Άρθρο 3 Τεχνικό Προσωπικό

1. Οι ειδικότητες του τεχνικού προσωπικού για την παραγωγή ταινίας καθορίζονται από τον παραγωγό και το σκηνοθέτη,  ανάλογα με τις ανάγκες της ταινίας.

  • 4 Νοεμβρίου 2010, 22:02 | Basilpan

    Το μόνο που θα ήθελα να καταλάβω όσον αφορά το Άρθρο 3 του νέου Σ/Ν, είναι αν οι ειδικότητες καθορίζονται απο τους Παραγωγό, Σκηνοθέτη ή αν αυτοί καθορίζουν το ποιές ειδικότητες θα χρησιμοποιήσουν στην εκάστοτε παραγωγή.
    Γιατί οι ειδικότητες ως ειδικότητες υπάρχουν παγκοσμίως και δεν έχουν ανάγκη κανέναν να τις καθορίσει.
    Θεωρώ ότι τα βασικά θέματα που προβληματίζουν όλον τον κόσμο που στελεχώνει την παραγωγή ενός οπτικοακουστικού έργου στην Ελλάδα δεν θίγονται ούτε, αναφέρονται. Ενδεικτικά αναφέρω: Άδειες εργασίας (τουλάχιστον οι μισοί από όσους δουλεύουν αυτή τη στιγμή στον κιν/φο, είναι χωρίς άδεια ενώ αν αναφερθούμε και στο κομμάτι της τηλεόρασης και της διαφήμισης τα ποσοστά είναι παρόμοια μπορεί και μεγαλύτερα), ασφάλιση – εξασφάλιση κ.α.
    Επίσης η απουσία αναφοράς του διευθυντή φωτογραφίας, δεν καταλαβαίνω σε τι εξυπηρετεί στην παρούσα φάση, εφόσον είναι και ο τελικός υπεύθηνος για την τεχνική αρτιότητα του οπτικού υλικού.
    Τέλος η απουσία αναφοράς στις ειδικότητες του Δ.παραγωγής καθώς και του Β. Σκηνοθέτη, βασικών ειδικοτήτων για την προπαρασκευή και εκτέλεση του γυρίσματος ενός κιν/φκου έργου ακόμα και απο το άρθρο 4 του παρόντος Σ/Ν, και η εν γένει απουσία αναφοράς στην ουσία του ρόλου του τεχνικού προσωπικού ενός κινφ/κου έργου δείχνει κατά την γνώμη μου άγνοια της πραγματικότητας μιάς κινφ/κης παραγωγής.
    Ίσως μια εκτενέστερη έρευνα απο το υπουργείο και κάποιες συναντήσεις με εκπροσώπους όλων των ειδικοτήτων θα λειτουργούσε επικοδομητικά ως πρός τις τελικές διατυπώσεις και περεταίρω εξελίξεις που θέλει να δρομολογήσει το υπουργείο μέσω του παρόντος Σ/Ν.

  • 4 Νοεμβρίου 2010, 17:41 | Cinecrew

    Οι ειδικότητες καθορίζονται……Προς όλους

    Σχόλιο με βάση τον σχολιασμό της ΕΤΕΚΤ ΟΤ:

    1.
    Οι ειδικότητες γεννιούνται από τις ανάγκες της κινηματογράφησης, από την ανάπτυξη των τεχνολογιών και και από τις εξελίξεις του τρόπου παραγωγής.

    Στην συγκεκριμένη αναφορά δεν φαίνονται οι δύο κατ’ εξοχήν ειδικότητες που οργανώνουν ένα γύρισμα, δηλαδή του Β. Σκηνοθέτη και του Δ.Παραγωγής. Η μία οργανώνει το πρόγραμμα το γύρισμα και η άλλη φροντίζει-κανονίζει-επιβλέπη την εκτέλεσή του, με τις καλύτερες δυνατές προδιαγραφές. Χωρίς αυτούς τους δύο δεν γίνεται κανένα γύρισμα, ούτε να αρχίσει ούτε να ολοκληρωθεί. Δεν βλέπω να μιλάει για τις ειδικότητες μετά το γύρισμα. Ας πώ λοιπόν για την σημασία του Μοντέρ για όλες τις αποφάσεις αλλά και την πορεία των διαδικασιών σε όλο το post production.
    Καθορίζουν τίποτα σημαντικό στις ειδικότητες αυτές ο Σκηνοθέτεις, ο Παραγωγός και Δ. Φωτογραφίας; ή απλά μπορούν να επιλέξουν κάποιους για την δουλεία τους και τον επαγγελματισμό τους και από την μία ειδικότητα να φτάσουν καθοδιγούμενοι μέχρι την άλλη. Δηλαδή όπως και για το γύρισμα. Πέρα από την βασική γραμμή μεταπαραγωγής μοντερ εικόνας, ήχου-μιξέρ και ίσως sound designer ποιά άλλη απόφαση μπορούν να πάρουν οι παραπάνω 2 για τα sfx, τα vfx τις ειδικότητες των amimateurs? Καμία. Ιδίως οι Δ. Φωτογραφίας που πολλές φορές δεν ξέρουν από post…………Ας μην επεκταθώ και άλλο! Υπάρχει Δ. Φωτογραφίας που αποφασίζει για τον Ηχολήπτη, για τον Μαραγκό, για την Κωμώτρια για την Αμπιγιέζ………όχι γιατί δεν είναι στο τμήμα του. Άρα για ποιό λόγο να σύν-αποφασίσει εκείνος για άλλα τμήματα και μάλιστα για τμήματα που δεν εποπτέυει έως δεν γνωρίζει….

    Κάθε επικεφαλής τμήματος συνήθως επιλέγει τους υφιστάμενους, προκειμένου η ομάδα του να αποδίδει με τα κριτήριά του, το καλύτερο αποτέλεσμα για την ταινία. Αυτή είναι η πρακτική μέχρι σήμερα, γιατί το θέλετε γραμμένο σε νόμο?

    2.
    Οι τεχνικοί να διαθέτουν τα απαιτούμενα από το νόμο…….. Αναρωτιέμαι, υπάρχει νόμος που έχει μπορέσει να παρακολουθήσει τουλάχιστον την πραγματική εικόνα της κινηματογραφικής τέχνης στην Ελλάδα?
    Σε όλο το χάος που γνωρίζουμε και το διαβάζουμε επίσης εδώ, αυτό είναι το κύριο που πρέπει να οριστεί με νόμο. Εγώ εργάζομαι με πάθος στην δουλειά μου, θεωρώ ότι είμαι επαγγελματίας και δεν εργάζομαι ερασιτεχνικά, αλλά δεν έχω άδεια ασκήσεως επαγγέλματος! Δεν πρέπει να ξαναδουλέψω επειδή το Σωματείο το έχει πιάσει τυπολατρεία.
    Μπορεί να έχω το πρόβλημα εκείνων των φοιτητών 3ετούς σχολής που ξαφνικά σταμάτησε να αναγνωρίζεται από το υπουργείο, ενώ είναι γνωστή ως Η Μεγάλη του Γένους Σχολή.(των κινηματογραφιστών!).
    Μπορεί να έχω σπουδάσει στο εξωτερικό σε σχολή 4ετούς φοιτησης που το υπουργείο δεν έχει ακόμα αναγνωρίσει…………..για δικούς του λόγους.
    Μπορεί να μην έχω άδεια και να είμαι βραβευμένος από τα Κρατικά Βραβεία, να μην ξαναδουλέψω?
    Έχω το πάθος για την ειδικότητά μου, το οποίο με έχει κάνει αποδεκτή στο χώρο, να μην ξαναδουλέψω?
    Τόσα χρόνια που δούλευα και υπηρετούσα με τον καλύτερο τρόπο την ειδικότητά μου, δεν αποτελούν τα διαπιστευτήριά μου?
    Η άδεια αντιστοιχεί στον επαγγελματισμό μου και όχι το πάθος μου? Τα ράσα κάνουν τον παππά?

    Το σωματείο θα κάνει επιτέλους μια ανοιχτόμυαλη προσπάθεια να εντάξει ή να επανεντάξει ενεργούς καλλιτέχνες ή τεχνικούς στο σώμα του?
    Είμαι μοντέρ και είμαι έχω την υποχρέωση να βλέπω όλα τα στραβά των γυρισμάτων, από τις επιλογές των διαφόρων ημιμαθών μεγαλο-παραγωγών, των διαφόρων α-ταλάντων σκηνοθετών. Κάθε φορά που προκρίνουν κάποιους με κριτήρια άλλα από τον επαγγελματισμό και το πάθος του συνεργάτη για την δουλειά του, καταλήγουν πάνω από το κεφάλι μου να τον βρίζουν- και εγώ τι φταίω να προσπαθώ πάντα να σώσω αυτά που ήδη δεν σώζονται, άσε που πρέπει να λειτουργώ με όρους ψυχολόγου….

    3.
    Ναι η εργασία είναι έτσι ορισμένη από τον νόμο………………εφαρμόζεται όμως ποτέ ένας νόμος στην ελλάδα , εκατό διατάγματα, διακόσιες ρυθμίσεις, και άπειρα παράθυρα και πόρτες….

    Σε αυτά τα θέματα θα ήθελα το σωματείο, αλλά και την πολιτεία, να δουν την πραγματικότητα με μεγαλύτερη ευαισθησία και πάρουν όσες αποφάσεις χρειαστεί ώστε να προκύψουν οι πιο ολοκληρωμένες ρυθμίσεις. Αν δεν τις πάρουν έγκαιρα, θα πέσει πολύ μοντάζ (κόψε-ράψε).

    Με τιμή,

    Προσπάθησα να κρατήσω την Ανωνυμία μου, για ευνόητους λόγους.

  • 4 Νοεμβρίου 2010, 15:54 | Γιώργος Φρέντζος / Δ/της Φωτογραφίας

    Στην πράξη μέχρι τώρα έχει αποδειχτεί ότι ο Δ/της Φωτογραφίας είναι αυτός που και γνωρίζει αλλά και αποφασίζει γιά την σύνθεση του τεχνικού προσωπικού του γυρίσματος μιάς ταινίας βάσει των αναγκών.
    Πρός τι η αλλαγή?
    Ψάχνοντας παραδείγματα που να δείχνουν το παράλογο της απόφασης να επιλέγει ο παραγωγός και ο σκηνοθέτης ΚΑΙ το τεχνικό προσωπικό μπορώ να αναφέρω.

    Ο Υπουργός Εξωτερικών επιλέγει αντί του πρέσβη τους υπαλλήλους για την πρεσβεία στο Buenos Aires.
    Ο Διοικητής της Εθνικής Τράπεζας αντί του Διευθυντή τους υπαλλήλους του καταστήματος στο Σουφλί.
    Ο Δ/της ορχήστρας τον συντηρητή των χάλκινων πνευστών.
    Ο πρόεδρος ΠΑΕ επιλέγει τους παίχτες αντί του προπονητή.
    Ο Διοικητής νοσοκομείου επιλέγει τους βοηθούς του χειρουργού.

    Θεωρώ αναγκαίο το να παραμείνει η παλαιότερη διατύπωση που περιλαμβάνει τον Διευθυντή Φωτογραφίας στην ομάδα που λαμβάνει αποφάσεις γιά το τεχνικό προσωπικό.

  • 3 Νοεμβρίου 2010, 18:39 | Production Update

    Στις ειδικότητες διοικητικών θέσεων (τεχνικών κινηματογράφου) πρέπει να συμπεριληφθούν νέες ειδικότητες με ξένες τίτλους, όπως π.χ: Production Coordinator.

    Σχετικά με την απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος κάποιες ειδικότητες, π.χ: Β.Δ.Παραγωγής κτλ. βρίσκονται σε αδιέξοδο, καθώς πληρώνονταν από τις εκάστοτε εταιρείες παραγωγής με Απόδειξη Επαγγελματικής Δαπάνης, καθ’ότι στην πραγματική αγορά, οι εργοδότες αποφεύγουν το ΙΚΑ & τα ένσημα, λόγω αυξημένου κόστους.

  • 3 Νοεμβρίου 2010, 15:18 | Γιωργος Ζαγοραιος

    Υπερ

  • 3 Νοεμβρίου 2010, 11:13 | ΕΤΕΚΤ – ΟΤ

    Προτείνουμε την αναδιατύπωση του άρθρου 3 ως εξής:

    1.Οι ειδικότητες του τεχνικού προσωπικού για την παραγωγή ταινίας καθορίζονται από τον παραγωγό, το σκηνοθέτη και το διευθυντή φωτογραφίας ανάλογα με τις ανάγκες της ταινίας.

    2.Οι τεχνικοί πρέπει να διαθέτουν τα απαιτούμενα από το νόμο προσόντα για την άσκηση του επαγγέλματος στην ειδικότητά τους.

    3.Η εργασιακή σχέση των τεχνικών κινηματογράφου και τηλεόρασης με τις αντίστοιχες επιχειρήσεις παραγωγής είναι σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, με όλες τις συνέπειες που απορρέουν από το χαρακτηρισμό αυτό.

  • 3 Νοεμβρίου 2010, 11:16 | Loukia

    Συμφωνώ και ψηφίζω υπέρ της αλλαγής

  • 3 Νοεμβρίου 2010, 00:07 | Χρήστος Αλεξανδρής

    Ο Ν.1597/1986 -εκείνος ο παρωχημένος-, στο Άρθρο 6, παρ. 1, σε αντίθεση με αυτόν -τον αναπτυξιακό-, για το ίδιο θέμα αναφέρει επί λέξει: «Οι ειδικότητες των μελών καθορίζονται από τον παραγωγό ή το διευθυντή παραγωγής, το σκηνοθέτη και το διευθυντή φωτογραφίας ανάλογα με τις ανάγκες της ταινίας.»
    Αν υποθέσουμε κατ’ αρχάς ότι μαζί με την εξάλειψη του διαζευκτικού “ή” παρασύρθηκε και ο δ. παραγωγής, μπορεί κάποιος να εξηγήσει με ικανοποιητικό τρόπο γιατί συνέβη το ίδιο και με το δ. φωτογραφίας; Ποιοι δηλ. ήσαν οι αντικειμενικοί λόγοι που οδήγησαν στην αλλαγή εκείνης της διατύπωσης;
    Μήπως η έως σήμερα εμπειρία έχει καταδείξει ότι ο μάλλον όχι-και-τόσο-νοήμων δ. φωτογραφίας δεν αντιλαμβάνεται επαρκώς τις ανάγκες τις ταινίας; Μήπως ο όχι-και-τόσο-νοήμων δ. φωτογραφίας είναι ίσως επιπλέον κι ένας κακόβουλος συνεργάτης που υποσκάπτει το καλλιτεχνικό όραμα του σκηνοθέτη; Μήπως τελικά ο σίγουρα όχι-και-τόσο-νοήμων και οπωσδήποτε κακόβουλος δ. φωτογραφίας αποτελεί τον αναγκαίο εχθρό του παραγωγού, αφού οπωσδήποτε επιθυμεί την οικονομική, ενδεχομένως και τη φυσική καταστροφή του; Μήπως όλα τα παραπάνω μαζί!;
    Και αν τελικά δε μπορεί κανείς να απαντήσει σ’ αυτές τις απορίες ενός όχι-και-τόσο-νοήμωνος δ. φωτογραφίας, μπορεί τουλάχιστον να πει γιατί δεν έχει βγει ούτε ένας σκηνοθέτης να σχολιάσει το συγκεκριμένο άρθρο λέγοντας ότι στην πραγματικότητα ο ίδιος δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει τις τεχνικές ανάγκες της ταινίας του, γιατί απλά δεν είναι αυτός ο ρόλος του…;
    Χρήστος Αλεξανδρής
    Διευθυντής Φωτογραφίας

  • 31 Οκτωβρίου 2010, 12:17 | Πάρης Καραγιώργος

    Ποιοί καθορίζουν τις ειδικότητες?

    Τις ειδικότητες(φαντάζομαι ότι αναφέρει ως πληρότητα), τις καθορίζουν οι ανάγκες τις ταινίας και η πολυπλοκότητα της απεικόνησης κα του σεναρίου, ο χώρος ή τα ντεκόρ, η πληρώρα των ηθοποιών και βοηθών ηθοποιών κα πολλά.

    Αν ο Παραγωγός πληρώνει τον Σκηνοθέτη όπως όλο το συνεργείο, τυπικά και ουσιαστικά θα αποφασίσει αυτός. Όταν όμως ο ίδιος έχει επιλέξει τον Σκηνοθέτη για την ταινία, τότε αλλά και πάντα οφείλει να σέβεται την γνώμη του για το καλλιτεχνικό ιδίως συνεργείο, και τις προτάσεις του για την καλλήτερη απόδοση όλων των τμημάτων.

    Σε ταινίες που ο Σκηνοθέτης έχει καταφέρει να εγκριθούν λεφτά στην Ταινία του, τα πράγματα χωρίς να αλλάζουν δραματικά, τον καθιστούν εντονότερα εισηγητικό και απαιτητικότερο.

    Αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι θα πληρωθούν από τον Παραγωγό και άρα μέχρι την τελική υπογραφή ο Παραγωγός έχει τον τελευταίο λόγο για το αν θα δουλέψουν οι συνεργάτες που προτείνει ο Σκηνοθέτης με τα λεφτά που διαθέτει η παραγωγή για την συγκεκριμένη θέση.

    Αν δεν βρεθεί η χρυσή τομή τότε η συζήτηση θα είναι μεγαλύτερη από το σύνολο του νομοσχεδίου ολόκληρου…

    Η πρακτική πάντως τόσα χρόνια έχει αντιμετωπίσει αυτά τα θέματα. Και αν υπάρχει κάποιος που νομίζει ότι θα γλυτώσει λεφτά με έναν φθηνότερο συνεργάτη ή με έναν λιγότερο, έρχεται η ώρα που η Ταινία τον Απαιτεί και τότε το κόστος πάντα αποδεικνύεται μεγαλύτερο, του δήθεν κέρδους….

    Δεν μπορεί κανείς να «κλέψει την πραγματικότητα» της ταινίας. έρχεται η ώρα που το φθηνό ή το λιψό θα κοστίσει πανάκριβα. 2-3 λάθη ή αμέλιες αρκούν για μία έξτρα ημέρα γυρίσματος….

    Και στο τέλος στην προβολή το συνολικό αποτέλεσμα μπορεί να φανεί τι δεν λειτουργούσε στην ταινία σωστά..! Η παραγωγή ή η σκηνοθεσία…!

  • 31 Οκτωβρίου 2010, 11:08 | Production Sense

    Διαβαζω μερικα σχολια της διαβουλευσης και εχω την αισθηση οτι στην εποχη των e-mails καποια μιλανε για γραμματοσημα.

    ΣΩΜΑΤΕΙΑ
    Καταλαβαινω οτι τα σωματεια πρεπει να υπερασπιστουν την υπαρξη τους, αλλα ας προσπαθησουν να δουν λιγο μπροστα…Μιλανε για ειδικοτητες, προυποθεσεις και μεροκαματα που αφορουν τις αδειες εργασιες, θεματα καποια απ τα οποια -εδω και χρονια- δεν υπαρχουν και ουτε προκειται να ξανα υπαρξουν ποτε.

    Δεν νομιζω οτι προκειται να γινουν καλυτερες και περισσοτερες ταινιες εαν ενας νομος θα υποχρεωνει να δουλευουν 15, 25 ή 35 τεχνικοι που θα εχουν αδειες εργασιας με 200 ή 1200 ημερομισθια κι αυτο οσο κι αν δεν αρεσει στα σωματεια ειναι απλα η πραγματικοτητα.

    Το νομοσχεδιο πρεπει να δημιουργει ενα ευνοικο περιβαλλον για να γινονται ταινιες. Σιγουρα οχι με τον τροπο που γυριζονταν το 1970, ισως οχι με τον τροπο του 2000 αλλα το πιθανοτερο με καποιο συστημα που μπορει να μην το ξερουμε ακομη.

    Εαν υπαρχουν ταινιες, θα υπαρξουν και τεχνικοι. Ισως οχι πτυχιούχοι του τμήματος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου των Τ.Ε.Ι. Λάρισας, αλλα αυτοι που η εξελιξη της τεχνολογιας θα απαιτησει.

    ΡΟΛΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ
    Ο mahi προτεινει ο ρολος του παραγωγου να ειναι συμβουλευτικος. Φυσικα εαν το μοντελλο που εχει στο μυαλο του ειναι ενας «παραγωγος» συζυγος, βοηθος ή βιτρινα του σκηνοθετη μπορει και να ισχυει. Αλλωστε κανεις δεν θα απαγορευει σε κανενα να δηλωνει παραγωγος. Ακομα και στους σκηνοθετες.

    Εαν ομως καποιος -που δεν θελει να σκηνοθετησει- οπως γινεται σε ολες τις αναπτυγμενες κινηματογραφικα χωρες, εξασφαλισει ενα σεναριο και συνεργαστει με εναν σκηνοθετη, τι γινεται ?

    Θα ηταν τρελλος -και τουλαχιστον κακος στην δουλεια του- ενας παραγωγος που δεν θα φροντισει να συνεργαστει με μια ομαδα που δενει και «μιλαει την ιδια γλωσσα». Φυσικα και θα ακουσει τις προτασεις τους σκηνοθετη, του δ/ντη φωτογραφιας, του art director, του gaffer, κλπ. Αλλο προτασεις ομως και αλλο νομοθετικη δεσμευση.

  • 30 Οκτωβρίου 2010, 21:31 | kalogiros giannis

    τασωμε απολυτα με τις αποψεις των συναδελφων.και ψηφιζω ναι ,

  • Θέμα :
    Εισήγηση νέων βελτιωμένων προτάσεων αναβάθμισης του
    κλάδου Τεχνιτών Εφαρμοστών (Grip Department , Μακενιστών)

    Έχοντας εξετάσει τις προτάσεις των συναδέλφων και μελών της Ένωσης του κλάδου Τεχνιτών Εφαρμοστών (Key Grip , Μακενιστών )για την βελτίωση και την τροποποίηση απόκτησης – χορήγησης Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος του κλάδου Τεχνιτών Εφαρμοστών (Key grip, Μακενιστών) εισηγούμαστε και προτείνουμε :

    ΚΛΑΔΟΣ ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΩΝ (Grip Department, Μακενιστών)

    Με τις παρακάτω προτάσεις μας εισηγούμαστε την αναβάθμιση της ειδικότητάς μας, αλλάζοντας την ριζικά και ουσιαστικά, ακολουθώντας τα παγκόσμια δεδομένα. Σεβόμενοι όσους επέλεξαν το επάγγελμα του Τεχνίτου Εφαρμοστού (Key Grip, Μακενίστα) στο χώρο του θεάματος – ακροάματος, προτείνουμε αξιοκρατικά κριτήρια δίνοντας την δυνατότητα σε όσους Πτυχιούχους Τεχνικών και Κινηματογραφικών Σχολών θέλουν και πληρούν τα παρακάτω κριτήρια να εργασθούν και να προσφέρουν στο χώρο του Κινηματογράφου και της Τηλεόρασης.

    Μελετώντας τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 160/80 ΦΕΚ 44/Α222.80 ως προς την απόκτηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος του τεχνικού της Βιομηχανίας Κινηματογράφου Τηλεόρασης μέχρι και την τελευταία τροποποίηση που έχει γίνει με την ΥΠΠΟ/ΔΙΚΟΜ/84148/1736/1402 απόφαση (Φ.Ε.Κ. αρ φύλλου 1483 27-10 2005), εντοπίσαμε ότι:

    Η τελευταία τροποποίηση ΥΠΠΟ/ΔΙΚΟΜ/84148/1736/1402 δίνει την δυνατότητα απόκτησης Άδειας Τεχνίτου Εφαρμοστού (Key Grip, Μακενίστα ) μόνο στους πτυχιούχους του τμήματος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου των Τ.Ε.Ι. Λάρισας, αποκλείοντας έτσι και πτυχιούχους άλλων τεχνικών ,και κινηματογραφικών σχολών δημιουργώντας κενό στον κλάδο μας και στην αγορά εργασίας γενικότερα

    ΝΕΕΣ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΛΑΔΟΥ

    1.Αλλαγή της μετάφρασης του κλάδου όπως ορίζεται παγκόσμια από: ΚΛΑΔΟΣ ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΩΝ (ΜΑΚΕΝΙΣΤΩΝ ) σε: ΚΛΑΔΟΣ ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΩΝ (GRIP DEPARTMENT)

    2. Προτεινόμενες διαβαθμίσεις ειδικότητας με βάση τα καθήκοντα όλων των διατάξεων του Προεδρικού Διατάγματος 160/80 ΦΕΚ 44/Α222.80 ως προς την απόκτηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος του τεχνικού της Βιομηχανίας Κινηματογράφου Τηλεόρασης μέχρι και την τελευταία τροποποίηση που έχει γίνει με την ΥΠΠΟ/ΔΙΚΟΜ/84148/1736/1402 απόφαση (Φ.Ε.Κ. αρ φύλλου 1483 27-10 2005):

    ΚΛΑΔΟΣ ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΩΝ (Grip Department)
    ΔΙΑΒΑΘΜIΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΩΝ (GRIP)

    • ΤΕΧΝΙΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΣ ( ΚΕΥ GRIP)
    Ο Τεχνίτης Εφαρμοστής (Key Grip) είναι υπεύθυνος για την τοποθέτηση, τη σταθεροποίηση και την μετακίνηση της κινηματογραφικής ή τηλεοπτικής μηχανής λήψης ή άλλων μηχανημάτων και εργαλείων (τρίποδα γερανοί, τράβελινγκ κ.α.), εκτελώντας γι’ αυτό τις απαραίτητες κατασκευές και εφαρμογές. Εκτελεί την κίνηση της μηχανής λήψης επί γερανών ή άλλων κινητών μέσων, σύμφωνα με της εντολές του σκηνοθέτη. Επίσης επιμελείται ειδικών κατασκευών για την τοποθέτηση και σταθεροποίηση των προβολέων σε συνεργασία με τον Ηλεκτρολόγο Φωτιστή (Chef).
    Κατά την διάρκεια της κινηματογραφικής ή τηλεοπτικής παραγωγής, είναι επίσης υπεύθυνος να κρίνει αν ο χώρος στον οποίο εκτελείται μια κινηματογραφική ή τηλεοπτική παραγωγή είναι ασφαλής ή όχι (παλιά κτίρια, πλοία, εδαφικές ιδιαιτερότητες κ.τ.λ. ) και να λαμβάνει μέτρα για την ασφαλή εκτέλεση του έργου (κινηματογραφικής ή τηλεοπτικής παραγωγής).

    • ΒΟΗΘΟΣ ΤΕΧΝΙΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΣ (GRIP )
    Ο Βοηθός Τεχνίτης Εφαρμοστής (Grip) Επικουρεί τον Τεχνίτη Εφαρμοστή (Key Grip) στο έργο του και εκτελώντας τα ανατιθέμενα σ’ αυτόν καθήκοντα εντός του κύκλου της ειδικότητας του.

    • ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΣ ΒΟΗΘΟΣ ΤΕΧΝΙΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΣ (ASSISTANT GRIP )
    Ο Ασκούμενος Βοηθός Τεχνίτης Εφαρμοστής (Αssistant Grip) επικουρεί τον Βοηθό Τεχνίτη Εφαρμοστή (Grip) στο έργο του εκτελώντας τα ανατιθέμενα σ’ αυτόν καθήκοντα εντός του κύκλου της ειδικότητας του.

    ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΩΝ ( GRIP DEPARTMENT) Προτεινόμενες προϋποθέσεις:

    • ΑΔΕΙΑ ΤΕΧΝΙΤΗ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗ (KEY GRIP)

    Χορηγείται χωρίς εξετάσεις:
    α) Στους πτυχιούχους των ΤΕΙ του τμήματος Σχεδιασμού και τεχνολογίας ξύλου και επίπλου, οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου πραγματοποιώντας πεντακόσια (500) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή χίλια (1000) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και διαφημιστικές ταινίες με την ειδικότητα του Βοηθού Τεχνίτου Εφαρμοστού (Grip)

    β) Στους πτυχιούχους αναγνωρισμένων ημεδαπών η αλλοδαπών Κινηματογραφικών Σχολών τριετούς φοίτησης τουλάχιστον, από τα τμήματα: Φωτογραφίας, Σκηνοθεσίας, Σκηνογραφίας ,οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου, πραγματοποιώντας εξακόσια (600) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή χίλια διακόσια (1200) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και διαφημιστικές ταινίες με την ειδικότητα του Βοηθού Τεχνίτου Εφαρμοστού (Grip)

    Χορηγείται με εξετάσεις:
    α) Στους κατόχους Άδειας Βοηθού Τεχνητού Εφαρμοστού (Grip) οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου πραγματοποιώντας εξακόσια (600) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή χίλια διακόσια (1200) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και διαφημιστικές ταινίες με την ειδικότητα του Βοηθού Τεχνίτου Εφαρμοστού (Grip)

    • ΑΔΕΙΑ ΒΟΗΘΟΥ ΤΕΧΝΙΤΗ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗ (GRIP)

    Χορηγείται χωρίς εξετάσεις :
    α) Στους Πτυχιούχους του Τμήματος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας
    Ξύλου και Επίπλου των ΤΕΙ

    β) Στους πτυχιούχους αναγνωρισμένων ημεδαπών η αλλοδαπών Κινηματογραφικών Σχολών τριετούς φοίτησης τουλάχιστον από τα τμήματα: Φωτογραφίας, Σκηνοθεσίας και Σκηνογραφίας

    Χορηγείται με εξετάσεις :
    α) Στους πτυχιούχους δευτεροβάθμιων τεχνικών σχολών (Σχολές δομικών έργων Μηχανολογίας,τεχνολογίας ξύλου και επίπλου) οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου πραγματοποιώντας εξακόσια (600) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών , ή χίλια διακόσια (1200) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και σε διαφημιστικές ταινίες με την ειδικότητα του Ασκούμενου Βοηθού Τεχνίτου εφαρμοστού ( Αssistant Grip)

    β) Σε Ασκούμενους βοηθούς Τεχνιτών Εφαρμοστών οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου πραγματοποιώντας χίλια (1000) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή (1500) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και σε διαφημιστικές ταινίες με την ειδικότητα του Ασκούμενου Βοηθού Τεχνίτου εφαρμοστού (Αssistant Grip)

    και:
    Προτεινόμενη Μεταβατική Διάταξη:
    Λόγω του ότι στον κλάδο μας ήδη εργάζονται συνάδελφοι οι οποίοι έχουν την τεχνογνωσία και εμπειρία να εργαστούν ως βοηθοί τεχνίτου εφαρμοστού και ο τυχόν αποκλεισμός τους λόγω της τελευταίας τροποποίησης τηςΥΠΠΟ/ΔΙΚΟΜ/84148/1736/1402 απόφαση (Φ.Ε.Κ. αρ. φύλλου 1483 27-10 2005) δημιουργεί έλλειψη ειδικευμένων στον κλάδο μας, προτείνουμε:

    γ) Στους έχοντες εργαστεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου πραγματοποιώντας χίλια (1000) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών, ή ισάριθμα ημερομίσθια σε Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και σε διαφημιστικές ταινίες με την ειδικότητα του βοηθού Τεχνίτου εφαρμοστού, έως την 24/10 /2010

    • ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΣ ΒΟΗΘΟΣ ΤΕΧΝΙΤΗ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗ ( ASSISTANT GRIP)

    Χορηγείται χωρίς εξετάσεις :
    α)Στους έχοντες Άδεια Τεχνίτου Ξυλουργού

    Ο Κλάδos Τεχνιτών Εφαρμοστών (Grip Department)

  • 29 Οκτωβρίου 2010, 13:29 | angelos viskadourakis

    Εαν ο Διευθυντης Φωτογραφιας δεν επιλεγει το προσωπικο του με βαση τις αναγκες της Παραγωγης και τις δυνατοτητες της τοτε πως θα εκτελεσει /υλοποιησει οσα σχεδιαζει με τον Σκηνοθετη του στον χρονο που ειναι δυνατος με τα μεσα που ειναι διαθεσιμα και σε αποδοση της ουσιας του γραπτου κειμενου που καλειται να εικονοποιησει διπλα στον Σκηνοθετη οπως εχουν σχεδιασει μαζι???
    Εαν το Αρθρο 3 δεν υπαχθει στην Κινηματογραφικη Πραγματικοτητα τοτε οφειλει ο νομογραφος να διαγραψει τον ορο Διευθυντης Φωτογραφιας απο τον Νομο καθως κανεις δεν μπορει να διευθυνει τιποτα οταν δεν εχει κανενα λογω στην επιλογη αυτων που καλειται να διευθυνει.

  • 28 Οκτωβρίου 2010, 14:29 | Κλέαρχος Πήττας

    Αφού προηγουμένως τονίσω ότι μου προκαλεί εντύπωση η έλλειψη στο παρόν Σ/Ν επιμέρους ζητημάτων σχετικά με το τεχνικό προσωπικό που απασχολείται στην παραγωγή ενός οπτικοακουστικού έργου, θέλω να σχολιάσω το παραπάνω άρθρο 3.
    Η διάταξη των ειδικοτήτων κατά την παραγωγή ενός οπτικοακουστικού έργου είναι το αποτέλεσμα της ίδιας της εξελικτικής διαδικασίας που είχαν και έχουν μέσα στα χρόνια ο κινηματογράφος και η τηλεόρασης.
    Εννοώ δηλαδή ότι κανένας νόμος και καμιά αρχή(σωματείο ή Πολιτεία) δεν προκαθόρισαν ποτέ και πουθενά τις ειδικότητες στην οπτικοακουστική βιομηχανία. Αυτές, προέκυψαν και προκύπτουν μέσα από τις ανάγκες της ίδιας της παραγωγής.
    Ένα εδραιωμένο σύστημα οπτικοακουστικής βιομηχανίας δεν έχει ανάγκη από προσδιορισμό ειδικοτήτων διότι και γνωρίζει ποιες είναι αυτές και πόσο ανάγκη τις έχει για το αρτιότερο δυνατό αποτέλεσμα στο έργο που επενδύει.
    Πολύ περισσότερο ένα εδραιωμένο(άρα σοβαρό) βιομηχανικό οπτικοακουστικό σύστημα δεν θα ανέθετε στον Παραγωγό και τον Σκηνοθέτη τον καθορισμό των ειδικοτήτων για την δημιουργία ενός οπτικοακουστικού έργου.
    Στην Ελλάδα, η οπτικοακουστική βιομηχανία, εξαντλεί τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών της μέσα από την τηλεόραση με ιδιωτικά κεφάλαια από τα ίδια τα κανάλια(εσωτερικές παραγωγές, μυθοπλασία, τηλεπαιχνίδια) καθώς και μέσα από τον διαφημιστικό κλάδο με κεφάλαια επίσης ιδιωτικά και με τελικό αποδέκτη πάλι το τηλεοπτικό κοινό. Αυτό το κομμάτι της οπτικοακουστικής βιομηχανίας μας, δεν έχει ανάγκη από προσδιορισμό ειδικοτήτων του τεχνικού της προσωπικού. Όσο έχει την θέληση να παράγει οπτικοακουστικό υλικό που τουλάχιστον τεχνικά θα αναλογεί στις σύγχρονες οπτικοακουστικές συνθήκες, τόσο θα συνεχίζει να απασχολεί και το αντίστοιχο σε αριθμό και γνώσεις τεχνικό προσωπικό. Έχει βέβαια πολλά εργασιακά ζητήματα τα οποία ξεπερνούν το πλαίσιο της τηλεοπτικής παραγωγής και αφορούν όλο το φάσμα της οπτικοακουστικής μας βιομηχανίας, αλλά δυστυχώς τίποτα από αυτά δεν θίγεται στο παρόν Σ/Ν γιατί μάλλον δεν ενδιαφέρουν την πολιτεία.
    Η κινηματογραφική παραγωγή όμως, που μέχρι στιγμής στο μεγαλύτερο μέρος της χορηγείται με κρατικά κεφάλαια(δημόσιο χρήμα) είναι τουλάχιστον επιπόλαιο να μην προστατεύει τόσο την εκ των προτέρων βασική τεχνική αρτιότητα του παραγόμενου οπτικοακουστικού έργου, όσο και την ορθή διαχείριση των κρατικών κεφαλαίων.
    Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί όταν καταργείται ο ελάχιστος αριθμός ειδικοτήτων. Το ότι μπορείς να κάνεις θεωρητικά, μία ταινία με μία εξαιρετικής πιστότητας μικρή ψηφιακή μηχανή λήψεως και δυο φίλους που τυχόν σε βοηθήσουν, δεν σημαίνει ότι αυτό είναι και το μοντέλο που πρέπει να ακολουθήσουμε για την ανάπτυξη της κινηματογραφική μας παραγωγής.
    Η τεχνολογική εξέλιξη στον κινηματογράφο δεν μείωσε τον αριθμό του τεχνικού προσωπικού σε καμία χώρα του κόσμου.
    Άλλη μία πρωτιά….;;;

  • 28 Οκτωβρίου 2010, 14:23 | mahi

    Το ότι σε μιά πρόταση κι αυτή ελλειπή το σχέδιο νόμου αναφέρει τους
    τεχνικούς που χωρίς αυτούς δεν μπορεί να υπάρξει ταινία επινοημένου μύθου (Fiction) δημιουργεί πολλα ερωτήματα και αμφιβολίες για το άν είναι ένας νόμος που πραγματικά ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη του κινηματογράφου ή πρωταρχικός του σκοπός είναι η ανάπτυξη των παραγωγών
    στις πλάτες όλων όσων εργάζονται σε αυτόν το χώρο!
    Ο σκηνοθέτης σαν δημιουργός αποφασίζει ποιες ειδικότητες και ποιοι είναι αναγκαίοι για την ταινίας του.
    Ο παραγωγός πρέπει να έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα.
    Οι ειδικότητες είναι δεδομένες βάση των αδειων ασκήσεων επαγγέλματος.
    Η σχέση των τεχνικών κινηματογράφου και τηλεόρασης με τις αντίστοιχες επιχειρήσεις παραγωγής είναι σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου με όλες τις συνέπειες που απορρέουν από τον χαρακτηρισμό αυτόν.

  • Με βάση τα αναφερόμενα για το νέο σχέδιο νόμου περί <> μας λέει ότι:

    Κεφ.1 Γενικές Αρχές – Άρθρο 1/
    Η ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. Το Κράτος οφείλει να λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την ενίσχυση της παραγωγής και της προώθησης των κινηματογραφικών έργων.
    Άρθρο 2 /
    Κινηματογραφικό έργο είναι εκείνο που αποτυπώνεται σε υλικό φορέα εικόνας ή
    εικόνας και ήχου, οποιασδήποτε διάρκειας, και προορίζεται για προβολή στις κινηματογραφικές αίθουσες, όποιο και αν είναι το περιεχόμενο και όποιες και αν είναι οι
    μέθοδοι, τα μέσα και τα υλικά, που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή,
    την αναπαραγωγή ή την προβολή του, είτε είναι ήδη γνωστά είτε θα εφευρεθούν
    στο μέλλον.

    Για να πραγματοποιηθούν αυτά, απουσιάζει σαν αναφορά, ο πρωτογενής παράγοντας εκτέλεσης έργου , που είναι οι εξειδικευμένες ειδικότητες των τεχνικών κινηματογράφου.
    Δεν αναφέρονται πουθενά σαν σύνολο που απαιτείται, όπως όλοι γνωρίζουμε. Είναι όμως απαραίτητοι για την ολοκλήρωση οποιουδήποτε κινηματογραφικού έργου , ειδικότητες από το Βοηθό Σκηνοθέτη, Δ. Φωτογραφίας έως και των Β΄ Βοηθό παραγωγής (πλήρες συνεργείο).
    Λαμβάνοντας υπόψη μας αυτό το Σ/Ν, οι ειδικότητες συνεχίζουν να υπάρχουν κάτω από συγκεκριμένους κανόνες και καθήκοντα (π.χ. ο Ηλεκτρολόγος(Χ.Φ.Σ.)), όπως ήταν και είναι όλα αυτά τα χρόνια ;
    Ως κλάδος Ηλεκτρολόγων κινηματογραφιστών που σαν ειδικότητα, είναι ένας από τους βασικότερους συνεργάτες του Δ. Φωτογραφίας και έχει το σημαντικότερο μερίδιο ευθύνης για την ασφάλεια όλων των εργαζομένων , την ασφαλή τροφοδότηση – διανομή του φορτίου στο σύνολο των φωτιστικών σωμάτων καθώς και την καλή λειτουργία αυτών, εισηγούμαστε και προτείνουμε τα εξής :

    ΚΛΑΔΟΣ
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ (Χ.Φ.Σ)

    Με τις παρακάτω προτάσεις μας, εισηγούμαστε την αναβάθμιση ως προς την ειδικότητά μας, αλλάζοντας την ριζικά και ουσιαστικά ακολουθώντας τα παγκόσμια δεδομένα.
    Σεβόμενοι όσους επέλεξαν το επάγγελμα του Ηλεκτρολόγου Χειριστή Φωτιστικών Σωμάτων ( Χ.Φ.Σ.) στο χώρο του θεάματος – ακροάματος, προτείνουμε αξιοκρατικά Κριτήρια, δίνοντας την δυνατότητα σε όσους Πτυχιούχους Ηλεκτρολόγους (από δευτεροβάθμια εκπαίδευση και πάνω), θέλουν να εργασθούν και να προσφέρουν στο χώρο του Κινηματογράφου και της Τηλεόρασης.
    Μελετώντας τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 160/80 ΦΕΚ 44/Α222.80 ως προς την απόκτηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος του τεχνικού της Βιομηχανίας Κινηματογράφου Τηλεόρασης μέχρι και την τελευταία τροποποίηση που έχει γίνει με την ΥΠΠΟ/ΔΙΚΟΜ/84148/1736/1402 απόφαση (ΦΕΚ. αρ φύλλου 1483 27-10 2005), εντοπίσαμε ότι:

    Η τελευταία τροποποίηση (ΥΠΠΟ/ΔΙΚΟΜ/84148/1736/1402), κατάργησε
    την δυνατότητα αναβάθμισης στον κλάδο μας ως εξειδίκευση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των κατόχων Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος του Κλάδου
    Ηλεκτρολόγων Χειριστών Φωτιστικών Σωμάτων (ΗΛ. Χ.Φ.Σ.), δεν δίνατε να αποκτήσει μεγαλύτερη Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος στον τομέα μας, όπως γίνεται σε όλες τις βαθμίδες των Ηλεκτρολόγων, που αξιολογώντας τους με βάση την πείρα και τα τυπικά τους προσόντα, τους παρέχει βάση νόμων τα Επαγγελματικά Δικαιώματα .Παραλληλα στο δικό μας Κλάδο Ηλεκτρολόγων Χειριστών Φωτιστικών Σωμάτων (ΗΛ. Χ.Φ.Σ.), με την τελευταία υπουργική απόφαση(ΥΠΠΟ/ΔΙΚΟΜ/84148/1736/1402) περί Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος στο κλάδο των Ηλεκτρολόγων (ΗΛ. Χ.Φ.Σ.), δημιούργησε μια κλειστή ειδικότητα στον Οπτικοακουστικό Τομέα – Κινηματογράφου και Τηλεόρασης.

    ΝΕΕΣ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΛΑΔΟΥ

    1. Αλλαγή της ονομασίας του κλάδου όπως ορίζεται παγκόσμια
    από:
    ΚΛΑΔΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ (Χ.Φ.Σ)
    σε:
    ΚΛΑΔΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΦΩΤΙΣΤΏΝ

    2. Γνωρίζοντας την αγωνία των νέων ανθρώπων για εργασία, (από όλους τους τομείς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), πού είναι η βάση για την στήριξη της πυραμίδας του εργασιακού χώρου και της παραγωγικότητας, επισημαίνουμε τα εξής:
    Α. Η υπάρχουσα υπουργική απόφαση (ΥΠΠΟ/ΔΙΚΟΜ/84148/1736/1402),
    δεν δίνει την δυνατότητα ένταξης στον κλάδο Ηλεκτρολόγων (Χ.Φ.Σ.) λέγοντας
    τους, περάστε από άλλους εργασιακούς χώρους να μαθητεύσετε, να γίνεται επαγγελματίες Ηλεκτρολόγοι και μετά ελάτε στο Κινηματογραφικό χώρο να μαθητεύσετε πάλι και να μείνετε για πάντα βοηθοί.
    Β. Στους κατόχους Άδειας Βοηθητικού Προσωπικού Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων Α΄ Ειδικότητας Φωτισμού (Ν. 6422/34), δεν τους παρέχει την δυνατότητα να αποκτήσουν Άδεια Β΄ Ηλεκτρολόγου Χειριστή Φωτιστικών Σωμάτων (Β. Χ.Φ.Σ.), αλλά να γίνουν πρώτα εργολάβοι με Άδεια Ηλεκτρολόγου Α’ ειδικότητας 15 KW και άνω και μετά να λάβουν Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος ως (Β. Χ.Φ.Σ.) και να μείνουν για πάντα βοηθοί.
    Γ. Αλλά και στους περισσοτέρους που έχουν τις Άδειες Ηλεκτρολόγου
    Χειριστή Φωτιστικών Σωμάτων (ΗΛ. Χ.Φ.Σ ) ή Χειριστή Φωτιστικών Σωμάτων (Χ.Φ.Σ.) ή Βοηθού Ηλεκτρολόγου Χειριστή Φωτιστικών Σωμάτων (Β. Χ.Φ.Σ), δεν δίνεται δυνατότητα αναβάθμισης στον κλάδο, καθότι πλειοψηφικά είναι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Προτεινόμενες διαβαθμίσεις ειδικότητας :

    α)Από CHEF ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ή
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ (ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ)
    σε ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΦΩΤΙΣΤΗΣ CHEF

    Ο όρος του CHEF (Ηλεκτρολόγου Φωτιστή CHEF), παγκοσμίως δίνεται
    μετά από πείρα ετών και αξιολόγησης από το χώρο εργασίας του. CHEF είναι Τίτλος Τιμής. Για αυτό προτείνουμε, εκτός των απαιτούμενων τυπικών προσόντων, να καταθέτει και συστατικές επιστολές όπως θα δείτε αναλυτικά στις προαιρετικές εισηγήσεις μας για την απόκτηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος.

    β) Από Α΄ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ (ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ) ή
    ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ
    σε Α΄ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΦΩΤΙΣΤΗΣ

    γ) Από Β΄ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ (ΒΟΗΘΟΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ)
    σε Β΄ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ (ΒΟΗΘΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΦΩΤΙΣΤΗΣ)

    δ) ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ (Νέα ειδικότητα)

    ε) ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑΣ

    στ) ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ (Νέα ειδικότητα)

    ΚΛΑΔΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΦΩΤΙΣΤΏΝ

    ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΛΑΔΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΦΩΤΙΣΤΏΝ

    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΦΩΤΙΣΤΗΣ CHEF :

    Ο Ηλεκτρολόγος Φωτιστής CHEF διενεργεί τη ρευματοληψία από το δίκτυο, καθώς επίσης από τα Ηλεκτροπαραγωγά Ζεύγη Η/Ζ (γεννήτριες) και είναι υπεύθυνος για την παροχή ρεύματος, την ασφαλή τροφοδότηση και διανομή του φορτίου στο σύνολο των φωτιστικών σωμάτων, την καλή λειτουργία αυτών, τον φωτισμό του χώρου λήψης (σε συνεργασία με τον εικονολήπτη), σύμφωνα με τις υποδείξεις του Διευθυντή Φωτογραφίας. Επιβλέπει και καθοδηγεί τους Ηλεκτρολόγους Φωτιστές ως προς την τοποθέτηση των φωτιστικών σωμάτων,του φωτισμού του χώρου λήψης καθώς και όποιας κινηματογραφικής – τηλεοπτικής κάλυψης ή μουσικής εκδήλωσης, σύμφωνα με τις οδηγίες του Διευθυντή Φωτισμού. Επίσης,συνεργάζεται με τον Τεχνίτη Εφαρμοστή – Μακινίστα (Key grip), που επιμελείται των ειδικών κατασκευών όταν χρειασθεί, για την τοποθέτηση και σταθεροποίηση των προβολέων.

    ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Πιστοποιεί – καταθέτει δε, στον πάροχο εφόσον του ζητηθεί, Σχέδιο Ρευματοληψίας Προσωρινής Παροχής Ρεύματος, για όσο χρονικό διάστημα απαιτείτε, σε όποιους χώρους είναι απαραίτητο και μόνο για την Παραγωγή Οπτικοαουστικού Έργου έως την ολοκλήρωση αυτού.

    Α΄ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΦΩΤΙΣΤΗΣ

    Ο Α΄ Ηλεκτρολόγος Φωτιστής είναι υπεύθυνος για την τοποθέτηση και το χειρισμό των
    φωτιστικών σωμάτων στους χώρους λήψης καθώς και για την καλή λειτουργία τους. Είναι
    επίσης υπεύθυνος για την τροφοδοσία των φωτιστικών σωμάτων και τη διανομή του
    ηλεκτρικού φορτίου με ασφαλή τρόπο.

    ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Απουσία του Ηλεκτρολόγου Φωτιστή CHEF, ο Α΄ Ηλεκτρολόγος Φωτιστής πιστοποιεί – καταθέτει δε, στον πάροχο εφόσον του ζητηθεί, Σχέδιο Ρευματοληψίας Προσωρινής Παροχής Ρεύματος (έως 50 KW), για όσο χρονικό διάστημα απαιτείτε, σε όποιους χώρους είναι απαραίτητο και μόνο για την Παραγωγή Οπτικοαουστικού Έργου έως την ολοκλήρωση αυτού.

    Β΄ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ (ΒΟΗΘΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΦΩΤΙΣΤΗΣ)

    Ο Β΄ Ηλεκτρολόγος ( Β.Η.Φ.) εκτελεί τα καθήκοντα που του αναθέτει ο Α΄ Ηλεκτρολόγος Φωτιστής, επιμελείται την παραλαβή των φωτιστικών σωμάτων καθώς και των
    εξαρτημάτων τους, την μεταφορά τους στους χώρους εργασίας, την μετακίνηση τους κατά τις λήψεις σε κλειστό ή ανοιχτό χώρο και την επιστροφή τους στο τόπο παραλαβής.

    ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ

    Ο Ασκούμενος Ηλεκτρολόγος μαθητεύει ως Β΄ Ηλεκτρολόγος ( Β.Η.Φ.) και εκτελεί σε συνεργασία με το Β΄ Ηλεκτρολόγο ( Β.Η.Φ.), ότι τους αναθέτει ο Α΄ Ηλεκτρολόγος Φωτιστής.

    ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑΣ

    Ο χειριστής γεννήτριας είναι υπεύθυνος για το χειρισμό του Ηλεκτροπαραγωγού Ζεύγους Η/Ζ (γεννήτρια) με τρόπο αποτελεσματικό και ασφαλή κατά την διάρκεια των εργασιών ( λήψης σκηνών – δοκιμών οπτικοακουστικών προεργασιών ), σύμφωνα με τις οδηγίες του Ηλεκτρολόγου Φωτιστή CHEF ή του Α΄ Ηλεκτρολόγου Φωτιστή.

    ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ

    Ο Χειριστής Κονσόλας Φωτισμού επιμελείται μέσω ηλεκτρονικής κονσόλας ή ηλεκτρονικού υπολογιστή τον έλεγχο μονάδων φωτισμού
    (ποτενσιόμετρων – dimmers ), ειδικών φωτιστικών σωμάτων (κινητών κεφαλών κ.τ.λ.) και οποιοδήποτε άλλο φωτιστικό σώμα χρειαστεί να συνδεθεί πάνω σε αυτήν, σε συνεργασία πάντα με τον Ηλεκτρολόγο Φωτιστή CHEF, σύμφωνα με τις οδηγίες του Διευθυντή Φωτογραφίας ή του Διευθυντή Φωτισμού.

    ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΦΩΤΙΣΤΏΝ

    1. ΑΔΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ ΦΩΤΙΣΤΗ CHEF :

    Χορηγείται χωρίς εξετάσεις:
    ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Στους Α΄ Ηλεκτρολόγους Φωτιστές πού καταθέτουν έξι (6) έγραφες εισηγήσεις – βεβαιώσεις με υπογραφές συντελεστών και συνεργατών Παραγωγής Ταινιών επινοημένου μύθου: δύο (2) Παραγωγών κινηματογραφικών Ταινιών, δύο (2) Διευθυντών
    Φωτογραφίας και δύο (2) Α΄ Ηλεκτρολόγων Φωτιστών, εφόσον έχουν πραγματοποιήσει τα απαιτούμενα ημερομίσθια με τις παρακάτω προϋποθέσεις και έχουν συνεργασθεί με τους παραπάνω αναφερόμενους συντελεστές.

    Χορηγείται χωρίς εξετάσεις:
    α) Στους πτυχιούχους αναγνωρισμένων Ημεδαπών ή Αλλοδαπών Ανωτάτων Σχολών
    ειδικότητας Ηλεκτρολόγου, οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου, πραγματοποιώντας εξακόσια (600) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή χίλια διακόσια (1200) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και σε διαφημιστικές ταινίες ως Α΄ Ηλεκτρολόγοι Φωτιστές ή Ηλεκτρολόγοι Χειριστές Φωτιστικών Σωμάτων (ΗΛ. Χ.Φ.Σ.).

    β) Στους πτυχιούχους των ΤΕΙ τμήματος Ηλεκτρολογίας, οι οποίοι έχουν εργασθεί σε
    ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου, πραγματοποιώντας επτακόσια πενήντα (750) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή χίλια πεντακόσια (1500) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και σε διαφημιστικές ταινίες ως Α΄ Ηλεκτρολόγοι Φωτιστές ή Ηλεκτρολόγοι Χειριστές Φωτιστικών Σωμάτων (ΗΛ. Χ.Φ.Σ.).

    γ) Στους κατόχους Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Α΄ Ηλεκτρολόγους Φωτιστές ή
    Ηλεκτρολόγους Χειριστές Φωτιστικών Σωμάτων (ΗΛ. Χ.Φ.Σ.), οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου, πραγματοποιώντας οχτακόσια (800) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή χίλια εξακόσια (1600) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και σε διαφημιστικές ταινίες ως Α΄ Ηλεκτρολόγοι Φωτιστές ή Ηλεκτρολόγοι Χειριστές Φωτιστικών Σωμάτων (ΗΛ. Χ.Φ.Σ.).

    2. ΑΔΕΙΑ Α΄ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ ΦΩΤΙΣΤΗ

    Χορηγείται χωρίς εξετάσεις:
    Στους πτυχιούχους αναγνωρισμένων Ημεδαπών ή Αλλοδαπών Ανωτάτων Σχολών ειδικότητας Ηλεκτρολόγου ή στους πτυχιούχους των ΤΕΙ τμήματος Ηλεκτρολογίας.

    Χορηγείται με εξετάσεις:
    α) Στους κατόχους άδειας Γ΄ ειδικότητας Α’ κατηγορίας 75 KW και άνω, οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου, πραγματοποιώντας τετρακόσια (400) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή οχτακόσια (800) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και σε διαφημιστικές ταινίες ως Β΄ Ηλεκτρολόγοι (Βοηθός Ηλεκτρολόγος Φωτιστής) , ως Χειριστές Φωτιστικών Σωμάτων (Χ.Φ.Σ.) ή ως Βοηθοί Χειριστές Φωτιστικών Σωμάτων (Β. Χ.Φ.Σ.).

    β) Στους κατόχους άδειας Α΄ Ειδικότητας Α΄ Κατηγορίας 15 KW έως 50 KW, με πτυχίο Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης Εκτέλεσης Εσωτερικών Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων, οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου, πραγματοποιώντας εξακόσια (600) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή χίλια διακόσια (1200) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και
    σε διαφημιστικές ταινίες ως Β΄ Ηλεκτρολόγοι (Βοηθός Ηλεκτρολόγος Φωτιστής), ως Χειριστές Φωτιστικών Σωμάτων (Χ.Φ.Σ.) ή ως Βοηθοί Χειριστές Φωτιστικών Σωμάτων (Β. Χ.Φ.Σ.).

    γ) Στους κατόχους Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Χειριστού Φωτιστικών Σωμάτων(Χ.Φ.Σ.), οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου, πραγματοποιώντας πεντακόσια (500) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή χίλια (1000) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και σε διαφημιστικές ταινίες ως Χειριστές Φωτιστικών Σωμάτων (Χ.Φ.Σ.).

    δ) Στους κατόχους Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Β΄ Ηλεκτρολόγου (Βοηθός Ηλεκτρολόγος Φωτιστής) ή Βοηθού Χειριστή Φωτιστικών Σωμάτων (Β. Χ.Φ.Σ.), οι οποίοι έχουν εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους επινοημένου μύθου, πραγματοποιώντας εξακόσια (600) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή χίλια διακόσια (1200) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και σε διαφημιστικές ταινίες ως Β΄ Ηλεκτρολόγοι (Βοηθός Ηλεκτρολόγος Φωτιστής) ή Βοηθοί Χειριστές Φωτιστικών Σωμάτων (Β. Χ.Φ.Σ.).

    3. ΑΔΕΙΑ Β΄ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ (ΒΟΗΘΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΦΩΤΙΣΤΗΣ)

    Χορηγείται χωρίς εξετάσεις:
    α) Στους πτυχιούχους Ηλεκτρολογικού Τομέα των Ι.Ε.Κ- ΤΕΕ Α’ ΚΥΚΛΟΥ-Τ.Ε.Ε. Β΄ ΚΥΚΛΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ-ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (Τ.Ε.Λ.) ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (Τ.Ε.Σ.)-ΕΝΙΑΙΑ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (Ε.Π.Λ.) Τμήματος Ηλεκτρολογίας, οι οποίοι έχουν Άδεια Βοηθού Ηλεκτροτεχνίτη Ά ειδικότητας Α΄ Κατηγορίας.
    β) Στους πτυχιούχους αναγνωρισμένων Ημεδαπών ή Αλλοδαπών Μέσης Τεχνικής
    Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν Άδεια Βοηθού Ηλεκτροτεχνίτη Ά ειδικότητας Α΄ Κατηγορίας.

    Χορηγείται με εξετάσεις:
    Στους Ασκούμενους Ηλεκτρολόγους, οι οποίοι έχουν μαθητεύσει σε ταινίες μεγάλου
    μήκους επινοημένου μύθου, πραγματοποιώντας διακόσια (200) ημερομίσθια με βεβαίωση του εκάστοτε παραγωγού των ταινιών ή τετρακόσια (400) ημερομίσθια σε Κινηματογραφικές ή Τηλεοπτικές Παραγωγές καθώς και σε διαφημιστικές ταινίες ως Ασκούμενοι Ηλεκτρολόγοι.

    4. ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ

    Χορηγείται χωρίς εξετάσεις:
    α)Στους κατόχους πτυχίου Ηλεκτρολογικού Τομέα – Ηλεκτρολόγου Μέσης Τεχνικής
    Εκπαίδευσης Εκτέλεσης Εσωτερικών Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων.
    β) Στους κατόχους πτυχίου Ηλεκτρολογικού Τομέα – Ηλεκτρολόγου Τεχνίτη
    Αυτοματισμού (τεχνικός συστημάτων αυτομάτου ελέγχου).

    5. ΑΔΕΙΑ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑΣ

    Χορηγείται χωρίς εξετάσεις:
    α) Στους κατόχους Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Ηλεκτρολόγου Φωτιστή
    CHEF.
    β) Στους κατόχους Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Α΄ Ηλεκτρολόγου Φωτιστή ή Ηλεκτρολόγου Χειριστή Φωτιστικών Σωμάτων (ΗΛ. Χ.Φ.Σ.).
    γ) Στους Πτυχιούχους Σχολών Ειδικότητας Μηχανών Εσωτερικής Καύσεως
    (Μ.Ε.Κ.).
    δ) Στους κατόχους πτυχίου Ηλεκτρολόγου Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης
    ΣΤ΄ Ειδικότητας Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων Παραγωγής – Μετατροπής – Μεταφοράς Μετασχηματισμού και Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας.

    6. ΑΔΕΙΑ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥ ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ

    Χορηγείται χωρίς εξετάσεις:
    α) Στους πτυχιούχους αναγνωρισμένων Ημεδαπών ή Αλλοδαπών Σχολών Πολιτισμικής
    Τεχνολογίας και Επικοινωνίας με ειδικότητα κατεύθυνσης στις Οπτικοαουστικές τέχνες.
    β) Στους κατόχους Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Ηλεκτρολόγου Φωτιστή CHEF.
    γ) Στους κατόχους Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Α΄ Ηλεκτρολόγου Φωτιστή ή Ηλεκτρολόγου Χειριστή Φωτιστικών Σωμάτων (ΗΛ. Χ.Φ.Σ.).

    Χορηγείται με εξετάσεις:
    Στους κατόχους πτυχίου Ηλεκτρονικών Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης ή
    Μεταγυμνασιακής Εκπαίδευσης Τομέα Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικών Τεχνικός Η/Υ (Τεχνικός ηλεκτρονικός υπολογιστικών συστημάτων και αυτοματοποίησης) ή Τεχνικός ηλεκτρονικός βιομηχανικών εφαρμογών.

  • 27 Οκτωβρίου 2010, 10:15 | Αργύρης Θέος

    1. Οι ειδικότητες του τεχνικού προσωπικού για την παραγωγή ταινίας καθορίζονται από τον παραγωγό και το σκηνοθέτη, ανάλογα με τις ανάγκες της ταινίας.

    Ο κινηματογράφος είναι ομαδική εργασία.
    Δεν νοείται κινηματογραφικό έργο χωρίς μια σειρά από συντελεστές. Η απλουστευτική διατύπωση επιχειρεί να νοθεύσειθ την αλήθεια. Δεν είναι δυνατόν ένας άνθρωπος όσο ικανόις και ταλαντούχος κι αν είναι να ελέγξει όλες τις παραμέτρους που συγκροτούν ή/και υλοποιούν μιά ταινία.
    Θεωρώ απαραίτητο να παραμείνει η παλαιότερη διατύπωση που περιλαμβάνει τον Διευθυντή Φωτογραφίας στην ομάδα που λαμβάνει τέτοιες αποφάσεις.
    Αργύρης Θέος
    Διευθυντής Φωτογραφίας

  • 26 Οκτωβρίου 2010, 18:13 | 1oftechnicians

    Το «τεχνικο προσωπικο», ειναι η ψυχη μιας ταινιας, ενος σηριαλ μιας μικρου μηκους, μιας διαφημιστικής ταινιας.
    Φαινεται οτι στο συγκεκριμενο σχεδιο νομου, αφηνουμε τον τεχνικο, χωρις να διασφαλιζεται πλεον απο πουθενα, στο ελεος του σκηνοθετη και του παραγωγου που ορθως εχουν την επιλογη του εκάστοτε κινηματογραφικου-τηλεοπτικου συνεργειου, αλλα πρεπει εν πασει περιπτωσει να υπαρχει και ενα πλαφόν, να τεθουν καποια ορια, καποιοι περιορισμοι. Να μπορουν κι αυτοι οι ανθρωποι που υπηρετουν αγογγυστα και με αφοσιωση αυτη τη τεχνη να θεωρουνται επαγγελματιες κι οχι χομπιστες. Γιατι χομπιστες τους θεωρει το κρατος κι αυτο προκυπτει απο το πως αντιμετωπιζονται καθημερινα απο την εφορία και το ΙΚΑ η το ΤΕΒΕ.
    Μπορει το νεο νομοσχεδιο να ειναι ριζοσπαστικο, να πηγαινει τον κινηματογραφο μπροστα κτλ κτλ..Τι να το κανουμε ομως οταν αγνοουμε χαρακτηριστικα αυτους που ουσιαστικα το στηρίζουν; Αυτους που τοσα χρονια δουλευουν με τα ελαχιστα για τις ταινιες του ΕΚΚ;
    Θελουμε αμεσα και μια εκτενη αναφορα στους τεχνικους, στην παιδεια τους, στην αναγνωριση των επαγγελματιων που μπορει να δουλευουν 15 χρονια τωρα, να εχουν τρομερες ταινιες – επιτευγματα στο ενεργητικο τους, αλλα λογω του συστηματος να μην εχουν αδεια εξασκησεως επαγγέλματος και να την παιρνουν με διετη φοιτηση φοιτητες ιδιωτικών ΙΕΚ…

  • 26 Οκτωβρίου 2010, 16:07 | Production Sense

    Με δεδομενη την παρ. 7 του Αρθρου 2 οπου προτεινεται σωστα πως ο Παραγωγος εχει την ευθυνη των τεχνικών και οικονομικών θεμάτων που είναι συνυφασμένα με την παραγωγή και συνάπτει όλες τις απαραίτητες για την παραγωγή συμβάσεις και συμφωνίες θα ηταν παραλογο να καθοριζει και ο Σκηνοθετης τις ειδικοτητες που λαβουν μερος.

    Εαν θα ηθελε και ο Σκηνοθετης να το κανει, μπορει να ειναι και συμπαραγωγος – οποτε δεν τιθεται καποιο ζητημα, αλλιως η γνωμη του πρεπει να απλα εισηγητικη και τον τελικο λογο τοσο για τις ειδικοτητες οσο και για τον αριθμο των τεχνικων και καλλιτεχνικων συνεργατων θα πρεπει να τον εχει ο Παραγωγος.