Αρχική Περί Ταχυδρομικών ΥπηρεσιώνΆρθρο 4 Αρμοδιότητες Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και ΔικτύωνΣχόλιο του χρήστη ACS AEE | 10 Ιανουαρίου 2011, 14:03
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Βασικό Σχόλιο: Δεδομένου ότι επιδιώκεται η πλήρης και η ορθή απελευθέρωση της αγοράς, και εφόσον η Οδηγία 2008/6/ΕΚ αναφέρει ότι επιδιώκει την υιοθέτηση των αρχών της αναλογικότητας, της μη διάκρισης και της ελάχιστης στρέβλωσης της αγοράς, τόσο ο Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΚΠΥ) όσο και όλοι οι λοιποί φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών της αγοράς πρέπει να ρυθμίζονται από μία και την ίδια αρχή (όπως αυτή αναφέρεται στο άρθρο 5 του παρόντος), και όχι ο ΦΠΚΥ να ρυθμίζεται ως επί το πλείστον από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ενώ οι λοιποί φορείς από την ΕΕΤΤ. Για το λόγο αυτό και για να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια και συνέπεια στη ρύθμιση όλων ανεξαρτήτως των φορέων, προτείνεται η ρύθμιση όλων των φορέων συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΚΥ να είναι στη δικαιοδοσία της ΕΕΤΤ και μόνο, η οποία είναι Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή της Ελλάδος, όπως ακριβώς ισχύει και για την αγορά των τηλεπικοινωνιών. Έτσι θα διασφαλιστεί: α) η ανεξαρτησία της ρυθμιστικής αρχής από όλους τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, β) η ίση μεταχείριση μεταξύ φορέων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών (ισότητα των φορέων), γ) η ορθή απελευθέρωση της αγοράς, δ) η επιβολή και χρήση ίδιων κριτηρίων για όλους τους φορείς και ε) ο υγιής ανταγωνισμός. Αλλιώς θα υπάρχει κίνδυνος να διαιωνιστεί το υφιστάμενο μονοπώλιο. Σημειώνεται ότι η ανεξαρτησία της Ρυθμιστικής Αρχής από τους ρυθμιζόμενους φορείς, όπως και η μη διάκριση στη ρύθμιση των φορέων, προσδιορίζεται σαφώς στην Οδηγία 2008/6/ΕΚ, την οποία οφείλει να καλύψει το παρόν σχέδιο νόμου. Επίσης σημειώνεται ότι δεν υπάρχουν λόγοι που να αιτιολογούν τη διαφοροποίηση της ρύθμισης των ταχυδρομείων σε σχέση με τη ρύθμιση των τηλεπικοινωνιών, αναφορικά με την πλήρη ρύθμιση και των δύο αγορών από την ανεξάρτητη ΕΕΤΤ. Κατά συνέπεια, για την περίπτωση της αγοράς των ταχυδρομείων, ο επιμερισμός των ρυθμιστικών αρμοδιοτήτων μεταξύ του Υπουργείου και της ΕΕΤΤ πρέπει να είναι σε γενικές γραμμές ανάλογος του επιμερισμού των ρυθμιστικών αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείου και της ΕΕΤΤ για την περίπτωση της αγοράς των τηλεπικοινωνιών. Προτεινόμενη τροποποίηση: δ. Εκδίδει υπουργική απόφαση, μετά από εισήγηση της Ε.Ε.Τ.Τ., σχετικά με το περιεχόμενο και τα όρια βάρους της καθολικής υπηρεσίας. Οι υπηρεσίες που εμπίπτουν στην καθολική υπηρεσία καθορίζονται βάσει των αναγκών των χρηστών, των τεχνολογικών εξελίξεων και της ανάπτυξης των δυνάμεων της αγοράς. Οποιαδήποτε αλλαγή στο περιεχόμενο της καθολικής υπηρεσίας, και ειδικότερα είτε στα κριτήρια ποιότητας είτε στο είδος και πλήθος των υπηρεσιών, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την απαραίτητη περίοδο προσαρμογής του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας μέχρι 6 μήνες ή/και ανάκτησης ενδεχόμενου πρόσθετου σχετικού καθαρού κόστους, μόνο για την περίπτωση αύξησης του συνολικού καθαρού πραγματικού κόστους της παροχής των καθολικών υπηρεσιών. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία δεδομένόυ ότι δεν μπορεί η περίοδος προσαρμογής να είναι αόριστη και άνευ τέλους ούτε και να χρεώνεται τρίτος το μη αποτελεσματικό κόστος τους ΦΠΚΥ για προσαρμογή Προτεινόμενη τροποποίηση: ε. Επισήμανση: Η παράγραφος χρήζει μετάθεσης στις αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ, για έκδοση σχετικής κανονιστικής απόφασης της ΕΕΤΤ. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4 Προτεινόμενη τροποποίηση: στ. Αναθέτει, μετά από εισήγηση της Ε.Ε.Τ.Τ., την παροχή καθολικής υπηρεσίας, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7 του παρόντος, στον φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας. Επισήμανση: Η σύναψη της σύμβασης χρήζει μετάθεσης στις αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ, για έκδοση σχετικής κανονιστικής απόφασης της ΕΕΤΤ. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4 Προτεινόμενη τροποποίηση: ζ. Καθορίζει με απόφασή του, μετά από γνώμη εισήγηση της Ε.Ε.Τ.Τ., τις προϋποθέσεις, τα κριτήρια επιλογής και τη διαδικασία καθορισμού του/των φορέα/ων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, ο/οι οποίος/οι θα παρέχει/ουν την καθολική υπηρεσία, Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για να παρέχεται η δυνατότητα να υπάρχει πάνω από ένας ΦΠΚΥ στην ίδια περιοχή αλλά και ΦΠΚΥ σε υποτμήματα της επικράτειας. Αν υπάρχει μόνο ένας ΦΠΚΥ αυτός θα πρέπει να αλλάζει εφόσον δεν πληροί τα κριτήρια, με απόφαση της ΕΕΤΤ Προτεινόμενη τροποποίηση: η. Με κοινή απόφαση με τον Υπουργό Οικονομικών, καθορίζει, μετά από εισήγηση της Ε.Ε.Τ.Τ., μηχανισμό αποζημίωσης, υπό διαφανείς συνθήκες, του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας. Σε περίπτωση ίδρυσης ταμείου αποζημίωσης, μπορεί να απαιτήσει από τους κατόχους ειδικών αδειών την εφαρμογή κατάλληλου λογιστικού διαχωρισμού. Αιτιολόγηση: "εισήγηση" αντί για "γνώμη" Προτεινόμενη τροποποίηση: θ. Επισήμανση: Αυτό το θέμα είναι σαφώς και αναμφισβήτητα αρμοδιότητα σχετικής κανονιστικής απόφασης της ΕΕΤΤ και όχι του Υπουργείου. Η παράγραφος χρήζει μετάθεσης στις αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4 Προτεινόμενη τροποποίηση: ι. Επισήμανση: Αυτό το θέμα είναι σαφώς και αναμφισβήτητα αρμοδιότητα σχετικής κανονιστικής απόφασης της ΕΕΤΤ και όχι του Υπουργείου. Η παράγραφος χρήζει μετάθεσης στις αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4. Προτεινόμενη τροποποίηση: ια Εκδίδει υπουργική απόφαση, κατόπιν εισήγησης της Ε.Ε.Τ.Τ., με την οποία καθορίζεται μέγιστη κατ' αποκοπή αποζημίωση (συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης για ηθική βλάβη) για πλημμελή παροχή υπηρεσιών ή αδικαιολόγητη διακοπή υπηρεσίας προς τους χρήστες, για τους φορείς με Ειδική άδεια και τους φορείς με Γενική άδεια και για το σύνολο των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Αιτιολόγηση: Αναγκαία τροποποίηση για χάρη πληρώτητας της διάταξης Προτεινόμενη τροποποίηση: ιβ. Επισήμανση: Αυτό το θέμα είναι σαφώς και αναμφισβήτητα αρμοδιότητα σχετικής κανονιστικής απόφασης της ΕΕΤΤ και όχι του Υπουργείου. Η παράγραφος χρήζει μετάθεσης στις αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4 και επειδή η συγκεκριμένη διάταξη αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ Προτεινόμενη τροποποίηση: ιγ. Οι ρυθμίσεις του παρόντος νόμου αλλά και οι τυχόν επί μέρους υπουργικές αποφάσεις και Κανονισμοί της ΕΕΤΤ που αναφέρονται στην παρούσα και οι αρχές στις οποίες έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες που απορρέουν από την εφαρμογή του ανακοινώνονται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με επιμέλεια του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Αιτιολόγηση: Αναγκαία τροποποίηση για χάρη πληρώτητας της διάταξης