Αρχική Νέος Κανονισμός Λειτουργίας Ερασιτεχνικών Σταθμών ΑσυρμάτουΆρθρο 3 – Εξετάσεις για την Απόκτηση Πτυχίου ΡαδιοερασιτέχνηΣχόλιο του χρήστη ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΑΝΣΒΑΛΙΔΗΣ/SV2HPH ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΡΑΔ/ΧΝΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 14 Σεπτεμβρίου 2010, 19:29
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
2.1 Η απαίτηση για ύπαρξη άδειας εργασίας δεν νοείται για ανήλικο αλλοδαπό. Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση άδειας εργασίας αλλοδαπού είναι η ενηλικίωσή του. Εφόσον σύμφωνα με το επόμενο εδάφιο μπορεί να γίνει δεκτός ως υποψήφιος αλλοδαπός π.χ. 15 ετών, δεν είναι δυνατόν να απαιτηθεί από αυτόν η ύπαρξη άδειας εργασίας. 2.2 Η απαίτηση ελάχιστης ηλικίας 12 ετών δεν συμβαδίζει με τις γνώσεις που απαιτείται να έχει ο υποψήφιος ραδιοερασιτέχνης σύμφωνα με το παράρτημα 2 (π.χ. τετραγωνικές ρίζες, ερμηνεία γραφημάτων κλπ). Η απαίτηση για ύπαρξη αποδεικτικού φοίτησης από δημοτικό σχολείο είναι επίσης αδικαιολόγητη, δεδομένου ότι είναι παντελώς άσχετη από την ουσιαστική γνώση ή άγνοια των απαιτούμενων ουσιαστικών γνώσεων του υποψήφιου ραδιοερασιτέχνη. Εξάλλου, δεν προβλέπεται η κατάθεση του αποδεικτικού αυτού ως δικαιολογητικού (παρ.7 του ιδίου άρθρου). Τόσο η σύσταση TR 61-01 όσο και η TR 61-02 δεν θέτουν το ελάχιστο όριο ηλικίας του υποψήφιου ραδιοερασιτέχνη, το οποίο επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. 3 Είναι θετικό το ότι οι εξετάσεις θα διενεργούνται 3 φορές το χρόνο. Θα ήταν ευκτέο εάν με την ίδια απόφαση ορισμού της σύστασης της Εξεταστικής Επιτροπής, οριζόταν και οι ακριβείς ημερομηνίες των εξετάσεων, ώστε να καθίσταται εφικτός αφενός μεν ο καλύτερος προγραμματισμός των εμπλεκομένων υπαλλήλων, αφετέρου η καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων. Επίσης, οι ΑΠΥ που υπάγονται στην ίδια Διοικητική Περιφέρεια είναι σκόπιμο να ορίζουν τις ημερομηνίες των εξετάσεων κατόπιν συνεννόησής τους, ώστε αυτές να μην συμπίπτουν, προκειμένου να διευκολυνθούν με τον τρόπο αυτό οι υποψήφιοι που θα δηλώσουν ότι επιθυμούν (εναλλακτικά) να εξετασθούν σε άλλη ΑΠΥ, σε περίπτωση που δεν πραγματοποιηθούν τελικά οι εξετάσεις στην ΑΠΥ στην οποία αυτοί θα έχουν υποβάλει την σχετική αίτησή τους. 4 και 5 Υπάρχει αδικαιολόγητη διαφοροποίηση στο λεκτικό των δύο διατάξεων, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε παρερμηνείες. Ειδικότερα η πρώτη διάταξη μιλάει για πραγματοποίηση των εξετάσεων εφόσον έχουν συγκεντρωθεί 3 τουλάχιστον υποψήφιοι, ενώ η δεύτερη μιλάει για πραγματοποίηση των εξετάσεων εφόσον έχουν συγκεντρωθεί 5 τουλάχιστον αιτήματα. Πέρα από το γεγονός ότι η διαφοροποίηση αυτή κρίνεται αδικαιολόγητη, από τη γραμματική ερμηνεία της πρώτης διάταξης σαφώς συνάγεται ότι θα πρέπει να εμφανιστούν τουλάχιστον 3 υποψήφιοι προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις της κατηγορίας 2, ενώ από τη δεύτερη διάταξη συνάγεται ότι είναι αδιάφορος ο αριθμός των υποψηφίων που θα προσέλθουν κατά την ημερομηνία των εξετάσεων της κατηγορίας 1, αρκεί να έχουν υποβάλει αίτημα συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές τουλάχιστον 5 άτομα, οπότε οι εξετάσεις θα πρέπει να πραγματοποιηθούν έστω και εάν προσέλθουν μόνον οι 2 εξ αυτών. Θα πρέπει πάντως να έχουμε υπόψη μας ότι είναι πολύ πιθανόν να προσέλθουν ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής και υποψήφιοι προερχόμενοι από άλλη ΑΠΥ λόγω ματαίωσης των εκεί εξετάσεων για οποιοδήποτε λόγο, γεγονός που δεν αποκλείει την πιθανότητα να έχουν μεν καταθέσει αίτηση συμμετοχής για την κατηγορία 1 σε συγκεκριμένη ΑΠΥ μόνον 2 υποψήφιοι, αλλά να παραπεμφθούν από άλλες ΑΠΥ και να προσέλθουν για εξετάσεις πολλοί περισσότεροι υποψήφιοι. Εάν διατηρηθεί αμετάβλητο το λεκτικό της διάταξης της παρ. 5, τότε η ΑΠΥ στην οποία υποβλήθηκαν μόνον 2 αιτήσεις θα ματαιώσει εκ των προτέρων και άνευ ετέρου τη διενέργεια των εξετάσεων κατηγορίας 1, έστω και εάν γνωρίζει ότι υπάρχουν υποψήφιοι από άλλες ΑΠΥ που δήλωσαν (ως εναλλακτική επιλογή) την επιθυμία τους να προσέλθουν εκεί για εξέταση. Με τον τρόπο όμως αυτό θεωρούμε ότι δεν εξυπηρετείται η ουσιαστική πρόθεση της ΥΑ, η οποία είναι η πραγματοποίηση των εξετάσεων και η διευκόλυνση της συμμετοχής των υποψηφίων σ’αυτές, έστω και εάν χρειασθεί για το λόγο αυτό να μεταβούν σε άλλη ΑΠΥ. 6. Οι εξετάσεις μπορεί να ματαιωθούν όχι μόνο γιατί δεν συγκεντρώθηκε ο ελάχιστος αριθμός υποψηφίων, αλλά και για οποιοδήποτε άλλο λόγο (π.χ. γιατί δεν καθίσταται εφικτή η σύγκληση της Εξεταστικής Επιτροπής λόγω ασθενείας των μελών της). Θα πρέπει επομένως να παρέχεται στους υποψήφιους η ευχέρεια εξέτασής τους σε άλλη ΑΠΥ σε κάθε περίπτωση που δεν πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις από την ΑΠΥ στην οποία έχουν υποβάλει τις αιτήσεις τους. Η παραπομπή του υποψηφίου από ΑΠΥ σε ΑΠΥ θα πρέπει να διενεργείται υπηρεσιακά, χωρίς δηλαδή να απαιτείται εκ μέρους του υποψηφίου η υποβολή οποιασδήποτε αίτησης, δικαιολογητικού κλπ. στην κατά παραπομπή αρμόδια ΑΠΥ. 7. Θα πρέπει να προστεθεί η κατάθεση αντιγράφου πτυχίου του εδαφίου 5.3 του άρθρου 5, για την περίπτωση των πτυχιούχων σχολών, οι οποίοι θα εξετασθούν μόνο στο κεφάλαιο Γ΄ . 8. Σε περίπτωση που δεν συγκεντρώνεται ο ελάχιστος αριθμός υποψηφίων για τη διενέργεια των εξετάσεων, η αρμόδια ΑΠΥ θα πρέπει να ενημερώσει άμεσα τους υποψήφιους που είχαν υποβάλει ενώπιον της αίτηση για συμμετοχή στις εξετάσεις για το γεγονός αυτό, ενημερώνοντάς τους ταυτόχρονα για τις ημερομηνίες εξετάσεων των υπολοίπων ΑΠΥ της ιδίας Περιφέρειας, εφόσον ο υποψήφιος είχε εκφράσει στην αίτησή του την επιθυμία του αυτή. Η ενημέρωση αυτή των υποψηφίων θα πρέπει να γίνεται αμέσως μετά την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων (5 εργάσιμες ημέρες πριν την ημερομηνία διενέργειας των εξετάσεων) αφού κατά το χρονικό αυτό σημείο, η ΑΠΥ γνωρίζει πλέον εάν έχει συγκεντρωθεί ο ελάχιστος αριθμός υποψηφίων. Η ανακήρυξη του υποψηφίου ως δεκτού για συμμετοχή στις εξετάσεις, πραγματοποιείται από την αρμόδια ΑΠΥ ακόμα και εάν τελικά δεν πρόκειται να διενεργηθούν από αυτήν οι εξετάσεις (π.χ. λόγω μη συγκέντρωσης του ελαχίστου αριθμού των υποψηφίων), δεδομένου ότι ο ίδιος υποψήφιος θα μπορεί να παρουσιασθεί σε άλλη ΑΠΥ και να υποβληθεί στις εξετάσεις. 9. Στην περίπτωση που μια ΑΠΥ αναλαμβάνει το έργο διενέργειας των εξετάσεων και για λογαριασμό άλλων ΑΠΥ, θα πρέπει να υπάρχει έγκαιρη και άμεση γνωστοποίηση του γεγονότος αυτού, με σκοπό τη διευκόλυνση των υποψηφίων και την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων. 11 Προτείνεται η προσθήκη νέας παραγράφου με την οποία θα ορίζεται ότι σε περίπτωση ματαίωσης για οποιοδήποτε λόγο της διενέργειας των εξετάσεων από την ΑΠΥ στην οποία ο υποψήφιος υπέβαλε την αίτησή του και εφόσον αυτός δεν προσήλθε κατά την ίδια εξεταστική περίοδο ενώπιον Επιτροπής άλλης ΑΠΥ, θα πρέπει να του αποδοθούν τα πάσης φύσης παράβολα και τέλη που αυτός κατέβαλε. Σ.Σ. Οι αριθμοί παραπέμπουν και αντιστοιχούν σε παραγράφους και εδάφια του υπό διαβούλευση σχεδίου.