικών υπηρεσιών,
βγ) σε περιπτώσεις ιδιωτικών φορέων, αντίγραφα ασφαλιστικής κάλυψης αστικής ευθύνης των ιατρών παροχής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας, των επιστημονικών υπευθύνων, και των συνεργαζόμενων με αυτούς φυσικών προσώπων.
γ) Η εγγραφή στο μητρώο συνεπάγεται τη χορήγηση Ειδικού Σήματος Παρόχου Ιατρικού Τουρισμού, το οποίο έχει διάρκεια τρία (3) έτη.
δ) Ο Πάροχος Ιατρικού Τουρισμού ελέγχεται από το Υπουργείο Τουρισμού ανά τριετία σε τακτική βάση και εκτάκτως. Σε περίπτωση μεταβολής των προϋποθέσεων της περ. β), ο Πάροχος Ιατρικού Τουρισμού ενημερώνει αμελλητί το Υπουργείο Τουρισμού. Το Υπουργείο Τουρισμού διαγράφει τον πάροχο από το μητρώο και ανακαλεί το Ειδικό Σήμα Παρόχου Ιατρικού Τουρισμού, αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της περ. β).
ε) Οι ειδικοί όροι και οι προϋποθέσεις για τη σύσταση και τήρηση του Μητρώου Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού, τη χορήγηση και ανάκληση του Ειδικού Σήματος Παρόχου Ιατρικού Τουρισμού, τη διαπίστευση υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα που αφορά στην εφαρμογή του παρόντος, ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού, Υγείας και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Με την ίδια απόφαση, στην οποία συμπράττει και ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ορίζεται το ύψος του παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο καταβάλλεται για την εγγραφή στο Μητρώο Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού.».

  • 24 Ιουνίου 2024, 23:59 | Γεώργιος Πατούλης

    Αγαπητοί, 

    Αναφορικά με το άρθρο 15 παραθέτουμε τα εξής:
    Α) Στο Υπουργείο Τουρισμού συστήνεται και τηρείται ηλεκτρονικό μητρώο, στο οποίο εγγράφονται οι Πάροχοι Ιατρικού Τουρισμού. Ως Πάροχοι Ιατρικού Τουρισμού νοούνται:

    Α.1.) Ο εκάστοτε δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας παροχής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας, και ο οποίος παρέχει συνολικά ή κατά τμήμα ή μονάδα, ιατρικές υπηρεσίες απευθυνόμενες στην Διεθνή αγορά.

    Α.2.) Φορείς και επιχειρήσεις εν γένει, που εξυπηρετούν  Ιατρικούς τουρίστες είτε /και συνοδούς αυτών, κατά την διάρκεια της παροχής ιατρικών υπηρεσιών και αποθεραπείας στην Χώρα μας.

    Α.3.) Φορείς και Επιχειρήσεις εν γένει, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Ευεξίας.

    Β) Για την εγγραφή των παραπάνω Φορέων στο μητρώο Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού,  απαιτούνται:

    Β.1.) Αντίγραφο της βεβαίωσης λειτουργίας του φορέα παροχής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας, για τους παρόχους της κατηγορίας Α.1).

    Β.2) Πιστοποίηση των μονάδων της κατηγορίας Α.1.), πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας, σύμφωνα με Διεθνή συστήματα πιστοποίησης /διαπίστευσης ιατρικών υπηρεσιών.

    B.3.) Πιστοποίηση των Φορέων της κατηγορίας A.2.) σύμφωνα με Διεθνή Πρότυπα πιστοποίησης.

    Β.4.) Πιστοποίηση δραστηριοτήτων βάσει Διεθνών θεματικών προτύπων, για τους Φορείς της κατηγορίας Α.3.)

    B.4.) σε περιπτώσεις ιδιωτικών φορέων, της παραγράφου A.1.), αντίγραφα ασφαλιστικής κάλυψης αστικής ευθύνης των ιατρών παροχής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας, των επιστημονικών υπευθύνων, και των συνεργαζόμενων με αυτούς φυσικών προσώπων.

    Γ) Η εγγραφή στο μητρώο συνεπάγεται τη χορήγηση Ειδικού Σήματος Παρόχου Ιατρικού Τουρισμού, το οποίο έχει διάρκεια τρία (3) έτη.

    Δ) Ο Πάροχος Ιατρικού Τουρισμού ελέγχεται από το Υπουργείο Τουρισμού ανά τριετία σε τακτική βάση και εκτάκτως. Σε περίπτωση μεταβολής των προϋποθέσεων της περίπτωσης  Β), ο Πάροχος Ιατρικού Τουρισμού ενημερώνει αμελλητί το Υπουργείο Τουρισμού. Το Υπουργείο Τουρισμού διαγράφει τον πάροχο από το μητρώο και ανακαλεί το Ειδικό Σήμα Παρόχου Ιατρικού Τουρισμού, αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της περίπτωσης Β).

    Ε) Με την εγγραφή στο Μητρώο Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού, επενδυτικοί Φορείς του Νόμου 4887/2022, αναφορικά με τους ΚΑΔ -86- και -87- του άρθρου 129, παράγραφος 18 του Ν. 4887/2022, υπάγονται και στα επενδυτικά σχέδια Τουρισμού Υγείας και Ιατρικού Τουρισμού και γενικότερα στα προγράμματα υπουργείων που διαχειρίζονται ΕΣΠΑ, με κατάργηση της εξαίρεσης της περίπτωσης -86- του Παραρτήματος Α, του Ν. 4887/2022 για τις επενδύσεις Τουρισμού Υγείας και Ιατρικού Τουρισμού

    ΣΤ) Οι ειδικοί όροι και οι προϋποθέσεις για τη σύσταση και τήρηση του Μητρώου Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού, τη χορήγηση και ανάκληση του Ειδικού Σήματος Παρόχου Ιατρικού Τουρισμού, την πιστοποίηση / διαπίστευση υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και πρακτικές διαπίστευσης, και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα που αφορά στην εφαρμογή του παρόντος, ρυθμίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού, Υγείας και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Με την ίδια απόφαση, στην οποία συμπράττει και ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ορίζεται το ύψος του παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο καταβάλλεται για την εγγραφή στο Μητρώο Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού.

    Ακόμα προτείνουμε τη λειτουργία δομών υγείας εντός ξενοδοχειακών μονάδων με συναφείς ειδικότητες που να καλύπτουν ανάγκες υπηρεσιών ιατρικής ευεξίας (π.χ. κοσμητικής, αναγεννητικής ιατρικής, υπηρεσίες προαγωγής υγείας κα). Οι αδειοδοτήσεις  θα δίδονται με τα κριτήρια και από τους φορείς που δίδονται στις πρωτοβάθμιες μονάδες φροντίδας υγείας. 

    Επίσης, η μείωση του ΦΠΑ που θα μας έκανε πιο ανταγωνιστικούς, η αδειοδότηση των μονάδων ημερήσιας νοσηλείας (ΜΗΝ) στις τουριστικές περιοχές και ο αναπτυξιακός νόμος διατυπώνονται, γνωρίζοντας ότι θα πρέπει να ασχοληθούν και άλλα συναρμόδια υπουργεία.

    Τέλος στο άρθρο 21 να αναφέρουμε ότι πρέπει να αντικατασταθεί ο όρος spa με τον όρο medispa, καθώς υπηρετούμε τον τουρισμό υγείας, που προϋποθέτει την ιατρική επίβλεψη από τις αντίστοιχες ιατρικές ειδικότητες σύμφωνα με τελευταία Ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα και πρωτόκολλα εξατομικευμένης Ιαματικής Ιατρικής τα οποία πρέπει να πιστοποιηθούν.

  • 23 Ιουνίου 2024, 12:17 | ΖΗΣΗΣ

    Αγαπητές/τοί Κυρίες, Κύριοι
    Απο το 2006 μέχρι σήμεα έγιναν στον ν. 3498/2006 τόσες προσθήκε,τροποποιήσεις, καταργήσεις που ο ίδιος νόμος στην εφαρμογή του έχει πρόβλημα. Πρώτον γιατί είναι δαιδαλώδης και δεύτερον μακρυά των κανώνων αειφόρου διαχείρησης των Ι.Φ.Π. και βιώσιμης ανάπτυξης με καινοτόμες σκέψεις εφαρμογές. Απόδειξη τα κλειστά θερμαλιστικά οικοσυστήματα Μεθάνων,θερμοπυλών, Πλατυστόμου, Ν. Απολλωνίας, Ελευθερών, Θερμής, κ.α. τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια. Καμία κυβέρνηση τα τελευταία 25 χρόνια δεν έσκυψε με σεβασμό στον «ιαματικό μας πολιτισμό«.
    Άρθρο 15. ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΑΜΑΤΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ (παροχή ιατρικού
    τουρισμού).
    Δώστε στο αντικείμενο (Ιατρ. Τουρ.) άλλο τίτλο. Υπάρχει ο «Τουρισμός υγείας«ή «θεραπευτικός τουρισμός«. Προσοχή λοιπόν υπάρχει μία γελοιότητα στο άρθ. 1 ν.2704/2018 «..ηφαιστειακών λίθων που έχουν ιαματικές ιδιότητες« Μην τη γενικεύουμε.
    Ακόμα: β) βεβαίωση λειτουργίας: Απο που, απο ποιόν; ε) χρειάζονται νέα ΦΕΚ.
    Ερώτηση: Η υδροθεραπεία (και οι μορφές της) ως μέθοδος αγωγής
    υγείας δεν είναι αναγνωρισμένη στο ΕΣΥ της χώρας μας, αντίθετα με
    όλες τις χώρες της Ε.Ε. που είναι και ευνοούνται με την οδηγία
    2011/24/ΕΕ. ΜΠΟΡΕΊ ΜΙΆ ΜΟΝΆΔΑ ΥΔΡΟΘΕΡΑΠΕΊΑΣ-ΘΕΡΜΑΛΙΣΤΙΚΏΝ
    ΘΕΡΑΠΕΙΏΝ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΘΕΙ «ΠΑΡΟΧΟΣ Α/ΘΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΝΑ
    ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗ;
    Ακόμη: ποιές είναι αυτές οι εταιρείες ποιά τα κριτήρια τους,
    ποιός ο ρόλος τους, από αυτές κρεμόμαστε;

    Άρθρο 16 Παραγ. 1. Σας υπενθυμίζουμε ότι υπάρχει ΦΕΚ (αρ. 12961
    5/7/2019)«καθορισμός κριτηρίων και τρόπου διανομήςΙ.Φ.Π. σε
    περισσότερες εγκαταστάσεις«
    Η διανομή είναι λοιπόν καθορισμένη με ΦΕΚ. Η διανομή Ι.Φ.Π.που
    βρίσκονται εκτός γεωθερμικού πεδίου δεν ενδιαφέρει το υπ.
    ενέργειας γιατί δεν είναι δικό του θέμα.
    Ερώτημα: Είναι ή δεν είναι το γεωθερμικό δυναμικό αδιάφορο στην
    τέχνη της υδροθεραπείας.
    Παραγ. 2: «κατάργηση του εδαφίου της παραγ. 2 του ν. 3498/2006« και νέα
    διαμόρφωσή του:
    Ερώτημα: Δηλαδή νέο ΦΕΚ! για Αναγνωρίσεις; Όλα σχετικά με τους
    Ι.Φ.Π. οφείλουν να αναμορφωθούν. Διαφορετικά και οι λίγες
    επιχειρήσεις που σήμερα λειτουργούν ή θα κλείσουν, η θα
    μετατραπούν σε ξενοδ. με θερμές πισίνες.
    Πολύς λόγος για Ι.Φ.Π. Χωρίς εγκαταστάσεις θερμαλισμού όλα
    μηδενίζονται π.χ. αναγνωρίσθηκαν 83-84 Ι.Φ.Π. λειτουργούν με
    κανόνες υδροθεραπευτικής δεοντολογίας 5 και άλλοι περίπου 9 «έτσι
    και ως έτυχε«
    ΠΡΟΤΑΣΗ: Κατάργηση του υφιστάμενου νόμου αναγνώρισης (επιτροπή προστασίας
    Ι.Φ.Π. με 11+1 επιστήμονες) που είναι στο ίδιο πνεύμα απο το 1920.
    «ο αιτών για δημιουργία μονάδας θερμαλισμού αποκτά άμεσα άδεια
    και σε 5-7 χρόνια αφού διαπιστώσει τη βιώσιμη θερμαλιστική
    λειτουργία τεκμηριωμένα με στατιστικές επιστημονικές έρευνες
    αποκτά το ειδικό σήμα λειτουργίας« (όροι, προϋποθέσεις κλπ.)

    Άρθρο17: Παράγραφος 4 στο άρθρο 5 του ν. 3498/2006 δεν υφίσταται.
    Εάν εννοείται προσθήκη παραγ. 4 στο άρθρο 24 του νόμου 4602/9-3-
    2019 δεν έχει νόημα καθώς ο καθορισμός ποσότητας σε κυβ. μέτρα ανά
    ώρα έγινε μετα το 2013 στις αναγνωρίσεις επιφανειακά και υπάρχουν
    πολλά λάθη. Άλλωστε εκτός απο τις ιστορικές ιαματικές πηγές που
    έχουν και μεγάλλες παροχές οι υπόλοιπες θέλουν εκ νέου αξιολόγηση
    γιατί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα του ψυχρού -θερμού
    ιαματικού.
    Σε ότι αφορά τη θερμοκρασία. Κακώς γίνεται τόση κουβέντα καθώς η
    αυτή είναι επίκτητη ιδιότητα που στην υδροθεραπεία θα καθορισθεί
    απο το ιατρικό προσωπικό. Για το νερό 40 πηγών-γεωτρήσεων θα
    πρέπει να αυξήσουμε τη θερμοκρασία για τις άλλες θα το μειώσουμε.
    Επίσης με βάση τα στοιχεία αναγνωρίσεων απο 0.1 έως 20 κ.μ.την ώρα
    έχουν οι 35 πηγές που είναι σχεδόν απαγορευτικό αναπτυξιακά.
    Αρθρο18. Κατάργηση περ. ζ) και ιβ) παραγ. 1 αρθρου 10 ν. 3498/2006
    Απάντηση: Δεν υπάρχουν στο άρθρο 10 περ. ζ και ιβ) ή κάνω λάθος.Οι
    προσθήκες και τροποποιήσεις που έγιναν δημιουργούν μέγα θέμα στα
    στα ΦΕΚ που εκδόθηκαν.
    Πρόταση:Το άρθρο αυτό πρέπει να καταργηθεί στην ολότητά του.Επιτροπή
    προστασίας σημαίνει «προστασία« και όχι αναγνώριση.
    Η επιτροπή α) κάθε δύο χρόνια να ανανεώνεται β) οι επιτροπή
    αναγνωρίζει επιστημονικά τα στοιχεία που ασκούν βιολογική δράση
    στον οργανισμό άρα ευεργετική επίδραση και το Υπουργείο Τουρισμού
    & Υγείας μετά της αξιολόγηση «ανακηρρύσει«

    Αξιότιμοι Κ.Κ.
    Καλή η προσπάθεια καθώς και αυτές των άρθρων 18,19,20 αλλά κατά τη γνώμη μου μάταιες. Κοσκινίζουμε στον ίδιο ρυθμό χωρίς να ζυμώσουμε ένα νέο, ευέλικτο προσαρμοσμένο στις νέες απαιτήσεις, ανάγκες των καιρών. Κάθε οικοσύστημα θερμαλισμού – τουρισμού είναι μοναδική περίπτωση στη χώρα μας.
    Δρ. Ζήσης Αγγελιδης