Αρχική Νέο Θεσμικό Πλαίσιο Οδικών και Εμπορευματικών ΜεταφορώνΆρθρο 4 Προϋποθέσεις χορήγησης αδειών Φ.Δ.Χ.Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΔΕ&L Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος | 29 Απριλίου 2010, 13:53
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ορθό: Άρθρο 4 Παραγρ.1 περίπτ. 1. Επισημαίνεται ότι με τις ρυθμίσεις της ως άνω περίπτωσης περιορίζεται ουσιαστικά το άνοιγμα του επαγγέλματος δεδομένου ότι το Νομοσχέδιο αυτό προβλέπει εχέγγυα αξιοπιστίας οδικού μεταφορέα ακόμη και για τους μετόχους – μεριδιούχους ΑΕ και ΕΠΕ. Περαιτέρω στην περ. δ’ της ίδιας παραγράφου του εν λόγω άρθρου το Νομοσχέδιο ορίζει απλοποιημένες διαδικασίες για τους χώρους στάθμευσης οχημάτων και αποθήκες εγκαταστάσεων και τοποθετήσεως δεξαμενών αποθηκεύσεως καυσίμων, εν αντιθέσει με τις ισχύουσες διατάξεις 14 και 16 του Π.Δ. 79/2004 περί ιδρύσεως σταθμών φορτηγών αυτοκινήτων και αποθηκών Logistics. Σημειωτέον ότι, η ισχύς των εν λόγω διατάξεων παρετάθη μέχρι τέλους τρέχοντος έτους σύμφωνα με το Νόμο 3710/2008. Παραγρ.2 Θεωρούμε ότι η παράγρ. 2 του εν λόγω άρθρου δημιουργεί ουσιαστικά αντικίνητρα για την επένδυση / άνοιγμα του επαγγέλματος δοθέντος ότι η προβλεπόμενη αξία αδειών είναι ιδιαίτερα υψηλή (π.χ. €94.000 για φορτηγά 40 Τ.Μ.Β.) με συνέπεια οι ενδιαφερόμενοι να δημιουργούν επιχειρήσεις στη γειτονική Βουλγαρία και Κύπρο, όπου οι διαδικασίες συστάσεως αδειοδότησης είναι κατά πολύ απλούστερες, ενώ και το κόστος της άδειας είναι πολύ χαμηλότερο ή ακόμη και μηδενικό. Προτείνουμε, με στόχο την ουσιαστική τόνωση του ανταγωνισμού, την ενσωμάτωση ρύθμισης για τη δυνατότητα απόκτησης, από τις διαμεταφορικές επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών logistics, αδειών φορτηγών οχημάτων για τη μεταφορά εμπορευμάτων, τα οποία μας έχουν αναθέσει εργολαβικώς (out sourcing) πλήθος μεγάλων επιχειρήσεων βιομηχανικών, εμπορικών αλλά και λιανικής πώλησης. Σημειωτέον ότι οι αποθήκες αυτές αποτελούν ουσιαστικά εγκατάσταση των εντολέων / αποθετών. Θεωρούμε επίσης ότι αντικίνητρο συνιστά η νομοθετική απαγόρευση μη μεταβιβάσεως των αδειών κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. για περίοδο 5 ετών. Τούτο μάλιστα αντιβαίνει στις διατάξεις των κωδικοποιημένων νόμων 2190/1920 και 3190/1955 περί ΑΕ και ΕΠΕ αντιστοίχως. Με την εν λόγω διάταξη θεωρούμε ότι οι προβλεπόμενες από το Νομοσχέδιο μεταφορικές ΑΕ και ΕΠΕ, ουσιαστικά θα παραμείνουν ιδιότυπες (ΙΜΕ). Παραγρ.5 Προτείνουμε την κατάργηση της διάταξης με το σκεπτικό ότι ο κάθε επενδυτής επιθυμεί την ύπαρξη ενός σταθερού κανονιστικού πλαισίου.