Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 23Σχόλιο του χρήστη Γκίνης Ιωάνης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, PMP, MBA | 20 Φεβρουαρίου 2011, 13:49
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το σχόλιό μου αφορά την παρ. 1, σύμφωνα με την οποία στην παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 3316/2005, προστίθεται πρόβλεψη να ελέγχεται υποχρεωτικά κάθε στάδιο της μελέτης, πριν την έγκρισή της από την Υπηρεσία, από πάροχο ή εταιρεία παροχής υπηρεσιών, κάτοχο πτυχίου τουλάχιστον Γ΄ τάξης, ο οποίος θα πιστοποιεί την ποιοτική εκπόνηση της μελέτης, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές και την επάρκεια των ερευνητικών εργασιών οι οποίες διενεργήθηκαν. Επισημαίνεται ότι η πρόβλεψη αυτή είναι επιπρόσθετη της συμμετοχής στην ομάδα μελέτης προσώπου με πτυχίο ΜΕΚ, το οποίο θα βεβαιώνει την κατασκευασιμότητα της μελέτης, σύμφωνα με την παρ.4. του άρθρου 15 του νομοσχεδίου. Στο σημείο αυτό επαναλαμβάνουμε την άποψή μας ότι η επάρκεια των μελετών που παραλαμβάνονται από τις Υπηρεσίες του Δημοσίου διασφαλίζεται ΜΟΝΟ από την επαρκή στελέχωσή τους, τόσο ποσοτικά (δηλ. αριθμός στελεχών ανάλογα με μέγεθος του έργου του Φορέα), όσο και ποιοτικά (κατάλληλες ειδικότητες – εμπειρία), όπως προβλέπεται στο άρθρο 6.1 – ανθρώπινο δυναμικό και περιβάλλον εργασίας του προτύπου ΕΛΟΤ 1429 για την διαχειριστική επάρκεια οργανισμών που υλοποιούν έργα δημόσιου χαρακτήρα. Συνεπώς η βασική αιτία (root cause) των πιθανών ποιοτικών προβλημάτων στις μελέτες είναι η υποστελέχωση των Υπηρεσιών του Δημοσίου και η πρόβλεψη διατάξεων όπως η σχολιαζόμενη δεν μπορεί να θεραπεύσει το πρόβλημα αυτό, ούτε βραχυπρόθεσμα ούτε μακροπρόθεσμα.