Επαναφέρεται σε ισχύ το άρθρο 6 του Ν. 3489/2006 (Α΄205), το οποίο και αναδιατυπώνεται ως εξής:
«Άρθρο 6
Οργάνωση και λειτουργία της Εταιρείας
Για την οργάνωση και λειτουργία της Εταιρείας καταρτίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας οι ακόλουθοι κανονισμοί, οι οποίοι τελούν υπό τον προηγούμενο έλεγχο νομιμότητας και σκοπιμότητας του εποπτεύοντος Υπουργού ο οποίος τους εγκρίνει με απόφασή του:
α) Ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας. Με τον Κανονισμό αυτόν καθορίζονται ο αριθμός του προσωπικού της εταιρείας, η κατανομή αυτού σε κατηγορίες, κλάδους και ειδικότητες, τα καθήκοντά του, η ευθύνη του κατά την άσκηση των καθηκόντων του, τα κριτήρια και η διαδικασία πρόσληψης και αξιολόγησής του, η εξέλιξή του, τα κλιμάκια αμοιβών και αποδοχών, η εκπαίδευση και επιμόρφωσή του και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας καταρτίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας και εγκρίνεται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού».
β) Ο Κανονισμός Προμηθειών και Παροχής Υπηρεσιών. Με την επιφύλαξη της εφαρμογής των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις δημόσιες συμβάσεις και των αντίστοιχων διατάξεων ενσωμάτωσης αυτών στο Εθνικό Δίκαιο, οι συμβάσεις προμηθειών και παροχής κάθε είδους υπηρεσιών, όπως ιδίως υπηρεσιών παροχής συμβουλών, διαφήμισης και προβολής, που συνάπτει η Εταιρεία, εξαιρούνται από τις νομοθετικής και κανονιστικής ισχύος διατάξεις που διέπουν τις αντίστοιχες κατηγορίες συμβάσεων των φορέων του Δημοσίου και των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως εκάστοτε ισχύουν και διέπονται αποκλειστικά από τον Κανονισμό Προμηθειών και Παροχής Υπηρεσιών της Εταιρείας. Ο εν λόγω Κανονισμός καταρτίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας και εγκρίνεται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού και του Υπουργού Aνάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μέχρι την έγκριση του Κανονισμού Προμηθειών και Παροχής Υπηρεσιών, η Εταιρεία μπορεί, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, να συνάπτει συμβάσεις προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών, εφαρμόζοντας αναλόγως τις διατάξεις που διέπουν τις αντίστοιχες συμβάσεις του Δημοσίου.
γ) Ο Κανονισμός Εκτέλεσης Έργων. Με την επιφύλαξη της εφαρμογής των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις δημόσιες συμβάσεις και των αντίστοιχων διατάξεων ενσωμάτωσης αυτών στο Εθνικό Δίκαιο, οι συμβάσεις εκτέλεσης έργων που συνάπτει η Εταιρεία εξαιρούνται από τις διατάξεις που διέπουν τις αντίστοιχες κατηγορίες συμβάσεων των φορέων του Δημοσίου και των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα όπως εκάστοτε ισχύουν και διέπονται αποκλειστικά από τον Κανονισμό Εκτέλεσης Έργων της Εταιρείας. Ο εν λόγω Κανονισμός καταρτίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας και εγκρίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Aνάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Μακεδονίας και Θράκης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
δ) Ο Κανονισμός Μισθώσεων. Οι μισθώσεις ακινήτων που ανήκουν κατά κυριότητα στην Εταιρεία ή παραχωρούνται σε αυτήν με οποιαδήποτε έννομη σχέση εξαιρούνται από τις διατάξεις του Π.Δ. 34/1995 (ΦΕΚ 30 Α`). Οι μισθώσεις αυτές διέπονται από τις διατάξεις του εν λόγω Κανονισμού και του Αστικού Κώδικα (Α.Κ.). Ο Κανονισμός Μισθώσεων καταρτίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας και εγκρίνεται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού.
2. Η Εταιρεία μπορεί, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις με φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα για την εκτέλεση, τη διοίκηση και το συντονισμό των πάσης φύσεως έργων της αρμοδιότητάς της.
Άρθρο 6:
Η οργάνωση του θεσμικού πλαισίου της λειτουργίας της Α.Ζ.Κ. Α.Ε. κρίνεται επί της αρχής επιτυχής, δεδομένου ότι οι επιμέρους κανονισμοί που προβλέπει η παράγραφος 1 σε συνδυασμό με α) τον ιδρυτικό νόμο της εταιρείας, β) το καταστατικό της και γ) τις περί Α.Ε. κείμενες διατάξεις συγκροτούν ένα πλήρες πλαίσιο λειτουργίας. Θα πρέπει ωστόσο να εξασφαλισθεί ότι οι κανονισμοί που θα εγκριθούν θα παρέχουν την αναγκαία ευελιξία και δεν θα εισάγουν διαδικασίες και πρότυπα που χρησιμοποιεί το Δημόσιο.
Ως προς τον κανονισμό μισθώσεων που προβλέπεται στην παράγραφο 1, κρίνεται σκόπιμο να εξετασθεί η δυνατότητα επέκτασης του πεδίου εφαρμογής του και στις συμβάσεις που συνάπτει η Α.Ζ.Κ. Α.Ε. με αντικείμενο την μίσθωση χώρων που θα χρησιμοποιήσει για ιδία χρήση (π.χ. γραφεία κλπ.)
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 6 κρίνεται σκόπιμο να χρησιμοποιηθεί ο ορισμός του Δημόσιου Τομέα άρθρου 1Β του Ν.2362/1995 (πρβλ. σχετική παρατήρηση επί του άρθρου 3).