Ειδικά για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν έως δέκα (10) ενοικιαζόμενα δωμάτια σε νησιά με πληθυσμό έως 3100 κατοίκους δύναται να χορηγείται Ειδικό Σήμα Λειτουργίας κατηγορίας δύο (2) κλειδιών κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων. Με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού καθορίζονται οι προϋποθέσεις , η διαδικασία και άλλα ζητήματα την εφαρμογή του άρθρου αυτού.
Αρχική Αναδιάρθρωση ΕΟΤΆρθρο 29: Ειδικό Σήμα Λειτουργίας σε επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων-διαμερισμάτων κατηγορίας «δύο κλειδιών»
Άρθρο 29: Ειδικό Σήμα Λειτουργίας σε επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων-διαμερισμάτων κατηγορίας «δύο κλειδιών»
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 01: Μεταφορά αρμοδιοτήτων διεύθυνσης μελετών και επενδύσεων, και διεύθυνσης ποιοτικού ελέγχου και εποπτείας αγοράς του Ε.Ο.Τ. στο Υπουργείο Τουρισμού
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 02: Μεταφορά των αρμοδιοτήτων της Ειδικής Υπηρεσίας του άρθρο 12 ν.4002/2011 του Ε.Ο.Τ. στο Υπουργείο Τουρισμού.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 03: Ρύθμιση Υπηρεσιακών ζητημάτων Ε.Ο.Τ.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 04: Τουριστικοί ακόλουθοι και θέματα λειτουργίας γραφείων εξωτερικού Ε.Ο.Τ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05: Αναστολή Λειτουργίας γραφείων εξωτερικού Ε.Ο.Τ.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 06: Ρύθμιση θεμάτων Τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07: Παρατηρητήριο Τουρισμού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08: Σύσταση διυπουργικών συντονιστικών επιτροπών σε θέματα τουρισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09: Μετονομασία Γενική Διεύθυνση Τουριστικής Πολιτικής και ΟργάνωσηςΆρθρο 09: Μετονομασία Γενική Διεύθυνση Τουριστικής Πολιτικής και Οργάνωσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10: Ιαματικός τουρισμός
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 11: Οργανωμένοι υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 12: Σύνθετα τουριστικά καταλύματα
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 14: Τουριστικές επαύλεις
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 15: ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΠΟΤΑ)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16: Όροι δόμησης τουριστικών εγκαταστάσεων εντός οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων και σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17: Λειτουργική αδειοδότηση σύνθετων τουριστικών καταλυμάτωνΆρθρο 17: Λειτουργική αδειοδότηση σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18: Ανάπλαση φαληρικού όρμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Ρύθμιση θεμάτων ειδικών φόρων Και τελών σε ακίνητα του ν. 3342/2005Άρθρο 19: Ρύθμιση θεμάτων ειδικών φόρων Και τελών σε ακίνητα του ν. 3342/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20: Προσωρινές εγκαταστάσεις σε ακίνητα του Ν. 3342/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21: Λειτουργική τακτοποίηση τουριστικών λιμένων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22: ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΩΝ – ΛΙΜΕΝΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΖΩΝΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23: Ρυθμίσεις χιονοδρομικών κέντρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24: Λειτουργία καταστημάτων εντός ζώνης τουριστικού λιμένα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25: Αρμοδιότητες Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26: Διαθέσιμα κεφάλαια ΞΕΕΆρθρο 26: Διαθέσιμα κεφάλαια ΞΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27: Εκμίσθωση ακινήτων για τουριστικούς σκοπούςΆρθρο 27: Εκμίσθωση ακινήτων για τουριστικούς σκοπούς
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28: Επιπλωμένη Τουριστική Κατοικία
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 29: Ειδικό Σήμα Λειτουργίας σε επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων-διαμερισμάτων κατηγορίας «δύο κλειδιών»
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 30: Παραχώρηση χρήσης αιγιαλού σε ξενοδοχειακά καταλύματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31: Τροποποίηση του άρθρου 54 Ν. 3498/2006
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 32
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33: Ρύθμιση θεμάτων ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 34: Ρύθμιση θεμάτων γραφείων ενοικίασης μοτοσυκλετών άνω των 50 κε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35: Δρομολόγια τουριστικών λεωφορείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 36: Συμπλήρωση διατάξεων ν. 4093/2012
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37: Κλιμάκια ελέγχου Υπουργείου Τουρισμού του άρθρου 7α ν.2323/1995
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38: Ακίνητα της Ελληνικής Ολυμπιακής ΕπιτροπήςΆρθρο 38: Ακίνητα της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Ιανουαρίου 2013, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Ιανουαρίου 2013, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 273 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3004 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...
- ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου "Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου..."
- Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξεις
- Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού
- Αναδιοργάνωση Υπουργείου Τουρισμού και ΕΟΤ
- Βία στα Γήπεδα
- Αναδιάρθρωση ΕΟΤ
- Τουρισμός υπαίθρου
- Ζητήματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας
- Συνιδιοκτησία και Λειτουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Τεχνικές-λειτουργικές προδιαγραφές των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Θεατρικές Επιχορηγήσεις
- Κινηματογραφική Τέχνη
Άρθρο 29
Ειδικό Σήμα Λειτουργίας σε επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων-διαμερισμάτων κατηγορίας «δύο κλειδιών»
Ανάλογο των προβλημάτων και συνεπειών για τον Ελληνικό τουρισμό με το άρθρο 14 είναι και η ρύθμιση του άρθρου αυτού. Δεν κατανοούμε για ποιο λόγο και με βάση ποια πραγματική ανάγκη, εντάσσονται στην κατηγορία των 2 κλειδιών, καταλύματα έως 10 δωματίων, που στερούνται των αντίστοιχων προδιαγραφών, στα νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους. Η ρύθμιση αυτή αντιστρατεύεται την ίδια την πολιτική του Υπουργείου τη στιγμή που καταβάλλεται προσπάθεια για παροχή ποιοτικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών σε όλη τη χώρα και ειδικά στα μικρά νησιά, που αποτελούν το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στον τουρισμό. Η θεσμοθέτηση αυτής της διάταξης καθιστά άκρως προβληματική την κατηγοριοποίηση των ενοικιαζομένων καταλυμάτων, προκαλώντας σύγχυση στον καταναλωτή. Επιπλέον δημιουργεί εύλογες προσδοκίες σε παράνομα καταλύματα για την επέκτασή της στο σύνολο της χώρας, με αποτέλεσμα να οδηγείται συστηματικά σε αποδιάρθρωση όλο το σύστημα κατάταξης των καταλυμάτων σε κλειδιά μετά από 12 χρόνια από τη θέσπισή του.
• Στις επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες, όσων αφορά τις άδειες λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών, έχει γίνει η απαλλαγή της απαίτησης του επόπτη ασφαλείας. Στα επιπλωμένα τουριστικά διαμερίσματα δεν ισχύει το παραπάνω, ενώ και οι δύο τύποι καταλυμάτων λειτουργούν κάτω από το ίδιο καθεστώς, επομένως θα έπρεπε να χαίρουν ιδίας αντιμετώπισης.
• Στα τουριστικά καταλύματα, όσων αφορά το θέμα της κατάταξης τους σε κλειδιά, κρίνεται απαραίτητη η μείωση των βαθμολογουμένων μορίων.
Όσο αφορά το θέμα της κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων σε κλειδιά: Θεωρώ ότι η μείωση των βαθμολογούμενων μορίων κρίνεται αναγκαία, ώστε να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες των ακινήτων να πάρουν άδεια λειτουργίας των καταλυμάτων τους και να εκλείψει πια αυτή η μάστιγα των παράνομα λειτουργούντων καταλυμάτων. Έτσι θα ελέγχεται ευκολότερα η ποιότητα των παρεχομένων Υπηρεσιών τους απο το υπουργείο.
Τέλος, ενώ έχει γίνει η πρόβλεψη για την απαλλαγή απο την απαίτηση του επόπτη ασφαλείας στις άδειες λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών των επιπλωμένων τουριστικών κατοικιών, δεν γίνεται όμως καμία πρόβλεψη για τα επιπλωμένα τουριστικά διαμερίσματα (έως δύο). Ο κύριος λόγος είναι ότι, επί της ουσίας και οι δύο τύποι καταλυμάτων λειτουργούν κάτω από το ίδιο καθεστώς.
Συμφωνούμε με την πρόταση του ΣΕΕΔΔΕ-υπάρχουν εκατοντάδες ενοικιαζόμενα-Διαμερίσματα που έχουν μικρή δυναμικότητα αλλά με ψηλό λειτουργικό επίπεδο (εγκαταστάσεις-εξοπλισμός) από ένα έως δύο διαμερίσματα (νέες κατασκευές)αλλά δεν μπορούν λόγω της υψηλής βάσης των μορίων (5001 ελάχιστο για 3 κλειδιά)να αδειοδοτηθούν, τα οποία σημ ειωτέον προσφέρουν αποδεδειγμένα αναβαθμισμένο προϊόν.
ΠΥΤ Κρήτης
• Άρθρο 29 – Ειδικό Σήμα Λειτουργίας επιχειρήσεων Ενοικιαζομένων Δωματίων κατηγορίας 2 κλειδιών
Στηρίζουμε το αίτημα και άλλων Ομοσπονδιών που θέλουν τον Νόμο να ισχύει όχι μόνο για νησιωτικές αλλά και για τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας που πληρούν το πληθυσμιακό αυτό κριτήριο.
Υπάρχουν παλιά βοηθητικά καταλύματα με 1 κλειδί που θέλουν να αναβαθμιστούν σε 2 κλειδιά ή να προσθέσουν κάποιες παροχές(π.χ. κυλικείο), αλά δεν μπορούν να εγκρίνουν σχέδια επειδή πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις του ΠΔ 337, που δεν τις καλύπτουν.
Επίσης όσοι παλιοί τακτοποίησαν επιπλέον χώρους και άλλαξαν μορφή, πχ. έβαλαν κουζίνες, πάλι δεν μπορούν να πάρουν έγκριση επειδή σκοντάφτουν στις προδιαγραφές.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι υπάρχει «αγορά» και για τα 2 κλειδιά και πρέπει να δίνεται η δυνατότητα αδειοδότησης αυτών αντί να λειτουργούν παράνομα και χωρίς έλεγχο
Η Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. έχει επανειλημμένα εκφράσει το αίτημα για χορήγηση ΕΣΛ στην κατηγορία των δύο (2) κλειδιών σε επιχειρήσεις όλης της επικράτειας (σε νησιά και περιοχές με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους), ώστε να λειτουργούν νόμιμα καθώς αδυνατούν να καλύψουν τα μόρια αδειοδότησης του ΕΟΤ. Στη διάταξη του άρθρου 29 του σχεδίου νόμου έχει ενσωματωθεί μόνο για τα νησιά έως 3.100 κατοίκους. Η Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. ζητάει την επέκταση της εφαρμογής αυτής της διάταξης ώστε να δοθούν ΕΣΛ και σε περιοχές δημοτικών κοινοτήτων με πληθυσμό έως τρεις χιλιάδες εκατό (3.100) κατοίκους.
Υπάρχει άμεση ανάγκη για νομοθετική ρύθμιση που να αφορά στη δυνατότητα τροποποιήσεων των καταλυμάτων 1 και 2 κλειδιών με βαθμολογούμενα κριτήρια 2 κλειδιών. Ο αποκλεισμός των συγκεκριμένων τύπων καταλυμάτων από τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεών τους,χωρίς να αλλάξουν «κλειδιά» (=τάξη),υποχρεώνει τους επιχειματίες ή να πάψουν τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους ή να κινηθούν παράνομα.
Επίσης, άμεση επανεξέταση των βαθμολογούμενων κριτηρίων των βοηθητικών καταλυμάτων. Δεν είναι δυνατόν να παίρνουν μόρια οι πισίνες σε ένα ορεινό κατάλυμα και όχι πχ τα τζάκια στα δωμάτια.
Μέχρι το 2002 (που άλλαξα την άδεια σε κλειδιά και έκανα μείωση δύναμης) είχα 16 κρεββάτια και τώρα που έχω 8 και θέλω να τα κάνω 16 δεν μπορώ γιατί είμαι στην κατηγορία των 2 κλειδιών….Είναι αυτό λογικό????
Η θέση της Ομοσπονδίας μας για χορήγηση Ειδικού Σήματος Λειτουργίας (ΕΣΛ) από τον ΕΟΤ στην κατηγορία των 2 κλειδιών σε επιχειρήσεις όλης της επικράτειας (σε νησιά και περιοχές με πληθυσμό έως 3.000 κατοίκους), έχει ενσωματωθεί μόνο για τα νησιά έως 3.100 κατοίκους στο άρθρο 29 του σχεδίου νόμου. Διαμαρτυρόμαστε έντονος και ζητάμε την επέκταση της εφαρμογής αυτής της διάταξης ώστε να δοθούν ΕΣΛ και σε περιοχές δημοτικών κοινοτήτων με πληθυσμό έως τρεις χιλιάδες εκατό (3.100) κατοίκους σε όλη την Ελλάδα.
Πολυ θετική απόφαση.Πιστευω οτι ειναι καιρός να υπάρξει και επικαιροποιηση των μοριοδοτήσεων σε ενοικιαζομενα δωματια καθώς και στα ξενοδοχεία μετα απο τουλαχιστον δεκα χρονια που ισχύουν το Π.Δ. 337 και το ΦΕΚ 43/2002.
Επίσης αμμεση αλλαγη της διαδιακσίας των προστιμων και σφαγίσεων παρανομων τουριστικών καταλυμμάτων χωρίς δυνατοτητα ατελείωτων προσφυγων.
To ίδιο εάν ειναι δυνατόν να ισχύσει και σε μικρά χωριά ορεινά. Διότι εξ ίσου και παράλληλα υπάρχει και ο χειμερινού τουρισμ´ος με τα αντίστοιχα προβλήματα των καταλυμάτων του
Γιατί ειδικά στα νησιά? Διάβασα ένα νομοσχέδιο μονόπλευρο σχεδόν κατά αποκλειστικότητα για Νησιά και Αθήνα, πραγματικά μόνο σκοπιμότητες κρύβει.
Φιλικά ένας μηχανικός