Αρχική Αναδιάρθρωση ΣυγκοινωνιώνΆρθρο 1 Αναδιάρθρωση Δημοσίων Αστικών Συγκοινωνιών – Μετασχηματισμός εταιρειώνΣχόλιο του χρήστη Βασίλης Κατσαρέας | 21 Ιανουαρίου 2011, 23:10
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μερικά ζητήματα επί της αρχής: Οι αστικές συγκοινωνίες ανέκαθεν εξυπηρετούσαν κάθε άλλη ανάγκη ακτός από αυτήν την κύρια για την οποία προορίζονται. Από ψηφοθηρικές χορηγήσεις δικαιωμάτων θέσης σε κυκλοφορίας λεωφορείων ακόμα-ακόμα από το μεσοπόλεμο, με αποκορύφωμα τις πονεμένες δεκαετίες 50,60 & 70, όπου η απόκτηση της άδειας δημοσίας χρήσεως και το επιτίδευμα του λεωφορειούχου, αποκτούνταν με όρους κοινωνικών φρονημάτων και αποτελούσαν τίτλο τιμής στις τοπικές κοινωνίες. Αργότερα, η παροχή των συγκοινωνιακών υπηρεσιών άλλα και ο καθορισμός των ποιοτικών χαρακτηριστικών του έργου, ΠΟΤΕ δεν έλαβαν υπόψην τους τους χρήστες, άλλα τις προμήθειες τροχαίου και άλλου υλικού, την εξυπηρέτηση ρουσφετιών τοπικών παραγόντων στη χάραξη των διαδρομών, των στάσεων, και ειδικά τις τελευταίες δεκαετίες επιπρόσθετα την ρουσφετολογική "τακτοποίηση" ημετέρων στους συγκοινωνιακούς φορείς. Και ειδικά επειδή ο νόμος Πεπονή τους χάλασε την ευκολία, επινόησαν ένα "νέο" δημόσιο με τις εταιρίες ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ και ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ. Κανένας πολιτικός δεν έθεσε τη βάση για την βιώσιμη λειτουργία, επιβίωση και ανάπτυξη της δημόσιας συγκοινωνίας στο Λεκανοπέδιο της Αθήνας. Κανένας δεν αξιοποίησε την δημόσια συγκοινωνία προς ώφελος της άρσης των κοινωνικών ανισοτήτων στον αστικό ιστό. ΟΛΟΙ από όπου μπορούσαν ΑΣΕΛΓΗΣΑΝ και ΑΣΕΛΓΟΥΝ ακόμα στο πτώμα της κρατικής αγελάδας... Και βέβαια το πρόβλημα δεν είναι οι κάποιοι "κοπρίτες" που υπάρχουν σε όλες τις υπηρεσίες και φορείς, αλλά οι αρχικοπρίτες που: •τους προσέλαβαν επειδή ήταν από τον νομό τους ή τον δήμο τους για να τους ψηφίζουν εσαεί... •τους απέσπασαν, είτε επισήμως, είτε ανεπισήμως, για να επανδρώνουν τα υπηρεσιακά, βουλευτικά, υπουργικά και άλλα αυτοκίνητά τους, πολιτικά τους γραφεία, γραμματείες, κομματικά όργανα, ο κατάλογος είναι πολύ μακρύς. Θυμάμαι επί ΕΑΣ υπήρχε τετραψήφιος αριθμός οδηγών απεσπασμένων εκτός επιχείρησης. Στις μέρες μας, επί ΕΘΕΛ μόνο το 2009 υπήρχαν 500 οδηγοί απεσπασμένοι εκτός επιχείρησης. Και δεν φτάνει μόνο αυτό, άλλα στο τέλος κάθε μήνα, τον λογαριασμό -που πάντα είναι φουσκωμένος με ταρίφα υπερωριών που ξεκινά από 80-90 ώρες μηνιαίως και φτάνει στο σύν άπειρο, τον πληρώνει η ΚΑΘΕ ΣΥΓΚΟΙΩΝΙΑΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ!!! •Υπάρχουν και άλλα. Στις νεοσύστατες επιχειρήσεις, φρόντισαν και δεν έβαλαν κανονισμό προσωπικού. Έτσι οι παρεμβάσεις ξεκινούν από τις κατ΄ επιλογήν προαγωγές σε προσωποπαγείς θέσεις και αξιώματα και βέβαια με προσωποπαγείς μισθούς... Μέχρι και για να πάρουν την κανονική τους άδεια όποτε ήθελαν, έβαλαν "βύσμα" να κάνει παρέμβαση προς την επιχειρήση!!! Ναι, αυτοί είναι οι κοπρίτες που συζητάτε! Είναι όμως μια θλιβερή ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ επί του συνόλου των εργαζομένων και -κατά κανόνα- είναι και τα μέλη της συνδιακλιστικο-κομματικής νομενκλατούρας των δύο κομμάτων εξουσίας, που απολαμβάνουν αυτά τα προνόμια... Αυτοί είναι τα ρετιρέ των "ρετιρέ"! Και στο κάτω-κάτω, αν οι κακοί εργαζόμενοι φταίνε μία φορά που πιέζουν για την επιλεκτική τους μεταχείρηση, αυτοί που τους την ΠΑΡΕΧΟΥΝ φταίνει ΧΙΛΙΑΔΕΣ!!! Είναι σαφές λοιπόν ότι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, όντας ΚΑΤΑΣΥΚΟΦΑΝΤΟΥΜΕΝΟΙ, εξοργίζονται! Στοχοποιούνται μέσα σε μια επίθεση επιπέδου των εκπομπων reality και στιγματίζονται, αυτοί και οι οικογένειές τους! Φτάνει πια!!! Όλα έχουν τα όριά τους! Αυτά τα πολύ λίγα σε ότι αφορά το προσωπικό και τον κοινωνικό αυτοματισμό που καλιεργείται εναντίον τους. Σε ότι αφορά τις προμήθειες, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, αξίζει να σημειώσουμε ότι: •Από την δεκαετία του '30 η γραμμή 1 του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (ΣΑΠ-ΕΗΣ-ΗΣΑΠ), προμηθέυεται σχεδόν μονοπωλιακά πάσης φύσεως ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, των συρμών συμπεριλαμβανομένων από συγκεκριμένο γερμανικό οίκο... •Ομοίως οι γραμμές 2+3 του μετρό. Ενδεικτικά πρέπει να αναφερθεί ότι σύστημα αυτόματης οδήγησης των συρμών, αξίας της τάξης των 17-18 εκ €, έχει εξωφληθεί στο μεγαλύτερο μέρος του, παρόλαυτά είναι ΑΝΙΚΑΝΟ να λειτουργήσει με επάρκεια και ασφάλεια... Και ως εκ τούτου, αργεί (δεν λειτουργεί)... •Σωληνάρια σιλικόνης που στην αγορά τιμολογούνται 5€, στην ΑΜΕΛ τιμολογούνταν κατόπιν απαίτησης του κατασκευαστή συγκεκριμένου μηχανολογικού συγκροτήματος 150€... •Τακάκια νέων λεωφορείων της ΕΘΕΛ στην ελεύθερη αγορά βρέθηκαν με 15000€. Λόγω εγγύησης η ΕΘΕΛ αναγκάστηκε να αγοράσει τα ΟΕΜ 95000€... •Κινητήρες λεωφορείων της ΕΘΕΛ, που αποσύρθηκαν πολύ πρόσφατα, μπορούσαν να αναβαθμιστούν, σύμγωνα με έρευνα και μελέτη ΆΞΙΩΝ στελέχων της επιχείρησης. Ιεραρχία της ΕΘΕΛ και κατασκεύαστρια εταιρεία, "κόφευσαν"... •Μετατροπή στήλων στάσεων της ΕΘΕΛ έτσι ώστε να φωτίζονται τη νύχτα από φωτοβολταϊκό σύστημα... Γύρω στις 70-80.000 δρχ κόστος κατασκεύης... Μία που μπήκαν, και μία που βανδαλίστηκαν. Ακόμα και αυτές που επιβίωσαν, δεν λειτούργησαν ποτέ... ΠΛηρώθηκαν όμως και αυτές κανονικότατα... •Σύστημα τηλεματικής στα λεωφορεία Φυσικού Αερίου της ΕΘΕΛ. Του γνωστού Γερμανικού οίκου. Ήρθε, εγκαταστάθηκε, λειτουργησε, όλα καλά. Κάποια στιγμή χρειάστηκε συντήρηση και αναβάθμιση. Τα λεωφορεία που είχε εγκατασταθεί χρειάστηκε να δρομολογηθούν σε άλλες γραμμές, που δεν τις είχε προγραμματισμένες το σύστημα... Η σύμβαση δεν το προέβλεπε, η κατασκευάστρια ζήτησε ένα σεβαστό ποσό, το σύστημα εγκαταλήφθηκε και ΡΗΜΑΞΕ!!! •Κάτι αντίστοιχο, ευτυχώς σε πολύ μικρότερο βαθμό, έγινε και με την τηλεματική των τρόλλευ των ΗΛΠΑΠ. Μία πρόσθεση νέας στάσης στη διαδρομή, που δεν είχε περαστεί από την αρχή στο σύστημα, έβγαζε το σύστημα εντός. Δεν είχε προβλεφθεί στην αρχική προμήθεια και το λογισμικό για την τροποποίηση των στάσεων... Ο κατάλογος μπορεί να είναι ατελείωτος. Ανοίξτε φίλοι συμπολίτες τα μάτια σας! Για τις κακές συγκοινωνίες δεν σας φταίνε οι κακοί εργαζόμενοι, δεν τις κάνουν ακριβές και δυσλειτουργικές οι οδηγοί, οι σταθμάρχες, οι τεχνικοί, οι ελεγκτές, οι εισιτηριοδότες. Τις κάνουν όμως: •Οι πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί παράγοντες που θέλουν το λεωφορείο στον δρόμο τους, άλλα το τέρμα του αλλού... •Οι ασυνείδητοι οδηγοί ΙΧ, που σταθμέυουν αλόγιστα, εμποδίζοντας τις διελέυσεις των επιφανειακών μέσων... •Τα στελέχη των οργανισμών που δεν τολμούν να προβούν στην αναδιάρθρωση του Δικτύου, καταργώντας τις επικαλύψεις των μέσων... Ρίξτε μια ματιά εδώ: http://epivatis.gr/e/mediagallery/album.php?aid=4 Ακολουθώντας την κοινή λογική, ερευνήσαμε και μετρήσαμε γιατί ενώ έχουμε έναν καλό μηχανισμό συγκωνίας στην Αθήνα, στην ουσία ΔΕΝ έχουμε συγκοινωνία. Κάντε ένα κόπο να διαβάσετε. Εκεί καταδείξαμε την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΠΑΤΑΛΗ τουλάχιστον 170 λεωφορείων (και των τριπλάσιών τους οδηγών) σε διαδρομές που εξακολοθούσαν και κατέβαιναν στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά... Αρκετές τις κατεβάζουν ακόμα... Εκτός από τις περικοπές τμημάτων διαδρομών, προτείναμε και μια σειρά από εντελώς ΝΕΕΣ λεωφορειακές γραμμές, που θα ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΣΑΝ οδηγούς και λεωφορεία που απελευθερώνονται από τις περικοπές. Αυτό το λένε ΑΝΑΠΤΥΞΗ... Αντ΄ αυτού ο ΟΑΣΑ προβαίνει μόνο στις περικοπές... Εκεί καταδείξαμε και τον παραλογισμό του συστήματος κομίστρου και προτείναμε ΔΥΟ εισιτήρια, ένα απλής διαδρομής για όλα τα μέσα της τάξης των 0,70€ και το γνωστό ενιαίο του 1€. Τότε εφάρμοσαν μόνο το ενιαίο. Τώρα εφαρμόζουν και την απλή διαδρομή άλλα όλα κατά πολύ αυξημένα. Καμία ενέργεια δεν έγινε ποτέ συντονισμένα, ποτέ στον καταλληλο χρόνο. Οι εργαζόμενοι φταίνε και γι αυτά;;; Επί της ουσίας τώρα: — Παρ.1: Θα πρέπει να δρομολογηθεί η υπαγωγή της ευθύνης και επίβλεψης των δημοσίων συγκοινωνιών της Αθήνας, στην Καλλικρατική Τοπική Αυτοδιοίκηση, δηλαδή στη νέα Περιφέρεια της ΑΘήνας. Εξάλλου στην περιοχή ευθύνης της διεξάγεται το εν λόγω συγκοινωνιακό έργο. — Παρ.2: Μιλάμε για αποδοτικότερη λειτουργία και τεχνικοοικονομική εξυγίανσης των συγκοινωνακών εταιριών. Και δεν γράφεται ούτε λέξη για την αειφόρο και δίκαια κατανομημένη χρηματοδήτησή τους, για την ποιότητα και εκπαίδευση του προσωπικού που πρέπει να απασχολούν, για τον σωστό σχεδιασμό των προμηθειών, που δεν θα καταλήγουν σε μονοπωλειακές λύσεις εξοπλισμού και παροχής υπηρεσιών από τρίτους, για τον ορθολογικό σχεδιασμό από στελέχη του μητροπολιτικού φορέα που θα συνομιλούν με την κοινωνία των πολιτών και δεν θα την απαξιώνουν και λοιδορούν. Όλες σχεδόν οι αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Οκτώβριο του 2008, καταγράφηκαν και προβλέφθηκαν από την έρευνα του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ, http://epivatis.gr/e/mediagallery/album.php?aid=4 και όχι βέβαια από κάποια πανάκριβη και βαρύγδουπη έρευνα του ΟΑΣΑ... Αυτοί οι άνθρωποι ΔΕΝ είναι άξιοι να αποτελούν τον μητροπολιτικό φορέα για τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό στην Περιφέρεια Αττικής! ΤΟ έχουν αποδείξει διαχρονικά, πόσο ακόμα θα πρέπει να μας καταστρέψουν. –Παρ4.: Σε αντίστοιχη περίπτωση που αυτό επιχειρήθηκε για την προικοδότηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ψηφίστηκε με τον νόμο 3891, απορρίφθηκε πανηγυρικά από την Ευρ. Επιτροπή, ως δράση κατά του ανταγωνισμού με επιλεκτική ευνόηση. Μακάρι να συνεναίσουν ΕΤΕΠ και ΕΤΑΧ που είναι οι δανειστές για την πρώτη φάση του Δικτύου των γραμμών 2+3 και για τους 28 συρμούς της 1ης παραλαβής, άλλα το θεωρώ δύσκολο.