Παρατηρήσεις και προτάσεις της Εταιρείας Διαχείρισης και Ανάπτυξης
Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης ΑΕ,στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Αντικατάσταση και συμπλήρωση διατάξεων για τη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης»
Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας με την επωνυμία «Εταιρεία Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΕΔΑΠ/ΤΠΘ Α.Ε.), αφού έλαβε γνώση του σχεδίου νόμου «Αντικατάσταση και συμπλήρωση διατάξεων για τη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης» και της αιτιολογικής έκθεσης επί του νομοσχεδίου, όπως κατατέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση και δεδομένης της σπουδαιότητας του προτεινόμενου νομοσχεδίου, συμμετέχει στη δημόσια διαβούλευση, διατυπώνοντας τις παρούσες απόψεις, παρατηρήσεις και προτάσεις του, με σκοπό να συμβάλει στην πληρέστερη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου νόμου.
Το ΔΣ της ΕΔΑΠ/ΤΠΘ Α.Ε. πιστεύει ότι η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης για τη μείωση της γραφειοκρατίας και απλοποίηση των διαδικασιών βρίσκεται σαφώς προς τη σωστή κατεύθυνση. Πιστεύει όμως ότι η επιτυχία του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί απολύτως από το βαθμό ευελιξίας της Εταιρείας, τη δυνατότητα ταχύτατης λειτουργίας της καθαρά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και της στενής συνεργασίας της με τους φορείς έρευνας και παραγωγής στην ευρύτερη περιοχή.
Η από το 2006 μέχρι και σήμερα δυσλειτουργία και τελικά η αδράνεια της Εταιρείας, είναι η καλύτερη απόδειξη των παραπάνω 4 παραγόντων που μπορούν σήμερα να προβλεφθούν αποτελεσματικά στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου.
Είναι γνωστό ότι σήμερα λειτουργούν ήδη, ανά τον Κόσμο, 500 περίπου Ζώνες ή Πάρκα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας και τα πιο πετυχημένα παραδείγματα (Sophia Antipolis, Silicon Valley, Cambridge κ.α.) λειτουργούν με καθεστώς πλήρους ευελιξίας και ταχύτητας λήψεως αποφάσεων.
Οι σύγχρονες Τεχνολογίες και η Καινοτομία παγκόσμια, εξελίσσονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και ο μοναδικός τρόπος για να αντιστραφεί στη Χώρα μας το μέχρι σήμερα δυσμενές θεσμικό πλαίσιο ανάπτυξης της Ζώνης και να υπάρξουν άμεσα και πετυχημένα αποτελέσματα για την εταιρεία και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, είναι το νέο σχέδιο νόμου να βασίζεται στην αξιοποίηση μέσω του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας της εταιρείας, των γνώσεων και των ικανοτήτων των εμπλεκομένων προσώπων και των φορέων που θα συνεργαστούν στο τόσο σημαντικό αυτό εγχείρημα.
Κατά την γνώμη του ΔΣ της ΕΔΑΠ/ΤΠΘ Α.Ε., στο νέο σχέδιο νόμου θα πρέπει να τροποποιηθούν ή να προστεθούν όλα εκείνα τα στοιχεία που θα επιτρέψουν την εταιρεία να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και όσο γίνεται πιο ανεξάρτητα από τη γραφειοκρατία του Κράτους, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να υπάρχει η εποπτεία της Πολιτείας στα βασικά, όμως, σημεία της Γενικής Στρατηγικής, της Διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας και των τυχόν επιχορηγήσεων από κρατικούς πόρους.
Ειδικότερες παρατηρήσεις, ως προς τις επί μέρους διατάξεις του νομοσχεδίου:
1) Επί του άρθρου 6 περ. α του νομοσχεδίου:
Στα θέματα που προβλέπεται ότι καθορίζονται με τον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας της εταιρείας δεν περιλαμβάνεται η οργανωτική δομή της εταιρείας, αν και το στοιχείο αυτό υπήρχε στην τροποποίηση που επήλθε με το άρθρο 6 στο Ν. 4072/2012. Ο καθορισμός της οργανωτικής δομής της εταιρείας θεωρείται στοιχείο απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας.
Προτείνεται στο άρθρο 6 περ. α του σχεδίου νόμου να προστεθεί η φράση:
«α) Ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας. Με τον Κανονισμό αυτόν καθορίζονται η οργανωτική δομή της εταιρείας, ο αριθμός του προσωπικού της εταιρείας, ……»
2)Επί του άρθρου 7 του νομοσχεδίου:
Με βάση την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου η Εταιρεία δεν υπάγεται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και καλείται να λειτουργήσει με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Προτείνεται η ΑΖΚ να λειτουργήσει όπως κάθε Ανώνυμη εταιρεία, με κυρίαρχο όργανό της τη Γενική Συνέλευση των μετόχων, η οποία και θα ορίζει τα μέλη του Δ.Σ.
Είναι προφανές ότι το Δημόσιο ως κύριος μέτοχος, έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει, ανάλογα με τη συμμετοχή του, όλες τις αποφάσεις της ΓΣ και έχει τη δυνατότητα να εγκρίνει (δια του εποπτεύοντος Υπουργού) τις αποφάσεις του ΔΣ για την εκλογή του Πρόεδρου της Εταιρείας.
Προτείνεται το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας να λειτουργήσει σύμφωνα με τον νόμο περί ΑΕ και το καταστατικό της.
Προτείνεται η θεσμική εκπροσώπηση στο ΔΣ της Εταιρείας φορέων έρευνας και παραγωγής (όπως το ΑΠΘ, το ΕΚΕΤΑ, ο ΣΒΒΕ, ο ΣΕΒΕ) καθώς επίσης και φορέων αναπτυξιακού σχεδιασμού (όπως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας).
3) Επί του άρθρου 10 του νομοσχεδίου (άρθρο 11 του ιδρυτικού νόμου 3489/2006):
Στο άρθρο 10 παρ. 2 του νομοσχεδίου επαναλαμβάνεται η αρχική διατύπωση του αντίστοιχου εδαφίου της αρχικής ρύθμισης του ίδιου άρθρου του ιδρυτικού νόμου 3489/2006, σύμφωνα με το οποίο «Η ίδρυση, οριοθέτηση και πολεοδόμηση κάθε Θ.Υ.Κ.Δ. επισπεύδεται από την Εταιρεία, η οποία υποβάλει, για το σκοπό αυτόν, σχετικό φάκελο στην αρμόδια υπηρεσία …». Αν και διαπιστώνεται προφανώς η ανάγκη επίσπευσης της διαδικασίας αυτής με την ανάθεση της σχετικής ευθύνης στην Εταιρεία (γενικά), ωστόσο, αυτό από μόνο του δεν αρκεί.
Προτείνεται λοιπόν, κατ’ αρχήν η επίσπευση της διαδικασίας υποβολής του φακέλου ίδρυσης, οριοθέτησης και πολεοδόμησης κάθε Θ.Υ.Κ.Δ. να ανατεθεί συγκεκριμένα στο Δ.Σ. της εταιρείας, να προσδιορίζεται δηλαδή επακριβώς το αρμόδιο εκείνο όργανο της εταιρείας που θα έχει την ευθύνη αυτή.
Περαιτέρω, προτείνεται, με σχετική διάταξη που θα συμπεριληφθεί στο διάταγμα της παραγράφου 2 του άρθρου 11 του νομοσχεδίου, να δίνεται στο Δ.Σ. της εταιρείας η δυνατότητα ανάθεσης σε εξωτερικούς συμβούλους (οι οποίοι θα φέρουν και τη σχετική ευθύνη γι’ αυτό), κατά παρέκκλιση από κάθε σχετική διάταξη, της πιστοποίησης της πληρότητας του φακέλου και της συμμόρφωσης του περιεχομένου του προς τους αντίστοιχους όρους του διατάγματος της παραγράφου 2 του άρθρου 11 του νομοσχεδίου. Εφόσον δοθεί αυτή η πιστοποίηση πληρότητας και συμμόρφωσης του φακέλου, θα εκδίδεται στη συνέχεια η σχετική πράξη ίδρυσης του Θ.Υ.Κ.Δ. Αποφεύγονται έτσι οι καθυστερήσεις που προκύπτουν αναπόφευκτα από την ανάγκη κάθε φορέα να ελέγξει και να πιστοποιήσει το αντίστοιχο τμήμα του φακέλου ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται καλύτερος συντονισμός της όλης διαδικασίας.
Προτείνεται τέλος, τα κριτήρια και η αξιολόγηση όλων των υποψηφιοτήτων, είτε υπαρχουσών υποδομών, είτε νέων περιοχών για τον χαρακτηρισμό τους ως Θ.Υ.Κ.Δ., να ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δ.Σ. της Εταιρείας. Οι όροι συνεργασίας με φορείς που μπορεί να συνεισφέρουν υπάρχουσες υποδομές καθώς και η υλοποίηση τέτοιων σχεδίων θα αποτυπώνονται στη σχετική σύμβαση παραχώρησης ή συνεργασίας που θα συνάπτει η εταιρεία (Δ.Σ.) με υποψήφιους φορείς.
4) Επί του άρθρου 12 του νομοσχεδίου (άρθρο 13 του ιδρυτικού νόμου 3489/2006):
Στο άρθρο 12 παρ. 3 και 4 του νομοσχεδίου ορίζεται ο τρόπος ορισμού των μελών, του Προέδρου, του αναπληρωτή του και της μεταβολής της σύνθεσης της «Συμβουλευτικής Επιτροπής Ανάπτυξης» της Ζ.ΚΑΙ.Θ., η οποία συνεπικουρεί το Δ.Σ. στο έργο του. Περαιτέρω ορίζεται τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία και διοικητική και οικονομική υποστήριξη της Επιτροπής να ορίζονται με την ίδια Υπουργική απόφαση ορισμού των μελών της, του Προέδρου και του Αναπληρωτή της.
Προτείνεται, ο ορισμός του Προέδρου και των μελών της Συμβουλευτικής Επιτροπής να γίνεται από το ΔΣ της εταιρείας ενώ τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία της, τη διοικητική και οικονομική της υποστήριξη, τον τρόπο και το χρόνο σύγκλησής της να προβλέπονται στον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας της εταιρείας, αντί της Υπουργικής απόφασης του άρθρου 12 παρ. 3 του νομοσχεδίου.
Επίσης, προτείνεται να προβλέπεται δυνατότητα ανάθεσης (π.χ. με απόφαση του Δ.Σ. της εταιρείας) της λειτουργίας της Επιτροπής (π.χ. σύγκληση, συνεδριάσεις κλπ.), του συντονισμού της και της εν γένει διεκπεραίωσης των θεμάτων που σχετίζονται με αυτή, σε εξωτερικές εταιρείες ή φορείς, που λειτουργούν και έχουν ήδη τις απαιτούμενες υποδομές και την τεχνογνωσία για την υποστήριξή της.
Τέλος, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο ειδικό καθεστώς που θα πρέπει να απολαμβάνουν οι νέες εταιρείες και φορείς που εγκαθίστανται στη Ζ.ΚΑΙ.Θ. και στα κίνητρα προσέλκυσης και εγκατάστασης αυτών. Με αφορμή τη διαβούλευση του παρόντος νομοσχεδίου είναι κατάλληλη ευκαιρία να επικαιροποιηθεί και το νομοσχέδιο με τίτλο «Κίνητρα προσέλκυσης και εγκατάστασης Επιχειρήσεων στη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης», το οποίο, αν και τέθηκε σε διαβούλευση μέχρι τις 2-9-2011 με πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ωστόσο, έκτοτε δεν υπήρξε καμία περαιτέρω ενέργεια.
Εκτός από την παροχή κινήτρων που περιγράφονται στο ως άνω νομοσχέδιο, προτείνεται επίσης:
• Για εταιρείες και φορείς που εγκαθίστανται στη Ζ.ΚΑΙ.Θ., να υπάρχει ειδικό καθεστώς συγκεκριμένων διευκολύνσεων έναντι υπηρεσιών του Δημοσίου (π.χ. με την καθιέρωση ενός είδους υπηρεσίας μιας στάσης – One stop shop), έτσι ώστε οι συναλλαγές των εταιρειών με άλλες Υπηρεσίες να μην αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα στην εγκατάστασή τους.
• Ο ορισμός της Εταιρείας (Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας Α.Ε.) ως Δικαιούχου, στην οποία μπορούν να εκχωρούνται κοινοτικά κονδύλια για να τα διαχειριστεί, με την επιφύλαξη της εφαρμογής των ισχυόντων Ευρωπαϊκών Κανονισμών, διευκολύνοντας έτσι και το έργο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Ελπίζουμε ότι οι παρούσες θέσεις μας θα συμβάλουν στο δύσκολο έργο επιλογής εκείνων των νομοθετικών παρεμβάσεων που θεωρούνται απαραίτητες για τη λειτουργία της Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης και την πληρέστερη διαμόρφωση του τελικού κειμένου του νόμου.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της
Εταιρείας Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Παρατηρήσεις και προτάσεις της Εταιρείας Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης ΑΕ,στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Αντικατάσταση και συμπλήρωση διατάξεων για τη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης» Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας με την επωνυμία «Εταιρεία Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΕΔΑΠ/ΤΠΘ Α.Ε.), αφού έλαβε γνώση του σχεδίου νόμου «Αντικατάσταση και συμπλήρωση διατάξεων για τη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης» και της αιτιολογικής έκθεσης επί του νομοσχεδίου, όπως κατατέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση και δεδομένης της σπουδαιότητας του προτεινόμενου νομοσχεδίου, συμμετέχει στη δημόσια διαβούλευση, διατυπώνοντας τις παρούσες απόψεις, παρατηρήσεις και προτάσεις του, με σκοπό να συμβάλει στην πληρέστερη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου νόμου. Το ΔΣ της ΕΔΑΠ/ΤΠΘ Α.Ε. πιστεύει ότι η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης για τη μείωση της γραφειοκρατίας και απλοποίηση των διαδικασιών βρίσκεται σαφώς προς τη σωστή κατεύθυνση. Πιστεύει όμως ότι η επιτυχία του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί απολύτως από το βαθμό ευελιξίας της Εταιρείας, τη δυνατότητα ταχύτατης λειτουργίας της καθαρά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και της στενής συνεργασίας της με τους φορείς έρευνας και παραγωγής στην ευρύτερη περιοχή. Η από το 2006 μέχρι και σήμερα δυσλειτουργία και τελικά η αδράνεια της Εταιρείας, είναι η καλύτερη απόδειξη των παραπάνω 4 παραγόντων που μπορούν σήμερα να προβλεφθούν αποτελεσματικά στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου. Είναι γνωστό ότι σήμερα λειτουργούν ήδη, ανά τον Κόσμο, 500 περίπου Ζώνες ή Πάρκα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας και τα πιο πετυχημένα παραδείγματα (Sophia Antipolis, Silicon Valley, Cambridge κ.α.) λειτουργούν με καθεστώς πλήρους ευελιξίας και ταχύτητας λήψεως αποφάσεων. Οι σύγχρονες Τεχνολογίες και η Καινοτομία παγκόσμια, εξελίσσονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και ο μοναδικός τρόπος για να αντιστραφεί στη Χώρα μας το μέχρι σήμερα δυσμενές θεσμικό πλαίσιο ανάπτυξης της Ζώνης και να υπάρξουν άμεσα και πετυχημένα αποτελέσματα για την εταιρεία και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, είναι το νέο σχέδιο νόμου να βασίζεται στην αξιοποίηση μέσω του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας της εταιρείας, των γνώσεων και των ικανοτήτων των εμπλεκομένων προσώπων και των φορέων που θα συνεργαστούν στο τόσο σημαντικό αυτό εγχείρημα. Κατά την γνώμη του ΔΣ της ΕΔΑΠ/ΤΠΘ Α.Ε., στο νέο σχέδιο νόμου θα πρέπει να τροποποιηθούν ή να προστεθούν όλα εκείνα τα στοιχεία που θα επιτρέψουν την εταιρεία να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και όσο γίνεται πιο ανεξάρτητα από τη γραφειοκρατία του Κράτους, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να υπάρχει η εποπτεία της Πολιτείας στα βασικά, όμως, σημεία της Γενικής Στρατηγικής, της Διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας και των τυχόν επιχορηγήσεων από κρατικούς πόρους. Ειδικότερες παρατηρήσεις, ως προς τις επί μέρους διατάξεις του νομοσχεδίου: 1) Επί του άρθρου 6 περ. α του νομοσχεδίου: Στα θέματα που προβλέπεται ότι καθορίζονται με τον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας της εταιρείας δεν περιλαμβάνεται η οργανωτική δομή της εταιρείας, αν και το στοιχείο αυτό υπήρχε στην τροποποίηση που επήλθε με το άρθρο 6 στο Ν. 4072/2012. Ο καθορισμός της οργανωτικής δομής της εταιρείας θεωρείται στοιχείο απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας. Προτείνεται στο άρθρο 6 περ. α του σχεδίου νόμου να προστεθεί η φράση: «α) Ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας. Με τον Κανονισμό αυτόν καθορίζονται η οργανωτική δομή της εταιρείας, ο αριθμός του προσωπικού της εταιρείας, ……» 2)Επί του άρθρου 7 του νομοσχεδίου: Με βάση την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου η Εταιρεία δεν υπάγεται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και καλείται να λειτουργήσει με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Προτείνεται η ΑΖΚ να λειτουργήσει όπως κάθε Ανώνυμη εταιρεία, με κυρίαρχο όργανό της τη Γενική Συνέλευση των μετόχων, η οποία και θα ορίζει τα μέλη του Δ.Σ. Είναι προφανές ότι το Δημόσιο ως κύριος μέτοχος, έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει, ανάλογα με τη συμμετοχή του, όλες τις αποφάσεις της ΓΣ και έχει τη δυνατότητα να εγκρίνει (δια του εποπτεύοντος Υπουργού) τις αποφάσεις του ΔΣ για την εκλογή του Πρόεδρου της Εταιρείας. Προτείνεται το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας να λειτουργήσει σύμφωνα με τον νόμο περί ΑΕ και το καταστατικό της. Προτείνεται η θεσμική εκπροσώπηση στο ΔΣ της Εταιρείας φορέων έρευνας και παραγωγής (όπως το ΑΠΘ, το ΕΚΕΤΑ, ο ΣΒΒΕ, ο ΣΕΒΕ) καθώς επίσης και φορέων αναπτυξιακού σχεδιασμού (όπως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας). 3) Επί του άρθρου 10 του νομοσχεδίου (άρθρο 11 του ιδρυτικού νόμου 3489/2006): Στο άρθρο 10 παρ. 2 του νομοσχεδίου επαναλαμβάνεται η αρχική διατύπωση του αντίστοιχου εδαφίου της αρχικής ρύθμισης του ίδιου άρθρου του ιδρυτικού νόμου 3489/2006, σύμφωνα με το οποίο «Η ίδρυση, οριοθέτηση και πολεοδόμηση κάθε Θ.Υ.Κ.Δ. επισπεύδεται από την Εταιρεία, η οποία υποβάλει, για το σκοπό αυτόν, σχετικό φάκελο στην αρμόδια υπηρεσία …». Αν και διαπιστώνεται προφανώς η ανάγκη επίσπευσης της διαδικασίας αυτής με την ανάθεση της σχετικής ευθύνης στην Εταιρεία (γενικά), ωστόσο, αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Προτείνεται λοιπόν, κατ’ αρχήν η επίσπευση της διαδικασίας υποβολής του φακέλου ίδρυσης, οριοθέτησης και πολεοδόμησης κάθε Θ.Υ.Κ.Δ. να ανατεθεί συγκεκριμένα στο Δ.Σ. της εταιρείας, να προσδιορίζεται δηλαδή επακριβώς το αρμόδιο εκείνο όργανο της εταιρείας που θα έχει την ευθύνη αυτή. Περαιτέρω, προτείνεται, με σχετική διάταξη που θα συμπεριληφθεί στο διάταγμα της παραγράφου 2 του άρθρου 11 του νομοσχεδίου, να δίνεται στο Δ.Σ. της εταιρείας η δυνατότητα ανάθεσης σε εξωτερικούς συμβούλους (οι οποίοι θα φέρουν και τη σχετική ευθύνη γι’ αυτό), κατά παρέκκλιση από κάθε σχετική διάταξη, της πιστοποίησης της πληρότητας του φακέλου και της συμμόρφωσης του περιεχομένου του προς τους αντίστοιχους όρους του διατάγματος της παραγράφου 2 του άρθρου 11 του νομοσχεδίου. Εφόσον δοθεί αυτή η πιστοποίηση πληρότητας και συμμόρφωσης του φακέλου, θα εκδίδεται στη συνέχεια η σχετική πράξη ίδρυσης του Θ.Υ.Κ.Δ. Αποφεύγονται έτσι οι καθυστερήσεις που προκύπτουν αναπόφευκτα από την ανάγκη κάθε φορέα να ελέγξει και να πιστοποιήσει το αντίστοιχο τμήμα του φακέλου ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται καλύτερος συντονισμός της όλης διαδικασίας. Προτείνεται τέλος, τα κριτήρια και η αξιολόγηση όλων των υποψηφιοτήτων, είτε υπαρχουσών υποδομών, είτε νέων περιοχών για τον χαρακτηρισμό τους ως Θ.Υ.Κ.Δ., να ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δ.Σ. της Εταιρείας. Οι όροι συνεργασίας με φορείς που μπορεί να συνεισφέρουν υπάρχουσες υποδομές καθώς και η υλοποίηση τέτοιων σχεδίων θα αποτυπώνονται στη σχετική σύμβαση παραχώρησης ή συνεργασίας που θα συνάπτει η εταιρεία (Δ.Σ.) με υποψήφιους φορείς. 4) Επί του άρθρου 12 του νομοσχεδίου (άρθρο 13 του ιδρυτικού νόμου 3489/2006): Στο άρθρο 12 παρ. 3 και 4 του νομοσχεδίου ορίζεται ο τρόπος ορισμού των μελών, του Προέδρου, του αναπληρωτή του και της μεταβολής της σύνθεσης της «Συμβουλευτικής Επιτροπής Ανάπτυξης» της Ζ.ΚΑΙ.Θ., η οποία συνεπικουρεί το Δ.Σ. στο έργο του. Περαιτέρω ορίζεται τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία και διοικητική και οικονομική υποστήριξη της Επιτροπής να ορίζονται με την ίδια Υπουργική απόφαση ορισμού των μελών της, του Προέδρου και του Αναπληρωτή της. Προτείνεται, ο ορισμός του Προέδρου και των μελών της Συμβουλευτικής Επιτροπής να γίνεται από το ΔΣ της εταιρείας ενώ τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία της, τη διοικητική και οικονομική της υποστήριξη, τον τρόπο και το χρόνο σύγκλησής της να προβλέπονται στον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας της εταιρείας, αντί της Υπουργικής απόφασης του άρθρου 12 παρ. 3 του νομοσχεδίου. Επίσης, προτείνεται να προβλέπεται δυνατότητα ανάθεσης (π.χ. με απόφαση του Δ.Σ. της εταιρείας) της λειτουργίας της Επιτροπής (π.χ. σύγκληση, συνεδριάσεις κλπ.), του συντονισμού της και της εν γένει διεκπεραίωσης των θεμάτων που σχετίζονται με αυτή, σε εξωτερικές εταιρείες ή φορείς, που λειτουργούν και έχουν ήδη τις απαιτούμενες υποδομές και την τεχνογνωσία για την υποστήριξή της. Τέλος, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο ειδικό καθεστώς που θα πρέπει να απολαμβάνουν οι νέες εταιρείες και φορείς που εγκαθίστανται στη Ζ.ΚΑΙ.Θ. και στα κίνητρα προσέλκυσης και εγκατάστασης αυτών. Με αφορμή τη διαβούλευση του παρόντος νομοσχεδίου είναι κατάλληλη ευκαιρία να επικαιροποιηθεί και το νομοσχέδιο με τίτλο «Κίνητρα προσέλκυσης και εγκατάστασης Επιχειρήσεων στη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης», το οποίο, αν και τέθηκε σε διαβούλευση μέχρι τις 2-9-2011 με πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ωστόσο, έκτοτε δεν υπήρξε καμία περαιτέρω ενέργεια. Εκτός από την παροχή κινήτρων που περιγράφονται στο ως άνω νομοσχέδιο, προτείνεται επίσης: • Για εταιρείες και φορείς που εγκαθίστανται στη Ζ.ΚΑΙ.Θ., να υπάρχει ειδικό καθεστώς συγκεκριμένων διευκολύνσεων έναντι υπηρεσιών του Δημοσίου (π.χ. με την καθιέρωση ενός είδους υπηρεσίας μιας στάσης – One stop shop), έτσι ώστε οι συναλλαγές των εταιρειών με άλλες Υπηρεσίες να μην αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα στην εγκατάστασή τους. • Ο ορισμός της Εταιρείας (Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας Α.Ε.) ως Δικαιούχου, στην οποία μπορούν να εκχωρούνται κοινοτικά κονδύλια για να τα διαχειριστεί, με την επιφύλαξη της εφαρμογής των ισχυόντων Ευρωπαϊκών Κανονισμών, διευκολύνοντας έτσι και το έργο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Ελπίζουμε ότι οι παρούσες θέσεις μας θα συμβάλουν στο δύσκολο έργο επιλογής εκείνων των νομοθετικών παρεμβάσεων που θεωρούνται απαραίτητες για τη λειτουργία της Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης και την πληρέστερη διαμόρφωση του τελικού κειμένου του νόμου. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τεχνολογικού Πάρκου Θεσσαλονίκης Α.Ε.