Στο άρθρο 1Α του ν. 4276/2014 (Α’ 155) περί δωματίων προσωπικού κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, προστίθενται παρ. 3α και 4α ως εξής:
«3α. Για την αδειοδότηση των δωματίων προσωπικού αρμόδια είναι η υπηρεσία που αδειοδοτεί το κύριο ξενοδοχειακό κατάλυμα της παρ. 1. Τα δωμάτια προσωπικού δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4442/2016 (Α’ 230) και δηλώνονται σε ειδικό πεδίο στη γνωστοποίηση του κύριου ξενοδοχειακού καταλύματος. Ο αριθμός των κλινών των δωματίων προσωπικού δεν προσμετράται στη συνολική δυναμικότητα του καταλύματος.
4α. Κατ’ εξαίρεση της παρ. 4, επιτρέπεται η εποχική μίσθωση δωματίων προσωπικού σε εργαζόμενους στην περιοχή που ευρίσκονται αυτά, εφόσον δεν έχουν εκεί τη μόνιμη κατοικία τους και συγκεκριμένα σε:
α) Μόνιμους υπαλλήλους και υπαλλήλους που υπηρετούν με συμβάσεις ορισμένου ή αορίστου χρόνου σε φορείς του δημοσίου τομέα της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143),
β) ιατρούς και νοσηλευτές του Εθνικού Συστήματος Υγείας,
γ) εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και
δ) ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.».
Άρθρο 26 – Δυνατότητα εποχικής μίσθωσης δωματίων προσωπικού κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων
Α)
Παράγραφος 3α
Διατύπωση νομοσχεδίου:
«Για την αδειοδότηση των δωματίων προσωπικού αρμόδια είναι η υπηρεσία που αδειοδοτεί το κύριο ξενοδοχειακό κατάλυμα της παρ. 1. Τα δωμάτια προσωπικού δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4442/2016 (Α’ 230) και δηλώνονται σε ειδικό πεδίο στη γνωστοποίηση του κύριου ξενοδοχειακού καταλύματος. Ο αριθμός των κλινών των δωματίων προσωπικού δεν προσμετράται στη συνολική δυναμικότητα του καταλύματος.»
Σχόλιο:
Η παραπάνω ρύθμιση δίνει στα ξενοδοχεία τη δυνατότητα να εκμεταλλεύονται τα δωμάτια προσωπικού τους χωρίς να τηρούν τις διατάξεις του ν. 4442/2016. Αυτό ενισχύει την ανισότητα μεταξύ ξενοδοχειακών καταλυμάτων και ιδιοκτητών καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Επιχειρήματα:
Ανταγωνιστική Ανισορροπία: Οι ιδιοκτήτες Airbnb ή άλλων καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης υπόκεινται σε αυστηρές ρυθμίσεις και φορολόγηση. Αντίστοιχη πρόβλεψη θα πρέπει να υπάρχει και για τα ξενοδοχεία ώστε να διασφαλιστεί η θεμιτή ανταγωνιστικότητα.
Απώλεια Διαφάνειας: Η μη τήρηση του ν. 4442/2016 από τα ξενοδοχεία μπορεί να οδηγήσει σε αδιαφανείς πρακτικές εκμετάλλευσης αυτών των δωματίων.
Παράγραφος 4α
Διατύπωση νομοσχεδίου:
«Κατ’ εξαίρεση της παρ. 4, επιτρέπεται η εποχική μίσθωση δωματίων προσωπικού σε εργαζόμενους στην περιοχή που ευρίσκονται αυτά, εφόσον δεν έχουν εκεί τη μόνιμη κατοικία τους και συγκεκριμένα σε:
α) Μόνιμους υπαλλήλους και υπαλλήλους που υπηρετούν με συμβάσεις ορισμένου ή αορίστου χρόνου σε φορείς του δημόσιου τομέα της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143),
β) Ιατρούς και νοσηλευτές του Εθνικού Συστήματος Υγείας,
γ) Εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
δ) Ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.»
Σχόλιο:
Η προτεινόμενη ρύθμιση περιορίζει τις επιλογές στέγασης των παραπάνω κοινωνικών ομάδων αποκλειστικά στα δωμάτια προσωπικού ξενοδοχείων, αφήνοντας εκτός άλλες, δυνητικά καλύτερες και πιο προσαρμοσμένες λύσεις, όπως τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Επιχειρήματα:
Περιορισμένη Διαθεσιμότητα και Υποδομές: Πολλά δωμάτια προσωπικού δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για μακροχρόνια και αξιοπρεπή διαμονή. Στα περισσότερα ξενοδοχεία, αυτά τα δωμάτια είναι σχεδιασμένα για προσωρινή χρήση και συχνά στερούνται επαρκών εγκαταστάσεων (π.χ. ανεξάρτητη κουζίνα, χώρους μελέτης).
Αντιμετώπιση του Προβλήματος Στέγασης: Αντί να στηρίζεται αποκλειστικά σε ξενοδοχειακές υποδομές, η πολιτεία θα μπορούσε να ενισχύσει τη στέγαση εποχικών εργαζομένων μέσω φορολογικών κινήτρων για τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, ιδιαίτερα σε μη τουριστικές περιοχές.
Κοινωνικός Αντίκτυπος: Η πρόταση μειώνει την αξιοπρέπεια των επαγγελματιών, υποχρεώνοντάς τους να διαμένουν σε κοινούς χώρους με περιορισμένες υποδομές, αντί να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν καταλύματα που καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες τους.
Πρόσθετη Πρόταση
Η παραπάνω ρύθμιση μπορεί να βελτιωθεί μέσω της ένταξης των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης ως εναλλακτικής λύσης στέγασης.
Φορολογικά Κίνητρα: Προτείνεται η καθιέρωση μειωμένου φορολογικού συντελεστή (5%-10%) για τις εποχικές μισθώσεις σε συγκεκριμένες ομάδες εργαζομένων.
Χρονική Ευελιξία: Να επιτραπεί η εκμίσθωση βραχυχρόνιων καταλυμάτων για διάστημα έως 8 μηνών χωρίς την υποχρέωση σύναψης τριετούς συμβολαίου.
Αξιοποίηση Αδρανών Καταλυμάτων: Πολλά καταλύματα παραμένουν αδρανή κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Η προτεινόμενη ρύθμιση θα αυξήσει την προσφορά στέγασης και θα ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες.
Συμπέρασμα
Η προσθήκη των παραπάνω διατάξεων θα δημιουργήσει μια πιο ισορροπημένη και αποτελεσματική λύση για τη στέγαση εποχικών εργαζομένων. Θα ενισχύσει την οικονομία, θα προσφέρει καλύτερες επιλογές στους εργαζομένους και θα διασφαλίσει θεμιτό ανταγωνισμό.
Β)
Σχόλιο στη Δημόσια Διαβούλευση για το Άρθρο 26
Η προτεινόμενη ρύθμιση για την εποχική μίσθωση δωματίων προσωπικού κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων (Άρθρο 26) δημιουργεί σοβαρά ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού, άνισης μεταχείρισης και περιορισμένης αξιοποίησης των διαθέσιμων καταλυμάτων, ειδικά των βραχυχρόνιων μισθώσεων (π.χ. Airbnb).
Υπέρ των Airbnb και Κατά των Ξενοδοχείων
Φορολογική Αδικία:
Οι ιδιοκτήτες Airbnb υποχρεώνονται να καταβάλλουν φόρους επί των εσόδων τους, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα έκπτωσης εξόδων (π.χ. συντήρηση, καθαρισμός, ανακαινίσεις).
Αντίθετα, τα ξενοδοχεία έχουν τη δυνατότητα να εκπέσουν πλήρως τα έξοδα λειτουργίας τους από τη φορολογία. Αυτό δημιουργεί άνιση μεταχείριση, ευνοώντας τους μεγάλους επαγγελματίες και στερώντας από το κράτος φόρους που προέρχονται από μικρούς ιδιοκτήτες.
Απώλεια Εσόδων για το Δημόσιο:
Αν περάσει η ρύθμιση, τα Airbnb που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν εποχικούς εργαζόμενους θα παραμείνουν αδρανή. Αυτό συνεπάγεται:
Μείωση εισπραττόμενου φόρου εισοδήματος από τους ιδιοκτήτες βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Αύξηση της παραοικονομίας, καθώς δεν θα υπάρχει επίσημη και ελεγχόμενη διαδικασία για αυτές τις μισθώσεις.
Ευρύτερη Οικονομική Επιβάρυνση:
Οι ιδιοκτήτες Airbnb ήδη καλύπτουν σημαντικά λειτουργικά έξοδα (συντήρηση, καθαριότητα, αναβαθμίσεις), χωρίς φορολογική διευκόλυνση. Αυτή η επιβάρυνση, σε συνδυασμό με τον αποκλεισμό τους από τη ρύθμιση, υπονομεύει τη βιωσιμότητά τους.
Αθέμιτος Ανταγωνισμός:
Η μονομερής ενίσχυση των ξενοδοχείων για εποχική μίσθωση εργαζομένων παραβιάζει τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού, αφήνοντας εκτός ένα μεγάλο μέρος της αγοράς που αφορά μικρούς ιδιοκτήτες.
Προτάσεις Βελτίωσης
Ενσωμάτωση των Airbnb στη Ρύθμιση:
Να δοθεί η δυνατότητα σε Airbnb καταλύματα να φιλοξενούν εποχικούς εργαζόμενους με νόμιμο τρόπο, ενισχύοντας την προσφορά στέγασης.
Παράδειγμα: Ένα Airbnb διαμέρισμα μπορεί να προσφέρει ιδιωτικότητα και ανέσεις, όπως κουζίνα και πλυντήριο, που δεν είναι διαθέσιμες σε δωμάτια ξενοδοχείων προσωπικού.
Φορολογικά Κίνητρα:
Θέσπιση μειωμένου συντελεστή φορολογίας (π.χ. 5%-10%) για τους ιδιοκτήτες Airbnb που μισθώνουν τα ακίνητά τους σε εποχικούς εργαζόμενους.
Δυνατότητα έκπτωσης εξόδων από τη φορολογία για τις εποχικές μισθώσεις, ισοσταθμίζοντας τη φορολογική επιβάρυνση.
Οικονομική Διαφάνεια:
Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για την καταχώριση μισθώσεων εποχικών εργαζομένων από ιδιοκτήτες Airbnb, εξασφαλίζοντας διαφάνεια και έλεγχο των συναλλαγών.
Διεύρυνση Επιλογών για Εργαζόμενους:
Οι εποχικοί εργαζόμενοι, όπως εκπαιδευτικοί και γιατροί, θα έχουν πρόσβαση σε περισσότερες και καταλληλότερες επιλογές στέγασης, αποφεύγοντας την ανεπαρκή και συχνά μη αξιοπρεπή φιλοξενία σε ξενοδοχειακά δωμάτια προσωπικού.
Με αυτές τις προτάσεις, θα διασφαλιστεί ισονομία, καλύτερη αξιοποίηση του υφιστάμενου αποθέματος κατοικιών και αύξηση των δημόσιων εσόδων.
Β)
Νομικά Ζητήματα: Ισονομία, Ισοπολιτεία, Ελεύθερος Ανταγωνισμός και Κατάργηση Κανόνων Δικαίου
Η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 26 εγείρει σοβαρά νομικά ζητήματα που σχετίζονται με την ισονομία, την ισοπολιτεία, τον ελεύθερο ανταγωνισμό και τη δικαιοκρατική αρχή, όπως περιγράφονται στο Σύνταγμα και σε συναφείς νομοθετικές διατάξεις.
1. Θέματα Ισονομίας και Ισοπολιτείας (Άρθρο 4 §1 Σύνταγμα)
Η ισονομία και η ισοπολιτεία, θεμελιώδεις αρχές του Συντάγματος, διασφαλίζουν ότι όλοι οι πολίτες αντιμετωπίζονται ισότιμα από τη νομοθεσία.
Πρόβλημα: Η ρύθμιση παρέχει στα ξενοδοχεία τη δυνατότητα μίσθωσης δωματίων προσωπικού για εποχικούς εργαζόμενους, ενώ αποκλείει τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης (Airbnb).
Αυτό δημιουργεί άνιση μεταχείριση μεταξύ ιδιοκτητών ακινήτων (ξενοδόχοι vs. ιδιοκτήτες Airbnb), καταργώντας την ισότητα ευκαιριών στην αγορά ενοικίασης.
2. Θέματα Ελεύθερου Ανταγωνισμού (Άρθρο 5 §1 Σύνταγμα και Άρθρο 101 ΣΛΕΕ)
Η ελεύθερη οικονομική δραστηριότητα και ο ανταγωνισμός προστατεύονται από το Σύνταγμα και το Δίκαιο της Ε.Ε.
Πρόβλημα: Η ρύθμιση ευνοεί τα ξενοδοχεία μέσω προνομιακής πρόσβασης σε εποχικούς εργαζόμενους, αποκλείοντας άλλες κατηγορίες καταλυμάτων. Αυτό:
Παραβιάζει τους κανόνες ελεύθερου ανταγωνισμού (Άρθρο 101 ΣΛΕΕ), περιορίζοντας την προσφορά εναλλακτικών επιλογών στην αγορά.
Δημιουργεί μια «κλειστή αγορά» προς όφελος των ξενοδοχείων, εις βάρος μικρών ιδιοκτητών που προσφέρουν υπηρεσίες βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Νομολογία: Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (C-234/03, Contse) έχει κρίνει ότι οι διακρίσεις σε οικονομικούς παράγοντες που βασίζονται σε άνευ αντικειμενικής δικαιολόγησης προνόμια είναι ασύμβατες με τις αρχές του ανταγωνισμού.
3. Θέματα Κατάργησης Κανόνων Δικαίου (Άρθρο 25 §1 Σύνταγμα)
Η αρχή του κράτους δικαίου απαιτεί η νομοθεσία να σέβεται τους γενικούς κανόνες δικαίου και να μην εισάγει αδικαιολόγητες προνομιακές μεταχειρίσεις.
Πρόβλημα:
Η δυνατότητα αδειοδότησης και δήλωσης δωματίων προσωπικού σε ξενοδοχεία χωρίς προσμέτρηση στη συνολική δυναμικότητα (άρθρο 1Α παρ. 3α) αντιβαίνει στην αρχή της ίσης νομικής αντιμετώπισης ακινήτων που δραστηριοποιούνται στον ίδιο κλάδο.
Η εξαίρεση από το πεδίο εφαρμογής του ν. 4442/2016 για τα δωμάτια προσωπικού των ξενοδοχείων (άρθρο 1Α παρ. 3α) δημιουργεί νομικό «κενό», που δεν ισχύει για τα Airbnb.
4. Ζητήματα Κρατικής Ενίσχυσης (Άρθρο 107 ΣΛΕΕ)
Η ρύθμιση, στην ουσία, ευνοεί οικονομικά τα ξενοδοχεία, καθώς τα δωμάτια προσωπικού:
Δεν φορολογούνται πλήρως.
Δεν συμπεριλαμβάνονται στη δυναμικότητα του καταλύματος.
Λειτουργούν υπό ευνοϊκότερο καθεστώς, σε αντίθεση με τα Airbnb.
Πρόβλημα: Αυτή η άνιση μεταχείριση μπορεί να εκληφθεί ως παράνομη κρατική ενίσχυση, σύμφωνα με το Άρθρο 107 της ΣΛΕΕ, καθώς ενισχύει συγκεκριμένη κατηγορία επιχειρήσεων, στρεβλώνοντας τον ανταγωνισμό.
Συμπεράσματα και Προτάσεις
Η προτεινόμενη ρύθμιση:
Παραβιάζει την αρχή της ισονομίας και ισοπολιτείας (Άρθρο 4 §1 Σύνταγμα).
Περιορίζει τον ελεύθερο ανταγωνισμό (Άρθρο 5 §1 Σύνταγμα, Άρθρο 101 ΣΛΕΕ).
Εισάγει προνομιακή μεταχείριση σε ξενοδοχεία, καταργώντας γενικούς κανόνες δικαίου (Άρθρο 25 §1 Σύνταγμα).
Ενδέχεται να συνιστά παράνομη κρατική ενίσχυση (Άρθρο 107 ΣΛΕΕ).
Πρόταση:
Να επεκταθεί η δυνατότητα εποχικής μίσθωσης και στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, με διαφανές φορολογικό πλαίσιο.
Να διασφαλιστεί η ισονομία στη φορολογική μεταχείριση μεταξύ ξενοδοχείων και Airbnb, ώστε να ενισχυθεί η βιωσιμότητα και των δύο κατηγοριών.
Να τροποποιηθεί η πρόβλεψη περί μη προσμέτρησης δυναμικότητας των δωματίων προσωπικού για να διασφαλιστεί ίση νομική μεταχείριση.
Με εκτίμηση,
D.
Άρθρο 26 – Να δοθεί η δυνατότητα εποχικής μίσθωσης δωματίων εποχικών εργαζομένων (ιατρών , δασκάλων κλπ) να διαμένουν νόμιμα σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου airbrb.
Προτείνεται να δοθούν ισχυρά φορολογικά κίνητρα γι’ αυτό (απαλλαγή ή μείωση της φορολογίας σε 5% έως 10%).
Πολλά από αυτά τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, βρίσκονται σε αδράνεια μετά το τέλος της καλοκαιρινής σεζόν, ειδικότερα στην επαρχία, στις μικρές πόλεις έως 10.000 χιλιάδες κατοίκους και στους μη δημοφιλείς τουριστικούς περιορισμούς. Από την άλλη, οι εποχικοί δάσκαλοι και οι γιατροί μας, δεν βρίσκουν σπίτι στις μικρές αυτές πόλεις και στα μη δημοφιλή νησιά.
Η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 26 , οι εποχικοί δηλαδή εργαζομένοι να διαμένουν σε δώματα ξενοδοχείων με κοινόχρηστη κουζίνα, πλυντήριο κλπ, αποτελεί μνημείο ανεφάρμοστης, μη αξιοπρεπής και μη βιώσιμης λύσης, προσβάλει τις ανωτέρω κοινωνικές ομάδες, καταπατά τους κανόνες του δικαίου ανταγωνισμού, αυξάνει την παραοικονομία και την εσωτερική μετανάστευση προς τις μεγάλες πόλεις, ενώ παράλληλα μειώνει τα έσοδα του κράτους.
D.
Υπάρχουν αρκετές μικρές ξενοδοχειακές μονάδες που το άρθρο αυτό τους δίνει την δυνατότητα να παρατείνουν την διάρκεια λειτουργάς τους και να μπορέσουν να διαθέτουν τα δωμάτιά τους σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος κλπ.
Τ’ ότι η τουριστική σεζόν ορίζετε από Απρίλιο μέχρι Οκτώβριο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα. Τώρα με το άρθρο αυτό πολλά από αυτά τα μικρά ξενοδοχεία θα μπορούν να διαθέσουν τα δωμάτιά τους σε αυτές τις συγκεκριμένες ομάδες με όφελος α) της αύξησης του κύκλου εργασιών τους και β) δίνοντας κίνητρων σε αρκετούς εργαζόμενους να δεχτούν μια θέση εργασίας σε ένα μέρος που μέχρι τώρα δεν το δήλωναν λόγο έλλειψης στέγης.
Νόμος για το LOBBY των ξενοδόχων. Ενω γνωρίζετε πολύ καλά ότι υπάρχει απόλυτη διαφάνεια στην λειτουργία της βραχυχρόνιας μίσθωσης και υπάρχουν έσοδα στο κράτος τόσο άμεσα (φορολογία βραχυχρόνιας μίσθωσης) όσο και έμμεσα μέσω της εργασίας που προσφέρει σε χαμηλοεισοδηματίες (καθαρίστριες, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς κλπ κλπ), εσεις συνεχίζετε να εξυπηρετείτε τα συμφέροντα του LOBBY των ξενοδόχων τους οποίους τους έχετε χτίσει τα ξενοδοχεία με επιδοτήσεις και συνεχίζετε να τους ταίζετε με αλλες επιδοτήσεις για ανακαινίσεις, αναβαθμίσεις κλπ. Αλήθεια, τα μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα που μαγειρέυουν τα εσοδα – εξοδά τους, πόσα έσοδα έχουν συνησφέρει στο κράτος? Χτυπάτε την βραχυχρόνια που στην πλειοψηφία τους αφορά σε ιδιοκτήτες μικρομεσαίας τάξης που προσάθει να ορθοποδήσει από την σημερινή ακρίβεια και παράλληλα επιδοτείτε τους ξενοδόχους έμμεσα. Με το πρόσχημα της αυξησης των ενοικίων παγκοσμίως, λέτε ότι φταίει η βραχυχρόνια. Υπάρχουν όμως επίσημες μελέτες που λένε ότι η βραχυχρόνια εχει ελάχιστη συμβολή στην άυξηση της τιμης των ενοικίων (οι κανονικες μελέτες και όχι οι χρηματοδοτούμενες από το LOBBY των ξενοδόχων που ανεβάζετε στα γνωστα ειδησεογραφικά κανάλια της κυβέρνησης). Γιατι ανέβηκαν τα ενοικια και υπάρχει ελλειψη στεγης? ΚΑταρχήν το πρόβλημα είναι παγκόσμιο και όχι ελληνικό και ερχεται μετά την οικονομική κρίση που είχαν παγ΄΄ωσει όλες οι οικονομικές δραστηριότητες. Επιπλεόν στην χώρα μας παγώσαν στα 10 χρόνια της κρίσης όλες οι πολεοδομικές μελέτες και εντάξεις νέως περιοχών σε σχεδιο πόλεως. Λύσεις: 1. Εργατική κατοικία: το κράτος έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι. Εχει ακίνητα που μπορεί να οικοδομήσει κατοικίες (εστω με ΣΔΙΤ ή με μέθοδο αντιπαροχής, κατόπιν διαγωνισμού). Τις κατοικίες μπορεί να μισθώσει σε ευλογο τίμημα (χωρίς να στρεβλώνει σημαντικά την αγορά) σε χαμηλοεισοδηματίες ή φοιτητες με αποτελεσμα το ίδιο το κράτος να αποκτά και έσοδα. Επίσης τα ακίνητα του το κράτος μπορεί να τα διαχειριστεί με όποιο τρόπο θέλει και να επιβάλλει τους δικούς του όρους δόμησης ή να χτίσει σε εκτός σχεδίου ακίνητα με τοπικό ρυμοτομικό. Με λίγα λόγια το κράτος μπορεί να κανει ότι θέλει και να περιορίσει το στεγαστικό ζήτημα. Εδω στην Δανια έχουν κανει κρατικές κατοικίες σε όλο το παραλιακό μέτωπο μεγάλων πόλεων (πχ Κοπενχάγη). 2. Ανοικοδόμηση τμηματος εκτάσεων πρωην στρατοπέδων, εγκατελλημλενων χώρων ΟΣΕ, σε μεγαλες πόλεις της Ελλάδος, με την μεθοδο που περιγραφηκε παραπάνω (αντιπαροχή ή ΣΔΙΤ) 3. Κατασκευή νέων φοιτητικών κατοικιών. ΜΕ λίγα λόγια τα airbnb πλήρώνουν την αδράνεια του κρατους με τις ευλογίες των ξενοδόχων. Τέλος θα ήθελα να ρωτήσω, γιατι δίνετε την δυνατότητα ενοικίασης των δωματίων υπαλλήλων ξενοδοχείων σε κρατικούς υπαλλήλους δίνοντας μάλιστα τη δυνατότητα να μην υπάρχει καμια προδιαγραφή ασφαλείας σε αυτούς τους χώρους αφού τους εξαιρείτε από το πεδίο του ν. 4442/2016 (Α’ 230)? Οι κρατικοί υπάλληλοι επομένως μπορούν να μενουν σε τρύπες με αθλιες συνθήκες, χωρίς προδιαγραφές ενω τα airbnb των 20€ που έχουν φέρει τόσο τουρισμό, θα πρέπει να εχουν αυστηρότερα κριτήρια ασφαλείας από τα ξενοδοχεία? Κλείνοντας, θα αναφερω ότι τέλος ανθεκτικότητας των 8€ για τα airbnb των 20€ θα σημάνει και το τελος της βραχυχρόνιας σε αυτά τα επίπεδα τιμών δίνοντας σαφές πλεονέκτημα στους ξενοδόχους. Το μέτρο δεν είναι καθόλου αναλογικό. Δεν θα μπορούσε να είναι ποσοστό της ημερησιας τιμης κράτησης για να υπάρχει η αναλογικότητα? Με λίγα λόγια με το παρόν σχέδιο νόμου πολεμάτε την μικρομεσαία τάξη που παλέυει, ευνοώντας τους μεγαλοξενοδόχους που τοσα χρονια τους επιχορηγείτε.
Δεν είναι λύση στο πρόβλημα στέγασης των εκπαιδευτικών που στην πλειονότητα χρειάζονται στέγη από αρχές Σεπτεμβρίου (που δεν έχει λήξει η τουριστική περίοδος- ληγει τελη Σεπτεμβρίου) μέχρι 30 Ιουνίου ( όταν η τουριστική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει από τον Απρίλιο).
Η λύση στο θέμα της έλλειψης γιατρών, δασκάλων κλπ δεν θα έρθει έτσι. Ποιος θα θέλει να ζει σε δωμάτιο υπαλλήλων ξενοδοχείου (το οποίο μάλιστα θα νοικιάζει); Είστε σοβαροί;
Η λύση στο πρόβλημα της έλλειψης γιατρών, δασκάλων κλπ δεν θα έρθει έτσι. Ποιος θα θέλει να ζήσει έτσι, σε δωμάτια υπαλλήλων ξενοδοχείου (τα οποία θα νοικιάζει κιόλας); Είστε σοβαροί;
Bravo