Αρχική Νέο Θεσμικό Πλαίσιο Οδικών και Εμπορευματικών ΜεταφορώνΆρθρο 4 Προϋποθέσεις χορήγησης αδειών Φ.Δ.Χ.Σχόλιο του χρήστη Panos Kappas | 28 Απριλίου 2010, 14:30
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι κύριοι, Πολύ λόγος γίνεται για την απελευθέρωση ενός υποτομέα των εμπορευματικών μεταφορών, όπου κυριώς αποτελείται από μικρές επιχειρήσεις με ελάχιστο περιθώριο κέρδους και ελλιπή οργάνωση. Σε μια ευνομούμενη πολιτεία πρέπει να κυριαρχείται το αίσθημα της δικαιοσύνης και της συλλογικής ευθύνης. Θεωρώ ότι το παρόν νομοσχέδιο είναι δομημένο προς αυτή την κατεύθυνση, αφού θα επιτρέψει τη δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος σε εταιρείες που έχουν τα εχέγγυα να παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, με ταυτόχρονο σεβασμό στο περιβάλλον και στον πολίτη (π.χ. με τη χρήση οχημάτων νέας τεχνολογίας). Αναφορικά με τα ποσά για την έκδοση νέας άδειας, θεωρώ ότι είναι τα ελάχιστα που θα έπρεπε να επιβληθούν. Σε αντίθετη περίπτωση θα δώσουν σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όλους τους νέους ενδιαφερόμενους, διότι οι υπάρχοντες αυτοκινητιστές έχουν ήδη επενδύσει ανάλογα ή υψηλότερα ποσά. Ένα νομοσχέδιο θα πρέπει σαφώς να εξασφαλίζει το level playing field για όλους τους συμμετάσχοντες. Επιπροσθέτως, μια χωρίς όρια έκδοση νέων αδειών θα έχει ως αποτέλεσμα την ίδρυση πολλών μεταφορικών επιχειρήσεων, οι οποίες χωρίς αυξημένο μεταφορικό έργο θα υπολειτουργούν, χρησιμοποιώντας τα οχήματα λιγότερο αποτελεσματικά σε όρους μεταφερόμενου φορτίου και ως εκ τούτω θα επιβαρύνουν το περιβάλλον (CO2) και τους πολίτες (οδική ασφάλεια). Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει όμως να εξασφαλισθεί ο έλεγχος των κυκλοφορούντων οχημάτων που προσφέρουν μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα. Στην περίπτωση που η αγορά κατακλυσθεί από εταιρείες που έχουν έδρα σε χώρες με ανεπαρκές νομικό καθεστώς ή πιο ανταγωνιστικό φορολογικό καθεστώς, θα καθιστά ταυτόχρονα πιο επικίνδυνες τις επενδύσεις στο τομέα. Το θέμα της φορολόγησης θα πρέπει επίσης να προσεχτεί ιδιαιτέρως, διότι σε αντίθετη περίπτωση θα υπάρξει σαφής μείωση του τοπικού εργατικού δυναμικού. Θεωρώ ότι σε αυτές τις δύσκολες στιγμές της πατρίδας μας η θέσπιση ανάλογων νόμων θα πρέπει να γίνονται με προσοχή ούτως ώστε να μη χαθούν και άλλες θέσεις εργασίας. Ο συγκεκριμένος τομέας προσφέρει άμεσα απασχόληση σε 33.000 οικογένειες. Με εκτίμηση, Πάνος Κάππας, Οικονομολόγος