Αρχική Μεταρρύθμιση Συστήματος Ανάθεσης Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 57Σχόλιο του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ | 22 Φεβρουαρίου 2011, 20:08
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Συμβαίνει συχνά η παρανόηση μεταξύ απροβλέπτων δαπανών του προϋπολογισμού του έργου και απροβλέπτων περιστάσεων που συντρέχουν για σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προτείνεται λανθασμένα ανάλωση των απροβλέπτων δαπανών ενός έργου για εργασίες που προέκυψαν λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων. Ως εκ τούτου προτείνεται η αντικατάσταση της φράσης «λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων», όπου αναφέρεται στο άρθρο 57 με τη φράση «λόγω έκτακτων περιστάσεων που προέκυψαν μετά την υπογραφή της σύμβασης». 2. Στην παρ. 4 β)iii του άρθρου 57 ως προϋπόθεση για ανάλωση επί έλασσον δαπανών ορίζεται η μη πληρωμή νέων εργασιών που δεν υπήρχαν στην αρχική σύμβαση. Συμβαίνει όμως συχνά να απαιτείται διαφοροποίηση της μεθόδου εκτέλεσης μιας προβλεπόμενης από τη σύμβασης εργασίας, σύμφωνα με τις εκάστοτε συνθήκες του έργου, με αποτέλεσμα να χρειαστεί η σύνταξη νέων τιμών κατά τα προβλεπόμενα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να θεωρείται, υπό τη στενή έννοια, εκτέλεση νέας εργασίας και να μη μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την επί έλασσον δαπάνη που προέκυψε από τη μη χρήση των συμβατικών άρθρων, αν και πρόκειται για εργασία κατ΄ ουσία προβλεπόμενη από τη σύμβαση. Ως εκ τούτου προτείνεται η τροποποίηση της παραπάνω παραγράφου ως εξής: «iii) Δεν χρησιμοποιείται για την πληρωμή εργασιών για τις οποίες δεν υπάρχουν παρεμφερείς εργασίες στην αρχική σύμβαση». 3. Στην τροποποίηση του άρθρου 57 (άρθρο 57, παρ. 5 του προσχεδίου) στη δεύτερη παράγραφο σε περιπτώσεις ΑΠΕ με συμπληρωματική σύμβαση και κατά συνέπεια απαίτηση συμπληρωματικής πίστωσης καθορίζεται ως υποχρεωτική η υποβολή προσχεδίου συμπληρωματικής σύμβασης από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία, προκειμένου να ελεγχθεί και να εξευρεθεί η πίστωση. Όμως ο έλεγχος για το αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για έγκριση της συμπληρωματικής σύμβασης με πλήρη και αναλυτική αιτιολόγηση της Διευθύνουσας Υπηρεσίας πρέπει να γίνεται στη φάση της έγκρισης του ΑΠΕ και όχι στη φάση της εξεύρεσης της πίστωσης. Άλλωστε σύμφωνα με τη γενικότερη διάταξη της πρώτης παραγράφου της τροποποίησης αν παρέλθει άπρακτη η τρίμηνη προθεσμία του ΑΠΕ τεκμαίρεται η απόρριψή του (και όχι η αποδοχή του που θα γεννούσε δέσμευση για εξεύρεση πίστωσης). Προτείνεται η κατάργηση της δεύτερης παραγράφου της τροποποίησης που αφορά στους ΑΠΕ με συμπληρωματική σύμβαση.