Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 1Σχόλιο του χρήστη Ξενοφών Κόζαρης Μηχ/γος -Ηλ/γος Μηχανικός ΕΜΠ, Μελετητης 9Γ, 27Β | 19 Φεβρουαρίου 2011, 21:24
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε κάθε περιπτωση η σύγκριση (ανεκτέλεστου ή διαθεσιμότητας) θα πρέπει να ορίζεται στη βάση της -προ της έκπτωσης- προεκτιμώμενης αμοιβήςοπως αναλύεται παρακάτω : Κατά την κοινή πεποίθηση, ο μέσος ετήσιος κύκλος εργασιών μελετητών ή Γραφείων Μελετών Α, Β και Γ τάξης κτιριακών έργων (κατηγορίες 6,7,8 και 9) είναι περίπου 50.000 , 70.000 και 100.000 ευρώ αντίστοιχα, ενώ των έργων υποδομής το 150% των παραπάνω τιμών. Επισημαίνεται ότι οι μελετητές κατηγορίας 9 δεν έχουν ουσιαστικά εισόδημα από την δεύτερη κατηγορία, και αν έχουν, είναι μικρότερο του 10% του συνολικού εισοδήματος. Η επεξεργασία φορολογικών στοιχείων των Ε3 και των δηλώσεων πελατών (όπου γίνεται η διάκριση μεταξύ πελατών δημοσίου και ιδιωτών) ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος μελετητών την τελευταία πενταετία , θα αποδείξει το αληθές των παραπάνω, ενώ ενδέχεται ο μέσος ετήσιος κύκλος εργασιών να προκύψει και μικρότερος των ως άνω εκτιμήσεων. Αρα, αυτά τα όρια ανεκτέλεστου είναι εξωπραγματικά υψηλά για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς των μελετών και παροχής υπηρεσιών δημόσιου τομέα, ενώ με το ανεκτέλεστο – ουσιαστικά- δεν λαμβάνεται υπόψη η απασχόληση του μελετητή όπως εκφράζεται σε ένταση εργασίας (σε ευρώ/ανθρωπομήνα μονάδων δυναμικού) από τις υπογεγραμμένες συμβάσεις του. Επομένως το κριτήριο του ανεκτέλεστου φαίνεται εξωπραγματικά υψηλό και προσχηματικό, κάθε ενδιαφερόμενος υποψήφιος εκλεκτός της αναθέτουσας αρχής θα πληρεί τα εξαιρετικά υψηλά αυτά όρια , ενώ τα λοιπά γραφεία μελετών και μελετητές θα συρρικνώνονται έως τελικής εξόδου από το επάγγελμα. Αυτό, σε συνδυασμό με την κατάργηση του κάτω ορίου παραδεκτού του οικονομικών προσφορών, θα έχει ως αποτέλεσμα το ύψος της οικονομικής προσφοράς να ποικίλει σημαντικά (σε άγνωστο προς το παρόν βαθμό). Επομένως η αυξομείωση της οικονομικής προσφοράς δημιουργεί την εξής σημαντική παρενέργεια σε κάθε περίπτωση: 1. ο έλεγχος του κριτηρίου του ανεκτέλεστου είναι λανθασμένος λ.χ. μεταξύ 2 μελετητών ή μελετητικών γραφείων ίδιου δυναμικού αν συγκριθεί το ανεκτέλεστο μέρος δημοσίων συμβάσεων μελετών ή παροχής υπηρεσιών από τις υπογεγραμμένες συμβάσεις του με διαφορετική έκπτωση, αφού προφανώς τα ποσά δεν είναι συγκρίσιμα . 2. αν τεθεί έλεγχος φόρτου ομάδας μελέτης καθισταται μη ορθός ο έλεγχος του κριτηρίου της διαθεσιμότητας (φόρτου) 2 μελετητών ή μελετητικών γραφείων ίδιου δυναμικού αν συγκριθεί το ανεκτέλεστο μέρος δημοσίων συμβάσεων μελετών ή παροχής υπηρεσιών από τις υπογεγραμμένες συμβάσεις του με διαφορετική έκπτωση, αφού προφανώς τα ποσά (και η διαθεσιμότητα λόγω υψηλής απασχόλησης) δεν είναι συγκρίσιμα. Αρα, σε κάθε περιπτωση η σύγκριση (ανεκτέλεστου ή διαθεσιμότητας) θα πρέπει να ορίζεται στη βάση της -προ της έκπτωσης- προεκτιμώμενης αμοιβής σε κάθε μία από τις καλούμενες με την προκήρυξη κατηγορίες της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του παρόντος σχεδίου νόμου στις οποίες συμμετέχει στον διαγωνισμό.