Αρχική Νέο Θεσμικό Πλαίσιο Οδικών και Εμπορευματικών ΜεταφορώνΆρθρο 1 Σκοπός και αρχές οργάνωσηςΣχόλιο του χρήστη Π.Ο.Ε.ΜΙ.Φ.Α | 29 Απριλίου 2010, 15:18
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Δ.Χ ΕΔΡΑ ΣΕΡΒΙΩΝ 16 & ΛΕΩΦ. ΑΘΗΝΩΝ 27 ΑΘΗΝΑΙ ΤΗΛ 210 3466416 – ΦΑΞ 210 3464770 email: info @ fdx . gr Αρ. Πρωτοκόλλου Νο 1567 Αθήνα 28/4/2010 Προς Υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Υπουργό κον Ρέππα Δημήτρη Γενικό Γραμματέα Κον Τσιόκα Θεοχάρη ΘEMA: Παρατηρήσεις και προτάσεις στο σχέδιο νόμου: «ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» 1) ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ Με το από 29/3/2010 υπόμνημα που κατέθεσε η Ομοσπονδία μας στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων παρουσιάσαμε αναλυτικά την φιλοσοφία και την σκέψη μας για την αναγκαιότητα μιας μεγάλης κοινωνικής μεταρρύθμισης ,που έχει ανάγκη ο χώρος της μεταφοράς ,ώστε να αποτελέσει παράλληλα ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΜΟΧΛΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ . H πρόταση Νόμου που έχει εκδώσει το Υπουργείο Μεταφορών και δικτύων για τη οργάνωση μεταφορικών εταιρειών είναι κατά 70% οι προτάσεις που έχει κάνη το ΠΣΕΧΜ και οι Συνεργαζόμενες Ομοσπονδίες των Εθνικών Μεταφορών διαβάζοντας το ένας απλός κοινός νους καταλαβαίνει ότι το Νομαρχιακό Φ.Δ.Χ είναι από μονoμένο σαν να μην υπάρχει καν στον κλάδο, λες και δεν έχει συμβάλει τα μέγιστα στον ελληνικό προϋπολογισμό και στην ανάπτυξη της χώρας όλα αυτά τα χρόνια , αυτή την ύστατη στιγμή σας καλώ να σκύψετε πάνω στα προβλήματα των Νομαρχιακών Αυτοκινήτων και να συμπεριλάβετε στο Νομοσχέδιο προτάσεις που θα εξασφαλίζουν την Βιωσιμότητα των Συναδέλφων μας και όχι των αφανισμό τους , οι προτάσεις της Π.Ο.Ε.ΜΙ.Φ.Α που θα σας διαβάσω θεωρώ ότι είναι τεκμηριωμένες και καλύπτουν όλα τα Φ.Δ.Χ όλων των κατηγοριών. 2) ΝΕΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ Α) Αφού καταγραφεί η ιστορική πραγματικότητα εμείς προτείνουμε ότι στο παρόν Νομοσχέδιο πρέπει να μπουν ρυθμίσεις ,που αφορούν υπάρχοντα προβλήματα από την εμπειρία της αγοράς και να δοθούν λειτουργικές λύσεις. Γι αυτό προτείνουμε: (α) Ενοποίηση του κλάδου Φ.Δ.Χ. που προέρχονται από τους Ν.1073/80 και Ν.Δ. 531/70 σε μία κατηγορία που αφορά συνολικά την αστική ,νομαρχιακή και μικρού τοννάζ εμπορευματική μεταφορά που θα έχει : (α1) Ανώτατο όριο τοννάζ τους 10 τόννους μικτοβαρές όπως ισχύει σήμερα για τα Φ.Δ.Χ του Ν.Δ.531/70. (α2) Ακτίνα κυκλοφορίας την ήδη υπάρχουσα και στην ελεύθερη διακίνηση της οικοσκευής σε όλη την Ελλάδα να προστεθεί και η μεταφορά εμπορευμάτων «αγκαζέ» από την έδρα του με άφορτη επιστροφή, καθώς ο πελάτης ανάλογα την ποσότητα και την αξία των εμπορευμάτων του για λόγους ασφαλείας επιλέγει αυτού του είδους τη μεταφορά. (α3) Τα Φ.Δ.Χ της ενοποιημένης κατηγορίας να εκτελούν όλες τις ειδικού τύπου μεταφορές που έχουν διαμορφωθεί π.χ. ψυγεία, γερανοφόρα, υδροφόρα ,βυτιοφόρα καυσίμων, λυμάτων κ,λ,π, και να μην δημιουργηθεί κατηγορία «ειδικών μεταφορών πετρελαιοειδών προιόντων για την εκτέλεση Νομαρχιακών μεταφορών μικτού βάρους μέχρι 8.000 κιλά. Β. Στην συνέχεια να αναφέρεται η πρόθεση του υπουργείου να δημιουργήσει μεταφορικές εταιρείες με βάση την ελληνική εμπειρία στις κατηγορίες : α. Διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές οι οποίες διενεργούνται με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα μικτού βάρους πάνω από 15.001 κιλά και όχι πάνω από 8.001 κιλά. β. Εθνικές εμπορευματικές μεταφορές οι οποίες διενεργούνται με Φ.Δ.Χ αυτοκίνητα μικτού βάρους πάνω από 15.001 κιλά και όχι πάνω από 8.001 κιλά. Το ίδιο προτείνουμε και για τις ειδικές μεταφορές πετρελαιοειδών (δ) ενώ συμφωνούμε με τα προτεινόμενα για τις (γ) νομαρχιακές μεταφορές. Γ. Στο άρθρο 3 παρ. 4 η προθεσμία μετατροπής ή συγχώνευσης των υπαρχουσών μεταφορικών επιχειρήσεων και εταιρειών θα πρέπει από δύο (2) να πάει σε πέντε (5) χρόνια από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Δ. Στο άρθρο 3. προτείνουμε να μπει τροπολογία που να προβλέπει μείωση 15% ποσοστού επί των ακαθάριστων εσόδων χωρίς παραστατικά που αφορούν απρόβλεπτα έξοδα που υπάρχουν κατά την διενέργεια μιας μεταφοράς Ε. Στο άρθρο 4 παρ. 2 προτείνουμε . Για τα Νομαρχιακά φορτηγά Δ.Χ. αυτοκίνητα η εφ άπαξ εισφορά υπέρ του Δημοσίου να είναι α. 18.000 ευρώ για τον πρώτο τόννο όπως το έχουμε αιτιολογήσει στο αρχικό μας υπόμνημα (ΚΕΦ. 2ον ,3α +α1,σελ.3) β. 3.000 ευρώ για κάθε επόμενο τόννο και μέχρι 9 τόννους , όπως προβλέπεται και στο σχέδιο νόμου. Με την ίδια αξία πρέπει να γίνει και η αποτίμηση των αδειών του Ν. 1073/80 σε περίπτωση μετατροπής τους σε μεταφορικές εταιρείες. Ζ. Στο άρθρο 6 προτείνουμε να διευκρινιστεί ότι στην Επιτροπή Οδικών Μεταφορών ,θα συμμετέχουν εκπρόσωποι Πανελλήνιων Ομοσπονδιών που έχουν πλειοψηφία μελών ανά την Ελλάδα π.χ ( Π.Ο.Ε.ΜΙ.Φ.Α ) 13,500 Φ.Δ.Χ. ΣΤ. Στο άρθρο 13 να προστεθεί ότι « και η μη τήρηση των οικονομικών υποχρεώσεων της εταιρείας προς τα συμβαλλόμενα μέρη ( άλλους μεταφορείς –συνεργάτες κ.λ.π. ) συνεπάγεται την στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα για χρονικό διάστημα……… Σημειώσεις: Α)Στο άρθρο 5 προτείνουμε να μπεί η εξής τροπολογία αντίστοιχη με την διάταξη του ν. 1959/91 άρθρο 10 παρ. 2 . « Άδειες Φ.Δ.Χ. που αφαιρέθηκαν ή ανακλήθηκαν από τρίτους καλής πίστεως αγοραστές λόγω ελλείψεως των νομίμων προϋποθέσεων απογραφής εξ αιτίας παράβασης καθήκοντος κρατικών υπαλλήλων , αναστέλλεται η ανάκληση τους μέχρι τελεσιδικίας και παραμένουν αμεταβίβαστες προς τρίτους . Στους δικαιωμένους δικαστικά καλόπιστους τρίτους ,χορηγείται νέα άδεια κυκλοφορίας αντίστοιχη δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της κατηγορίας που είχαν αγοράσει ». Β) Να συμπληρωθεί στο Άρθρο 5 , εφεξής να απαγορεύονται οι περεταίρω απογραφές και αντικαταστάσεις τρίτροχων Δ.Χ Με εκτίμηση, Δ.Σ Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας Σπύρος Καπετάνιος Γεώργιος Παπούλιας