Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 30Σχόλιο του χρήστη Ξενοφών Κόζαρης Μηχ/γος -Ηλ/γος Μηχανικός ΕΜΠ, Μελετητης 9Γ, 27Β | 17 Φεβρουαρίου 2011, 14:54
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
"Εδάφιο 4. Η εγγραφή στο Μητρώο Μελετητών και Παρόχων Υπηρεσιών διενεργείται ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου, ο οποίος κατατάσσεται σε μία έως τέσσερις κατηγορίες μελετών και έως δύο κατηγορίες υπηρεσιών, βάσει των εξειδικευμένων επιστημονικών και τεχνικών γνώσεών του, .... Η απευθείας εγγραφή, κατάταξη και προαγωγή σε τάξεις ανώτερες της Α΄ γίνεται χωρίς περιορισμό αριθμού κατηγοριών, με βάση την πιστοποιούμενη εμπειρία του." Παρατηρήσεις: 1. Παγκοσμίως ένα γραφείο μελετητή ή μελετητικής εταιρείας χαρακτηρίζεται από τις ικανότητες των ιδρυτικών μελών του, οι οποίες με την κατάλληλη εξειδίκευση και οργάνωση παράγουν το επιθυμητό προϊόν-μελέτη σε συγκεκριμένες κατηγορίες τεχνικών έργων. 2. Επομένως δεν είναι κατανοητή η κατάταξη σε 1 έως 4 κατηγορίες μελετών και έως δύο κατηγορίες υπηρεσιών για πτυχία Α΄ τάξης και είναι εντελώς αντίθετο με την λογική η απευθείας εγγραφή, κατάταξη και προαγωγή σε τάξεις ανώτερες της Α΄ να γίνεται χωρίς περιορισμό αριθμού κατηγοριών. 3. Οπως αποδεικνύεται παρακάτω , ακόμη και αν υπήρχε ένας τόσο προικισμένος και εμπειρος υπερ-μηχανικός με λ.χ. 3 κατηγορίες μελετών και με σημαντικούς φόρτους, το μόνον καθήκον, στο οποίο μπορεί να ανταπεξέλθει χρονικά, θα είναι μόλις ο έλεγχος των μελετών, που θα εκπονούνται από περιστασιακούς συνεργάτες ή υπεργολάβους μελετητές. Απόδειξη: Με δεδομένα ότι σε ένα γραφείο μελετητή ή μελετητικής εταιρείας η ανηγμένη αμοιβή των κύριων στελεχών-συνεργατών ανέρχεται στο 45%της συνολικής αμοιβής και εφόσον : • η αμοιβή παρακολούθησης και ελέγχου μελέτης από τον μελετητή αποτελεί το 20% της αμοιβής μελέτης, A, ενώ • η αμοιβή του σταδίου της Προμελέτης είναι ίση με το 35% η συνολική απασχόληση του μελετητή αντιστοιχεί περίπου στο 55% της αμοιβής μελέτης, A, Αν υποθέσουμε ότι η αναλογία φόρτου μελετών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είναι περίπου ίδια( για την επιβίωση του γραφείου ), συμπεραίνουμε, ότι ακόμη και όταν η προμελέτη εκπονείται μόλις κατά 50% από τον μελετητή (υπό μορφή οδηγιών προς τους συνεργάτες του, εναλλακτικών λύσεων και των αντίστοιχων σκαριφημάτων ή σχεδίων κ.λ.π) , τότε η συνολική απασχόληση είναι 2x(20%x65%+35% x50%) = 61% της συνολικής ετήσιας αμοιβής του γραφείου ενώ ο λοιπός χρόνος αναλώνεται σε διαγωνισμούς, συσκέψεις, ταξίδια και επιτόπου των έργων αυτοψίες, συνεννοήσεις για εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, σεμινάρια, παρουσιάσεις , επιστημονικό έργο κ.λ.π. Με υπερεργασία του μελετητή (50 ώρες/εβδομάδα) ή/και με την βοήθεια ενός μελετητή-συνεργάτη του γραφείου της ίδιας ή της αμέσως κατώτερης τάξης, ένα γραφείο μελετητή ή μελετητικής εταιρείας με σηματικό φόρτο είναι δυνατόν οριακά να ανταποκριθεί σε μελέτες 2 κατηγοριών. Επομένως η δυντότητα απονομή έως τεσσάρων (ή και περισσότερων) κατηγοριών σε έναν μελετητή δεν θα έχει κανένα νόημα σε περιπτώσεις πολύ χαμηλού φόρτου (όπως η περίοδος 2011-2016)ούτε καν ως ελπίδα δραστηριοποίησης σε 4 αντικείμενα μελετών, εφόσον οι χρηματοδοτήσεις για μελέτες δημοσίου θα αφορούν κυρίως τις ήδη ανατεθείσες μελέτες έργων υποδομής. Για λόγους επιλογής εξειδικευμένων μελετητών και μελετητικών γραφείων προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος προτείνεται, η απονομή έως τριών κατηγοριών (2 μελετών των υφιστάμενων κατηγοριών πριν τις διασπάσεις και μία παροχής υπηρεσιών). Η συζητηση για προσθήκη καινούργιων κατηγοριών μελετών του Αρθρου 2(με εξαίρεση τις δύο κατηγορίες υπηρεσιών)μπορεί να γίνει κατά περίπτωση στο απώτερο μέλλον, και ανάλογα με τις ανάγκες. Με υπουργική απόφαση του Αρθρου 2 παρ. 4 , μετά από εξαντλητική διαβούλευση ,μπορεί να καθορισθούν τα περί απονομής έως τριών κατηγοριών (2 μελετών και μία παροχής υπηρεσιών) , αφού πρώτα τεκμηριωθεί πλήρως η ανάγκη και καθορισθεί το περιεχόμενο κάθε νέας κατηγορίας και ο τρόπος αντιστοίχησης με τις παλιές.