Το άρθρο 14 του Ν. 3489/2006 (Α΄ 205), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 21 Ν.4072/2012 (Α΄ 86), αντικαθίσταται ως εξής:
«Το άρθρο 14 του ν.3489/2006 αντικαθίσταται ως εξής:
Άρθρο 14
Αρμοδιότητες της Επιτροπής
1. Η Επιτροπή αποτελεί όργανο κοινωνικού και επιστημονικού διαλόγου επί θεμάτων που αφορούν στο στρατηγικό σχεδιασμό και την εφαρμογή της πολιτικής βιώσιμης ανάπτυξης της Ζ.ΚΑΙ.Θ., καθώς και επί θεμάτων πολιτικής ανάπτυξης της έρευνας, της καινοτομίας, της διασύνδεσης των επιχειρήσεων με την έρευνα και την καινοτομία και της προώθησης της επιχειρηματικότητας σε καινοτόμους δραστηριότητες, προϊόντα και υπηρεσίες. Η Επιτροπή, στο πλαίσιο της αποστολής της, συντάσσει προτάσεις και εισηγήσεις για τα θέματα του προηγούμενου εδαφίου σε τακτικά διαστήματα κατά τις προγραμματισμένες συνεδριάσεις της, και εκτάκτως μετά από αίτημα του Δ.Σ. ή του Υπουργού Μακεδονίας και Θράκης.
Επίσης, η Επιτροπή μπορεί να διατυπώνει και εισηγήσεις προς τον Υπουργό Μακεδονίας και Θράκης επί
α) του περιεχομένου και της εφαρμογής του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης της Ζ.ΚΑΙ.Θ.,
β) του περιεχομένου και της εφαρμογής του επιχειρησιακού σχεδίου της εταιρείας,
γ) του ετήσιου προϋπολογισμού της εταιρείας, καθώς και της έκθεσης τεκμηρίωσης του,
δ) του ετήσιου απολογισμού της εταιρείας,
ε) της ετήσιας έκθεσης για την πορεία της έρευνας και της καινοτομίας στη Ζ.ΚΑΙ.Θ.,
στ) κάθε άλλου θέματος, για το οποίο ζητά τη συνδρομή της το Δ.Σ. ή ο Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης.
2. Η Επιτροπή μπορεί να ζητά στοιχεία και πληροφορίες για θέματα που εμπίπτουν στην αποστολή της από κάθε φορέα του δημόσιου, ευρύτερου δημόσιου και ιδιωτικού φορέα της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Ειδικά οι φορείς του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα οφείλουν να διαβιβάζουν τα αιτούμενα στοιχεία χωρίς καθυστέρηση. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής μπορεί, κατά τις συνεδριάσεις της, να καλεί εκπροσώπους των φορέων του προηγούμενου εδαφίου, προκειμένου να αναπτύσσουν προφορικά, ενώπιον της, τις απόψεις τους επί θεμάτων της αρμοδιότητας τους.»
Άρθρο 13:
Σχετικά με την Συμβουλευτική Επιτροπή των άρθρων 12-13, επισημαίνεται ότι το εν λόγω όργανο μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά και μόνο ως δεξαμενή σκέψης που θα υποστηρίξει αποτελεσματικά την Α.Ζ.Κ. Α.Ε., μόνον εφόσον στελεχωθεί από έμπειρα στελέχη και εμπειρογνώμονες και με την επιφύλαξη ότι δε θα αυξήσει το κόστος λειτουργίας της εταιρίας. Θα μπορούσε επίσης να εξετασθεί η πιθανότητα μέρος των μελών της Επιτροπής να υποδεικνύεται από φορείς (π.χ. Ε.Β.Ε.Θ.) της ευρύτερης περιοχής της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ώστε να εξασφαλισθεί η ενεργότερη συμμετοχή και εμπλοκή φορέων και παρόντων της τοπικής κοινότητας στο εγχείρημα της Ζ.ΚΑΙ.Θ. Παρατηρείται ωστόσο ότι ο ρόλος της Επιτροπής θα πρέπει να διατηρηθεί σε αυστηρά συμβουλευτικά πλαίσια και να μην εξελιχθεί σε ένα ακόμη διοικητικό όργανο, το οποίο απλά θα περιπλέξει και καθυστερήσει την υλοποίηση του εγχειρήματος.
Άρθρο 13
Όπως και στο άρθρο 7 θα ήταν ίσως σκόπιμο ο νόμος να προσδιορίζει τους φορείς που με την σειρά τους θα ορίζουν εκπροσώπους στην Συμβουλευτική Επιτροπή. Με τον τρόπο αυτόν εξασφαλίζεται ότι οι φορείς θα συνδράμουν ουσιαστικά στην εκπλήρωση των στόχων του εγχειρήματος.
Παράλληλα θα πρέπει να διασφαλιστεί από τον τρόπο λειτουργίας της Συμβουλευτικής Επιτροπής ότι ο ρόλος της θα είναι υποστηρικτικός και όχι μία ακόμη γραφειοκρατική διαδικασία που θα καθυστερεί το εγχείρημα. Για παράδειγμα στο άρθρο 2 του νόμου απαιτείται η ύπαρξη γνώμης της Συμβουλευτικής Επιτροπής προκειμένου να συνταχθεί το Στρατηγικό Σχέδιο της ΑΖΚ Α.Ε.
θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι η Συμβουλευτική Επιτροπή θα υποστηρίζει μόνο την εταιρεία χωρίς να καθυστερεί και να περιπλέκει την πορεία του εγχειρήματος, το οποίο ήδη θα έπρεπε να είχε προχωρήσει, πόσο μάλλον με βάση τις τωρινές συνθήκες.
πιστευς οτι επρεπε να γινει αυτη η αλαγη των ςσστε να υπαρη ποιο επικοδομιτηκοσ διαλογος σε οτι αφορα τη Βιοσημη αναπτυξη της Ζ και Θ