Αρχική Νέο Θεσμικό Πλαίσιο Οδικών και Εμπορευματικών ΜεταφορώνΆρθρο 1 Σκοπός και αρχές οργάνωσηςΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Γιαννάκης - Limitless ΕΠΕ | 30 Απριλίου 2010, 15:40
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρατηρούμε μία σημαντικότατη έλλειψη στο νομοσχέδιο που αφορά κυρίως επιχειρήσεις που μεταφέρουν τα εμπορεύματα τους με Φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης (ΦΙΧ) αλλά και τους μεταφορείς ή και τις μεταφορικές εταιρείες (οχήματα ΦΔΧ). Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες αλλά και στις ΗΠΑ επιτρέπεται η ενοικίαση φορτηγών από εταιρείες ενοικίασης οχημάτων (Rent a Car/Van/Truck), το οποίο δημιουργεί τα εξής οφέλη: Α) Αύξηση παραγωγικότητας Β) Ευελιξία Γ) Μείωση κόστους που συνεπάγεται αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Δ) Περιβαλλοντολογικά οφέλη. Ε) Οφέλη για την οδική ασφάλεια. Ας δούμε μερικά πρακτικά παραδείγματα: • Μια επιχείρηση ή ένας επαγγελματίας με έντονα εποχικό αντικείμενο εργασιών π.χ. τουριστικές επιχειρήσεις (ξενοδοχεία, ναυτιλιακές εταιρείες κλπ) καθώς και οι προμηθευτές τους (τρόφιμα, καθαριστικά, υπηρεσίες καθαρισμού κλπ), θα μπορούσαν κατά τις περιόδους αιχμής να νοικιάζουν επιπλέον φορτηγά οχήματα. Αυτό θα τις καθιστούσε παραγωγικότερες, πιο ευέλικτες επηρεάζοντας άμεσα την ανταγωνιστικότητα των τελικών προϊόντων. • Σε περίπτωση που ένα όχημα κάποιου μεταφορέα ή κάποιας μεταφορικής εταιρείας πάθει κάποια βλάβη, θα μπορούσαν να νοικιάσουν προσωρινά ένα αντίστοιχο. Κατ ‘ αυτό τον τρόπο δεν επηρεάζεται η παραγωγικότητα της επιχείρησης και δεν θα υπάρξει απόλυα εσόδων κατά τον χρόνο που απαιτείτε για την επισκευή. • ‘Όσοι δικαιούνται την χρήση ΦΙΧ και ΦΔΧ θα μπορούσαν να τα προμηθεύονται με συμβάσεις μακροχρόνιας ενοικίασης. Οι συμβάσεις αυτές έχουν σαφή πλεονεκτήματα κυρίως λόγο των υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνον δηλαδή την ασφάλιση και συντήρηση του οχήματος, την παροχή άλλου προσωρινού οχήματος σε περιπτώσεις ακινητοποίησης του μακροχρόνια ενοικιαζόμενου, την τακτική αντικατάσταση των οχημάτων με καινούργια (το πολύ κάθε 5 έτη) κ.α. Κατ ‘ αυτό τον τρόπο θα υπήρχαν τόσο οικονομικά οφέλη (ανταγωνιστικότητα) λόγο των οικονομιών κλίμακας που πετυχαίνουν οι εταιρείες ενοικίασης διαχειριζόμενες χιλιάδες οχήματα, όσο και αύξηση της παραγωγικότητας λόγο της ελαχιστοποίησης της ανάγκης ενασχόλησης με την λειτουργία και διαχείριση των οχημάτων. Είναι δηλαδή μία μέθοδος “Outsourcing”. Επίσης με δεδομένο ότι τα φορτηγά που είναι σήμερα σε κυκλοφορία στη χώρα μας έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 18 έτη και πλέον, θα προκύψουν πολύ μεγάλα περιβαλλοντολογικά οφέλη και οφέλη για την οδική ασφάλεια αφού τα ενοικιαζόμενα οχήματα είναι το πολύ 5 ετών κατά συνέπια ενσωματώνουν νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες και τεχνολογίες ασφαλείας. Τέλος, όλα τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή για της ανάγκες του δημόσιου και των ΔΕΚΟ αλλά και για τους αγρότες.