Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 48Σχόλιο του χρήστη Ηλίας Κεσανόπουλος | 18 Φεβρουαρίου 2011, 17:08
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ότι μας έλειπε αγαπητοί συντάκτες του νομοσχεδίου... περισσότερες εγγυητικές επιστολές και ταυτόχρονα καμία περικοπή των υφιστάμενων υπερβολικών εγγυητικών που για ένα έργο μπορούν να φτάσουν μέχρι και το 45% (!!!) του προϋπολογισμού μελέτης. Άντε τώρα να υπολογίζουμε και νέες εγγυητικές για το χρόνο περαίωσης και το χρόνο συντήρησης. Πετάμε χαμηλά, λες και δεν βρισκόμαστε σε οικονομική κρίση, λες και το δημόσιο ανταποκρίνεται αμέσως στις υποχρεώσεις του για πληρωμή των δημοσίων έργων, λες και οι τράπεζες μας περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες για να μας χορηγήσουν εγγυητικές. Επίσης, αυτό το όριο του 12%, επιπλέον του οποίου υπολογίζεται πρόσθετη έκπτωση πως έχει προκύψει; Πρόκειται κατ' εσάς για τη μέγιστη λογική έκπτωση που μπορεί να δώσει ένας διαγωνιζόμενος χωρίς να "μπει μέσα" σε ότι αφορά το οικονομικό αποτέλεσμα του έργου; Την αγορά δεν την "διαβάζετε"; Έχετε δει πολλά έργα να ανατίθενται με έκπτωση κάτω του 12%; Επίσης είναι απαράδεκτο να υπολογίζεται το ποσό της εγγυητικής επιστολής ως ποσοστό επί του ποσού του προϋπολογισμού μελέτης και όχι επί της οικονομικής προσφοράς του αναδόχου, όπως ισχύει σε όλα τα ανεπτυγμένα κράτη. Κύριοι, Έχουμε καταστεί όμηροι των τραπεζών που για την έκδοση ακόμα και μιας απλής εγγυητικής επιστολής συμμετοχής ζητούν κάλυψη 100% (και παραπάνω) με μετρητά (!!!). Μόνο σε ελάχιστες κατασκευαστικές εταιρείες οι τράπεζες δεν ζητούν ισόποση εξασφάλιση με μετρητά κι αυτό γιατί οι τράπεζες είναι "όμηροι" αυτών των κατασκευαστικών εταιρειών. Αν δηλαδή καταρρεύσουν οι εταιρείες αυτές, οι τράπεζες θα χάσουν πάρα πολλά (καθότι είτε είναι μέτοχοι στις συγκεκριμένες κατασκευαστικές, είτε τους έχουν ήδη χορηγήσει τόσα δάνεια και εγγυήσεις που μία κατάρρευση των συγκεκριμένων κατασκευαστικών θα είχε πολύ μεγαλύτερες συνέπειες για την τράπεζα). Περιορίστε άμεσα τις πρόσθετες εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης (είτε μέσω γενναίας αύξησης του ορίου έκπτωσης από το 12% προς το 30% - 35% είτε με άλλο τρόπο) και επιτέλους ορίστε ότι ο υπολογισμός της εγγυητικής θα γίνεται επί του ποσού του προϋπολογισμού προσφοράς. Με πραγματικά ειλικρινή (...παρά τις ειρωνίες παραπάνω που σκοπό έχουν να τονίσουν τη δυσκολότατη υφιστάμενη κατάσταση) διάθεση για συμβολή στην εξυγίανση και ανάπτυξη του κλάδου. Ηλίας Κεσανόπουλος Πολιτικός Μηχανικός