Αρχική Νέο Θεσμικό Πλαίσιο Οδικών και Εμπορευματικών ΜεταφορώνΆρθρο 3 Μεταφορικές εταιρείεςΣχόλιο του χρήστη Μιχάλης Π. Αδαμαντιάδης, Πρόεδρος Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών | 29 Απριλίου 2010, 10:56
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αντικατάσταση και απόσυρση από την κυκλοφορία παλαιών ρυπογόνων και ανασφαλών φορτηγών οχημάτων: Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός η γήρανση του στόλου φορτηγών οχημάτων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, κυρίως στις εθνικές μεταφορές. Ο γηρασμένος στόλος αυτός περιλαμβάνει οχήματα τα οποία δεν είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και φέρουν παρωχημένους τεχνολογικά κινητήρες, οι οποίοι ρυπαίνουν πολύ περισσότερο, ενώ ταυτόχρονα η συντήρηση του και τα λειτουργικά του κόστη είναι ιδιαίτερα υψηλά. Στο γεγονός αυτό συνέτεινε και καθιερωθείσα άτυπη υπεραξία της άδειας, η οποία απορροφούσε σημαντικούς πόρους που με το νέο καθεστώς (προσδοκάται ότι) θα διατεθούν για αγορά σύγχρονου εξοπλισμού. Αυτονόητα, το εκ νέου προβλεπόμενο υψηλό κόστος απόκτησης της άδειας, καθιστά και πάλι την απόκτηση καινούριου οχήματος απαγορευτική. Πέρα από την ανωτέρων πρότασή μου για θεσμοθέτηση χαμηλότερου κόστους κτήσης αδειών στα πλαίσια του ΣΝ και τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 4, παράγραφος 3, οι οποίες προβλέπουν θετικά μέτρα θέσης στην κυκλοφορία περιβαλλοντικά φιλικότερων φορτηγών οχημάτων, καθώς και την ένταξη των επενδύσεων τροχαίου υλικού προς μεταφορικό σκοπό σε αναπτυξιακό νόμο, θα ήταν χρήσιμο να εξεταστούν και άλλα μέτρα ενθάρρυνσης της αντικατάστασης παλαιών, ρυπογόνων και ανασφαλών φορτηγών με νέα, σύγχρονης τεχνολογίας, με κίνητρα όπως επιδότηση επιτοκίου για την αγορά μεταφορικού εξοπλισμού και διευκόλυνσης μεσοπρόθεσμων δανείων (πέντε έως επτά χρόνων), με χαμηλότερο της αγοράς συντελεστή τοκισμού, για την αγορά και προσαρμογή παλαιών οχημάτων με νέα, σύγχρονων προδιαγραφών. Θα ήταν χρήσιμο, επίσης, να εξεταστεί η εθελούσια απόσυρση από την κυκλοφορία φορτηγών οχημάτων απόσυρση παλαιών οχημάτων άνω των 3,5 τόνων εντός των επόμενων (2-4) ετών με προσφορά κινήτρων από την Πολιτεία. Παρόμοια προγράμματα εφαρμόστηκαν σε άλλες χώρες για τις εθνικές μεταφορές, με αποτέλεσμα την αντικατάσταση ή και ολοσχερή απόσυρση χιλιάδων φορτηγών αυτοκινήτων εντός 2 ετών. Ενθάρρυνση συμμετοχής των οδικών, εθνικών και διεθνών μεταφορέων εμπορευμάτων στις Συνδυασμένες μεταφορές, ανάπτυξη σχετικών υποδομών και εξοπλισμού: Συμμετοχή των εταιρειών οδικών μεταφορέων στις συνδυασμένες μεταφορές για την συμπλήρωση/ολοκλήρωση μεταφορικών υπηρεσιών με χρήση σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών ασυνόδευτων μοναδοποιημένων φορτίων (ημιρυμουλκουμένων – κινητών αμαξωμάτων – εμπορευματοκιβωτίων), που εναλλάσσουν το μέσο μεταφοράς κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού, από πλοίο σε τρένο ή/και φορτηγό, συνεισφέροντας στην βιώσιμη ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των ελληνικών οδικών μεταφορών και την καλύτερη αξιοποίηση των διατιθέμενων μεταφορικών μέσων. Προτείνεται η άνευ περιορισμού απόκτηση και χρήση ημιρυμουλκουμένων – κινητών αμαξωμάτων – εμπορευματοκιβωτίων σαν ξεχωριστά τμήματα του εξοπλισμού μεταφορών στις εταιρείες οδικών μεταφορών που θα συσταθούν βάσει του νέου Νόμου ή που ήδη λειτουργούν. Επίσης προτείνεται η ενίσχυση των ως άνω εταιρειών για την χρησιμοποίηση, κατασκευή ή και συμμετοχή σε σχήματα υλοποίησης εμπορευματικών κέντρων και τέρμιναλ οδικών μεταφορών, χώρων στάθμευσης και φύλαξης φορτηγών οχημάτων. Ενδεικτικές προτάσεις ενθάρρυνσης των εταιρειών οδικών μεταφορών για την υλοποίηση, συμμετοχή και λειτουργία σε συστήματα συνδυασμένων μεταφορών και logistics είναι οι εξαιρέσεις καταβολής τελών κυκλοφορίας, οι απαλλαγές διοδίων, τα μειωμένα ποσοστά φορολόγησης, καθώς και η επιδότηση κατασκευής τερματικών σταθμών και εμπορευματικών κέντρων συνδυασμένων μεταφορών, είτε άμεσα είτε έμμεσα, στα πλαίσια του Αναπτυξιακού Νόμου.