Αρχική Περί Ταχυδρομικών ΥπηρεσιώνΆρθρο 1 Σκοπός και Πεδίο ΕφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη ACS AEE | 10 Ιανουαρίου 2011, 17:49
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΊ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Ι Υπολογισμός καθαρού κόστους της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας Μέρος Α: Προσδιορισμός Καθολικής Υπηρεσίας Προτεινόμενη τροποποίηση: 1. Διαφορετικό αριθμό ημέρών διανομής από τις προβλεπόμενες στο άρθρο 6. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για να υπάρχει δυνατότητα είτε μείωσης είτε αύξησης των ημερών ανάλογα με το είδος της παρεχόμενης υπηρεσίας ή της περιοχής κλπ, κατόπιν σχετικής μελέτης της ΕΕΤΤ. Μέρος Β: Υπολογισμός καθαρού κόστους Προτεινόμενη τροποποίηση υπάρχοντος κειμένου: Το καθαρό κόστος των υποχρεώσεων παροχής καθολικής υπηρεσίας είναι κάθε κόστος συναφές και αναγκαίο για την αποτελεσματική (αποδοτική – efficient) λειτουργία της παροχής καθολικής υπηρεσίας. Το καθαρό κόστος των υποχρεώσεων παροχής καθολικής υπηρεσίας υπολογίζεται ως η διαφορά μεταξύ του καθαρού κόστους της αποτελεσματικής λειτουργίας του φορέα παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας με υποχρεώσεις παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και του αποτελεσματικού κόστους λειτουργίας του ίδιου φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών χωρίς υποχρεώσεις παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για να ορισθεί αφής εξαρχής ότι μόνο το κόστος που προκύπτει από μια αποτελεσματική λειτουργία του ΦΠΚΥ θα λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό του καθαρού κόστους. . Η Οδηγία 2008/6/ΕΚ αναφέρεται στην αποτελεσματική λειτουργία του ΦΠΚΥ καθώς και στην εφαρμογή του αποτελεσματικού κόστους για τον προσδιορισμό του καθαρού κόστους της παροχής καθολικής υπηρεσίας στα σημεία 15 και 29 του Προοιμίου, στο 2ο εδάφιο της παραγρ. 14 του Άρθρου 1 και Μέρος Β του Παραρτήματος 1. Προτεινόμενη προσθήκη νέου κειμένου: Το αποτελεσματικό κόστος του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας υπολογίζεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων που θα προσδιορίζει η ΕΕΤΤ και βάσει του αποτελεσματικού (αποδοτικό – efficient) κόστους που θα έπρεπε αυτός να έχει εάν παρείχε τις υπηρεσίες καθολικής υπηρεσίας υπό συνθήκες πλήρους ανταγωνισμού. Το αποτελεσματικό κόστος είναι το ελάχιστο κόστος που θα είχε ο φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας για τη λειτουργία του εξαιρουμένων τυχόν μη αποδοτικών τρόπων λειτουργίας. Κατά τον υπολογισμό του καθαρού κόστους συνεκτιμώνται τα έσοδα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας από την παροχή των καθολικών υπηρεσιών καθώς και των έσοδα από μη καθολικές υπηρεσίες που προέρχονται από τα σημεία που υποχρεούται να έχει από την νομοθεσία για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας. Αιτιολόγηση: Η προσθήκη της διάταξης είναι αναγκαία για να καθοριστεί επακριβώς η έννοια του αποτελεσματικού κόστους παροχής υπηρεσιών καθολικής υπηρεσίας. Η Οδηγία 2008/6/ΕΚ αναφέρεται στην αποτελεσματική λειτουργία του ΦΠΚΥ καθώς και στην εφαρμογή του αποτελεσματικού κόστους για τον προσδιορισμό του καθαρού κόστους της παροχής καθολικής υπηρεσίας στα σημεία 15 και 29 του Προοιμίου, στο 2ο εδάφιο της παραγρ. 14 του Άρθρου 1 και Μέρος Β του Παραρτήματος 1. Συνεπώς ο παρών νόμος οφείλει να ορίσει ξεκάθαρα τον ορισμό του αποτελεσματικού κόστος του ΦΠΚΥ καθώς και τη μεθοδολογία προσδιορισμού του. Επίσης, παραδείγματα μη αποδοτικών τρόπων λειτουργίας είναι ενδεικτικά τυχόν υπεράριθμο προσωπικό, τυχούσες μισθολογικές αμοιβές υψηλότερες των συλλογικών συμβάσεων της ΓΣΣΕ καθώς και τυχόν πρόσθετα κόστη τα οποία έχει που δεν αφορούν τις υποχρεώσεις του ως φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, όπως για παράδειγμα κόστη διοικητικών υπηρεσιών, διοίκησης και εν γένει κεντρικών υπηρεσιών που δεν έχουν σχέση με τη λειτουργία του έργου της διακίνησης των ταχυδρομικών αντικειμένων. Προτεινόμενη τροποποίηση υπάρχοντος κειμένου: Κατά τον υπολογισμό του καθαρού κόστους συνεκτιμώνται όλα τα άλλα σχετικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων ενδεχόμενων άυλων οφελών και οφελών της αγοράς που αποκομίζει φορέας παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων και οποιασδήποτε μορφής άμεσων ή έμμεσων επιδοτήσεων από το Κράτος, στον οποίο έχει ανατεθεί η παροχή καθολικής υπηρεσίας καθώς και το δικαίωμα για εύλογα κέρδη και τα κίνητρα της αποτελεσματικότητας σε σχέση με το κόστος. Αιτιολόγηση: Η τροποποίηση είναι αναγκαία για να ορισθεί συγκεκριμένα ότι όλες οι επιδοτήσεις που λαμβάνει ο ΦΠΚΥ σε οποιαδήποτε μορφή, συμπεριλαμβανομένου και της εξαίρεσης από τον ΦΠΑ για τις καθολικές υπηρεσίες, θα λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό ου καθαρού κόστους. Προτεινόμενη προσθήκη νέου κειμένου: Για τον υπολογισμό του αποτελεσματικού κόστους του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας σχετικά με την παροχή των υπηρεσιών καθολικής υπηρεσίας η ΕΕΤΤ δύναται να χρησιμοποιεί επιπλέον και οικονομοτεχνικά μοντέλα ή/και άλλα διεθνώς εφαρμοσμένα μοντέλα, προσαρμοσμένα για την περίπτωση του συγκεκριμένου φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας. Κατά τον υπολογισμό του καθαρού κόστους της καθολικής υπηρεσίας θα εξαιρούνται τυχόν έξοδα που δεν ανταποκρίνεται στο αποτελεσματικό (αποδοτικό – efficient) κόστος λειτουργίας της καθολικής υπηρεσίας, Τυχόν αποκλίσεις του κόστους που θα προκύπτει από τα εν λόγω μοντέλα σε σχέση με το κόστος που θα προκύπτει από τα σχετικά κοστολογικά συστήματα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας θα αιτιολογούνται από αυτόν και όπου η αιτιολόγηση κριθεί από την ΕΕΤΤ ως μη ικανοποιητική, τότε ως αποτελεσματικό κόστος του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας θα χρησιμοποιείται το κόστος του μοντέλου ή θα χρησιμοποιείται ένα κόστος που θα κυμαίνεται μεταξύ του κόστους του μοντέλου και του αντίστοιχου κόστους από τα κοστολογικά συστήματα του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης της ΕΕΤΤ. Αιτιολόγηση: Η προσθήκη της διάταξης είναι αναγκαία ώστε να καθοριστεί η δυνατότητα της ΕΕΤΤ να προσδιορίζει το καθαρό αποτελεσματικό κόστος βάσει οικονομοτεχνικών ή/και άλλων μοντέλων που εφαρμόζονται διεθνώς ή/και στην Ελλάδα στην περίπτωση των ταχυδρομείων ή/και των τηλεπικοινωνιών. Μέρος Γ΄: Κάλυψη του καθαρού κόστους των υποχρεώσεων καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας Προτεινόμενη προσθήκη νέου κειμένου: Ο τυχόν επιμερισμός στους φορείς παροχής ταχυδρομικής υπηρεσίας αφορά μόνο τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών και τις υπηρεσίες /έσοδα αυτών που λειτουργούν στο πλαίσιο της ειδικής άδειας για παροχή καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών και μόνο, ενώ θα εξαιρούνται πλήρως του μηχανισμού αποζημίωσης οι υπηρεσίες και που άπτονται οι υπηρεσίες και τα έσοδα αυτών που αφορούν το πλαίσιο των Γενικών Αδειών. Στην περίπτωση επιμερισμού τυχόν αποζημίωσης από τους φορείς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, αυτή δεν δύναται να υπερβαίνει το 0,5% των συγκεκριμένων εσόδων τους που υπάγονται στο πλαίσιο της ειδικής άδειας τους από την παροχή καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών. Αιτιολογία: Η προσθήκη είναι αναγκαία για να ορισθεί ξεκάθαρα η βάση του επιμερισμού , ήτοι τα έσοδα από παροχή καθολικών υπηρεσιών, καθώς και να ορισθεί ένα ανώτατο όριο (πλαφόν) που θα επιβαρύνει τους ανταγωνιστές του ΦΠΚΥ, ώστε από τη μια ο επιμερισμός της αποζημίωσης να μην λειτουργεί ως αντικίνητρο για την είσοδο νεοεισερχόμενων και από την άλλη να μην δυσχεραίνει η επιβίωσή τους στην αγορά. Άλλως δεν θα υπάρξει ανταγωνισμός και θα διαιωνιστεί το μονοπώλιο με ότι αυτό συνεπάγεται για το εύρος και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στο κοινό.