Αρχική Νέο Θεσμικό Πλαίσιο Οδικών και Εμπορευματικών ΜεταφορώνΆρθρο 9 Μητρώο Μεταφορικών ΕταιρειώνΣχόλιο του χρήστη Μιχάλης Π. Αδαμαντιάδης, Πρόεδρος Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών | 29 Απριλίου 2010, 10:11
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Mητρώο μεταφορικών εταιρειών και κυκλοφορούντων φορτηγών οχημάτων Δημοσίας και Ιδιωτικής χρήσεως: Η θέσπιση από το ΣΝ ηλεκτρονικού Εθνικού Μητρώου Μεταφορικών Εταιρειών («Ε.Μ.Μ.Ε.»), πρέπει να συμπληρωθεί με την ταυτόχρονη συγκέντρωση και καταχώρηση στοιχείων για τον νόμιμα κυκλοφορούντα στόλο ΔΧ και ΙΧ φορτηγών, με τα πλήρη στοιχεία αυτών, (κατασκευαστής, έτος κατασκευής, μεταφορική ικανότητα, επίπεδο εκπεμπόμενων ρύπων κλπ.). Οι δύο παραπάνω βάσεις δεδομένων θα λειτουργούν ταυτόχρονα σαν μητρώα εταιρειών και οχημάτων, ενώ, με τις σύγχρονες δυνατότητες της πληροφορικής, θα είναι επεξεργάσιμες ανά πάσα στιγμή από εξουσιοδοτημένο προς το σκοπό αυτό προσωπικό, προκειμένου να αποτυπώνεται σε αυτές οποιαδήποτε μεταβολή άμεσα. Τούτο, θα εξασφαλίσει την πλήρη γνώση ανά πάσα στιγμή, με κάθε λεπτομέρεια, τα στοιχεία ενός εκάστου των νομίμως κυκλοφορούντων φορτηγών, διευκολύνοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τον έλεγχο νομιμότητας , αλλά και παρουσιάζοντας την εικόνα του αριθμού των κυκλοφορούντων φορτηγών. Σημαντική συμβολή στα παραπάνω (και κυρίως σε ό,τι αφορά το Μητρώο Μεταφορικών Εταιρειών) θα μπορούσαν να προσφέρουν τα ελληνικά Επιμελητήρια. Αποτελεσματικός έλεγχος παραβατικής δραστηριοποίησης και υποκλοπής μεταφορικού έργου και συνευθύνη φορτωτών: Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του κλάδου είναι η υποκλοπή μεταφορικού έργου από οχήματα ταξινομημένα σε χώρες της Ε.Ε. (Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο, Γερμανία), ελληνικών συμφερόντων και μη, ή ταξινομημένα σε τρίτες χώρες (κυρίως βαλκανικές και πρώην ανατολικές), τα οποία κυκλοφορούν και πραγματοποιούν μεταφορές από και προς τη χώρα μας χωρίς να έχουν τις απαραίτητες προς τούτο νομικές και τεχνικές προδιαγραφές, γεγονός που επιτείνεται από τους ελλιπείς ελέγχους από την πλευρά των ελληνικών ελεγκτικών αρχών. Τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών μεταφορέων ενισχύουν, και άλλες παραβάσεις σχετικές με το χρησιμοποιούμενο πετρέλαιο, την υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπτού βάρους κλπ. Προτείνεται η συμπερίληψη στο ΣΝ πρόβλεψης για τη δημιουργία μηχανισμών τέτοιων, οι οποίοι θα διασφαλίζουν την νομιμότητα των κυκλοφορούντων φορτηγών οχημάτων. Προς την κατεύθυνση αυτή προτείνεται να εισαχθεί στο ΣΝ πρόβλεψη δημιουργίας Γενικής Γραμματείας Ελέγχου Νομιμότητας, υπό το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία θα εξασφαλίζει τον κεντρικό συντονισμό, στοχευμένων ελέγχων και συνολική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, αλλά και η σταδιακή (μετά την πάροδο 2 ετών, προκειμένου να είναι σε λειτουργία το απαραίτητο υποστηρικτικό πλέγμα από τις Αρχές) εισαγωγή του θεσμού της συνευθύνης των φορτωτών για παραβατική χρησιμοποίηση φορτηγών οχημάτων ή υπερφόρτωση αυτών, και επιβολή των συνακόλουθων ποινών.