Αρχική Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕΆρθρο 5 – Αρμοδιότητες ΓΑΙΑΟΣΕΣχόλιο του χρήστη Ν.Φώτης | 18 Σεπτεμβρίου 2010, 14:40
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εδώ θα διαφωνήσω με τον προλαλήσαντα. Άπαξ και εκποιηθεί η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, χάνεται οριστικά και δεν μπορεί πλέον να αποφέρει κάθε χρόνο έσοδα στον Οργανισμό. Φυσικά, αυτό προϋποθέτει σοβαρή διαχείριση. Αν δει κάποιος εταιρείες όπως η Network Rail στην Αγγλία ή η DB Netze στη Γερμανία, εκμεταλλεύονται σταθμούς, νοικιάζουν χώρους (παράδειγμα: το Everest στον Σ.Λαρίσης) και γενικά αποφέρουν επιπλέον έσοδα στον σιδηρόδρομο, προσθέτοντας στην ελκυστικότητα της συγκοινωνίας. Πολλές σιδηροδρομικές εταιρείες (π.χ. Ιαπωνία και Μετρό του Χονγκ-Κονγκ) βασίζουν τη συνολική κερδοφορία τους στην εκμετάλλευση των γαιών που κατέχουν τριγύρω από σταθμούς (π.χ. εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία, κτλ.), και κάθε χρόνο υπερκαλύπτουν το έλλειμμα εκμετάλλευσης. Ανάλογο προηγούμενο υπάρχει και στην Ελλάδα - π.χ. τα Λουτρά του Φαλήρου και το ξενοδοχείο τους ήταν ιδιοκτησία της ΕΗΣ, και απέφερε σημαντικά έσοδα επί δεκαετίες. Ν.Φώτης