Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 71 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Γκίνης Ιωάνης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, PMP, MBA | 20 Φεβρουαρίου 2011, 11:41
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Όπως αναφέρεται εισαγωγικά θεσπίζεται η δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Μελετών & Έργων (Α.Ε.Μ.Ε.) με αντικείμενο την εποπτεία της παραγωγής των Δημοσίων Έργων και των οικονομικών φορέων που συμμετέχουν σε αυτήν, όπως Μελετητές και Εργοληπτικές Επιχειρήσεις. Εκτιμάται ότι η θέσπιση ενός ακόμη ελέγχοντος οργανισμού επί της διαδικασίας παραγωγής των δημοσίων έργων, πέραν των υπαρχόντων όπως των Υπηρεσιών του ΥΠΟΜΕΔΙ και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, θα οδηγήσει σε περαιτέρω καθυστερήσεις και άσκοπη γραφειοκρατία. Αντίθετα, θα έπρεπε κατά την άποψή μας, να τεθεί ως πρώτη και άμεσης υλοποίησης ενέργεια από το Υπουργείο η αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα, η οποία να συνοδεύεται από εκπαίδευση, παροχή κινήτρων και οργανωτική ενίσχυση των Υπηρεσιών αυτών. Η αναδιάρθρωση αυτή εκτιμάται ότι θα οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε θαυμαστά αποτελέσματα, με την ενεργοποίηση δυναμικού που δεν μπορεί με την σημερινή διάρθρωση να εκφρασθεί. Το πλαίσιο εντός του οποίου μπορεί να δομηθεί η παραπάνω αναδιάρθρωση καθορίζεται στο πρότυπο ΕΛΟΤ1429 - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΦΟΡΕΩΝ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ ΕΡΓΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. Λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι με την υλοποιούμενη αναδιάρθρωση της τοπικής αυτοδιοίκησης μέσω του σχεδίου ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ μειώνονται στο ελάχιστο οι τελικοί δικαιούχοι, οι οποίοι θα διαχειρίζονται πλέον μεγάλες περιοχές που θα βρίσκονται υπό την ευθύνη τους, επιβάλλεται ακόμη περισσότερο η οργανωτική ενίσχυση μέσω του ΕΛΟΤ1429 των Υπηρεσιών των Φορέων αυτών, προκειμένου να διαχειρίζονται τους πόρους με αποτελεσματικό και αποδοτικό τρόπο. Θα έπρεπε συνεπώς να ισχύσει ως υποχρεωτική η μερική ίσως εφαρμογή του ΕΛΟΤ 1429 για τους Φορείς που υλοποιούν συγχρηματοδοτούμενα έργα, με πρόβλεψη σταδιακής επέκτασης της υποχρέωσης αυτής και στα υπόλοιπα έργα χρηματοδοτούμενα μόνο από εθνικούς πόρους. Θα ήταν ενδιαφέρουσα επίσης και η σταδιακή υποχρέωση εφαρμογής παρόμοιου προτύπου και στις εργοληπτικές επιχειρήσεις και γραφεία μελετών. Η τυχόν εφαρμογή παρόμοιων προτύπων στις εργοληπτικές επιχειρήσεις και γραφεία μελετών θα επιφέρει αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους με παράλληλη ποιοτική άνοδο της παραγωγής των Δημοσίων έργων. Προτείνεται αντί της θέσπισης της Α.Ε.Μ.Ε. να επιδιωχθεί η εφαρμογή του ΕΛΟΤ 1429 από όλες τις Αναθέτουσες Αρχές με παράλληλη κεντρική υποστήριξή της από υπάρχουσα Υπηρεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, όπως η Γ.Γ.Δ.Ε., ακολουθώντας ως πρότυπο την εφαρμογή του Οδηγού Βέλτιστων Πρακτικών για τη Σύναψη και Εκτέλεση Δημοσίων Συμβάσεων, που εποπτεύεται για λογαριασμό της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Διεύθυνση Δημοσίων Συμβάσεων του Γενικού Λογιστηρίου της Δημοκρατίας αυτής. Στην σχετική ιστοσελίδα του Γενικού Λογιστηρίου της Κυπριακής Δημοκρατίας, http://www.publicprocurementguides.treasury.gov.cy/, περιλαμβάνεται κωδικοποιημένα το σύνολο των κατευθύνσεων προς τις Αναθέτουσες Αρχές με πλήθος υποδειγμάτων, παραδειγμάτων και προτεινόμενων προτύπων.