Α) Άρθρο 01: ΥΑ Καθορισμός τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών και λοιπών όρων και προϋποθέσεων για τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων – Ορισμοί

1. Σύνθετα τουριστικά καταλύματα: Τα τουριστικά καταλύματα της περιπτώσεως Γ της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 2160/1993, όπως αυτή συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 8 του 4002/2011.

2. Εγκαταστάσεις Ειδικής Τουριστικής Υποδομής: Οι τουριστικές επιχειρήσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του ν. 2160/1993, καθώς και οι επιχειρήσεις που έχουν υπαχθεί ή θα υπαχθούν στην ως άνω κατηγορία σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 8 του ν. 3270/2004 (ΦΕΚ Α’ 187), οι οποίες κατά τις διατάξεις της περίπτωσης Γ της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 2160/1993 όπως αυτή συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 8 του ν. 4002/2011, αποτελούν συστατικό στοιχείο των συνθέτων τουριστικών καταλυμάτων.

3. Τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες: Οι τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες της περιπτώσεως α΄ της παραγράφου 1Β του άρθρου 2 του ν. 2160/1993, οι οποίες κατά τις διατάξεις της περίπτωσης Γ της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 2160/1993, όπως αυτή συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 8 του ν. 4002/2011, αποτελούν συστατικό στοιχείο των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων. Οι ως άνω τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες μπορούν, υπό τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 8 του ν. 4002/2011, να αποτελούν αυτοτελείς διηρημένες ιδιοκτησίες κατά τις διατάξεις του ν. 3741/1929 και του ν.δ. 1024/1971, να μεταβιβάζονται κατά κυριότητα και να συστήνονται επί αυτών εμπράγματα δικαιώματα, καθώς και να αποτελούν αντικείμενο μακροχρόνιας εκμίσθωσης.

  • Είναι εντελώς απαράδεκτο εν έτει 2012, να μπορεί ο καθένας να χτίζει όπου και ότι του κατεβαίνει αρκεί να έχει 150 στρέμματα. Αντί να απαγορευθεί επιτέλους η εκτός σχεδίου δόμηση, αυτό το νομοσχέδιο για το real estate (και όχι για τον ποιοτικό τουρισμό που χρειαζόμαστε – ας το καταλάβουν επιτέλους οι τουριστικοί και αυτοδιοικητικοί φορείς), ανήγει την κερκόπορτα ώστε να τσιμεντωθούν απόμερες νησιωτικές πλαγιές, ρέματα, αιγιαλοί, δάση, αρχαιολογικοί χώροι, όλα στο όνομα της «ανάπτυξης» και του παρωχημένου μοντέλου των mixed-use resorts.

    Ας ελπίσουμε ότι η αλλοπρόσαλη φορολογική πολιτική επί των ακινήτων αλλά και η οικονομική κρίση θα κατευθύνει τους κκ. «επενδυτές-μεσσίες» των offshore αλλά και της εγχώριας διαπλοκής κάπου αλλού.

    Με βάση τα παραπάνω είναι λεπτομέρεια να παρατηρήσει κανείς ότι οι προδιαγραφές που δήθεν θα επιβληθούν στα χαρτιά με αυτό το νομοσχέδιο είναι και αυτές απηρχαιωμένες και στερούνται πάσας κοινωνικής και περιβαλλοντικής πρόβλεψης και ευαισθησίας, αλλά είπαμε σκοπός του είναι το real estate και όχι ο τουρισμός.

    Επίσης, το λογαριασμό των αναγκαίων υποδομών (δρόμοι, ηλεκτρικό, αποχέτευση κλπ) και των επιδοτήσεων (που θα λείψουν από αλλού) ποιος θα τον πληρώσει; Θα φορολογούνται οι μεταβιβάσεις κσι οι ενοικιάσεις των «τουριστικών καταλυμάτων» (διαμερισμάτων, βιλών κλπ) ή θα ακολουθηθεί το παρόν σύστημα του φαρ ουέστ (όλα «μαύρα»);

  • Είναι εντελώς απαράδεκτο εν έτει 2012, να μπορεί ο καθένας να χτίζει (να πολεοδομεί) όπου και ότι του κατεβαίνει αρκεί να έχει 150 στρέμματα. Αντί να απαγορευθεί επιτέλους η εκτός σχεδίου δόμηση, αυτό το νομοσχέδιο για το real estate (και όχι για τον ποιοτικό τουρισμό που χρειαζόμαστε – ας το καταλάβουν επιτέλους οι τουριστικοί και αυτοδιοικητικοί φορείς), ανήγει την κερκόπορτα ώστε να τσιμεντωθούν απόμερες νησιωτικές πλαγιές, ρέματα, αιγιαλοί, δάση, αρχαιολογικοί χώροι, όλα στο όνομα της «ανάπτυξης» και του παρωχημένου μοντέλου των mixed-use resorts.

    Ας ελπίσουμε ότι η αλλοπρόσαλη φορολογική πολιτική επί των ακινήτων αλλά και η οικονομική κρίση θα κατευθύνει τους κκ. «επενδυτές-μεσσίες» των offshore αλλά και της εγχώριας διαπλοκής κάπου αλλού.

    Με βάση τα παραπάνω είναι λεπτομέρεια να παρατηρήσει κανείς ότι οι προδιαγραφές που δήθεν θα επιβληθούν στα χαρτιά με αυτό το νομοσχέδιο είναι και αυτές απηρχαιωμένες και στερούνται πάσας κοινωνικής και περιβαλλοντικής πρόβλεψης και ευαισθησίας, αλλά είπαμε σκοπός του είναι το real estate και όχι ο τουρισμός.

    Επίσης, το λογαριασμό των αναγκαίων υποδομών (δρόμοι, ηλεκτρικό, αποχέτευση κλπ) και των επιδοτήσεων (που θα λείψουν από αλλού) ποιος θα τον πληρώσει; Θα φορολογούνται οι μεταβιβάσεις κσι οι ενοικιάσεις των «τουριστικών καταλυμάτων» (διαμερισμάτων, βιλών κλπ) ή θα ακολουθηθεί το παρόν σύστημα του φαρ ουέστ (όλα «μαύρα»);

  • 13 Δεκεμβρίου 2011, 11:11 | Michel De Landtsheer

    3.
    Σχόλιο
    Προτείνουμε να προστεθεί η περίπτωση γ της παραγράφου 1Β του άρθρου 2 του ν 2160/1993:
    γ. Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα διαμερίσματα.
    Βλέπε σχετικο σχόλιο στις τεχνικες προδιαγραφες Αρθρο 9.

  • 12 Δεκεμβρίου 2011, 15:22 | Eleft

    Αγαπητοί,
    Το 2003 ξεκίνησε ο γολγοθάς μου γιατί σκέφτηκα να αξιοποιήσω ένα οικόπεδο που είχα στη Κεφαλονιά με ενοικιαζόμενες κατοικίες.
    Ετσι κατέφυγα σε τοπικούς μηχανικούς/αρχιτέκτονες.Αφου καταλήξαμε και συμφωνήσαμε τα σχετικά (ετσι νόμιζα) ξεκίνησε η υλοποίηση του έργου κάτω απο τη καθοδηγησή τους. Περισσότερο απο ενα χρόνο περίμενα την εγκριση της πολεοδομίας (τρεις ανεξάρτητες κατοικίες)και τα χρόνια περνούσαν…εφτασε το 2007.
    Αφου τελείωσε το έργο τότε μου είπαν ότι ήρθε η στιγμή για το σήμα του ΕΟΤ.-Να σημειώσω εδώ ότι το έργο έγινε χωρίς καμιά επιδότηση- Για αυτή τη διαδικασία μου ζήτησαν ένα τρελό κόστος και αποφάσισα να το τρέξω μόνη μου. Ανακάλυψα ότι έπρεπε να υποβάλλω αναθεώρηση σχεδιών(ξαναπληρώνωντας το κόστος των αδειών). Στη συνέχεια ανακάλυψα οτι προφανώς για λόγους οικονομίας οι κύριοι είχαν κατασκευάσει δυο βόθρους ενώ ο ΕΟΤ θέλει τρεις όσες και οι κατοικίες (Παρότι σε χωρητηκότητα είναι περισσότεροι απο ότι χρειάζεται και σύμφωνοι με τις προδιαγραφές). Ξανά άλλα λεφτά….
    Ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί το θέμα του σήματος (κάτι που μέχρι τώρα έχει κοστήσει περισσότερο απο 10000 ευρώ). Σε όλα αυτά τα κακώς κείμενα βάσει νόμου Εγώ είμαι υπεύθυνη. Και όμως σε καμιά περίπτωση δε συμμετείχα και δε γνώριζα και δε μπορούσα να φανταστώ την αδιαφορία, την ασχετοσύνη ανθρώπων που υποτίθεται είναι ειδικοί. Δυστυχώς στη χώρα μας (η αγνοια νόμου απαγορεύεται) πριν αποφασίσουμε για κάτι πρέπει να το σπουδάσουμε, πριν χτίσουμε πρέπει να σπουδάσουμε μηχανικοί, για να μπορούμε να ελέγξουμε…πρέπει να εργαστούμε στον ΕΟΤ γιατί η προφορική ενημέρωση που θα μας κάνουν ποτέ δεν ισχύει….Πρέπει να ζητάμε σε όποια ενημέρωση γραπτά (κανεις δε σου δίνει σήμερα όχι μόνο γραπτή ενημέρωση αλλά ούτε το όνομά του…Μήπως πρέπει να αλλάξουν κάποια δεδομένα έτσι ώστε να μπορεί ο κακόμοιρος πολίτης να κατανοήσει τους ατελείωτους νόμους με τις ατελείωτες παραπομπές και εγκυκλίους….να μη πληρώνει τα ωραία του λεφτά (με πολύ κόπο και δουλεύοντας ατελείωτες ώρες απόκτησα ότι απόκτησα) σε αρπαχτικά όρνεα καμουφλαρισμένα κάτω απο ανθρώπινη μορφή….Μήπως θα έπρεπε τελικά η ευθύνη του φουκαρά που χτίζει να μεταφέρεται μόνο στον αρμόδιο μηχανικό;;;

  • 12 Δεκεμβρίου 2011, 11:18 | γιάννης μαυροειδής

    Κύριοι
    βγάλτε όποιον νόμο θέλετε αλλα ότι πείτε κάντε το, γιατί απ αυτό πάσχουμε κυρίως

  • 11 Δεκεμβρίου 2011, 22:09 | Θανασης Κατής

    Είχα όλη την καλη διάθεση να συμμετέχω με προτάσεις.
    Μόλις όμως διάβασα το άρθο ένα με τους ορισμούς εξοργήστηκα γιατί η απόφαση σας με παραπέμπει σε δεκάδες πρώην νόμους και αποφάσεις που στο μεσοδιάστημα μπορεί και να έχουν αλλάξει.
    Επιτέλους σας είναι τόσο δύσκολο να διαμορφώσετε ένα ορισμό χωρις καμία παραπομπή;
    Γιατί ο πολίτης πρέπει να γίνει νομικός ή συρραφέας (χαρτοκοπτική) για να διαβάσει ένα σας ορισμό;;;;;
    Λυπάμαι δεν μπορω να συμετέχω.

  • Δείτε και την δυνατότητα εφαρμογής των τελευταίων τάσεων στο χώρο της τουριστικής κατοικίας με απευθείας πώληση ακόμη και διαμερισμάτων των ξενοδοχείων που βρίσκονται εντός σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων. Το παρόν σχέδιο καθώς και η αιτιολογική έκθεση που έχει προηγηθεί δε θα καλύψουν επαρκώς ένα χώρο που διαρκώς αλλάζει όπως αυτός της τουριστικής κατοικίας. Σας αναφέρω ενδεικτικά τις παρακάτω κατηγορίες:

    Τα Residence ή Condo-Hotels είναι ξενοδοχεία –συχνά ενός γνωστού brand-σε λειτουργία, τα οποία διαθέτουν προς πώληση, σε μεμονωμένους επενδυτές, δωμάτια, σουίτες ή στούντιο. Κοινός παράγοντας σε όλες τις μορφές των Condo Hotels είναι η ύπαρξη ενός διευθυντή ο οποίος ρυθμίζει την ενοικίαση των δωματίων, τις λειτουργικές δαπάνες, τη διανομή των κερδών κλπ. Τα Condo Hotels έχουν αναπτυχθεί σε πολλές διαφορετικές παραλλαγές. Ένα ευρέος διαδεδομένο μοντέλο είναι αυτό κατά το οποίο οι ιδιοκτήτες των τουριστικών αυτών κατοικιών τις χρησιμοποιούν για όσο διάστημα επιθυμούν και ύστερα εκμισθώνουν τις κατοικίες τους στον ξενοδόχο, ο οποίος με τη σειρά του νοικιάζει τις παραθεριστικές κατοικίες σε δικούς του πελάτες και αφού αφαιρεί τα συμφωνημένα έξοδα συντήρησης και διαχείρισης μοιράζεται (50/50) τα έσοδα με τον ιδιοκτήτη. Αυτή είναι η λεγόμενη μορφή αγοράς κατοικιών προς χρήση και ενοικίαση BTUL (buy-to-use-and-let). Mία επέκταση του BTUL είναι το PURE (Personal Use, Rental & Exchange)31 ένα νέο «προϊόν» το οποίο εισήγαγε η RCI Global Vacation Network (RCI GVN) το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να ενοικιάζουν ή ακόμα και να ανταλλάζουν τις ιδιοκτησίες τους.

    Άλλες μορφές αντίστοιχων μοντέλων τουριστικού real estate αποτελούν τα Destination Clubs, Non-Equity Destination Clubs, Equity Destinations Clubs, τα Global/National Clubs, τα Regional Clubs και τα Boutique “Theme” Clubs καθώς και άλλες μορφές τουριστικής κατοικίας όπως είναι τα Serviced Apartments.

  • 11 Δεκεμβρίου 2011, 11:15 | ΦΛΙΝΤΡΑΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

    Συμφωνώ με τους Βασίλης Καραβίτης, ΘΩΜΑΣ ΚΑΚΑΔΙΑΡΗΣ, ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ και προφανώς και με πολλούς άλους οι οποίοι προλαβαν τό σχολιασμό μου. Ειναι πασίγνωστο ότι η πολυσχιδής πολυνομία αποτελεί αξεπέραστο πρόβλημα και πηγή παρερμηνειών, άρα και μοιραίων παρανομιών, αρχής γενομένης από τις εγκρίσεις-αδειοδοτήσεις μεχρι τις εφαρμογές. Εσεις δια του παρόντος συμβάλετε σ’αυτό.
    Επιτέλους σοβαρευτείτε και σταματήστε τον ορυμαγδό της πολυνομίας με την οποία εχουμε κατακλεισθεί τον τελευταίο καιρό η οποία σε μεγάλο μερος της είναι παράνομη (π.χ. ν.3843/11, ν.4014/11 κλπ.). Μη νομοθετείτε αν δεν είστε άξιοι γι’ αυτό.
    Η Ελλάδα νόμους έχει. Εφαρμόστε τους!

  • 11 Δεκεμβρίου 2011, 01:13 | Στέφανος Κουνιάδος

    Οι ΠΟΤΑ τώρα ονομάζονται «σύνθετα τουριστικά καταλυμάτα»;
    Μάλλον ΝΑΙ. Αλλαξε ο Μανωλιος… για να μην αναγνωρίζεται.
    Επομένως εδώ έχουμε και λιμνοδεξαμενές και γεωτρήσεις και μεταφορές υδάτων με τάνκερς και Γκολφ παντού με άλλο όνομα.
    Και φυσικά και ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ. Επιδοτήσεις για ντουβάρια και γήπεδα και μαιζονέτες των 100 μ2 για όσους διαθέτουν επιπλέον «χρήμα» – γι αυτούς δεν ισχύουν τεκμήρια; – από τις απλές βιοτικές ανάγκες του «υπόλοιπου πληθυσμού». !
    Πάλι για τους πλούσιους όλα αυτά. Και οι απλοί άνθρωποι, οι απλοί πολίτες να έχουν αφορολόγητο 5.000 ΕΥΡΩ. δηλ. να ζει κάποιος με 480 ΕΥΡΩ το μήνα !!!
    Και οι επενδύσεις για να βγάλουμε μαχαίρια, κουτάλια, πιρούνια; Πότε θα γίνουν;
    Ετσι και μας κάνουν εμπάργκο οι κατασκευαστές μαχαιροκουταλοπίρουνων θα τρώμε αλλά «Νεαντερταλ», με τα χέρια.
    Δεν χρειαζόμαστε άλλα Ξενοδοχεία, γήπεδα γκολφ, και μαιζονέτες για τους πλούσιους αλλά ΑΕΙΦΟΡΕΣ επενδύσεις που να παράγουν προϊόντα που θα έχουν αξία χρήσης και όχι απλώς ανταλλαγής.Δεν χρειαζόμαστε «Μπάρμπες».
    Αν θέλουν να έρθουν τουρίστες στην Ελλάδα να έρθουν για τη φύση μας και για τις αρχαιότητές μας. Και να παίρνουν και μερικά μαθήματα τί εστί Ελλάδα, όχι βέβαια ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ αλλά Αρχαία Ελλάδα.
    Οι επενδύσεις σε τουρισμό είναι επενδύσεις σε «ραπανάκια για την όρεξη». Δεν χρειάζονται τέτοιες επενδύσεις.
    Τα παράλια της Ανατολικής Θράκης (Ευρωπαϊκή τουρκική (δυστυχώς) Θράκη) είναι γεμάτη από τέτοιου τύπου «συνθετα» που ριμάζουν ολοχρονικής το χρόνο. Κι έχουν πεταχτεί εκεί εκατοντάδες εκατομμύρια ΕΥΡΩ και έχουν αλλοιώσει ανεπανόρθωτα τις παραλίες τους.
    Τέτοια θέλουμε να φτιάξουμε;
    Τα χρήματα μας που είναι λίγα και για καμιά 10ετία θα είναι πολύ λίγα θα πρέπει με φειδώ να τα διαθέτουμε.
    Κόστος – οφελος η πρώτη αρχή μιάς επένδυσης.
    Ελπίζω να λάβετε υπ’ όψη σας τις προτάσεις μου και να αποσύρετε την ΚΥΑ.
    Κι αν κάποτε μας περισσεύουν χρήματα βλέπουμε. Ποτέ δεν είναι αργά. Ας αφήσπουμε και τις άλλες γεμιές να κάνουν κάτι.
    Εμεις θα τα χτίσουμε σήμερα όλα και μετά τι θα κάνουν οι επόμενοι; Θα τα γκρεμίζουν να φτιάχνουν άλλα.
    ΦΦτάνει «μποχτίσαμε» από την ΑΝΑΠΤΥΞΗ που μας σερβίρετε.
    Παράκληση να δοθεί στον κ. Υπουργό και αναμένω απάντησή του.

  • 10 Δεκεμβρίου 2011, 21:38 | ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ

    Το όλο κείμενο απαιτεί θα πρέπει να γίνει από την αρχή χωρίς παραπομπές, παραθυράκια και δύσκολες ερμηνείες. Ο τουρισμός είναι ο μοναδικός μοχλός ανάπτυξης που μας έχει μείνει.

    Δε μπορεί να γίνει ΑΠΛΟ και κατανοητό από όλους?

    Να τεθούν προδιαγραφές σύγχρονες που να φέρουν επενδύσεις και σύγχρονες μονάδες. Σήμερα στην Ελλάδα φαίνεται ότι έχουμε σημαντικό αριθμό κλινών αλλά η ποιότητα τους είναι κακή. Μήπως θα έπρεπε επίσης ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να γίνει σχολή ξενοδοχειακών ΑΕΙ?

    Το αρχαίο σύστημα με τα αστέρια μήπως πρέπει να αναθεωρηθεί? Τα αστέρια δίνονται μια φορά στην αρχή και έπειτα δεν ελέγχονται ποτέ.

    για όλα αυτά δε χρειάζονται ακριβές μελέτες. Χρειάζεται να ανατρέξει κανείς τι γίνεται έξω στις σύγχρονα αναπτυσσόμενες τουριστικές περιοχές του κόσμου.

  • 10 Δεκεμβρίου 2011, 18:44 | ΘΩΜΑΣ ΚΑΚΑΔΙΑΡΗΣ

    Κύριοι,
    Είστε αμετανόητοι! Η ίδια τακτική, ο ίδιος τρόπος σύνταξης των Υπουργικών Αποφάσεων, η ίδια νοοτροπία που μας έχει οδηγήσει στο χάος της κακοδιοίκησης. Ακόμα και στους ορισμούς που θα έπρεπε να’ ναι ΣΑΦΕΙΣ και ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΙ σε όλους παίζετε το παιχνίδι των παραπομπών σε νομοθετήματα 20ετίας!
    Σας παρακαλώ να πάψετε αμέσως να προσπαθείτε να σώσετε τη χώρα!

  • 9 Δεκεμβρίου 2011, 22:43 | xatz7ana

    Εγώ αδυνατώ να καταλάβω την χρησιμότητα των τεχνικών λειτουργικών προδιαγραφών των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων.
    Στην Ελλάδα είμαστε κύριοι και όπως πολύ καλά ξέρουμε υπήρχαν νόμοι για του που μπορείς να χτίσεις πως πρέπει να χτίσεις και όπως ήταν φυσικό, γιατί στην Ελλάδα βρισκόμαστε, κανένας δεν τήρησε τους νόμους και έχτισε όπως ήθελε και έχτισε όπου ήθελε. Και κοίταξαν τον νόμο ο οποίος έλεγε ότι πρέπει να τιμωρηθούν επειδή παρανόμησαν. Και το αποτέλεσμα το είδαμε έρχετε ο Α και λέει κύριοι παρανομήσατε και χτίσατε όπως θέλατε και χτίσατε εκεί που δεν επιτρεπόταν ε λοιπόν εγώ θα σας νομιμοποιήσω και δεν θα εφαρμόσω τον νόμο θα τον καταστρατηγήσω φτιάχνοντας έναν άλλο νόμο και θα πληρώσετε γι αυτό χρήματα λιγότερα από ότι θα πληρώνατε αν χτίζατε όπως έπρεπε και όπου έπρεπε. Όσο για εσάς, η φήμη ότι τους αποκάλεσε βλάκες δεν έχει διασταυρωθεί άπό κανέναν μέχρις στιγμής, τι να σας κάνω λυπάμε αλλά οι άλλοι είναι πάρα πολλοί και θα βοηθήσουν περισσότερο αν χρειαστώ κάτι εξάλλου ας παρανομούσατε και εσείς έτσι κι αλλιώς στην Ελλάδα βρισκόμαστε πιστεύατε ότι είναι δυνατόν να τηρηθούν οι νόμοι τελικά νομίζω ότι είστε κάτι σαν παλιάτσοι και καλά να πάθετε.
    Οπότε γιατί να βάλουμε προδιαγραφές αφού ο καθένας θα κάνει ότι θέλει δεν ξέρω πάλι αν απάντηση όπως για να περάσουν οι μέρες, να ασχολούμαστε με κάτι, επειδή μας πληρώνουν, γιατί μου αρέσει να ψηφίζω κάτι και να μην το τηρώ είναι επαρκείς λόγοι.
    Ευχαριστώ όλο τον πολιτικό κόσμο της χώρας που υποστήριξε την νομιμοποίηση της παρανομίας.
    Ευχαριστώ κύριοι.

  • 9 Δεκεμβρίου 2011, 18:20 | panos

    θρλω να μαθω περισσοτερα σχετικα με τα προγραμματα…..

  • 9 Δεκεμβρίου 2011, 17:28 | Βασίλης Καραβίτης

    Αυτή η συνήθεια των πολλαπλών παραπομπών σε άλλα νομοθετήματα και διατάξεις στο οποία ο αναγνώστης δεν έχει πρόσβαση μοιάζει με καθαρή ειρωνεία! Από το ένα μέρος μας ζητάτε να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο και από την άλλη μας το καθιστάτε μη προσβάσιμο, με τις τόσες παραπομπές! Κρίμα!

  • 9 Δεκεμβρίου 2011, 16:59 | ΜΥΛΩΝΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

    Δεν υπάρχουν καθόλου ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ κριτήρια στη ΚΥΑ. Αναφέρω τη σχέση της ξενοδοχειακής επιχείρησης και της υποχρέωσης της να προωθεί τη τοπική κοινωνία. Μπορεί να φαίνεται περίεργος ο σχολιασμός αλλά αναφέρεται στην εξώθηση τοπικών μικρών επιχειρήσεων γύρω από την ακτίνα δραστηριότητας μια μεγάλης ξενοδοχειακής επιχείρησης.