Αρχική Περί Ταχυδρομικών ΥπηρεσιώνΆρθρο 7 Παροχή καθολικής υπηρεσίαςΣχόλιο του χρήστη ACS AEE | 10 Ιανουαρίου 2011, 15:42
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτεινόμενη τροποποίηση: 1. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατόπιν εισήγησης της ΕΕΤΤ, ορίζεται/ονται ο/οι δημόσιος/οι ή ιδιωτικός/οι φορέας/είς που παρέχει/ουν την καθολική υπηρεσία ή μερικά στοιχεία αυτής στο σύνολο της επικράτειας ή σε διαφορετικά μέρη αυτής, και ο/οι οποίος/οι επιλέγεται/ονται είτε με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης είτε μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 59/2007 (ΦΕΚ/Α/63), όπως ισχύει. Η ανάθεση της καθολικής υπηρεσίας γίνεται σύμφωνα με τις αρχές της διαφάνειας, της απαγόρευσης των διακρίσεων και της αναλογικότητας. Η ΕΕΤΤ κοινοποιεί την ταυτότητα του/των φορέα/ων παροχής καθολικής υπηρεσίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενημερώνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την εξασφάλιση της καθολικής υπηρεσίας. Σε περίπτωση ορισμού περισσοτέρων του ενός φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας η ΕΕΤΤ μεριμνά ώστε να μην αλληλεπικαλύπτονται οι υποχρεώσεις παροχής της καθολικής υπηρεσίας. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία ώστε να παρέχεται η δυνατότητα να υπάρχουν πέραν του ενός ΦΠΚΥ, βάσει της Οδηγίας 2008/6/ΕΚ, σημείο 23 του προοιμίου και άρθρο 1, παρ. 4, εδάφιο 2, ΚΑΙ Η προσθήκη της τελευταίας φράσης είναι τροποποιήσεις βάσει της δυνατότητας που παρέχει η Οδηγία 2008/6/ΕΚ για περισσότερων του ενός ΦΠΚΥ. Προτεινόμενη τροποποίηση: 2. Με σύμβαση που υπογράφεται μεταξύ του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας και της ΕΕΤΤ καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις παροχής της καθολικής υπηρεσίας, οι κυρώσεις σε περίπτωση μη τήρησης των προβλεπομένων όρων και προϋποθέσεων, η μέγιστη κατ’ αποκοπή αποζημίωση των χρηστών σε περίπτωση πλημμελούς παροχής υπηρεσιών, καθώς και η διάρκεια ισχύος, λαμβανομένων υπόψη της ανάγκης απόδοσης των επενδύσεων. Ο έλεγχος της τήρησης των όρων της σύμβασης πραγματοποιείται από την Ε.Ε.Τ.Τ. καθώς και η επιβολή των κυρώσεων για μη τήρησης αυτής Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για τους λόγους που αναφέρονται στο Βασικό Σχόλιο του Άρθρου 4. Αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ. Προτεινόμενη τροποποίηση: 3. Η σύμβαση ανάθεσης περιλαμβάνει τουλάχιστον το περιεχόμενο και την ποιότητα της καθολικής υπηρεσίας, τους όρους κατάρτισης των τιμολογίων, τις τυχόν υποχρεώσεις εξυπηρέτησης του διεθνούς ταχυδρομείου, σύμφωνα με τους όρους της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία δεδομένου ότι ΦΠΚΥ οφείλει στο πλαίσιο της απελευθέρωσης να λάβει ειδική άδεια από την ΕΕΤΤ και να τηρεί τις προϋποθέσεις αυτής και να ελέγχεται για την εφαρμογή της από την ΕΕΤΤ, όπως και οι άλλοι φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών με ειδική άδεια. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα προκύπτει άνιση μεταχείριση μεταξύ φορέων. Προτεινόμενη τροποποίηση: 4. Ο/Οι πάροχος/οι παροχής καθολικής υπηρεσίας θα προμηθεύονται σε τιμή κόστους γραμματόσημα από το Κράτος τα οποία αυτό εκδίδει για χρήση από τον/τους πάροχο/ους παροχής καθολικής υπηρεσίας. Σε περίπτωση που το Κράτος αναθέσει την έκδοση των γραμματοσήμων στην ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ (ΕΛΤΑ) ΑΕ, τότε τυχόν άλλοι φορείς παροχής καθολικής υπηρεσίας θα προμηθεύονται από αυτήν τα γραμματόσημα σε τιμή αποτελεσματικού κόστους την οποία θα καθορίζει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η συναφής φιλοτελική δραστηριότητα θα ανατίθεται στον/ους πάροχο/ους παροχής καθολικής υπηρεσίας. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία ώστε να παρέχεται η δυνατότητα διάθεσης των γραμματοσήμων επί ίσοις όροις σε όλους τους φορείς παροχής καθολικής υπηρεσίας, άλλως δεν θα υπάρχει απελευθέρωση σε αυτό το τμήμα και συνεχίζει μονοπώλιο. Προτεινόμενη τροποποίηση: ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ 5. Ο καθορισμός του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας υπόκειται σε τακτική αναθεώρηση ετησίως από την ΕΕΤΤ και επανεξετάζεται βάσει των όρων και των αρχών του παρόντος νόμου. Σχετική έκθεση της ΕΕΤΤ, με πορίσματα ή/και διορθωτικές ενέργειες εκ μέρους του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας υπό σχετική προθεσμία ολοκλήρωσης, δημοσιεύεται αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ετήσιας αναθεώρησης. Σε περίπτωση επανάληψης της μη ικανοποιητικής παροχής καθολικής υπηρεσίας η ΕΕΤΤ δύναται να προσδιορίσει άλλο φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας για ανάληψη της σχετικής υπηρεσίας. Σε περίπτωση μη κάλυψης των απαραίτητων κριτηρίων της παροχής της καθολικής υπηρεσίας δύναται με απόφαση της ΕΕΤΤ να επιβληθεί προσωρινή παύση/ άρση, στο σύνολο της, της αναφερόμενης στο παρόν χρηματοδότησης & αποζημίωσης του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας, για όσο διάστημα απαιτηθεί και έως την αποκατάσταση των κριτηρίων. Αιτιολόγηση: Η προσθήκη της νέας παραγράφου 5 είναι αναγκαία ώστε να παρέχεται δυνατότητα τακτικής αξιολόγησης και λήψης σχετικών μέτρων για μη ικανοποιητική απόδοση του ΦΠΚΥ. Προτεινόμενη τροποποίηση: ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ 6. Η σταυροειδή επιδότηση των υπηρεσιών καθολικής υπηρεσίας από υπηρεσίες που δεν είναι καθολικές και αντιστρόφως δεν επιτρέπεται. Αιτιολόγηση: Η προσθήκη της νέας παραγράφου 6 είναι αναγκαία για να μην παρέχεται ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον ΦΠΚΥ έναντι των ανταγωνιστών του άλλως δεν θα υπάρχει ανταγωνισμός καθώς δεν θα υπάρχουν κίνητρα για νεοεισερχόμενους φορείς (newcomers)