Αρχική Αναδιάρθρωση ΣυγκοινωνιώνΆρθρο 5 Αρμοδιότητες Συγκοινωνιακών Φορέων Δείκτες λειτουργίαςΣχόλιο του χρήστη Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. | 22 Ιανουαρίου 2011, 00:51
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 5 Α) Παράγραφος 1 (στ). Δεν είναι κατανοητό γιατί πρέπει να εμπλέκεται ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για ένα τόσο ειδικό θέμα όπως είναι οι προδιαγραφές εγκατάστασης στάσεων, σταθμαρχείων ή άλλων εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού; Θα μπορούσε και αυτό να εμπίπτει στις αρμοδιότητες του ΟΑΣΑ. Β) Παράγραφος 1 (ιβ). Το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. υποστηρίζει τη δημιουργία ενιαίου Μητροπολιτικού Οργανισμού (ΜΟ) Πολεοδομίας και Μεταφορών υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής με αρμοδιότητες σε θέματα Πολεοδομικού Σχεδιασμού, Κυκλοφορίας και Δημόσιας Συγκοινωνίας και στόχο την ενιαία αντιμετώπισή τους. Η δομή του ΜΟ προτείνεται να συγκροτείται από τρία τμήματα με σαφείς τομείς ευθύνης και αρμοδιότητες και ένα ΔΣ. Το πρώτο τμήμα (ΜΟ Κεντρικό) θα έχει συντονιστικό ρόλο. Το δεύτερο τμήμα (ΜΟ Σχεδιασμός – Υποδομές) αφορά στον στρατηγικό σχεδιασμό και την ανάθεση υλοποίησης υποδομών (θα ενσωματώσει τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας και αρμοδιότητες που σήμερα έχουν η ΕΑΧΑ ΑΕ, ο ΟΑΣΑ -Δ/νση Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού & Ανάπτυξης-, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, η ΕΥΔΕ/ΛΣΕΠ, η ΕΥΔΕΣΑ).Το τρίτο τμήμα (ΜΟ Λειτουργία) αφορά στον έλεγχο και συντονισμό της λειτουργίας του συγκοινωνιακού συστήματος (θα ενσωματώσει τον ΟΑΣΑ και θα έχει υπό την εποπτεία του, σχετικούς φορείς και εταιρείες λειτουργίας , που σήμερα ελέγχονται κεντρικά από διάφορα Υπουργεία ή αποτελούν θυγατρικές ή εποπτευόμενους φορείς άλλων οργανισμών (π.χ. ΑΜΕΛ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΤΡΑΜ). Η πρόταση στοχεύει στη σύγκλιση δύο βασικών και αλληλεξαρτώμενων τομέων του σχεδιασμού πολεοδομικού και κυκλοφοριακού, ενοποιώντας παράλληλα τους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου ώστε να είναι αποτελεσματικότερη για τον επιβάτη η λειτουργία τους. Καταργεί τον μεγάλο αριθμό ΔΣ που ήλεγχαν τους επιμέρους φορείς, συγκροτώντας ένα ΔΣ που θα οργανώνει, σχεδιάζει και λειτουργεί το συγκοινωνιακό σύστημα της Αθήνας και αντίστοιχα των υπόλοιπων μεγάλων πόλεων της Ελλάδας (π.χ. Θεσσαλονίκη, Πάτρα). Η πρόταση αυτή βασίζεται στις θέσεις που έχει καταθέσει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) ήδη από το Δεκέμβριο 2010, σχετικά με τη δημιουργία Μητροπολιτικών Οργανισμών (ΜΟ) Πολεοδομίας και Μεταφορών. Γ) Παράγραφος 1 (ιγ). Ως Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. πιστεύουμε και υποστηρίζουμε ότι ο καθορισμός του προσήκοντος κομίστρου πρέπει να γίνεται με την προϋπόθεση ότι έχει εξασφαλιστεί ο εκμηδενισμός της εισιτηριοδιαφυγής, η πληρωμή της διαφοράς του μειωμένου κομίστρου ειδικών κοινωνικών ομάδων από τους φορείς που εισηγούνται την κοινωνική αυτή παροχή και τέλος η πληρωμή της συμφωνημένης κρατικής επιχορήγησης. Έτσι δεν θα καλείται ο επιβάτης να καλύπτει τις αστοχίες της κακοδιοίκησης των φορέων με αυθαίρετες αυξήσεις των κομίστρων. Δ) Παράγραφος 3. ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΜΕΣΟ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΙΝΑΙ κατά την άποψη του Δικτύου Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ., Η ΑΜΕΣΗ (ΕΝΤΟΣ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ 12 ΜΗΝΩΝ) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΙΟΘΕΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 2002 – ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN 13816. Το χρονικό όριο της πενταετίας που τίθεται στην παράγραφο 3. του νομοσχεδίου εγγυάται ότι αυτό δεν θα αποτελέσει προτεραιότητα του συστήματος.