Αρχική Αναδιάρθρωση ΣυγκοινωνιώνΆρθρο 1 Αναδιάρθρωση Δημοσίων Αστικών Συγκοινωνιών – Μετασχηματισμός εταιρειώνΣχόλιο του χρήστη Φίλιππος Μανωλάς | 15 Ιανουαρίου 2011, 12:07
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Την τρέχουσα χιλιετία αξιωθήκαμε και φτιάξαμε Μετρό στην πρωτεύουσα της χώρας μας το οποίο βελτίωσε κατά πολύ τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών. Δυστυχώς όμως, δέκα χρόνια μετά δεν έχει γίνει καμία σοβαρή αναπροσαρμογή στις επίγειες συγκοινωνίες. Συγκεκριμένα σχεδόν από όλους τους Δήμους ξεκινάνε λεωφορεία τα οποία καταλήγουν στο κέντρο της πόλης στον χώρο της Ακαδημίας, ενισχύοντας έτσι την κυκλοφοριακή συμφόρηση, επιβαρύνοντας με επιπλέον ρύπους, καθυστερώντας στα δρομολόγιά τους, καταναλώνοντας καύσιμα, κλπ. Φυσικά το επιβατηγό κοινό τα χρησιμοποιεί μέχρι τον κοντινότερο σταθμό του Μετρό όπου αποβιβάζεται και τα λεωφορεία συνεχίζουν τις διαδρομές τους άδεια. Η μεγάλη παράνοια όμως έρχεται στις ανταγωνιστικές γραμμές που δημιούργησε ο ΟΑΣΑ σε σχέση με αυτές του Μετρό. Συγκεκριμένα κάποιες από τις λεωφορειακές γραμμές Xpress ξεκινούν από διάφορα μέρη της πρωτεύουσας και καταλήγουν στο Αεροδρόμιο ακλουθώντας ακριβώς παράλληλα τις διαδρομές του Μετρό/Προαστιακού! Η γραμμή Χ95 που ξεκινάει από το Σύνταγμα κοστίζει στον Έλληνα πολίτη πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ το χρόνο σε καύσιμα, μισθούς, συντήρηση οχημάτων, χωρίς να υπολογίζουμε τις έμμεσες επιβαρύνσεις στο κυκλοφοριακό, ρύπους, θόρυβος, ατυχήματα, κλπ. Αντιθέτως δεν υπάρχει πρόβλεψη για το δεύτερο μεγαλύτερο επιβατηγό λιμάνι της χώρας αυτό της Ραφήνας προς εξυπηρέτηση ομάδων πολιτών που έχουν παρκινγκ στην περιοχή, των ΚΤΕΛ, και των ΤΑΞΙ. Δεν θα μιλήσουμε βέβαια για δημιουργία λεωφορειολωρίδων ή λωρίδων αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων/δικύκλων, μέτρα τα οποία θα βελτιώσουν την κίνηση και των Ι.Χ. στην πόλη, απλά έχουμε αφήσει το μπάχαλο να μεγαλώνει. Π.χ. η παραπληγική λεωφορειολωρίδα στην Συγγρού είναι μόνιμα μποτιλιαρισμένη όταν έχει κίνηση, από Ι.Χ. ή ταξί και ένα λεωφορείο θα ξεκινήσει και θα σταματήσει καμία 10αριά φορές μέχρι να προσεγγίσει στη στάση, με ότι αυτό συνεπάγεται σε κόστος καυσίμων, ρύπων, χρόνου κλπ. Οι γραμμές 219/218 επιβαρύνουν την κίνηση στην Δαβάκη δημιουργώντας συνεχώς μποτιλιαρίσματα ενώ θα μπορούσαν να κινούνται σε κάποιον «άδειο από κίνηση» παράλληλο όπου θα επιτρεπόταν η διαμήκης κίνηση μόνο λεωφορείων και δικύκλων. Αντίστοιχα προβλήματα συναντάμε σχεδόν σε όλες τις διαδρομές του ΟΑΣΑ. Τα ίδια βέβαια ισχύουν για το Τραμ, με τα άστατα δρομολόγια, το ανύπαρκτο πράσινο κύμα, την λάθος χάραξη διαδρομής (αρχικά ανέβαινε την Συγγρού που θα ήταν και η λογική λύση «μειώνοντας» την υπερδιαστασιολογημένη αυτή λεωφόρο), το μποτιλιάρισμα με τα Ι.Χ. στις διασταυρώσεις αλλά και σε τμήματα κοινής πορείας. Έτσι έχουμε φτάσει η πρωτεύουσα να έχει προβληματικές συγκοινωνίες και ταυτόχρονα μόνο το έλλειμμα του ΟΑΣΑ να ξεπερνάει τα 500 εκατομμύρια ευρώ. Οι υπάλληλοι που έχουν προσληφθεί (με τον γνωστό τρόπο στην Ελλάδα) είναι ένα μάτσο άξεστοι αγενέστατοι αγράμματοι οι οποίοι δεν ξέρουν να οδηγούν, μιλάνε στο κινητό, καπνίζουν μέσα στα λεωφορεία, βρωμάνε. Επίσης πληρώνονται για να κινούν τους συρμούς 70.000€ το χρόνο ενώ στο εξωτερικό όλα αυτά έχουν αυτοματοποιηθεί εδώ και δεκαετίες. (αυτόματη κίνηση συρμών με κεντρικό έλεγχο) Αντί να πέσουν πάνω στα προβλήματα και να τα λύσουν, κόβουν τους μισθούς και τις συντάξεις, καμία οργάνωση, κανένα σχέδιο, όλα στην μοίρα τους. Οι επίγειες γραμμές πρέπει να «συμπληρώσουν» αυτές των μέσων σταθερής τροχιάς και όχι να τις ανταγωνίζονται. Κάποιος να βάλει τάξη! Προσωπικά κάθε χρόνο έβγαζα ετήσια κάρτα, φέτος πήρα ποδήλατο και ταλαιπωρία τέλος!