Αρχική Αναδιάρθρωση ΣυγκοινωνιώνΆρθρο 1 Αναδιάρθρωση Δημοσίων Αστικών Συγκοινωνιών – Μετασχηματισμός εταιρειώνΣχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ | 21 Ιανουαρίου 2011, 21:35
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ Για το Σχέδιο Νόμου «Εξυγίανση, Αναδιάρθρωση και Ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής και άλλες διατάξεις» Προς: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ Υπουργό κ. Δ. Ρέππα Υφυπουργό κ. Σ. Βούγια Γενικό Γραμματέα κ. Χ. Τσίοκα Κοινοποίηση: Πρόεδρο Ελληνικού Κοινοβουλίου Υπουργό Οικονομικών Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρ. Διακυβέρνησης Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Απασχόλησης Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής Απώλεια Εσόδων - Προτάσεις Σε ότι αφορά την απώλεια των εσόδων έχουμε να καταθέσουμε τις κάτωθι προτάσεις, με την αυστηρή προϋπόθεση ότι απαιτείται να υπάρχει ένα αξιόπιστο σύστημα Μεταφορών και αναβαθμισμένο επίπεδο υπηρεσιών στις Αστικές Συγκοινωνίες, με υψηλούς δείκτες ποιότητας και αξιοπιστίας κίνησης των Μέσων Μεταφοράς για τον Επιβάτη, έτσι ώστε ο τελευταίος να μπορεί να μετακινηθεί οικονομικά, γρήγορα και με ασφαλή τρόπο, χωρίς να χρειάζεται το Ι.Χ. : 1. Νέοι τρόποι χρηματοδότησης του Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών μέσα από ένα συνδυασμό τριμερούς συνεισφοράς του Δημοσίου, των Τοπικών Αρχών και των Έμμεσων Δικαιούχων. Από το Δημόσιο: με επιβολή προστίμων για απαγόρευση στάθμευσης Ι.Χ σε μεγάλο δακτύλιο έξω από το κέντρο Αθήνας και Πειραιά, από τέλη σε χώρους στάθμευσης κοντά σε κομβικά σημεία μέσων σταθερής τροχιάς κ.ά. Από τις Τοπικές Αρχές: έσοδα από τέλη που μπορούν να επιβάλλονται στους Δήμους που εξυπηρετούνται από Αστικές Συγκοινωνίες ή από τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση της Δημοτικής Αστυνομίας κ.ά. Από τους έμμεσους δικαιούχoυς: α) μέσα από τους ιδιοκτήτες ακινήτων, παρακράτηση φόρου για τις Συγκοινωνίες από την υπεραξία που προσδίδουν κομβικοί Σταθμοί εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού στα ακίνητά τους β) μέσα από εμπορικά κέντρα και καταστήματα (πχ κοντά σε σταθμούς μετρό ή τρένου, δρόμοι που καθίστανται εμπορικοί λόγω της διέλευσης των αστικών συγκοινωνιών κλπ) να παρακράτηση φόρου από την αυξημένη προσπελασιμότητα και κινητικότητα των πελατών τους στους χώρους τους, λόγω της εξυπηρέτησης της Συγκοινωνίας. 2. Το ύψος της επιδότησης όμως, που είναι επιβεβλημένη για τη βιωσιμότητά μας να μας καταβάλλεται με συνέχεια και επίσης με συνέπεια, δεν πρέπει να συσχετίζεται στατικά με το 40% του ετήσιου λειτουργικού κόστους, γιατί τα έσοδα δεν είναι διασφαλισμένα για τον ΟΑΣΑ και τις ΕΠΣΕ στο βαθμό που το Κράτος καθορίζει τόσο την Τιμολογιακή όσο και την Κοινωνική Πολιτική, όπως επίσης και τις πιστώσεις των κονδυλίων των Υπουργείων. Στην πράξη έχει αποδειχτεί, ότι τα δεδομένα της θεσμοθετημένης μη αναζήτησης των Χρεών των Υπουργείων και η πρακτική της Διαγραφής αυτών που υιοθετήθηκε τελευταία από τις Διοικήσεις των Φορέων, ρίχνουν έξω τα προϋπολογιστικά και απολογιστικά στοιχεία των Συγκοινωνιακών Οργανισμών και δημιουργούν το αυξημένο λειτουργικό Κόστος. Συμπερασματικά το ύψος της επιδότησης πρέπει να είναι η διαφορά, αν από το συνολικό λειτουργικό μας κόστους αφαιρέσουμε τα έσοδα κομίστρου.(Άρθρο 6 παρ.6α) Ακόμη είναι επιβεβλημένο να καθοριστούν κριτήρια για τον ύψος της επιδότησης που θα καταβάλλεται σε κάθε έναν Φορέα ξεχωριστά, όπως για παράδειγμα το παραγόμενο έργο ανάλογα με τα οχηματοχιλιόμετρα και η επιβατική κίνηση. Η τιμολογιακή πολιτική επίσης, μιας και προσδιορίζεται από το Κράτος, πρέπει να καθορίζεται προγραμματισμένα από τους τελευταίους μήνες του προηγούμενου χρόνου για τον επόμενο, προκειμένου να συντάσσονται πραγματικοί προϋπολογισμοί που δεν θα αποκλίνουν σημαντικά (πάνω από 10%) από τα απολογιστικά στοιχεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιδότηση που έπρεπε να μας καταβληθεί μέχρι 31/12/2009 με τον Ν2669, ήταν 4.073.147.409 € έναντι του ποσού των 1.384.897.744 € που μας καταβλήθηκε, ενώ για το υπόλοιπο ποσό 2.946.477.512 € το κράτος μας παρέπεμπε σε δανεισμό και όταν έληγαν τα δάνεια, παίρναμε νέα δάνεια για να αποπληρώσουμε τα παλιά, επειδή το Κράτος που ήταν ο Εγγυητής δεν είχε να τα καταβάλει στη λήξη τους. 3. Επανεξέταση και κατάργηση όλων των δικαιωμάτων για ελεύθερη ή μειωμένη μετακίνηση ομάδων, όπου δεν συμβάλουν άμεσα και με ορατό αποτέλεσμα στην εξυπηρέτηση του Συγκοινωνιακού έργου, όπως οι υπάλληλοι της Δημοτική Αστυνομίας, το Πολιτικό Προσωπικό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη κ.λ.π. 4. Επανεξέταση και κατάργηση των δωρεάν μετακινήσεων (πχ ημέρα περιβάλλοντος – διάφορες εκδηλώσεις – διάφοροι ξένοι επισκέπτες κλπ ) που προκύπτουν από αποφάσεις ΔΣ του ΟΑΣΑ και των ΕΠΣΕ και εξαγγελίες Υπουργείων. 5. Συμβάσεις μεταξύ του ΟΑΣΑ και του εκάστοτε αρμόδιου Υπουργείου, έπειτα από διαπραγματεύσεις και έγκριση πιστοποιημένου αριθμού υπαλλήλων αυτών που διενεργούν τις μετακινήσεις τους με τα ΜΜΜ ,όπου θα καθορίζεται ο τρόπος καταβολής του αντιτίμου ή της διαφοράς από το εκάστοτε, για τα άτομα που δικαιούνται να διακινούνται με τις αστικές συγκοινωνίες είτε δωρεάν είτε με μειωμένο κόμιστρο (επιβάλλεται τροποποίηση του άρθρου 6 παρ.4). Οι συμβάσεις και αντίστοιχα η παραχώρηση των καρτών για τη μετακίνηση, θα πρέπει να γίνεται μόνο όταν υπάρχει αντίστοιχη πίστωση στον προϋπολογισμό του εκάστοτε Υπουργείου και μόνο όταν έχει ξοφλήσει το τελευταίο τις προηγούμενες συμβατικές του υποχρεώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι από μελέτη που έχει πραγματοποιηθεί από το Σωματείο, για τα διαφυγόντα έσοδα του Ομίλου ΟΑΣΑ για το έτος 2009, με βάση το παρασχεθέν τίμημα που έχει καταβληθεί σε σχέση με το αναλογούν (με παραδοχές για το αναλογούν, το κόστος κτήσης ετήσιας κάρτας μείον 25% έκπτωση χ τα άτομα που εμπλέκονται στην κάθε περίπτωση) για κάθε δικαίωμα μετακίνησης σε Υπουργεία όπως Λιμενικό, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Αγροφυλακή, ΥΕΘΑ-ΕΠΥΕΘΑ, ΥΕΘΑ-ΜΕΑΠ, επιβάτες κάτω των 18 ετών, επιβάτες άνω των 65, Πολύτεκνοι, ΙΕΚ, Μαθητές, Φοιτητές, Πολτικό Προσωπικό Υπ.Πολίτη, Υπάλληλοι Δήμου Αθηναίων κ.ά προκύπτει ότι τα διαφυγόντα έσοδα ξεπερνούν τα 268.000.000 €, όταν ο κύκλος εργασιών ήταν 187.800.616,09 €. Ένα εύλογο ερώτημα που ανακύπτει είναι για το 2011, που δεν υπάρχουν οι αναλογούσες πιστώσεις στον προϋπολογισμό για τη μετακίνηση των δικαιούχων των Υπουργείων, τι θα γίνει; Τελικά κάνουμε για άλλη μια φορά διατάξεις Νόμου, για να μην εφαρμόζονται και να αναλογούν πάλι ελλείμματα στον ΟΑΣΑ και στις ΕΠΣΕ; 6. Διεκδίκηση με κάθε νόμιμο τρόπο όλων των απαιτήσεων του ΟΑΣΑ και των ΕΠΣΕ από το Δημόσιο και τις Δημόσιες Υπηρεσίες. Στην ίδια λογική ευέλικτες διαδικασίες εκχώρησης απαιτήσεων του ΟΑΣΑ από Υπουργεία προς προμηθευτές , για εξόφληση υποχρεώσεων του ΟΑΣΑ και των ΕΠΣΕ. Ακόμα ευέλικτες διαδικασίες συμψηφισμών απαιτήσεων του ΟΑΣΑ- ΕΠΣΕ απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο, με φορολογικές υποχρεώσεις του ΟΑΣΑ-ΕΠΣΕ απέναντι στον Ελληνικό Δημόσιο 7. Συμφωνία με Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ώστε είτε να δίνεται μέρος των προστίμων και των μεταφορικών στον ΟΑΣΑ, ώστε να καλύπτονται οι δαπάνες συντήρησης ή τουλάχιστον τα έξοδα λειτουργίας των καμερών (πχ φιλμς, αναλώσιμα είδη ΘΕΠΕΚ κλπ), είτε να εξεταστεί το ενδεχόμενο μιας μακροχρόνιας μίσθωσης των καμερών από το τελευταίο Υπουργείο με κάποιο τίμημα. Ακόμα εξέταση της περίπτωσης της επιβάρυνσης των ίδιων των παραβατών με το κόστος φιλμς και γενικών εξόδων. 8. Αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των ΕΠΣΕ, όπως : α) ανάθεση με αντιπαροχή (μακροχρόνιο leasing) της κατασκευής και εκμετάλλευσης πάνω στις γραμμές των ΗΣΑΠ υπαίθριων parking, γηπέδων αθλοπαιδιών, χώρων ψυχαγωγίας (τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων καφετεριών, ταβερνών, εστιατορίων κλπ) β) αξιοποίηση περίφραξης Α/Σ για την τοποθέτηση φωτεινών διαφημίσεων ή αντίστοιχων προθηκών προβολής προϊόντων γ) πώληση του δικαιώματος προώθησης ειδών μέσα σε χώρους σταθμών ή μέσα σε οχήματα δ) τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στους Χώρους των ΕΠΣΕ και να τα μισθώνουμε στην ΔΕΗ. 9. Προώθηση των πωλήσεων και αύξηση των εσόδων με επιθετικά μέτρα όπως : α) κλήρωση δώρων (π.χ. μηνιαίων/ετησίων καρτών ή εισιτηρίων μακράς διάρκειας) σε κατόχους ακυρωμένων εισιτηρίων ή καρτών του προηγουμένου μηνός μέσα από ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές μεγάλης ακροαματικότητας ή ακροαματικότητας στοχευμένης σε ειδικό κοινό που είναι επιθυμητό, για να ασπαστεί η αναγκαιότητα της χρήσης των αστικών συγκοινωνιών β) προβολή του ρόλου των συγκοινωνιών, μέσα από τις παραπάνω εκπομπές, γ) ανάληψης υποχρέωσης από το υπουργείο Παιδείας να προωθήσει στα σχολεία μέσα από τα βιβλία και το εκπαιδευτικό υλικό, την οικολογική συνείδηση μέσω της μετακίνησης με μέσα του ΣΑΣ. δ) προώθηση, σε συνεργασία με τους συνδικαλιστικούς φορείς εργαζομένων στον ΟΑΣΑ-ΕΠΣΕ, της ιδέας ένταξης στην Εθνική Σ.Σ.Ε. ή στα προγράμματα της Εργ.Εστίας (όπως πχ με το ΛΑΕΚ), της μαζικής αγοράς εισιτηρίων από την εργοδοτική πλευρά και της εν συνεχεία παροχής τους στους εργαζόμενους. 10. Χορήγηση του δικαιώματος της εκτύπωσης/διανομής των χαρτών σε εφημερίδες (ως ένθετα-προσφορές τους στο επιβατικό κοινό) ή σε επιχειρήσεις οι οποίες, όπως γίνεται και στο εξωτερικό, που θα τυπώνουν και ενδεχομένως θα διακινούν τους χάρτες με δικά τους έξοδα και με αντάλλαγμα την εκτύπωση σε ένα σημείο του χάρτη μιας διαφήμισής τους. 11. Έκδοση των εισιτηρίων, των μηνιαίων ή ετησίων καρτών (ή των εισιτηρίων μακράς διαρκείας) που παρέχει σήμερα ο Ο.Α.Σ.Α. στους επιβάτες του, με δαπάνη των διαφημιζομένων επ’αυτών εταιρειών, με στόχο την κάλυψη αφενός της αξίας των καρτών και αφετέρου του συνόλου ή μέρους του κόστους παραγωγής των καρτών/κουπονιών/εισιτηρίων 12. Ανάθεση σε τρίτους των εργασιών καθαρισμού και συντήρησης των πλαισίων τοποθέτησης του πληροφοριακού υλικού (τα γνωστά βαρελάκια στις πινακίδες των στάσεων) με αντάλλαγμα την παραχώρηση χώρου του πλαισίου για διαφημιστική εκμετάλλευση από αυτούς. 13. Πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής που δημιουργεί σημαντική απώλεια εσόδων κομίστρου μέσα από οργανωμένο και ευέλικτο σύστημα ελέγχου Κομίστρου, από ελεγκτές του ΟΑΣΑ . Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαφορά μεταξύ ακυρώσεων-πωληθέντων εισιτηρίων το Μάη του 2008 ήταν 1.787.623τεμ., το Μάη του 2009 ήταν 2.463.190 τεμ. ενώ το Μάη του 2010 ήταν 5.022.037τεμ. . Μια εκτίμηση δε της εισιτηριοδιαφυγής για το έτος 2009, βάση των εισπράξεων και της παραβατικότητας προσεγγίζει τα 57.800.000 €. Τα παραπάνω δεδομένα είναι άκρως ανησυχητικά και αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά μόνο με ενημέρωση του επιβατικού και εκπαιδευτικά φυλλάδια στα σχολεία για τη αναγκαιότητα χρήσης των ΜΜΜ για το περιβάλλον και την Κοινωνία και με ένα αποτελεσματικό Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου. 3.2 Συγκράτηση Δαπανών και Επενδυτικών Προγραμμάτων - Προτάσεις Σε ότι αφορά την συγκράτηση των δαπανών και των επενδυτικών προγραμμάτων έχουμε να κάνουμε τις κάτωθι προτάσεις: 1. Η ύπαρξη πλεονάζοντος προσωπικού αποτελεί για μας μια ανεδαφική εφεύρεση της Κυβέρνησης, για να εξασφαλίσει τις κομματικές ομηρίες των εργαζομένων που θα μεταταχθούν από Φορείς, όπως ο ΟΑΣΑ και οι ΕΠΣΕ σε Άλλους . Η εργασία αυτών των 1.500 ατόμων στους Φορείς μας είναι ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΣΥΝΘΗΚΗ και ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ για τη συντήρηση του υφιστάμενου χαμηλού επιπέδου Συγκοινωνιακών Υπηρεσιών που προσφέρουμε αυτή τη στιγμή στο Επιβατικό Κοινό, το οποίο είναι εξοργισμένο απέναντί μας γιατί αφ’ ενός δεν του προσφέρεται επαρκές και αξιόπιστο έργο και αφετέρου καλείται να πληρώσει αυξημένο νέο κόστος μετακίνησης για μια ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση που θα τελεστεί, μετά από την μετάταξη αυτών των 1.500 εργαζομένων. Εξειδικευμένα για τον ΟΑΣΑ είναι κόκκινη γραμμή γιατί είναι παράλογο και αντιφατικό να μιλάμε για πλεονάζον προσωπικό, μέσω της εσωτερίκευσης μιας λογικής μετατάξεων του 40% των εργαζομένων, ήτοι 70 εργαζομένων, στο βαθμό που ο Οργανισμός αναβαθμίζεται σε επίπεδο ποσότητας και ποιότητας των παρεχομένων Υπηρεσιών που καλείται να προσφέρει, στα πλαίσια του παρόντος σχεδίου Νόμου. Ακόμα πιο παράλογο γίνεται όταν πραγματικά επανακαθορίζονται οι αρμοδιότητες του ΟΑΣΑ σε σχέση με το διευρυμένο πια αριθμό των Εταιρειών Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου όπως τυπικά με το Τραμ, Μετρό, Παρόχους δημόσιας Συγκοινωνίας στην Περιφέρεια Αττικής (όπως των Φορέων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των ΚΤΕΛ που εκτελούν Συγκοινωνιακό έργο) και ουσιαστικά ακόμα με τους Αστικούς Σιδηρόδρομους και τροχιόδρομους, που ενώ με το Ν 2669/98 ήταν στην περιοχή ευθύνης του , στην πράξη όμως η συνθήκη αυτή δεν λειτούργησε. Η απαρίθμηση των απασχολουμένων στα αντικείμενα ευθύνης, σε συνδυασμό με τις αυξημένες αρμοδιότητες μέσα από τις Διευθύνσεις και τα Τμήματα που αναφέρονται αναλυτικά στις σχόλια μας για τα άρθρα 8-9 του Σχεδίου Νόμου, συνιστούν την πρόσληψη, μέσα από μετατάξεις, ακόμα 30 εργαζομένων για τον Συγκοινωνιακό και Οικονομικό Τομέα και ακόμα 200 ελεγκτών κομίστρου. Επίσης κόκκινη γραμμή είναι για μας η δυνατότητα που παρέχεται μέσω του Άρθρου 7 παρ.4α) για ανάθεση σε τρίτους παντός είδους προμηθειών, υπηρεσιών και έργων που εκτελούνται από τις Εταιρείες του Ομίλου ΟΑΣΑ, όπως ενδεικτικώς αναφέρεστε για την εκμετάλλευση και αξιοποίηση των χώρων και μέσων αρμοδιότητας τους για διαφημιστικές προβολές, για τις λογιστικές υπηρεσίες συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων, και των νομικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών πρέπει να απαλειφθεί από τις διατάξεις του παρόντος Σχεδίου νόμου γιατί δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε καταργήσεις αντικειμένων εργαζομένων και δημιουργία μετατάξεων ή απολύσεων σε μεταγενέστερη φάση, για να προαναγγέλουμε την Ιδιωτικοποίηση και θεσμοθέτηση του κέρδους των Ιδιωτών για ένα κοινωνικό αγαθό, όπως είναι οι Συγκοινωνίες. Τέλος στο άρθρο 12 παραγρ.7 είναι προκλητικό και ενάντια σε κάθε λογική Εργατικού Δικαίου και ίσης μεταχείρισης του συνόλου των Εργαζομένων, να αφήνονται περιθώρια για ατομικές συμφωνίες μεταξύ του κάθε εργαζόμενου και του Φορέα; Αν υπαγορεύεται οπωσδήποτε η λογική της συμπίεσης του κόστους υπάρχουν εργαζόμενοι, που έχουν σημειωτέων και σημαντικό κόστος μισθοδοσίας, που ενώ έχουν θεμελιώσει δικαίωμα για πλήρη συνταξιοδότηση δεν έχουν επιλέξει ακόμα να αποχωρήσουν και από τις διατάξεις του συγκεκριμένου κεφαλαίου Γ, θα επιβαλλόταν να διευθετηθεί αναγκαστικά η αποχώρησή τους μέσα από διάταξη του παρόντος Σχέδιο Νόμου. Επίσης στην ίδια λογική επιτακτικής διευθέτησης είναι η υποχρεωτικότητα της υπαγωγής στις θέσεις τους, όλοι οι υπάλληλοι που έχουν διατεθεί ή μεταφερθεί σε γραφεία Πολιτικών, Υπουργεία, Βουλή κ.λ.π ή η υποχρεωτικότητα η μισθοδοσία τους να καλύπτεται από τους Φορείς Υποδοχής τους. Ακόμα αν εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι <> μετρώντας τα κουτάκια των αρμοδιοτήτων μας προσεκτικά και αναλυτικά, τότε έχουμε να σας προτείνουμε να ανακαλέσετε την απόφαση ΔΣ 2545/23-12-10 για την διανομή των εισιτηρίων από την εταιρία G4S που προσέφερε στο διαγωνισμό 105,2% ψηλότερη προσφορά σε σχέση με την προηγούμενη σύμβαση (που ήταν και η μοναδική προσφορά), και τα 25 άτομα που απαιτούνται για τη διανομή των εισιτηρίων σύμφωνα με το Υπηρ.Σημ. 63/17-12-2010 από ΓΕΔΧΕ-ΔΟΚ, που ήταν και η εισήγηση για το ΔΣ του ΟΑΣΑ στις 23/12/2010 να βρεθούν μέσα από τον ΟΑΣΑ. Αν και αυτό δεν είναι <> υπάρχουν προτάσεις για ανάληψη και στελέχωση της πρωινής βάρδιας της λειτουργίας του 185, που προβλέπεται μέσα στην προκήρυξη του Διαγωνισμού για το τηλεφωνικό Κέντρο του 185. 2. H περαιτέρω καθήλωση των μισθών των εργαζομένων μέσα από την κατάργηση Υφιστάμενων Συλλογικών Συμβάσεων, των Υφισταμένων Συλλογικών Ρυθμίσεων Εργασίας και του Κανονισμού Εσωτερικής Οργάνωσης και ως εκ τούτου η εξαθλίωση των οικονομικών απολαβών των εργαζομένων δεν συνιστά σε καμία περίπτωση εξυγίανση για το Σύστημα Αστικών Συγκοινωνιών, παρά μόνο αποστέρηση του εσωτερικού δυναμισμού και αποθέματος των εργαζομένων για να προσφέρουν παραγωγικό και ποιοτικό έργο. Αν υπάρχει επιτακτικότητα για τη βιωσιμότητα του Συστήματος σε σχέση με τέτοιου τύπου παρεμβάσεις, οι προτάσεις μας θα μπορούσαν να αφορούν μόνο μια μερική τροποποίηση, στα πλαίσια της εκλογίκευσης, του εξορθολογισμού και της εξάλειψης των ανισοτήτων των Υφιστάμενων Συλλογικών Συμβάσεων, των Υφισταμένων Συλλογικών Ρυθμίσεων Εργασίας και του Υφιστάμενου Κανονισμού Εσωτερικής Οργάνωσης σε μια προσπάθεια οριζοντιοποίησης των απολαβών και των συνθηκών απασχόλησης για όλους τους εργαζόμενους σε όλο το Σύστημα Αστικών Συγκοινωνιών. Η ανακατανομή των αμοιβών ανάμεσα στις Συγκοινωνιακές Επιχειρήσεις θα έφερναν ένα σημαντικό όφελος στο ταμείο του Δημοσίου και εξάλειψη των ανισοτήτων ανάμεσα στους ίδιους τους εργαζόμενους. Ειδικότερα για τον ΟΑΣΑ με την περαιτέρω μείωση του Ν 3899/2010 στις απολαβές μας από 01/01/2011 έχει εξοικονομηθεί για τον ΟΑΣΑ το ποσό περίπου των 550.000 € ετησίως, αν αναγκαστούν να φύγουν και οι εργαζόμενοι που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα για πλήρη συνταξιοδότηση μέσα στο 2011, εξοικονομείται ακόμη το ποσό περίπου των 85.000 €. Η περαιτέρω μείωση των επιδομάτων που επιχειρείται με το παρόν Νομοσχέδιο, που τα μοναδικά επιδόματα για τη Σύμβαση του ΟΑΣΑ είναι το επίδομα μηχανογράφησης και αντιστοιχίας σε θέση, δεν θα επιφέρει σημαντική ωφέλεια από συρρίκνωση εργασιακού κόστους, παρά μόνο εναντίωση των εργαζομένων και απώλεια του ηθικού τους. 3. Μείωση των εξωτερικών συμβούλων στο ελάχιστο δυνατό επίπεδο και την ανάθεση τέτοιων υπηρεσιών μόνο εφόσον η ενδιαφερόμενη Δ/νση τεκμηριώσει την αναγκαιότητα τους, δικαιολογώντας γιατί το υφιστάμενο προσωπικό δεν μπορεί να φέρει σε πέρας τις εργασίες τις οποίες καλείται να υποστηρίξει ο εξωτερικός σύμβουλος. 4. Η μη ύπαρξη δυνατότητα παροχής εγγύησης ή αντεγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου υπέρ της συγχωνευμένης εταιρίας για τη σύναψη, κατάρτιση, ανάληψη, διακανονισμό ή εξόφληση δανείων στο εσωτερικό ή το εξωτερικό. Μην ξαναπέσουμε στο ίδιο ατόπημα να δανείζονται οι εταιρίες των Αστικών Συγκοινωνιών με πολλαπλάσιο κόστος δανεισμού, από ότι το Ελληνικό Δημόσιο και να επιβαρύνουμε με αυτό τον τρόπο τα αποτελέσματα χρήσης των εταιριών αυτών. 5. Με πλήρη διαφάνεια, η αξιολόγηση των συμμετοχών μας σε ερευνητικά προγράμματα που καλύπτονται με επενδυτικά προγράμματα και μέσα από ύπαρξη διαγωνισμών ή τουλάχιστον 3 προσφορών. Ταυτόχρονα να υπάρχει πλήρης τεκμηρίωση του οφέλους από τη συγκεκριμένη συμμετοχή και αντίστοιχη απολογιστική λογοδοσία της εισηγούμενης Δ/νσης. 6. Το ίδιο να ισχύει και για τις Μελέτες, Παράλληλα ύπαρξη μελετών κόστους-οφέλους πριν την προώθηση οποιασδήποτε επένδυσης, για την επιλεξιμότητα και τη σκοπιμότητα της δαπάνης και την επιλογή του τρόπου υλοποίησής της. Καθιέρωση γενικής αρχής ότι η υιοθέτηση επενδυτικών προτάσεων θα γίνεται μόνο, αν από τη μελέτη κόστους οφέλους θα αναδεικνύεται η άμεση απορροφητικότητά της (αξιοποίηση). Λήψη μέτρων για την κατ’ έτος παρακολούθηση της αποδοτικότητας των πραγματοποιηθεισών επενδύσεων μέσα από απολογιστικές αναφορές των αρμόδιων Διευθύνσεων. Το κάθε επενδυτικό έργο και δαπάνη να έχει συγκεκριμένο κωδικό ένταξης στο Προϋπολογισμό, να παρακολουθείται για την εξέλιξή του, χωρίς αναίτιες αποκλίσεις από την αρχική πρόβλεψη. Αθήνα 19.1.2011 ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ Πρόεδρος Παύλος Παπαδόπουλος Αντιπρόεδρος Άννα Κωστή Γεν. Γραμματέας Αγγελική Παπαδάκη Ταμίας Ειρήνη Ρουγκάλα Μέλος Χάρης Χαμηλοθώρης