1. Στα μέτρα ενίσχυσης του παρόντος Κεφαλαίου εντάσσονται οι ταινίες που πληρούν τις προϋποθέσεις των παρ. 2, 3, 4 και 5 του παρόντος άρθρου και συγκεντρώνουν τις ελάχιστες απαιτούμενες μονάδες στα στοιχεία που υποδεικνύονται στις παρακάτω ανά κατηγορία ταινίας κλίμακες :
α) Για ταινία μυθοπλασίας απαιτούνται τουλάχιστον 14 Μονάδες σε σύνολο 18 :
Δημιουργική Ομάδα Μονάδες Αξιολόγησης
Σκηνοθέτης 3
Σεναριογράφος – Διαλογίστας 2
Συνθέτης 1
(πρωτότυπης μουσικής
που γράφτηκε ειδικά για να
χρησιμοποιηθεί στην ταινία)
________________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 6
Ερμηνευτική Ομάδα Μονάδες Αξιολόγησης
Πρώτος ρόλος 3
Δεύτερος ρόλος 2
(ο πρώτος και ο δεύτερος ρόλος
αξιολογούνται ανάλογα με τις ημέρες γυρισμάτων)
Τρίτος ρόλος 1
________________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 6
Ομάδα Τεχνικής Δημιουργίας Μονάδες Αξιολόγησης
Εικόνα (διευθ. Φωτογραφίας, κάμεραμαν, 1ος βοηθός) 1
Ηχος (ηχολήπτης, 1ος βοηθός) 1
Μοντάζ (μοντέρ, 1ος βοηθός) 1
Σκηνικά – Κοστούμια (σκηνογράφος, ενδυματολόγος) 1
________________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 4
Τόπος Γυρισμάτων / Αποπέρατωση Μονάδες Αξιολόγησης
Τόπος Μεταπαραγωγής 1
Στούντιο/Φυσικοί Χώροι 1
________________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 2
β) Για ταινία ντοκιμαντέρ απαιτούνται τουλάχιστον 9 Μονάδες σε σύνολο 14:
Δημιουργική Ομάδα Μονάδες Αξιολόγησης
Σκηνοθέτης 2
Σεναριογράφος 1 _____________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 3
Ομάδα Τεχνικής Δημιουργίας Μονάδες Αξιολόγησης
Εικόνα (διευθ. Φωτογραφίας, κάμεραμαν, 1ος βοηθός) 1
Ηχος (ηχολήπτης, 1ος βοηθός) 1
Μοντάζ (μοντέρ, 1ος βοηθός) 1
Λοιπές ειδικότητες συντελεστών 4
(απαιτείται τουλάχιστον το 50% των συντελεστών)
_______________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 7
Τεχνικές Υπηρεσίες/Αποπεράτωση Μονάδες Αξιολόγησης
Απαιτείται τουλάχιστον το 50% των δαπανών
για τεχνικές υπηρεσίες κατά τη διάρκεια
του γυρίσματος και της τεχνικής επεξεργασίας 4
_______________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 4
γ) Για ταινία κινουμένων σχεδίων απαιτούνται τουλάχιστον 14 μόρια σε σύνολο 21:
Δημιουργική Ομάδα Μονάδες Αξιολόγησης
Ανάπτυξη – Συγγραφή 1
Σκηνοθέτης 2
Σεναριογράφος 2
Συνθέτης 1
(πρωτότυπης μουσικής
που γράφτηκε ειδικά για να
χρησιμοποιηθεί στην ταινία)
_______________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 6
Δημιουργία και σχεδιασμός των ηρώων 2
Μακέτες 2
Σκηνικά 1
Σχεδιασμός Σκηνών 2
________________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 7
Τρυκέζα/Ψηφιακή Αποτύπωση 1
Κατασκευή σκηνικών 1
Εμψύχωση – Κινούμενα σχέδια (50% των μισθών) 2
Σκιτσογράφοι – Ζωγράφοι 2
(απαιτείται τουλάχιστον το 50% των συντελεστών)
________________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 6
Τεχνική Επεξεργασία 2
________________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 2
2. Για τη μοριοδότηση μέλους της Δημιουργικής Ομάδας, της Ερμηνευτικής Ομάδας, της Ομάδας Τεχνικής Δημιουργίας και άλλου συνεργάτη/συντελεστή απαιτείται να είναι Έλληνας υπήκοος ή/και υπήκοος άλλου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης ή/και κράτους που συμπεριλαμβάνεται στην Ευρωπαϊκή σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για τη διασυνοριακή τηλεόραση ή/και κράτους που συμπεριλαμβάνεται στην Ευρωπαϊκή σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την κινηματογραφική συμπαραγωγή ή/και κράτους εκτός Ευρώπης με το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει συνάψει συμφωνίες που αφορούν τον οπτικοακουστικό τομέα, ή εφόσον προέρχεται από κράτος εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, να είναι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας.
3. Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι συντελεστές στο ίδιο στοιχείο, οι αντιστοιχούσες στο στοιχείο μονάδες διαιρούνται με τον αριθμό των συντελεστών.
4. Για τη μοριοδότηση εταιρίας παροχής τεχνικών υπηρεσιών αυτή απαιτείται να έχει την έδρα της ή υποκατάστημα στην Ελλάδα ή σε ένα από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως εταιρίες παροχής τεχνικών υπηρεσιών νοούνται τα εργαστήρια τεχνικής επεξεργασίας εικόνας, ήχου, μοντάζ καθώς και οι εταιρίες που παρέχουν τεχνικό εξοπλισμό για τα γυρίσματα της ταινίας.
5. Για τη μοριοδότηση στούντιο γυρισμάτων και εργαστηρίων επεξεργασίας ταινιών απαιτείται αυτά να έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα ή σε ένα από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
6. Τα ευρωπαϊκά κινηματογραφικά έργα που διέπονται από τις διατάξεις του ν. 3004/2002 απολαμβάνουν αυτοδικαίως των πλεονεκτημάτων που παρέχονται με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου.
παρ 7 να ληφθεί μέριμνα για επί πλέον μοριοδότηση 2 μονάδων για τους κάτω των 30 ετών. 2 μονάδες για τον σκηνοθέτη ή σεναριογράφο, ή μουσικό ή παραγωγό.
Το βασικό πρόβλημα του νόμου είναι η υπαγωγή της καλλιτεχνικής δημιουργίας στις λειτουργικές ανάγκες μιας υπό κατασκευή βιομηχανίας. Μιας βιομηχανίας με βιομηχάνους τους παραγωγούς και έρμαια της βιομηχανικής παραγωγής τους σκηνοθέτες δημιουργούς -αφού έτσι τους ορίζει το αρθρο 2 παραγραφος 6- . Το να θέλει μια χώρα να κάνει τη πολιτιστική της παραγωγή βαριά βιομηχανία -όπως εχει και παλαιότερα ειπωθεί- δεν είναι κακό, αντιθέτως μάλιστα. Όταν όμως η αρχή -επί του προκειμένου το υπουργειο με το συγκεκριμενο νόμο- ευαγγελίζεται την στήριξη της κινηματογραφικής πρωτοπορείας, την ανάδειξη νέων δημιουργών και γενικά την παραγωγή πολιτισμού, ΤΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΞΕΧΩΡΊΣΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. Η οικονομική ενίσχυση αντιστροφως αναλογα με το πόσα εισητήρια κόβει μια ταινία ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΤΑΙΝΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ Η ΠΡΩΤΗ. Συγκεκριμένα:
ΑΡΘΡΟ 4:Πρεπει να διαχωριστουν οι τρόποι ενίσχυσεις των νεων δημιουργών για τις πρώτες δύο ή έστω την πρώτη τους μεγάλου μήκους ταινία. ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΟΣΟΣΤΟΣΗ εκείνη, απο το συνολο των κονδυλίων για τον κινηματογράφο,ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ. Θεωρώ οτι από το νόμο και όχι απο τον κανονισμό το «νέου» ΕΚΚ θα πρέπει να κατοχυρώνονται οι προϋποθέσεις για την χρηματοδότηση της πρώτης ταινίας νέου δημιουργού. Προϋποθέσεις μάλιστα που θα απεγκλωβίζουν το νεο δημιουργο από την παντοδυναμία του παραγωγού. Ακόμα πιο υποστηρικτικό θα ήταν, να δωθούν επι πλέον κινητρα στους παραγωγούς για την παραγωγή πρωτης και δευτερης ταινίας νεου σκηνοθέτη.
ΑΡΘΡΟ 20: Ποιες οι προυποθέσεις για την εγγραφή στο μητρώο παραγωγών? Οι προυποθέσεις για την εγγραφή στο μητρώο παραγωγών δεν αναφέρονται και αφήνουν ανοιχτό παραθυρο για επικινδυνες μεθοδευσεις που θα επιτρεπει δεσποτικες και μοναρχικές λειτουργείες στους παραγωγούς. Να συμπεριληφθει στο νόμο ότι ο σκηνοθέτης μπορεί στη δική του ταινία και χωρις καμία άλλη προϋπόθεση να ειναι συμπαραγωγός αν ο ιδιος το θελήσει συμπεριλαμβάνωντας στη χρηματοδότηση της παραγωγής μέρος ή ολον της συμμετοχής του στην υλοποίηση της ταινίας. Να αποτελει δηλαδη η σκηνοθετική δουλεια δυνατότητα συμμετοχης στην παραγωγη. Το ίδιο να ισχύει και για το σενάριο.
ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ,FINAL CUT : Ρητή αναφορα στο νόμο της απαγόρευσης της λογοκρισίας
Από τη στιγμή που το νομοσχέδιο θεωρεί δημιουργό του οπτικοακουστικού προϊόντος το σκηνοθέτη, μονο αυτος μπορει να έχει καλλιτεχνικά, ηθικα και νομικά, ευθύνη για την τελική του μορφή. Οποιαδήποτε αλλη παρεμβαση θα θεωρείται λογοκρισία. Οποιος θέλει να λειτουργει σα HOLLYWOOD, και να ειναι η ταινία ιδιοκτησία του παραγωγού, τότε να μην ενισχύεται με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.
ΚΡΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ: Να διατηρηθει ο θεσμος, αλλά να διαφοροποιήθει συθέμελα ο τροπος λειτουργειας του. Οι προτάσεις των πέντε πρώην προέδρων του εκκ είναι πολύ κοντα σε ενα δόκιμο μοντέλο που θα αποφεύγει τις ομαδοποιήσεις και τις κλειστες «παρέες».(Τι παράδοξο να συμφωνεις με τους προέδρους πριν γίνουν και οταν ειναι πρώην) Ενα μοντέλο κοντα σ΄αυτό της Αμερικάνικης ακαδημίας κινηματογραφου οπου όλα τα μέλη της κινηματογραφικής κοινότητας -σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, τεχνικοί όλων των ειδικοτήτων, με βάση την επαγγελματική τους πιστοποίηση θα συμμετεχουν στην ψηφοφορία για την ανάδειξη των καλύτερων ταινιών συνολικά και για κάθε ειδικότητα.
ΕΙΔΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ: Τωρα που το Υπουργείο πολιτισμου ειναι το ίδιο με το τουρισμου δόκιμο θα ήταν να δίνει ο νόμος κίνητρα χρηματοδότησης σε ταινίες που προβάλλουν τη χώρα ως τουριστικό προορισμό και ενισχύουν την τουριστική και εμπορική δραστηριότητα μιας περιοχής, από τους τοπικούς φορεις είτε της αυτοδιοίκησης (δήμους, νομαρχίες, επαρχίες) είτε άλλους εμπορικούς και επαγγελματικούς φορείς (επιμελητήρια, συλλογους επαγγελματιών κλπ).
ΕΚΚ – ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ. Το one man show που επιτρέπουν οι αρμοδιότητες του γενικού διευθυντη εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους μονομέρειας, μη αντικειμενικής και ισως και φασιστικής σε ακραίες περιπτώσεις λειτουργείας χρηματοδότησης των ταινιών. Το γεγονός της δημόσιας διαβούλευσης του νόμου δειχνει ότι το υπουργείο δεν πιστεύει στις αυθεντίες. Γιατι τοτε προσπαθεί να επιβάλλει μια τέτοια και ειδικά σε μια καλλιτεχνική κοινοτητα? Θα πρέπει από το νόμο να προβλευθούν μηχανισμοί ελέγχου του γενικού διευθυντη.
1,5% : Πολυ καλό που συμπεριεληφθηκαν και τα συνδρομητικα στο 1,5%Προβλεψη ποινών σε όποιον τηλεοπτικό ή συνδρομητικό σταθμο δεν υπακούει στο νόμο, ακόμα και με αφαίρεση αδείας. Να μην χαριστουν τα χρωστούμενα μεχρι στιγμής. Οι Έλληνες πολίτες ακόμα και με διακανόνισμο στο τέλος πληρώνουν στο κρατος οτι χρωστούν. Γιατί οι τηλεοπτικοι σταθμοι να επιτραπεί να σταθουν πάνω απο όλους τους υπόλοιπους Ελληνες. Κανονικά τα χρήματα που τόσα χρονια παρανόμως δεν αποδίδονται θα πρεπει να απαιτηθουν με τις ανάλογες προσαυξήσεις.
Χρήστος Γόδας
Ερασιτεχνική, απαράδεκτη και άδικη η μοριοδότηση.
Φανερή η υποτίμηση, του Σεναριογράφου, του Σκηνοθέτη, του Διευθυντή Φωτογραφίας και άλλων καλλιτεχνικών συντελεστών.
Φανερή και μεροληπτική η εύνοια, υπέρ των Ηθοποιών (ας με συγχωρήσουν αλλά συγκριτικά είναι δυσανάλογα τα μόρια που τους «απονέμονται»).
Να μη μιλήσω για το ντοκυμαντέρ…
Η κλαδική των σκηνογράφων και η κλαδική των ενδυματολόγων που δουλεύουν στο χώρο του Κινηματογράφου,επισημαίνουν ότι η μοριοδότηση δύο διαφορετικών επαγγελμάτων ως ένα, δημιουργεί απορία και μας βρίσκει εντελώς αντίθετους.
Προτείνουμε η μοριοδότηση να γίνει ως εξής:
Ομάδα Τεχνικής Δημιουργίας Μονάδες Αξιολόγησης
Εικόνα (διευθ. Φωτογραφίας, κάμεραμαν, 1ος βοηθός) 1
Ήχος (ηχολήπτης, 1ος βοηθός) 1
Μοντάζ (μοντέρ, 1ος βοηθός) 1
Σκηνικά (σκηνογράφος, 1ος βοηθός) 1
Κοστούμια (ενδυματολόγος, 1ος βοηθός) 1
_____________________________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 5
Απαράδεκτη και αψυχολόγητη η κλίμακα μοριοδότησης για σχεδόν όλους τους συντελεστές και ειδικά για τον Διευθυντή φωτογραφίας
Η τεχνική επεξεργασία είναι σημαντική σε ντοκιμαντέρ και δεν είναι σε ταινίες μυθοπλασίας;
Μα στην μυθοπλασία η επεξεργασία των εργαστηρίων είναι αυτή που έχει άμεση συνάρτηση με την πιστή αποτύπωση του οράματος των δημιουργών…
Αν το εργαστήριο που κάνει την π.χ. μεταφορά των ψηφιακών εικόνων στο φιλμ δεν το κάνει με εξαιρετικά αυστηρό έλεγχο στη διαχείριση της χρωματικής πιστότητας, το αποτέλεσμα στην αίθουσα θα είναι πολύ μακριά από αυτό που ήθελαν οι δημιουργοί… Και πιστέψτε με αυτό είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο στις ελληνικές ταινίες…
Στην Ελλάδα έχουμε το σύνδρομο του καλού αρνητικού… ενώ παντού στον κόσμο η διαδικασία του digital intemidiete ακόμα και για τους πελάτες μας του εξωτερικού, μετράει η πιστότητα μεταφοράς της εικόνας στο θετικό…
Είναι εξαιρετικά σημαντική η τεχνική επεξεργασία των εργαστηριών σε μια τέτοια αξιολόγηση. Όπως είπε και ένας συνάδελφος παρακάτω, ο κινηματογράφος είναι ομαδικό παιχνίδι.
Βεβαίως και πιστεύω ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα προς τον στερεοσκοπικό κινηματογράφο ανεξαρτήτως άμα οι ταινίες είναι κινουμένων σχεδίων η live action. Σχεδόν όλα τα κινούμενα σχέδια σήμερα στο Χόλιγουντ είναι στερεοσκοπικά. Ο Αγγλικός όρος 3D CGI που σημαίνει 3 Dimentions Computer Generated Imagery = 3 διαστάσεις εικόνας από ηλεκτρονικούς υπολογιστές διεθνώς αναφέρεται αποκλειστικά σε ταινίες οπού χρησιμοποιούνται μοντέλα και χώροι φτιαγμένοι μέσα από ηλεκτρονικούς υπολογιστές και με χρήση ειδικών προγραμμάτων που απεικονίζουν τις τρεις διαστάσεις ενός αντικείμενου ( χαρακτήρα ή σετ ) σε μια δισδιάστατη οθόνη. Ο ορός δεν χρησιμοποιείται διεθνώς για ταινίες με κούκλες η μακέτες παρόλο που κούκλες και μακέτες από την φύση τους είναι τρισδιάστατα αντικείμενα. Αμα αυτός ο ορός προκαλεί σύγχυση στα Ελληνικά ίσως πρέπει να βρεθεί κάποιος άλλος ορός για να περιγράψει αυτό το είδος των ταινιών.
Το στερεοσκοπικό κινούμενο σχέδιο και εις επέκταση στερεοσκοπικός κινηματογράφος είναι ο κινηματογράφος όπως ο Κος Θέος αναφέρει που μέσω ειδικών γυαλιών ( η άλλης τεχνολογίας ) παρουσιάζει ένα θέαμα το οποίο ο θεατής αντιλαμβάνεται να διαδραματίζεται σε ένα πραγματικά τρισδιάστατο χώρο και όχι άπλα η απεικόνιση των τριών διατάσεων σε ένα επίπεδο. Όμως στερεοσκοπικές ταινίες μπορεί κάννης να δημιουργήσει ακόμη και με δισδιάστατα σχέδια και κούκλες, άρα σχετικά με το «κινούμενο» ( και απορρίπτω τον ορό «σχέδιο» γιατί νοηματικά παραπαίουν στα Ελληνικά σε κάτι που σχεδιάζεται με το χέρι ) έχουμε να κάνουμε με τρεις βασικές τεχνοτροπίες. ’μα η μια λέγεται τρισδιάστατο κινούμενο η κινούμενο με ηλεκτρονικούς υπολογιστές δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να βρεθεί τρόπος να αξιολογηθεί σωστά.
Υπερ
Το σύστημα μοριοδότησης ταινιών που εισάγεται και οι μονάδες αξιολόγησης που καθορίζουν τον «συντελεστή ταινίας» αντιμετωπίζουν τον σκηνοθέτη και σεναριογράφο έναντι του παραγωγού και άλλων συντελεστών (ιδιαίτερα ηθοποιών- με όλο το σεβασμό γαι τη συμβολή τους στην δημιουργία μιας ταινίας εξαιρετικά υποτιμητικά!
Κάποια παραδείγματα από ταινία μυθοπλασίας:
Είναι εξαιρετικά απογοητευτικό να μοριοδοτείται ο Σκηνοθέτης (που δουλεύει πολλές φορές για χρόνια στην προετοιμασία μιας ταινίας, στα γυρίσματα, και μήνες ή χρόνια στην αποπεράτωση της) με 3 Μονάδες, ο Σεναριογράφος / Διαλογίστας, που συγγράφει τον βασικό πυλώνα=δημιουργία μιας ταινίας, το σενάριο (οι αμερικανοί, όταν ομιλούν για το σενάριο λένε ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ και Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ, «STORY IS KING») και ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ να λαμβάνει τις ίδιες μονάδες αξιολόγησης με τον ΠΡΩΤΟ ΡΟΛΟ (3), που συμμετέχει μόνο στις 8-12 εβδομάδες γυρισμάτων, όταν υπάρχει πληθώρα ηθοποιών και άλλων καλλιτεχνικών συντελεστών, που καλούνται να υλοποιήσουν το όραμα του σκηνοθέτη (η και του παραγωγού αν μιλάμε για Χόλιγουντ) και ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΡΟΛΟΣ να λαμβάνει όσους ο ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ (2)!!!
Ο δε Διευθυντής Φωτογραφίας, ο Μοντέρ ή ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ (π.χ ο Μορίς Ζαρ, Τζον Γουΐλλιαμς, Βαγγέλης Παπαθανασίου, Εννιο Μορικόνε κλπ) να λαμβάνουν τις ίδιες μονάδες όπως ο ΤΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ (=1).
Αυτά είναι απογοητευτικά λάθη και ελπίζουμε να μην θεσπιστούν ως νόμος του Ελληνικού Κράτους για την Κινηματογραφική Τέχνη γιατί θα μας εκθέσουν και διεθνώς ανεπανόρθωτα!
Για τους τόπους αποπεράτωσης και μεταπαραγωγής οι ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (1+1) είναι εξαιρετικά λίγες και δεν υπάρχει περίπτωση σε περίπτωση διεθνών συμπαραγωγών να αποτελέσουν κίνητρα για προσέλκυση εταιρειών και παραγωγών για να κάνουν γυρίσματα η να χρησιμοποιήσουν εργαστήρια στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα απώλεια χρηματικών πόρων, μη διασφάλισ θέσεων εργασίας κλπ.
β) Για ταινία ντοκιμαντέρ απαιτούνται τουλάχιστον 9 Μονάδες σε σύνολο 14:
Δημιουργική Ομάδα Μονάδες Αξιολόγησης
Σκηνοθέτης 2
Σεναριογράφος 1 _____________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 3
Ομάδα Τεχνικής Δημιουργίας Μονάδες Αξιολόγησης
Εικόνα (διευθ. Φωτογραφίας, κάμεραμαν, 1ος βοηθός) 1
Ηχος (ηχολήπτης, 1ος βοηθός) 1
Μοντάζ (μοντέρ, 1ος βοηθός) 1
Λοιπές ειδικότητες συντελεστών 4
(απαιτείται τουλάχιστον το 50% των συντελεστών)
_______________________________________________________
ΟΙ ΑΝΩΤΕΡΩ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ /ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟ τις κινητήριες δυνάμεις και την ψυχή ενός ντοκιμαντέρ σε σχέση με τους άλλους καλλιτεχνικούς συντελεστές είναι ανισομερής.
Θα έπρεπε ο σκηνοθέτης να λαμβάνει 7, ο σεναριογράφος 4, ο Διευθυντής Φωτογραφίας 4, ο Μοντέρ 3, οι άλλες ειδικότητες από 1.
Για τα κινούμενα σχέδια παραπέμπω στα πολύ εύστοχα σχόλια του εξαιρετικού σκηνοθέτη, φίλου και συνεργάτη Αθανασίου Βακάλη, σε αυτήν την πλατφόρμα διαβούλευσης, ο οποίος διαθέτειεικοσαετή πείρα στα μεγαλύτερα στούντιο του Χόλιγουντ σε ταινίες κινουμένων σχεδίων.
Γενικότερα χρειάζεται προσεκτικότερος ανασχεδιασμός, επειδή υπάρχουν πολλά λάθη.
ΣΠΥΡΟΣ Ν. ΤΑΡΑΒΗΡΑΣ
Σκηνοθέτης, Παραγωγός
Ιδρυτικό Μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Διπλωματούχος, Πρ. Αναπλ. Καθηγητής Σκηνοθεσίας & Σεναρίου και Μέλος της Συγκλήτου στην Ανωτάτη Κρατική Ακαδημία και Τηλεόρασης του Μονάχου
Προτείνουμε για την ταινία μυθοπλασίας να απαιτούνται τουλάχιστον 15 μονάδες σε σύνολο 19 διότι θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός των ειδικοτήτων Σκηνογραφίας και Ενδυματολογίας με την ανάλογη μοριοδότηση, ως κάτωθι:
Ομάδα Τεχνικής Δημιουργίας Μονάδες Αξιολόγησης
Εικόνα (διευθ. Φωτογραφίας, κάμεραμαν, 1ος βοηθός) 1
Ήχος (ηχολήπτης, 1ος βοηθός) 1
Μοντάζ (μοντέρ, 1ος βοηθός) 1
Σκηνικά (σκηνογράφος, 1ος βοηθός) 1
Κοστούμια (ενδυματολόγος, 1ος βοηθός) 1
_____________________________________________________________________
ΣΥΝΟΛΟ 5
Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι συντελεστές στο ίδιο στοιχείο, οι αντιστοιχούσες στο στοιχείο μονάδες διαιρούνται με τον αριθμό των συντελεστών. Επίσης, σε περίπτωση που ένας συντελεστής ασκεί περισσότερα του ενός στοιχείου στα πλαίσια της ίδιας ταινίας, δεν θα λαμβάνει το σύνολο των μονάδων των στοιχείων, παρά μόνο τις μονάδες του στοιχείου που ο ίδιος επιθυμεί.
Πιστεύω ότι ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης έχουν κυρίως ταινίες που δεν έχουν ελπίδα να να βρουν χρήματα από την αγορά. Δηλαδή ταινίες «πειραματικές» ή αλλιώς ταινίες τέχνης όπως λέγονται και ύστερα ταινίες πρωτοεμφανιζόμενων συντελεστών που χωρίς προηγούμενο δείγμα δουλείας δεν μπορούν να αποσπάσουν χρηματοδότηση ιδιωτική. Αν μόρια μπορούν να συγκεντρώσουν μόνο αναγνωρισμένοι και καταξιωμένοι στον τομέα τους επαγγελματίες τότε πώς θα μπουν στην παραγωγή νέοι δημιουργοί;
βέβαια για την εξομείωση του Διευθυντή Φωτογραφίας με τους βοηθούς του (εικονολήπτη και 1ο βοηθό) όπως και για τις όποιες άλλες τέτοιου τύπου εξομειώσεις εμφανίζονται στο προσχέδιο μόνο με χαμόγελα μπορούμε να αντιδράσουμε. Κε υπουργέ ελπίζω να διαβάσετε τα σχόλια της διαβούλευσης και να καταλάβετε πόσο πρόχειρα συνέταξαν οι συνεργάτες σας το νομοσχέδιο.
Α ΟΧΙ !!!
Δεν πρέπει νομοθετικά να υπάρξει σύγχιση.
Με όλο τον σεβασμό μερικά πράγματα δεν μπορεί να μεταφράζονται αυτούσια από την αγγλική.
Όταν ο κος Βακάλης μιλά για τρισδιάστατη ταινία εννοεί αυτό που στα αγγλικά καταγράφεται σαν 3D CGI, δηλαδή εικόνες κατασκευασμένες σε υπολογιστή.
Επειδή όμως η λέξη τρισδιάστατος/η/ο στην ελληνική γλώσσα σημαίνει περισσότερο κάτι που ενσωματώνει το τρισδιάστατο στο αποτέλεσμα και οχι στην διαδικασία κατασκευής, ο όρος τρισδιάστατος οφείλει ακι δικαιούται να αποδοθεί στις στερεογραφικές τρισδιάστες ταινίες οι οποίες μπορεί να υλοποιηθούν είτε με χρήση υπολογιστών είτε με πραγματική κινηματογράφηση. (πρόκειται για τις ταινίες που παίζονται στις αίθουσες σαν 3D και τις παρακολουθούμε με ειδικά γυαλιά)
Είναι δε σημαντικό να δημιουργηθούν κίνητρα παραγωγής ταινιών σε stereo 3D γιατί πολύ απλά αυτή είναι η πορεία που ακολουθεί το παγκόσμιο σινεμά, δηλαδή σε λίγα χρόνια όλες οι ταινίες θα είναι stereo 3D ενώ CGI 3D θα αποτελούν πάντα ένα περιορισμένο ποσοστό των ταινιών, με την εξαίρεση βέβαια της ενσωμάτωσης των ειδικών έφφέ που πράγματι γίνονται με επεξεργασία σε υπολογιστή.
Αργύρης Θέος
Διευθυντής Φωτογραφίας και Στερεογράφος
Κατα συνεπεια του προηγουμενου σχολιου και η λεγομενη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ» πρεπει να ενταχθει στην » ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ» και η ‘ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ;» να ενταχθει στην «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ» οπως ακριβως γινεται σε ολες τις ανεπτυγμενες κινηματογραφικα χωρες και πρακτικες.Αφου αφαιρεθουν βεβαια η -εκ του πονηρου-προσαρτημενες ακραιφνως Τεχνικες Ειδικοτητες που στριμωξαν σε παρενθεσουλες καποιοι.Γενικα ολο αυτο το τμημα καλο ειναι να aνασυγκροτηθει πληρως και να γινει ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ.
Φανταζεσται να διαβαζαν αυτην την μοριοδητηση οι¨ H.ALEKAN,J.CRONENWETH,J.ALCOTT,G.TOLAND,N.ALMENDROS,SVEN NYKVIST,LASZLO KOVAKS,G.ROTUNNO,CONRAD L.HALL κλπ.
Ειναι εμφανες οτι ο νομογραφος δεν τους γνωριζει ,ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ.
Αγγελος Βισκαδουρακης
MFA AFI Los Angeles CA
Διαφενεται εμπαθεια μη κινηματογραφιστων που ενεπλακησαν σε αυτο το Σ/Ν με σαφη σκοπο την βαθεια υποβαθμιση της ουσιας τησ κινηματογραφικης παραγωγης.
Ο κινηματογραφος περιστρεφεται γυρω απο την καταγραφη και προβολη κινουμενης εικονας.
Αποκτησε ουσια οταν υιοθετησε την Δραματουργια ως βασικο Περιεχομενο.
Οπως ομως καθε Τεχνη η και Προιον Θεαματος η αξια του στηριζεται στην Τεχνολογικη χρηση για την αναπαρασταση και παρουσιαση.
Η αποπειρα μοριοδοτησης στο Σ/Ν αντιβαινει-δυστυχως με εμπαθεια και υβριστικη διαθεση-στην ουσια της κινηματογραφικης παραγωγης η οποια ειναι ακραια ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ και απολυτα ΟΜΑΔΙΚΗ.
Ο παραγωγος ειναι και Τεχνικος (πχ Meyer απο την MGM ,Φινος απο την FINOS FILMS κλπ).
Φανταστητε να ξεκιναει καποιος μια βαρια βιομηχανια χαλυβα και να μην εχει ιδεα για την τεχνολογια παραγωγης και διακινησης-διαθεσης του προιοντος,απλα δεν γινεται.Ο Eiffel ηταν κορυφαιος γνωστης της τεχνολογιας και ετσι εφτιαξε προιοντα αιχμης την εποχη του.Φανταζεσται την πορεια της Microsoft εαν την ειχε ιδρυσει καποιος ανιδεος με λογισμικα???Αντιστοιχα και ο σκηνοθετης και ο σεναριοιγραφος «ΒΛΕΠΕΙ » εικονες και ακουει ηχους ακριβως οπως ο Διευθυντης Φωτογραφιας μετατρεπει τις λεξεις ενος σεναριου -μαζι με τον Σκηνογραφο ,τον Μοντερ κλπ-σε οπτικη και ακουστικη εμπειρια .Ειναι ολοι ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ,διαφορετικα η ταινια αποτυγχανει παρασηρωντας και το επενδεδυμενο κεφαλαιο(ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ και ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ).
Αυτος ειναι και ο λογος που στα ελαχιστα επιτυχυμενα ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ανα τον κοσμο αυτες οι ειδικοτητες εκπαιδευονται μαζι,σε κοινη βαση.Μονο οταν η Ομαδα εχει κοινο στοχο και κοινη γνωση και αλληλοσεβασμο το ΕΡΓΟ λειτουργει.
Υπαρχει ενας παραγωγος που δεν επιθυμει η εργαστηριακη ποιοτητα επεξεργασιας να ειναι η βελτιστη????Τι προιον θα διακινησει εαν δεν βλεπεται η δεν ακουγεται καλα??Αρα η ποιοιτητα τελικης επεξεργασιας ειναι κορυφαιας σημασιας εαν θελουμε να «ΒΓΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ».
Εργαστηρια λοιπον.
Βεβαια παντα υπηρχε και θα υπαρχει ενας ‘Οικοτεχνικος Κινηματογραφος» που εχει παραγει και θα παραγει κατα διαστηματα Αριστουργηματα .Εαν αυτη ειναι μια προτεινομενη Πολιτικη του ΥΠΠΟ ας το δηλωσει.
Ολο το συστημα Μοριοδοτησης στο Σ/Ν ειναι εκ βαθρων μη κινηματογραφικο και οφειλει εκ βαθρων να αν συνταχθει ΜΕ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Αγγελος Βισκαδουρακης
MFA AFI Los Angeles CA
Ονομάζομαι Αθανάσιος Βακάλης και έχω πολυετή πείρα στο κινούμενο σχέδιο, με δραστηρίοτητες στις Ηνωμένες πολιτείες όπου και ζω μόνιμα καθώς και στην Ευρώπη και ιδίως στην Ελλάδα μέσω της εταιρίας μου Time Lapse Pictures AE. Έχω συνεργαστεί σε πάνω από 30 ταινίες μεγάλου μήκους με κινούμενα σχέδια ποικίλων τεχνικών, για τα μεγαλύτερα στούντιο και τελευταία εργάζομαι στις ταινίες της εταιρίας DREAMWORKS στις ΗΠΑ. Επίσης είμαι βραβευμένος για την δουλεία μου με βραβείο ΕΜΜΥ και άλλες δυο φορές επιλεγμένος για ΕΜΜΥ και ’ΝΙΕ βραβεία κινουμένων σχεδίων. Διάβασα προσεχτικά το νέο νομοσχέδιο και ειδικά τις διάσειση για το κινούμενο σχέδιο. Οι παρατηρήσεις μου είναι πάνω στο σημείο της πριμοδότησης και στον καθορισμό συντελεστών που δεν ανταποκρίνονται σωστά στις τελευταίες τεχνικές τρισδιάστατου κινουμένου σχεδίου. Σήμερα στο κινούμενο σχέδιο κυριαρχούν 3 βασικές τεχνικές, 1) το τρισδιάστατο κινούμενο σχέδιο, ταινίες σαν αυτές που παράγουν σήμερα τα στούντιο στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα δείγμα τους είναι η ταινίες της εταιρίας μου Time Lapse Pictures AE σε συμπαραγωγή με την ΕΡΤ “ Ένα δέντρο μια φορά” και “Ένα ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι” 2) το κλασικό κινούμενο σχέδιο, σχεδιασμένο με το χέρι, και δείγμα των οποίων είναι οι κλασικές ταινίες της DISNEYκαι 3) οι ταινίες με κούκλες, puppet animation, δείγμα των οποίων είναι οι ταινίες της εταιρίας Aardman στην Αγγλία.
Καθορισμός συντελεστών
Οι παρατηρήσεις μου είναι στο τεχνικό τμήμα μια και η βασική ομάδα παραμένει η ίδια και για όλες τις τεχνικές.
1)Τρισδιάστατες ταινίες
βάρος πρέπει να δοθεί στην κατασκευή των χαρακτήρων και των σκηνικών καθώς και στη χρήση υπολογιστών.
Κατασκευή Τρισδιάστατων Χαρακτήρων ( modeling-rigging) 2
Κατασκευή Τρισιάστατων Σκηνικών 1
Δημιουργία Υφών 1
Δημιουργία Κίνησης 2
Σχεδιασμός Σκηνών ( layouts) 1
Φωτισμός και υλοποίηση εικόνας ( rendering ) 2
2)Ταινίες κλασικές σχεδιασμένες με το χέρι.
Βάρος πρέπει να δοθεί στο σχέδιο μια και εδώ όλα τα Καρρέρ πρέπει να σχεδιαστούν ενα-ενα.
Σχεδιασμός Χαρακτήρων 1
Δημιουργία Κίνησης 3
Σχεδιασμός Φόντων Σκηνικών (backgrounds) 2
Σχεδιασμός Σκηνών ( layouts) 1
Χρωματισμοί 2
3)Ταινίες με κούκλες.
Κατασκευή Ηρώων 3
Κατασκευή Σκηνικών 2
Δημιουργία Κίνησης 2
Χειριστής Κάμερας Διεύθυνση Φωτογραφίας 2
Για την ολοκλήρωση των ταινιών όλες οι κατηγορίες μπορεί να έχουν:
Σύνθεση εικόνας / Ειδικά 2
Μοντάζ Εικόνας 1
Φωνοληψία 1
Ηχητικός Σχεδιασμός 1
Εργαστήρια 1
Πριμοδότηση.
Εδώ νομίζω πρέπει να βρεθεί μια χρυσή τομή που να καλύπτει όλες τις τεχνικές.
Ξανά η δημιουργική ομάδα παραμένει η ίδια και στις τρεις τεχνικές.
Προτείνω όμως:
Σχεδιασμός και δημιουργία των ηρώων 3
Σχεδιασμός και δημιουργία των σκηνικών 3
Σχεδιασμός σκηνών ( storyboards-layouts) 2
Αποτύπωση ( τρικέζα η ψηφιακή ) 2
Εμψύχωση – Κινούμενα σχέδια 4
Ζωγράφοι ( για υφές η φόντα ) 1
Για οποιαδήποτε επεξήγηση η επικοινωνία παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου στο nassosvakalis@yahoo.com
Ευχαριστώ,
#2 .Εκτος απο κατοικος οπως αναφερετε ,αντιλαμβανομαι καλα οτι δεν τιθεται καμμια αλλη προυποθεση για να μοριοδοτηθει αρα και να κρατικο- χρηματοδοτηθει οποιος τυχαια προκυπτει?????
Δηλαδη ο περιπτερας(με πληρη σεβασμο για το επαγγελμα του) της γειτονιας μοριοδοτηται σε καθε θεση αυτη του συστηματος-απο σκηνοθετης εως μοντερ και ηχοληπτης??????
Και οταν καποιος γνωριζει και καταφερνει να Παραγει,να Σκηνοθετει,να Κινηματογραφει,να Ερμηνευει,να Μονταρει στην ιδια ταινια πως μοριοδοτηται???????
Χρειαζονται εκτενεστερες επι του αντικειμενου διευκρινισεις.Σε σχεση με υπαρχοντες και τρεχοντες νομους πως διευθετουνται οι προφανως αντινομιες???????
Σιγουρα ενας εσωτερικος κανονισμος ενος ΝΠΙΔ δεν επεχει ισχυ νομου.
#2 .Εκτος απο κατοικος οπως αναφερετε ,αντιλαμβανομαι καλα οτι δεν τιθεται καμμια αλλη προυποθεση για να μοριοδοτηθει αρα και να κρατικο- χρηματοδοτηθει οποιος τυχαια προκυπτει?????
Δηλαδη ο περιπτερας της γειτονιας μοριοδοτηται σε καθε θεση αυτη του συστηματος-απο σκηνοθετης εως μοντερ και ηχοληπτης??????
Και οταν καποιος γνωριζει και καταφερνει να Παραγει,να Σκηνοθετει,να Κινηματογραφει,να Ερμηνευει,να Μονταρει στην ιδια ταινια πως μοριοδοτηται???????
Χρειαζονται εκτενεστερες επι του αντικειμενου διευκρινισεις.Σε σχεση με υπαρχοντες και τρεχοντες νομους πως διευθετουνται οι προφανως αντινομιες???????
Σιγουρα ενας εσωτερικος κανονισμος ενος ΝΠΙΔ δεν επεχει ισχυ νομου.
Απορίας άξιο το πως μια μικρού μήκους ταινία με animation, είτε στην παραδοσιακή 2D ή σε 3D τεχνική, με 1-2 animators που είναι επίσης και charactert designers αλλά και σεναριογράφοι και σκηνοθέτες θα καταφέρει να συγκεντρώσει τα απαιτούμε 14 από τα 21 μόρια. Εκτός κι αν μοριοδοτηθεί ξεχωριστά στους ίδιους ανθρώπους κάθε επιμέρους κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας. Πολλά κενά και πολλές ελλείψεις.
συμφωνώ με τις αμφιβολίες των κινηματογραφιστών που μιλάνε για τις πειραματικές ταινίες και τα ντοκυμανταίρ.
Μια άλλη ιδέα για να λυθεί το ζήτημα θα ήταν να προβλέπονται κάπου οι εξαιρέσεις, έτσι ώστε να μπορούν να καλυφθούν και ταινίες που δεν συγκεντρώνουν τον απαραίτητο αριθμό.
Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός κινηματογραφιστών- ταινιών που γυρίζονται με λιγότετα άτομα, που ο σκηνοθέτης είναι ο ίδιος και οπερατέρ- μοντέρ και είναι λάθος αυτό να μην αναγνωρίζεται από το υπάρχον σχέδιο νόμου
Στο δεύτερο κεφάλαιο του νόμου, για την «Ενίσχυση της Κινηματογραφίας», θεωρούμε εντελώς απαραίτητο να υπάρξει σύνδεση με τον ήδη ψηφισμένο νόμο για το tax shelter.
Για το άρθρο 4, για τη μοριοδότηση, μας ανησυχεί ότι ο διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων ακολουθεί ένα συντηρητικό μοντέλο το οποίο δεν ανταποκρίνεται στον τρόπο παραγωγής πολλών ταινιών. Αναρωτιόμαστε μήπως θα είναι δύσκολο για τις πειραματικές ταινίες και για πολλές από τις ταινίες τεκμηρίωσης να συγκεντρώσουν τον απαραίτητο αριθμό μονάδων. Μια πιθανή λύση θα ήταν να μειωθεί ο ελάχιστος αριθμός μονάδων. Τουλάχιστον για τις ταινίες τεκμηρίωσης, βασιζόμενοι στη μέχρι τώρα σχετική εμπειρία, προτείνουμε οι ελάχιστες μονάδες να είναι έξι (6).
Αντουανέττα Αγγελίδη, Ρέα Βαλντέν, Κατερίνα Ευαγγελάκου, Στέλλα Θεοδωράκη, Κατερίνα Πατρώνη, Πέτρος Σεβαστίκογλου – Κινηματογραφιστές
Oλοι γνωριζουμε οτι αλλο το επαγγελμα του ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ και αλλο του ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΥ.
Παγκοσμιως υπαρχουν σχολες που διδασκουν μονο Ενδυματολογια και αλλες που διδασκουν μονο Σκηνογραφια. Αντιστοιχως και τα πτυχια.
Βεβαιως, υπαρχουν και συνναδελφοι που εχουν σπουδασει και εξασκουν και τα δυο. Σπανιως ομως, αν παρακολουθει κανεις το Ελληνικο, αλλα και το παγκοσμιο σινεμα, θα δουμε το ιδιο προσωπο να κανει και τις δυο δουλειες μαζι.
Πως λοιπον μοριοδοτουμε ΔΥΟ διαφορετικα επαγγελματα ως ΕΝΑ;
Οταν ο σκηνοθετης ειναι ταυτοχρονα και μοντερ της ταινιας του, μοριοδοτειται ως ενα προσωπο;
Ειναι καταφανως λαθος!
Η Μοριοδότηση της Ερμηνευτικης Ομάδας (αρθρο 4 , παρ.1) αφορά την υπηκοότητα των ερμηνευτών .
Υπάρχουν όμως περιπτώσεις ταινιών μυθοπλασίας όπου οι πρώτοι ρόλοι ,ενδεχομένως και ο τρίτος ,
εμηνεύονται από ηθοποιούς (επαγγελματίες αλλά ακόμα και από ερασιτέχνες) που δέν ανταποκρίνο-
νται στις απαιτήσεις της παρ.2 του Αρθρου 4 .Σε μιά τέτοια περίπτωση δεν συγκεντρώνονται οι 14
Μονάδες που απαιτεί ο Νόμος . Προτείνω τη μείωση των απαιτουμένων Μονάδων απο 14 σε 12.
Και μια η ΕΙΚΟΝΑ στον νεο προτεινομενο Ελληνικο Κινηματογραφο εχει ενα τοσο δα μοριακη μεσα στα 18 και αφου ο Διευθυντης Φωτογραφιας εχει ισοτιμα με τους Βοηθους καμερας μορια -δηλαδη ο Διευθυντης Φωτογραφιας στην προτεινομενη Ελληνικη Ταινια εχει 1/3 του μοριου-γιατι δεν προσθετουμαι και τις υπολοιπες ειδικοτητες της ΕΙΚΟΝΑΣ (μακενιστες,ηλεκτρολογους/φωτιστες,ζωγραφους σκηνικων,τεχνικους επεξεργασιας κλπ) ωστε ολοι μαζι να εχουν ισοτιμα 1/20 του μοριου ο καθενας.Ο Μουσικος ομως ειναι δημιουργος αλλα ο Διευθυντης Φωτογραφιας οχι,μηπως μπερδεψα τα Σ/Ν και διαβαζω τον νομο για την Κρατικη Ορχηστρα.
Συγγνωμη για το ελαφρα ελαφρο υφος αλλα παμε για παγκοσμια πρωτη.
Αλλη εμφανης αγνοια του θεματος -Κινηματογραφος-.Σε ποια κατηγορια ταινιων «μυθοπλασιας» η «animation» πρεπει να ενταξουμαι τις τοσες καταπληκτικες ταινιες που βλεπουμε καθε χρονο που γινονται με την τεχνικη Stop Motion αφου αυτες απαιτουν και Διευθυντη Φωτογραφιας και σκηνογραφο και κατεσκευαστες σκηνικων και Μακενιστα και Ηλεκτρολογους και Βοηθους καμερας και hair και make up και ουτω καθ εξης.Μηπως αυτες δεν ειναι ταινιες????Και ποσα «μορια????????» θα εχει ο καθενας απο αυτους.
Αρθρο 3
Πιστοποιητικό ελληνικότητας
1. Για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος των κινηματογραφικά έργων, απαιτείται να έχουν χαρακτηρισθεί ως ελληνικά και να έχει εκδοθεί από τη διεύθυνση κινηματογραφίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού το σχετικό πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας.
2. Για το χαρακτηρισμό ταινίας μυθοπλασίας μεγάλου ή μικρού μήκους ως ελληνικής και τη χορήγηση πιστοποιητικού ελληνικής ιθαγένειας απαιτείται να συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) οι διάλογοι της ταινίας στην πρωτότυπη εκδοχή της να είναι κατά ποσοστό τουλάχιστον 51% στην ελληνική γλώσσα, εκτός εάν οι σεναριακές ανάγκες δεν το καθιστούν εφικτό και εισηγηθεί σχετικά και κατ΄ εξαίρεση το Συμβούλιο Κινηματογραφίας και μετά από απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού ή αν αφορά συμπαραγωγή στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Κινηματογραφικών Συμπαραγωγών ή άλλων Διακρατικών Συμβάσεων, και έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες.
β) το 50% των ηθοποιών και το 50% των τεχνικών τουλάχιστον να είναι έλληνες, εκτός εάν ισχύουν άλλοι όροι σύμφωνα με τα κριτήρια των διεθνών συμβάσεων, ή έχει εγκρίνει διαφορετικά το Συμβούλιο Κινηματογραφίας.
3. Για το χαρακτηρισμό ταινίας τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ) μεγάλου ή μικρού μήκους ως ελληνικής και τη χορήγηση πιστοποιητικού ελληνικής ιθαγένειας απαιτείται να συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) η γλώσσα όλων των σχολίων, των κειμένων και της αφήγησης της ταινίας, στην πρωτότυπη εκδοχή της, να είναι στην Ελληνική γλώσσα κατά ποσοστό τουλάχιστον 51% , ή έχει παραχθεί στα πλαίσια και με τις διαδικασίες που προβλέπουν Διεθνείς Συμβάσεις.
β) το 50% των συντελεστών και των τεχνικών τουλάχιστον να είναι έλληνες, εκτός εάν ισχύουν ως απαραίτητοι όροι σύμφωνα με τα κριτήρια των διεθνών συμβάσεων, ή έχει εγκρίνει διαφορετικά το Συμβούλιο Κινηματογραφίας.
4. Για το χαρακτηρισμό της ταινίας κινουμένου σχεδίου (animation) μεγάλου ή μικρού μήκους ως Ελληνικής και τη χορήγηση πιστοποιητικού Ελληνικής Ιθαγένειας απαιτείται να συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Η γλώσσα όλων των σχολίων, των κειμένων και της αφήγησης της ταινίας στην πρωτότυπη εκδοχή της να είναι στην Ελληνική γλώσσα κατά ποσοστό τουλάχιστον 51%, ή έχει παραχθεί στα πλαίσια και με τις διαδικασίες που προβλέπουν Διεθνείς Συμβάσεις .
β) το 50% των συντελεστών και των τεχνικών τουλάχιστον να είναι έλληνες, εκτός εάν ισχύουν ως απαραίτητοι όροι σύμφωνα με τα κριτήρια των διεθνών συμβάσεων, ή έχει εγκρίνει διαφορετικά το Συμβούλιο Κινηματογραφίας
γ) Κατ’ εξαίρεση, εφόσον η ταινία δεν περιλαμβάνει σχόλια ή και κείμενα ή και αφήγηση για το χαρακτηρισμό της ταινίας λαμβάνεται υπόψη μόνο η προϋπόθεση του εδαφίου β της παρούσης παραγράφου.
5. Για την εφαρμογή των κριτηρίων των προηγούμενων παραγράφων οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι μόνιμοι κάτοικοι Ελλάδας, εξομοιώνονται με τους Έλληνες πολίτες.
6. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού καθορίζονται η διαδικασία και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση του πιστοποιητικού ελληνικής ιθαγένειας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
Θεωρώ ότι στην μοριοδότηση τεχνικών υπηρεσιών ή και της παραγωγής γενικότερα θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν η τεκμηρίωση όσον αφορά την μεθοδολογία και τα τεχνικά μέσα που χρησιμοποιούνται για την οργάνωση, εκτέλεση και διαχείριση του έργου. Μερικά παραδείγματα είναι
– Η Μεθοδολογία Διαχείρισης Έργου & Διασφάλισης Ποιότητας
– Η Μεθοδολογία Οργάνωσης και Εκτέλεσης Παραγωγής
– Τα Τεχνικά Μέσα που χρησιμοποιούνται για την εφαρμογή των ανωτέρω μεθοδολογιών
– Τα Τεχνικά Μέσα *πρωτοποριακού χαρακτήρα* που χρησιμοποιούνται γενικότερα κατά την παραγωγή
Θεωρώ ότι αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να από κοντά τις διαδικασίες και τα μέσα παραγωγής σε μια προσπάθεια εκσυχρονισμού, από την οποία μπορεί να προκύψουν ανταγωνιστικά οφέλη για την κινηματογραφική τέχνη της χώρας πέρα από την τύχη που θα έχουν κάποιες παραγωγές.